Lotus F1 komanda un Renault Sport F1 oficiāli apstiprina, ka 2014. gadā un arī vēlāk tiks turpināta veiksmīgā sadarbība dzinēju un šasijas piegādes jomā.
Foto: Publicitātes foto
Renault nākamajā sezonā apgādās komandu ar Energy F1-2014 dzinējiem. Energy F1-2014 ir revolucionārs dzinējs, kas atbilst jaunajiem radikālajiem 2014. gada tehniskajiem noteikumiem. Tajā ir apvienots V6 turbo tiešās iesmidzināšanas iekšdedzes dzinējs un divi dzinēja ģeneratori, kas savāc izplūdes gāzēs un bremzēs zaudēto enerģiju un pārvērš elektriskā un mehāniskā jaudā. Apvienoto enerģijas sistēmu energoefektivitāte par vairāk nekā 35 % pārsniegs iepriekšējās V8 paaudzes energoefektivitātes rādītājus, pateicoties tehniskajiem un sporta noteikumiem, kas nosaka 100 kg/h degvielas plūsmas ierobežojumu un 100 kg pieļaujamo normu vienās sacīkstēs.
Sadarbības pagarināšana turpina ilgo un veiksmīgo sadarbības vēsturi, kas aizsākās 1995. gadā, kad Renault veica sava leģendārā V10 dzinēja piegādi Benetton komandai. Uz panākumiem nebija ilgi jāgaida, jo sadarbība nodrošināja Konstruktora kausu jau pirmajā gadā. Renault F1 komanda tika izveidota 2002. gadā, kad Renault iegādājās komandu — tās šasijas ražotne tika izvietota Enstonā, savukārt dzinēju centrs — Viry-Châtillon. Komanda ar Renault nosaukumu atgriezās kā dominējošs spēks, Fernando Alonso (Fernando Alonso) iegūstot čempiona titulu 2005. un 2006. gadā. Pēc tam, kad Renault pieņēma lēmumu savu darbību F1 jomā koncentrēt uz dzinēju piegādi, lielākā daļa akciju 2009. gadā tika pārdota Genii Capital, un 2010. gadā Luksemburgā bāzētā grupa ieguva 100 % kontroli. Kopš tā laika Renault darbojas kā komandas dzinēju piegādātājs, palīdzot komandai pēdējās sezonās atkal kļūt par vienu no līderiem.
Renault Sport F1 komandas prezidents Žans Mišels Žalinjē (Jean-Michel Jalinier) norādīja: „Mēs priecājamies, ka mūsu sadarbība ir oficiāli apstiprināta, trasē pirmajos oficiālajos testa braucienos dodoties E22. Attiecības starp Viry-Châtillon un Enstonu pēdējos gados ir stiprinājušās. To vislabāk apliecina lieliskā un ciešā sadarbība, strādājot pie 2014. gada auto, kas ir tehniski sarežģītāks par jebkuru iepriekšējo konstrukciju. Mēs ceram, ka šis sadarbības gars atmaksāsies trasē šajā sezonā, kā arī jaunajā F1 tehniskajā ērā.”
Lotus F1 komandas izpilddirektors Metjū Kārters (Matthew Carter) uzsvēra: „Lotus F1 komanda un Renault Sport F1 pēdējos gados ir izveidojušas veiksmīgu sadarbību, un mēs vēlamies turpināt mūsu attiecības 2014. gadā un arī turpmāk. Šis ir jaunas F1 ēras sākums, un mēs priecājamies to sagaidīt kopā ar Renault Sport F1.”