Prezentēs īpaši efektīvo «Opel Astra» un bezizmešu «Ampera» 2

 
25.augusts 2009 8:29

Riselsheima. Prezentējot jauno Opel Astra Frankfurtes autoizstādē (17.- 27.septembrī) Opel piedāvās īpaši efektīvu dzinēju klāstu ar sevišķi zemu degvielas patēriņu, salīdzinot ar citām kompaktklases automašīnām. Opel apņēmību ceļā uz tīru braukšanu pierādīs arī elektromobilis Ampera, kuru arī tiks demonstrēs šajā izstādē.

Jaunā Astra, kas pārstāv desmito Opel kompaktklases paaudzi, pārdošanā parādīsies gada nogalē; tā piedāvās plašu astoņu dzinēju klāstu ar jaudu no 70 kW (95 ZS) līdz 132 kW (180 ZS), perfekti demonstrējot zīmola filozofiju: piedāvāt autovadītājiem ikvienam pieejamu, reālu efektivitāti vienlaikus ar autobraukšanas baudījumu. Jaunā Astra ir nedaudz lielāka par savu priekšgājēju, ar plašāku salonu, savukārt inženiertehniskie uzlabojumi nodrošina gan augstāku degvielas patēriņa efektivitāti, gan veiktspēju.

Astra versijas ar manuālo pārnesumkārbu uzrādīs iespaidīgu veiktspēju un samazinās kopējo degvielas patēriņu un CO2 izmešu apjomu par vairāk nekā 12%, salīdzinot ar pašreizējo paaudzi. Četru veidu dīzeļdzinēji ar jaudu no 70 kW (95 ZS) līdz 118 kW (160 ZS)  patērēs vidēji  tikai  4,6 l degvielas uz 100 km ; to plānotie pārdošanas apjomi sasniegs gandrīz pusi no visa paredzamā jauno Astra automašīnu pārdošanas apjoma Eiropā. 

Benzīna dzinēju vidējais degvielas patēriņš būs tikai 6,1 l/100 km. Turpinot Opel dzinēju tilpumu samazināšanas stratēģiju jauns 103 kW (140 ZS) 1,4 litru benzīna turbodzinējs ar par gandrīz 18% mazāku degvielas patēriņu aizstās pašreizējo 1,8 litru versiju.

"Mūsu stratēģija ir visā Astra klāstā piedāvāt dzinējus ar augstu degvielas patēriņa efektivitāti par pieejamu cenu, nevis koncentrēt visus spēkus uz vienu lielisku, taču dārgu versiju ar zemiem CO2 izmešiem. Tādējādi mēs turpinām rūpēties ar degvielas patēriņa samazināšanu praktiskajā dzīvē, vienlaikus saglabājot braukšanas prieku," apgalvo Karls Peters Forsters (Carl-Peter Forster), Opel Pārraudzības padomes priekšsēdētājs.

Jaunā Opel Astra: jaudas un efektivitātes optimizācija

Šo auto klāstā ir augstas jaudas dzinēji, kuri tērē maz degvielas un kuriem ir samazināti CO2 izmeši. Visi dzinēji atbilst Euro 5 izmešu standartiem. To pamatkomplektācijā ir sešu pārnesumu manuālās pārnesumkārbas (piecu pārnesumu kārbas 1,4 un 1,6 litru benzīna un 1,3 litru dīzeļa turbodzinējam). 1,6 l, 1,4 l Turbo un 1,6 l Turbo benzīna dzinēju un 2,0 l Turbo dīzeļdzinējus iespējams kombinēt ar  6-pakāpju automātisko pārnesumkārbu.

"Nemitīga dzinēju klāsta uzlabošana un tilpumu samazināšana ir svarīga mūsu pūliņos uzlabot mūsu ekoloģisko "pēdas nospiedumu". Mēs ļoti lepojamies ar mūsu inženieru sasniegumiem jaunās Opel Astra izstrādē, jo tie ir padarījuši šo auto par cienījamu pretinieku citām automašīnām kompaktklases segmentā, kurā valda asa konkurence," uzskata Hanss Demants (Hans Demant), Opel izpilddirektors.

