Iespējams, elektrisko skrejriteņu vadītājiem Latvijā būtu lietderīgi ieviest obligātu prasību valkāt aizsargķiveri, šodien Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā atzina Satiksmes ministrijas Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktores vietnieks Jānis Kalniņš.
Saeimas komisija iepazinās ar aktuālo situāciju ceļu satiksmes drošībā. No Kalniņa prezentācijas deputātiem izriet, ka 99% motociklu un mopēdu vadītāju lieto aizsargķiveres, kamēr starp elektrisko skrejriteņu vadītājiem ķiveres lieto tikai 7,4%, bet no velosipēdu vadītājiem - 14,7%.
"Praktiski visi motobraucēj lieto aizsargķiveres, bet situācija ar velobraucējiem ir skumja. Braucot ar velosipēdu, bērniem aizsargķiveres ir obligātas, bet pieaugušajiem to lietošana tiek rekomendēta," norādīja Kalniņš.
"Tāpat ar elektriskajiem skrejriteņiem - aizsargķiveres ir rekomendētas. Šo satiksmes dalībnieku traumas negadījumos ir saistītas ar kritieniem, kuru rezultātā cieš galva. Iespējams, šeit ir jāpārdomā un jāievieš prasība ķiveres lietot obligāti," norādīja Kalniņš.
SM apkopotā provizoriskā informācija liecina, ka pērn kopumā satiksmes negadījumos gājušas bojā 112 personas, kas ir par 19% mazāk nekā gadu iepriekš. Samazinājies arī bojāgājušo mazaizsargāto satiksmes dalībnieku (gājēju, velosipēdistu un skrejriteņu vadītāju) skaits, proti, pērn tādi bijuši 52. Tāpat pērn reģistrētas 427 smagi ievainotas personas, kas ir par 13% mazāk nekā gadu iepriekš.
Ceļu satiksmes drošības plāns 2021.-2027.gadam mērķis ir panākt, lai 2030.gadā negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto skaita samazinājums būtu 50% apmērā pret 2020.gadu.
Ķivera rada maldīgu priekšstatu par viltus drošību! Kad es braucu ar riteni, es nevelku ķiveri, jo ar ķiveri ir sajūta kā tankā, ka tu esi neuzveicams un nemirstīgs!
Maximas maisiņš uz galvas gan būtu praktiskāk, lai glābējiem vieglāk salasīt to kas paliek pāri pēc sadursmes ar tramvaju.