Kompānija J.D.Power veic pētījumu par automobiļu uzticamību, kas nav vecāki par trim gadiem (Vehicle Dependability Study, VDS). Šim nolūkam tika savākta un apkopota informācija par 46 000 automobiļiem. Rezultāti tika mērīti pēc kvantitātes "problēmas uz 100 automobiļiem". Pētījuma mērķis ir - noteikt, kā bojājumu daudzums ietekmē lojalitāti pret zīmolu.
2009.gada pētījums atklāja automobiļiem 202 bojājumu veidus, kuri tika sistematizēti astoņās kategorijās - eksterjers; ritošā daļa; vadības elementi; audio/izklaide/navigācija; sēdekļi; ventilācija un apsilde; interjers; dzinējs/transmisija. Visproblemātiskā joma ir dzinējs/transmisija. Šī bloka bojājuma/nomaiņas gadījumā tikai 11% pircēju nākamo reizi, izvēloties sev jaunu auto, priekšroku deva tieši šīs markas automobilim, turpretī, ja dzinēja remonts nebija vajadzīgs, tad lojalitāte pieauga līdz 40%.Zīmolu reitings deva negaidītus rezultātus. Jau ilgu laiku labākais no labākajiem šajā pētījumā bija Lexus. Bet šajā gadā uzreiz divi zīmoli apsteidza japāņus. Par līderiem izvirzījās Buick un Jaguar. Vēl gadu atpakaļ Buick bija 6., bet Jaguar - 10.vietā. Toties Toyota modeļi Highlander, Prius, Sequoia, Solara un Tundra, piecos segmentos tika atzīti par labākajiem. Lexus ieguva četras pirmās vietas - ES 330 (kopā ar Acura RL), GX 470, LS 430 un SC 430; Lincoln - divas (Mark LT un Zephyr), bet Acura, Buick, Dodge, Ford, Honda, Mazda, Mercury, Nissan un Scion - pa vienai pirmajai vietai.
Šogad Lexus pieder vēl viens sasniegums. LS 430 ir uzstādījis jaunu uzticamības rekordu - tikai 61 problēma uz 100 šī modeļa automobiļiem. Vidējais zīmola rādītājs ir 170 problēmas uz 100 auto, kas ir par 36 punktiem mazāk nekā iepriekšējā gadā.
Bojājumu skaits uz 100 automobiļiem
|
Vidēji pa zīmoliem 170
|
GMC | 174 |
Mercedes-Benz | 184 |
Chevrolet | 185 |
Mitsubishi | 185 |
Volvo | 186 |
Nissan | 199 |
Dodge | 202 |
Mini | 205 |
Saturn | 211 |
Kia | 218 |
Jeep | 220 |
Pontiac | 220 |
Hummer | 221 |
Saab | 226 |
Mazda | 227 |
Land Rover | 238 |
Volkswagen | 260 |
Suzuki | 263 |
Nu ļoti ceru ka kvalitāte uzlabosies. Jo pēdējos gadus praktiski visi, ieskaitot MB ražoja tādus mēslus, ka 15 gadīgs auto sagādāja mazāk problēmu kā jauns tikko no konveijera noripojis.