CDTI turbo dīzeļdzinēju klāstā ietilpst 1,3, 1,7 un 2,0 litru dzinēji ar "common-rail" daudzpunktu degvielas iesmidzināšanu, kuru jauda ir no 70 kW (95 ZS) līdz 118 kW (160 ZS). Visu dzinēju pamatkomplektācijā ir cieto daļiņu filtrs. Pat 2,0 litru CDTI dzinējam  ar 118 kW (160 ZS) jaudu vidējais patēriņš ir tikai 4,9 l/100 km, bet CO2 izmeši nepārsniedz 129 g/km.

2010.gada pavasarī klāstu papildinās pirmais ecoFLEX paaudzes dzinējs, kura CO2 izmešu daudzums būs tikai 109 g/km, bet vidējais degvielas patēriņš nepārsniegs 4,2 l/100 km.
 
Benzīna dzinēju klāstā ietilpst 1,4 un 1,6 litru turbodzinēji, kuru jauda ir no 74 kW (100 ZS) līdz 132 kW (180 ZS).

Mazākais dzinējs, kura jauda sasniedz 74 kW (100 ZS), patērē tikai 4,2 litrus degvielas uz 100 km, bet tā CO2 izmešu daudzums nepārsniedz 129 g/km. Tas ir augstākais benzīna patēriņa lietderības rādītājs kompaktklases segmentā.

Uzsverot Opel CO2 izmešu samazināšanas stratēģiju, samazinot dzinēju apjomu, piedāvājumam pievienosies pilnīgi jauns 1,4 litru Turbo dzinējs, kura jauda sasniedz pat 102 kW (140 ZS), bet griezes moments ir apmēram 200 Nm, ja motora apgriezieni ir starp 1850 un 4900 minūtē. Šis dzinējs aizstāj pašreizējā klāsta 1,8 litru atmosfērisko dzinēju (140 ZS/175 Nm), piedāvājot līdzīgu jaudu, taču par 15% lielāku griezes momentu un būtiski zemāku degvielas patēriņu – 5,9 l/100 km, kas ir par gandrīz 18% mazāk.

Opel Ampera: potenciāli bez CO2 izmešiem, pateicoties Voltec tehnoloģijai

Lai parādītu Opel vadošo lomu automašīnu elektrificēšanā, revolucionārā Opel Ampera  -  četrvietīgs ģimenes auto – būs elektromobilis bez CO2 izmešiem un bez laika un attāluma ierobežojumiem, kas piemīt līdz šim zināmiem elektromobiļiem. 

Četrvietīgais Opel Ampera ar piecām durvīm izmanto revolucionāro Voltec elektriskā dzinēja tehnoloģiju, kuras darbība atšķiras no citām modernajām dzinēju sistēmām. Šis paplašinātas darbības rādiusa elektriskais auto (E-REV) izmanto elektrību kā primāro jaudas avotu un benzīnu kā sekundāro jaudas avotu elektrības ražošanai.

Ampera riteņus griež elektromotori  - visu laiku un pie jebkura ātruma. Braucieniem līdz 60 km attālumā (MVEG) tas izmanto tikai elektrību, ko piegādā 16 kWh litija jonu akumulators, un nerada CO2 izmešus. Kad akumulators ir iztukšots, Ampera brauc vairāk nekā 500 km, barojoties ar elektrību no dzinēja un ģeneratora. Ampera var arī uzlādēt no jebkuras 230V sadzīves elektrotīkla ligzdas.

Opel paplašinātas darbības rādiusa elektriskā auto ražošanu plānots sākt 2011.gada beigās.
 
Visi komentāri
 
270506. viesis 25.augusts 2009 21:58
0 0 Atbildēt

tā elektrība dzīvo tajā slavenajā rozetē un nerada CO nemaznemaz?

270559. viesis 27.augusts 2009 21:16
0 0 Atbildēt

Neesi pamanījis, ka no Latvenergo pienāk divi vadi? Pa vienu elektrību tā pienāk pa otru iet prom un Latvenergo mums jau 20 gadus pārdod vienu un to pašu iepuvušo elektrību ar padomju elpu :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti