Ar «Moskvitch» uzvar rallijā «Sarma 2012» 4

 
14.februāris 2012 9:52

„RE Autoclub” ekipāža Roberts Elbakjans un Edgars Trūps ar leģendāro rallija auto „Moskvitch 408” uzvarēja tradicionālā ziemas rallija „Sarma 2012” ietvaros notiekošā Latvijas rallijsprinta čempionāta otrā posma „Road” klases ieskaitē.

Šo gadu „RE Autoclub” sāka ar dalību Dakāras rallijreidā Dienvidmerikas bezceļos, augstās vietās mērķi sasniedzot divām no trijām sporta automašīnām ar Krievijas autosportistu ekipāžām, bet tikai pirms nedēļas Roberts Elbakjans un krievu stūrmanis Aleksandrs Terentjevs juniors ar „Moskvitch 408” finišēja Montekarlo vēsturiskajā autorallijā. Ar vēl vienu „RE Autoclub” sagatavoto „Moskvitch 408” pagājušās nedēļas nogalē tika startēts „Sarmā 2012”. Rallijsprinta „Road” klases ieskaitē mērķis ir pēc iespējas precīzāk ievērot norādīto vidējo ātrumu.


Foto  – Renārs Buivids (“RE Autoclub”).

„Tā kā „RE Autoclub” šoziem tika sagatavoti trīs „Moskvitch 408” startam Montekarlo vēsturiskajā rallijā, taču sacensībās piedalījās tikai viena no automašīnām, tad starts „Sarma 2012” bija lieliska iespēja pārbaudīt otro no moskvičiem. Ja Montekarlo startējām ar krievu stūrmani Aleksandru Terentjevu junioru, tad pašmāju rallijā par manu līdzbraucēju kļuva Edgars Trūps. Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) Standartauto komisijas sekretāre Ilona Gaigole jau iepriekš atbalstīja manu izvēli, uzsverot, ka ar Edgaru vienmēr tiek sasniegti lieliski rezultāti. Tradīcija netika lauzta, un mēs uzvarēja „Road” ieskaitē,” uzsver „RE Autoclub” direktors un „Moskvitch 408” pilots Roberts Elbakjans.

Lai arī Montekarlo vēsturiskais rallijs it kā notika daudz siltākās zemēs kā Spānija, Francija un Monako, taču Elbakjanam jau bija iespēja pie „Moskvitch 408” stūres izbaudīt sniegotus un pat ledainus ceļus.

„Prieks, ka „Moskvitch 408” vēl vienu reizi apliecināja savu lielisko vadāmību trasē, it īpaši ziemas apstākļos. Pareizā izvēle bija arī Krievijas firmas „NIIŠP” mīkstās riepas. Nav nepieciešams daudz naudas un dārgas mašīnas, lai startētu šajā „Road” jeb amatieru klasē. Tam par apliecinājumu fakts, ka aiz „Moskvitch 408” palika pat „Subaru Impreza”,” komentē Elbakjans. „LAF Rallija komisijas vadītājs Jānis Krastiņš gan Montekarlo, gan arī „Sarmā 2012” pārliecinājās, ka vēsturisko automašīnu klases izveide nodrošinātu dalībnieku skaita palielināšanos.”

„RE Autoclub” turpinās aktīvi startēt ar automašīnām „Moskvitch 408”, kas sadarbībā ar Krievijas komandu „Narttime” tapa startam Montekarlo vēsturiskajā rallijā. Elbakjans vēl visus plānus neatklāj, taču ir pārliecināts, ka „Moskvitch 408” būs redzami ne tikai rallija trasēs, bet arī Biķernieku bāzes asfalta aplī. „RE Autoclub” boksos līdz nākamā gada Montekarlo vēsturiskajam rallijam taps vēl viens „Moskvitch 408”, ar kuru trasē dosies tieši Latvijas ekipāža.

„Sarmas 2012” klases „Road” laureāti:

1. Roberts Elbakjans/Edgars Trūps („Moskvitch 408”)
2. Elmārs Tikums/Arnis Modris („Subaru Impreza”)
3. Kaspars Borgs/Andris Pāpe („Opel Vectra”)

„RE Autoclub” jau vairāk nekā 20 gadus ir vieni no vadošajiem sporta un apvidus automašīnu tehniskās apkopes un remonta, sporta automašīnu būves un sagatavošanas veicēji. Ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu autosportisti pat pirms pasaules mēroga sacensībām uztic savas sporta mašīnas tieši „RE Autoclub”.
 

 
Visi komentāri
 
285311. viesis 14.februāris 2012 14:27
0 0 Atbildēt

Lai arī šodienas paaudze pret šiem auto izturas nievājoši, es tomēr mošus cinu. arī kā auto vētures vērtību. Mana bērnība līdz pat 14 gadu vecumam pagāja vizinoties tēva Moskvičā 407. Bet no 90-tā līdz 1995.gadam manam brālim bija 2140 moskvičš, ar kuru pats itim daudz izbraukājos. Godīgi jāsaka, ka piecu gadu laikā tas mosis nokalpoja ideali, neradot nekādus nepatīkamus pārsteigumus. Tikai pāris nomainītu izputēja bunduļu, un tas arī viss. Ritošā vispār bez remontiem, rūsas arī nebija nekur. Auto, kuru tiešām bija žēl pārdot.

285312. viesis 14.februāris 2012 14:42
0 0 Atbildēt

Mmmm jāa, ja neidziļinās saturā, tad virsraksti internetā (arī te iauto.lv)par ralliju Sarma vēsta sekojošo: Elbakjans ar Moskvič ir uzvarējis, bet Neikšāns izcīnījis trešo vietu.

...Diez, kurš bija otrais? :)

285327. viesis 15.februāris 2012 21:06
0 0 Atbildēt

Bildē redzamajam priekšējā reste un lukturi gan no 412-tā Moskviča, no tā, ko ražoja Maskavā. 408-jiem bija četri apaļie lukturi. Iževskā ražotajiem bija divi apaļie. 70-to gadu sākumā Moskviči ar ļoti labiem rezultātiem startēja kaut kādā Somijas rallijā, kā rezultātā tie daudzus gadus bija pieprasīti ārzemēs. Tur tie tika saukti Elite, līdzīgi kā Žiguļi bija Ladas.

285369. viesis 20.februāris 2012 9:11
0 0 Atbildēt

> muadris

Iepazīsties ar modeļa vēsturi, iekams tiražē muļķības :-) tas tavam

tēlam par labu nenāk! :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti