Sākti gājēju un velosipēdistu tilta pār Kīleveina grāvi būvdarbi, plānojot, ka tilts savienos Torņakalna teritoriju un Latvijas Universitātes Akadēmisko centru ar sabiedriskā transporta tīklu Mūkusalas ielā, veicinot apkaimes funkcionālo un ilgtspējīgu pilsētvides attīstību, aģentūru LETA informēja Rīgas domē.
Jaunais tilts atradīsies Dēļu ielas trasē starp Jelgavas ielu Torņakalna pusē un Mūkusalas biznesa centra teritoriju, pa kuru turpināsies gājēju un velosipēdistu ceļš līdz Mūkusalas ielai. Tilts pār Kīleveina grāvi nepieciešams, jo šobrīd norisinās aktīva Pārdaugavas projektu attīstība.
Jaunais tilts sekmēs transporta infrastruktūras attīstību, ievērojot vispārējo mobilitātes principu, kur prioritāte noteikta gājējiem un velosipēdistiem. Tāpat Torņakalna teritorijā ir jāuzlabo sabiedriskā transporta pieejamību, ar tiltu savienojot Jelgavas ielu ar Mūkusalas ielu.
Tilta garums būs 30 metri, bet platums - 5,6 metri, kas nodrošinās netraucētu satiksmi abos virzienos gan gājējiem, gan velosipēdistiem.
Tiks būvēts vienlaiduma tilts ar dzelzbetona balstiem uz urbtiem pāļiem. Laiduma konstrukcija - spriegotā dzelzsbetona plātne, balstīta uz elastomēra balstīklām. Tiltam un pievedceļam tiks izbūvēts apgaismojums, sekmējot komfortablus pārvietošanās apstākļus un sociālo drošību. Projektā tiks veikta arī pieguļošās teritorijas labiekārtošana ar takām un atpūtas zonām.
Būvdarbus plānots pabeigt līdz augusta vidum.
Darbus veic SIA "TILTS", būvuzraugs ir SIA "Geo Consultants", bet projekta autors ir SIA "Vektors T".
Kopējās būvdarbu izmaksas ir 728 000 eiro.
Automobistiem, īpaši resnajiem un skaļi taurējošiem, vajag apzināties vispārējo mobilitātes principu, kur prioritāte noteikta gājējiem un velosipēdistiem. Princips "Lielāks auto, vairāk tiesību" vairs nav spēkā. Jā, mani mamutiņi, auto pilsētā būs jābrauc lēnāk, jāstājas biežāk lai palaistu gājējus un velosipēdistus, un vispār jāapsver doma braukšanu dzelzs kastē aizstāt ar mīšanos uz velo.
-jā ,mamuttiņu manu Tievo, trupmāk savu sassirgušo sievass Mātīti vedīsi no baltezzeriņa un/vai ādaāzīšiem to uz Stradiņa slimnīciņu ar veloassipēdiņu.
Un kinderīšus uz to elitatāro centraālo kindergārtenīti no savas māruppītes un kekakaviņass rajōniņa arī Dzan (arīdzan).Vēzīša pro-pozīcijā uz/rāmīša, no Rītiņa agrumā(i) ,tāteikt.
Dubļusardziņu tik neaizmisti ali ekspresī passūtīt, lai pašam brūnā/strīpiņa uz aizmugures neuzvelkās. Jā.
Pagalam slikts piemērs....ātrajiem vieta ira un būs, tur jau tā doma ka jāiztrenkā ikdienas dricelētāji, kas viens pats savā auto brauc uz Kaut Kurieni. Ja ir vieta ātrajiem, glābējiem, dzēsējiem un tie neatduras korķī, kas potenciāli jāapbrauc pa nomali - tātad ierobežojumi reāli strādā.
Dārziņam un sākumskolai (vecums, kad tos bērnus visvairāk vadā ar auto) jābūt tuvu dzīvesvietai, lai vadājot netaisa sastrēgumus. Vidusskolā jau lai pats brauc ar sabiedrisko uz prestižskolām, ja tā gribās.
Gadu desmitiem mums bijusi "gāze/grīdā" šim te modelim,kad guļammāja pierīgas purvā/mežā un ģimenēm ikdienas pārvietošanās notiek ar automašīnu starpniecību. Daudzos gadijumos pat katram ģ-loceklim ir savs individuāls a/m.
Es gribētu te redzēt, kurš no šiem te (n-tūkstošiem) šī te dzīvesveida piekopēju te tagad parakstīsies/par visu šito te atklātā textā fufeļa demagoģiju.
Reku,lūdzu- Ķekava,Baltezers,Ādāži ar visām "piepilsētām",Langstiņi,Mārupe,NewOlaine,Ā9 virziens- visiem aizliegt gan iebraukšanu, gan caurbraukšanu.Un nākotnē vispār arī izbraukšanu ārpus savas guļvietas!
Exactly, un ja tad (15 gadus atpakaļ) mūsu Mārupes "purva bridējus" neņēma galvā un nevarēja līdz "purva malai" 25 sa-briedis-koko autobubussu pastiepti, tad kāds X pēc tagad vajadzētu ņemt galvā tos kas grib "elpot tīrāku gaisu".
Miljonu "piesliešanai" vietas tāpat atradīsies ...
P.S. pa to laiku protams "purva bridēji" jau salasīja tik daudz "riepu pārus", ka purvā vairs dzērvenes neatradīsi ... un tas buss tur vairs neaizpildās, lai aŗi beidzot brauc tur kur savulaik tika prasīts ... tik nu kādus 8+ gadus par vēlu ...