2019. gada pirktākās ierīces: viedtālruņi ar lieliem ekrāniem un viedpalīgi

Foto: Publicitātes attēls

Repute | 14.janvāris 2020 11:09

Lai gan 2019. gads atnesis vairākus būtiskus jaunumus viedtālruņu pasaulē – salokāmos viedtālruņus un viedtālruņus, kuri spēj darboties 5G tīklā, tie pagaidām nav guvuši lielu popularitāti.

Kā liecina mobilo sakaru operatora BITE dati, pērn vislielākais pieprasījums bijis pēc “Samsung” un “Huawei” ražotajiem viedtālruņiem, īpaši modeļiem ar lielu ekrānu un augstas kvalitātes kameru. Lai gan viedtālruņu pārdošanas rādītāji bijuši teju nemainīgi, īpaši atzīmējams ir viedpalīgu, īpaši viedpulksteņu pieprasījuma pieaugums – tas audzis vairāk nekā divas reizes.

Ņemot vērā, ka vidējais viedtālruņu lietošanas ilgums ir aptuveni divi gadi, prognozējams, ka arī turpmāk pieprasījums pēc tiem būs stabils. Tomēr, jāatzīmē, ka aizvien straujāk krītas tā dēvējamo “podziņtelefonu” pārdošanas rādītāji –  salīdzinot ar pērno gadu, pieprasījums pēc šādiem mobilajiem telefoniem samazinājies. To vietā ienāk aizvien jauni viedtālruņu zīmoli un modeļi, piemēram, “Honor”. Pieprasījums pēc šī zīmola viedtālruņiem vien gada laikā audzis vairāk nekā 20 reizes, savukārt zīmola “Xiaomi” viedtālruņu pārdošanas rādītāji auguši divas reizes. Turpretim pieprasījums pēc “iPhone” jaunākajiem modeļiem audzis par 30%, īpaši veiksmīgi sevi pieteicis “iPhone 11”. Tas izrādījies pieprasītāks pat par 2018. gada “iPhone Xs”.

Kā liecina BITES pārdošanas rādītāji, patērētāju iecienītākā krāsa viedtālruņu izvēlē 2019. gadā bijusi klasiski melnā, kam seko zilā krāsa. Visretāk patērētāji priekšroku devuši baltai mobilā telefona krāsai.

# 2019. gada tendences - padarīt viedtālruņu korpusa malas priekšpusē pēc iespējas mazākas

Kā stāsta BITES Mobilo ierīču un loģistikas struktūrvienības vadītājs Roberts Birnbaums, vēl viena tendence, kas nosaka viedtālruņu izvēli, ir ekrāna attiecība pret korpusu: “2019. gadā viedtālruņu ražotāju mērķis bija palielināt ekrāna izmēra attiecību pret malām jeb padarīt korpusa malas priekšpusē pēc iespējas mazākas. Iepriekš tas tika darīts ar ekrāna izgriezumu jeb nišu augšpusē, kā tas redzams, piemēram, jaunākajos “iPhone” modeļos. Jāatzīmē gan, ka šī iecere ražotājiem bijusi jau senāk un vairākiem no tiem arī izdevās izveidot šāda dizaina telefonus jau 2018. gadā. Tomēr aizvadītais gads iezīmējas ar to, ka redzējām dažādus interesantus risinājumus, lai ekrāns patiešām pārklātu visu ierīces priekšdaļu, piemēram, ieviešot arī izbīdāmās kameras.”

Tāpat, viens no lielākajiem viedtālruņu ražotājiem “OPPO” strādā pie jaunas inovācijas – priekšējās kameras paslēpšana zem ekrāna ar pikseļu palīdzību. Tomēr vēl ir pāragri prognozēt, vai šāda tipa viedtālruņi nonāks pārdošanā jau šogad.

Vēl svarīgāka par viedtālruņa priekšējo kameru un ekrānu ir tā aizmugurējā kamera. Tā ir viena no galvenajām lietām, kas interesē cilvēkus, izvēloties ierīci. “2019. gads, šķiet, ir tas gads, kad gandrīz visi flagmaņi ir saņēmuši platleņķa kameru un aizmugurē ir redzamas vismaz 3 lēcas – parastā kamera, platleņķa kamera un “telephoto” kamera. Citi ražotāji pat ir ieviesuši 4 – 5 aizmugurējās kameras, kas katra pilda savu funkciju,” uzsver R. Birnbaums.

# Pērn rekordizrāviens pieprasījumā pēc viedpalīgiem

Kā viena no straujāk augošajām kategorijām 2019. gadā jāatzīmē viedpalīgi. Populārākie no tiem – viedpulksteņi – uzrādījuši pieprasījuma pieaugumu, kas vairāk nekā dubultojies. Īpašu popularitāti iemantojuši arī viedpulksteņi ar eSIM kartes tehnoloģiju. eSIM viedpulksteņi ir alternatīva viedtālrunim, kad tas nav paņemts līdzi vai mērķtiecīgi atstāts mājās, piemēram, sportojot.

Tāpat 2019. gadā aizvien vairāk patērētāju izvēlējušies dažādus viedpalīgus mājai. Piemēram, viedo televizoru pārdošanas apjomi auguši trīspadsmit reizes, bet viedie putekļusūcēji bijuši par divpadsmit reizēm pieprasītāki nekā pērn.  Arī dažādu audio iekārtu pieprasījums audzis vairāk nekā uz pusi, šajā kategorijā lielāko popularitāti iemantojot tieši bezvadu austiņām.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Latvijā piekabēm nav noteikts protektora dziļums

iAuto eksperts Ēriks Griģis norāda uz nepilnībām likumos, tajā skaitā uz to, ka MK 295 noteikumos nav noteikts piekabju riepu protektora dziļums ziemas periodā un autobusu piekabēm, visa gada garumā! Lasīt vairāk

 

Pārdod Dodge pikapu, kas darbināms ar malku (+ FOTO)

ASV tiek pārdots Dodge Dakota pikaps, kas var darboties ar benzīnu un malku. Cena nav augsta – vien 4500 ASV dolāri. Lasīt vairāk

 

Jaudīgs budžeta klases viedtālrunis zem 300 EUR? (+ FOTO)

Huawei P40 sērijas viedtālruņi ir pacēluši jaunu latiņu mobilajā fotogrāfijā, paverot vēl nebijušas fotografēšanas iespējas, kas spēj pārsteigt ne vien amatieri, bet arī profesionālu fotogrāfu. Lasīt vairāk

 

Vai Volkswagen GOLF vēl jo projām ir kompaktklases kroņa cienīgs? (+ VIDEO) 4

Pirms vairāk nekā 45 gadiem radītais pilsētas kompaktnieks, vārdā Volkswagen Golf, savas dzīves laikā ir iekarojis daudzu cilvēku sirdis. To pazīst visā pasaulē, un pilnīgi droši to varam saukt par nozīmīgāko modeli Volfsburgas ražotnes vēsturē! Šodien, kopā ar Nacionālā teātra aktieri Kasparu Zvīguli Biķernieku traseizmēģināsim astotās paaudzes Volkswagen Golf! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti