Neikšāns/Dzirkals iepazinušies ar „Rally du Var” īpatnībām 2

25.novembris 2011 11:45

Latvijas Mobilā Telefona rallija komandas ekipāža ceturtdien pabeidza iepazīšanos ar Francijas asfalta rallija „Rally du Var” ātrumposmiem, kā arī veikusi stenogrammas pierakstu un shakedown jeb iesildīšanās ātrumposmu tās pašas dienas vakarā.

„Trase ir neticami sarežģīta,” atzīst ekipāžas stūrmanis Pēteris Dzirkals. „Vienai vienīgai sacīkstei esmu pierakstījis vairāk līkumu nekā Latvijas čempionātā visā gadā!”

Kā iepriekš ziņots, LMT rallija komanda izlēma aizstāt dalību pēdējā pasaules čempionāta WRC posmā Lielbritānijā ar vienu no slavenākajiem un braukšanas tehnikā prasīgākajiem asfalta rallijiem „Rally du Var”. „Mēs ne mirkli nenožēlojam šo izvēli”, ar gandarījumu saka komandas vadītājs un ekipāžas pilots Andis Neikšāns. „Vietējie mums jau pastāstīja, ka šis rallijs ir slavens visā Francijā, kur asfalta ralliju netrūkst, - te ir pat atsevišķs asfalta rallija čempionāts.”

„Neviens ātrumposms nelīdzinās otram, ja neskaita to, ka taisnu posmu praktiski nav,” stenogrammas pierakstu atceras P. Dzirkals. „Līkumi ir ļoti asi, ceļi ved pa kalniem, dažos iekšmalu nedrīkst nogriezt nekādā gadījumā, citviet tas jādara gandrīz obligāti, citādi netiksi iekšā nākamajā līkumā. Gaisa temperatūra svārstās no plus 20 dienā līdz knapi četriem pievakarē, un tas viss atstāj grandiozu iespaidu uz riepu saķeri.”

Lai gan N4 klases automašīnas izmēru dēļ šajā rallijā ir vienas no lēnākajām, Andis Neikšāns uzskata, ka šī būs laba skola un lieliska pieredze: „Latvijas rallistiem praktiski nav pieredzes braukšanā pa asfaltu. Mums tikai tā liekas, ka asfalts paliek asfalts, taču te tas ir tik dažāds kā mājās grants – no pussabrukuša un raupja līdz ideāli gludam un pilnīgi jaunam. Mēs, protams, braucam ar asfalta riepām uz 18 collu diskiem. Taču shakedown ātrumposmā gaidīšanas dēļ startējām ar aukstām riepām, un jau pēc pirmajiem 30 metriem asā līkumā ienesāmies tādā sānslīdē, ka skatītāji sajūsmā gavilēja. Paši gan sapratām, ka tas nebūt nav stabili, un ātruma arī nekāda.”

Piektdien LMT rallija komandas ekipāžai tāpat kā pārējiem „Rally du Var” dalībniekiem jāveic pirmie četri ātrumposmi. „Tie ir ļoti agresīvi pēc konfigurācijas, turklāt zemās starta vietas dēļ pēdējie divi mums būs jāveic tumsā. Tā kā šeit katrā metrā iespējams kaut ko nolauzt vai sasist, brauksim ļoti prātīgi. Pat nobraucot šo ralliju mierīgā garā, iegūtā informācija un pieredze būs ļoti vērtīga, tāpēc mums ir svarīgi nobraukt maksimālu skaitu kilometru.”

Vienlaikus LMT rallija komandas dalībnieki atzīst, ka rallijam Francijā ir sava specifika, un uzmanība pārsvarā pievērsta vietējiem autosportistiem. „Šeit startē arī Jari – Mati Latvala no Ford komandas, bet neviens viņam sevišķi nepievērš uzmanību. Un ko var gribēt, ja pat rallija nolikums publicēts tikai franču valodā,” smejas A. Neikšāns. „Taču mums šeit tik un tā patīk!”
 

 
Visi komentāri
 
284417. viesis 25.novembris 2011 18:31
0 0 Atbildēt

Lai izdodas!!!! Turam īkšķus!

Man patika, varu iztēloties ".. pēc pirmajiem 30 metriem asā līkumā ienesāmies tādā sānslīdē, ka skatītāji sajūsmā gavilēja"

Te var sekot rezultātiem www.rallygo.com/go/documents/...id=16&lid=2453

284422. viesis 28.novembris 2011 8:52
0 0 Atbildēt

IMHO normāli, 40. rezultāts starp to "sevišķi bīstamo franču , un ne

tikai, asfalta plānprāšu gūzmu", jo sevišķi, ja netika braukts uz rezultātu

"par katru cenu" un ar auto, kurš īsti nav piemērots locīšanai pa serpantīniem,

ir pat ļoti atzīstams par labu esam! :-) Braši puikas!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Viņa dēļ gāja bojā cilvēks (+ VIDEO) 4

Baltā Dodge vadītājs zaudē kontroli, viņa vadītais spēkrats sagriežas un ieslīd pretējā joslā, kur saduras ar pretimbraucošo Volkswagen. Lasīt vairāk

 

Toyota prezentējusi visjaudīgāko un ekonomiskāko RAV4 (+ FOTO) 3

Losandželosas motoršovā Toyota iepazīstinājusi ar RAV4 Prime – populārā krosovera visjaudīgāko un visekonomiskāko modifikāciju. Tas ir Plug-in uzlādējamais modelis, kas ar elektrību veiks līdz 60 km. Lasīt vairāk

 

Volkswagen elektriskais universāls piedzīvo debiju Losandželosā (+ FOTO) 9

Volkswagen elektriskās piedziņas universāla koncepts ID.Space Vizzion piedzīvojis pirmizrādi Losandželosas motoršovā. Jau 2021.gadā tas kļūs pieejams pircējiem visā pasaulē. Lasīt vairāk

 

Branga peļņa - OCTA šogad apdrošinātāju maciņā ienesusi jau 8,66 miljonus eiro 9

Latvijas apdrošināšanas sabiedrības no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas šogad deviņos mēnešos guvušas peļņu 8,66 miljonu eiro apmērā, kas ir par 39,2% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, aģentūra LETA uzzināja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti