Neredzīgie gājēji testē «Chevrolet Volt» 13

 
27.novembris 2009 13:09

General Motors ir veicis neparastus testus ar hibrīdautomobiļa Chevrolet Volt prototipu. Tajā kā partneri tika pieaicināti Amerikas neredzīgo biedrības pārstāvji. Redzes invalīdi tēloja gājējus, kuri šķērso ielu.

Viņu uzdevums bija novērtēt automobiļa radīto trokšņu līmeni un noteikt, vai akls cilvēks var izvairīties no sadursmes ar Volt reālos pilsētas apstākļos.

Konstruktori kā pagaidu variantu piedāvāja automobilī izmantot klaksona skaņas imitatoru. Pagaidām gan autovadītājam tas būtu jāieslēdz ar roku, taču nākotnē Chevrolet plāno automatizēt procesu, aprīkojot Voltu ar kameru, kura spēj atpazīt gājējus.

Klusā hibrīdautomobiļu un elektromobiļu darbība tiek uzskatīta par lielu šo auto mīnusu. Sabiedriskās organizācijas uzskata, ka neredzīgi un vājredzīgi gājēji, kuri ir pieraduši pie tradicionāliem automobiļiem, nespēs pēc skaņas atpazīt tuvojošos elektromobili. 

 

 
Visi komentāri
 
272938. viesis 27.novembris 2009 19:15
0 0 Atbildēt

Ko tas dod??? Vai tikai to, ka neredzīgais saprot, ka virsū brauc piemēram motorolleris vai V12?

272939. viesis 27.novembris 2009 19:46
0 0 Atbildēt

vmartini - ja tu buutu neredziigais (ko, protams, nenoveelu) tad tu saprastu par ko iet runa...

Aicis

272941. viesis 27.novembris 2009 21:10
0 0 Atbildēt

Un kas traucē vadītājam atpazīt gājēju? Man liekas tos sabiedrisko organizāciju protestus sponsorē naftas kompānijas. Elektroauto klusums ir to lielākais PLUSS, kad visi ar tādiem braukās tad mierīgi varēs dzirdēt, ka auto tuvojas. Viss ir atkarīgs no trokšņu fona.

272943. viesis 27.novembris 2009 21:26
0 0 Atbildēt

kanibaal - nebuus jau taa ka visi paaries uz elektroauto - vienmeer kaads brauks arii ar benziinu/diizeli/gaazi un trokshnju liimenis lielpilseetaas ir augsts ne tikai deelj auto dzineejiem.

Vadiitaajs jau varees atpaziit bet kaa zini vienmeer ir kaads aizdomaajies, runaa pa telefonu un zaudee uzmaniibu utml. Uzskatu tomeer ka labaak ir ja var dzirdeet auto.

Piemeeram, arii man staavot un runaajoties kaadaa autostaavvietaa gandriiz no mugurpuses notrieca Lexus hibriids, kura runaajot pa telefonu atpakaljgaitaa meegjinaaja izbraukt. Protams, hibriidi veel nav tik klusi kaa elektroauto bet tomeer nedzirdeeju deelj apkaarteejiem trokshnjiem. Neslikts variants ir pievienot aparaatu kursh maaklsiigi radiis dzineeja skanju - ar izveelu kaa rollerim vai kaa V12 :)

Shis ir tikai mans viedoklis un to neuzspiezhu nevienam - taa kaa peace :)

272944. viesis 27.novembris 2009 21:36
0 0 Atbildēt

volvo s60 pakaļskrējēji?

272945. viesis 27.novembris 2009 21:57
0 0 Atbildēt

viesi 272944

Tas noziimee ka jebkursh auto kuru testee noziimee ka taa ir pakaljskrieshana???

Kaut kaada diivaina tev domaashana...

Aicis

272950. viesis 28.novembris 2009 3:05
0 0 Atbildēt

Nu tad, lai ieliek elektroauto raidītāju un nedzīgajiem uztvērēju, kas brīdinās par tuvošanos. Pārējie pamazām iemācīsies skatīties, kur iet :D

272951. viesis 28.novembris 2009 9:29
0 0 Atbildēt

"Konstruktori kā pagaidu variantu piedāvāja automobilī izmantot klaksona skaņas imitatoru."

Redaktor, no kuras krievu lapas nospēri? :D Varbūt laiks sākt lietot vismaz tildes datorvārdnīcu, ja pat ar krievu valodas vārdiem galā netiekam? :D клаксон tiek tulkots kā "pūtiens", "skaņu signāls", "taure" :)

272952. viesis 28.novembris 2009 9:34
0 0 Atbildēt

Da tak citiem ražotājiem ir jau agrāk zistradātas sistemas kas dod ārā da jebkādu skaņu. Lotus HALO sistēma k-kur pa netu grozās ar V6, V8 un V12 + kaut kādu "NLO" skaņu. Da i tak šitie dullie Pimp My Ride džeki ar mašīnas ar k-ko tādu šad tad mēdza aprīkot, pie kam tur vareāja absolūti jebko atskaņot.

P.S. Bet tas ka kaut kāda skaņa tiem klusajiem elektromobileem būtu jāizdala tas ir fakc, jo nav jabt neredzīgam lai "uzrautos".

272953. viesis 28.novembris 2009 9:36
0 0 Atbildēt

WALA vienkārši pilsētnieki pieraduši pokujā brist pāri ielām neskatoties, vienalga, ir tā pāreja vai nav, tāpēc arī var uzrauties :P

272956. viesis 28.novembris 2009 16:18
0 0 Atbildēt

Benzīna auto arī nav nemaz tik dzirdami, tāpat ir jāskatās. Nemaz nerunājot par neseno traģisko gadījumu Ogrē, kur skolnieks pat pamanījās nedzirdēt un paskriet zem vilciena - iemesls MP3 pleijeris un kapuce. Tādiem var likt vai nelikt to tauri.

Labi es saprotu, ka gājēji ir mazaizsargātāki, bet gājējs tomēr var apstāties ātrāk nekā auto. Šādas reklāmas vispār ir absurds - www.carbibles.com/images/pedestrianculling.jpg .Ietve ir gājējiem un iela transportam un punkts.

272957. viesis 28.novembris 2009 16:19
0 0 Atbildēt

www.carbibles.com/images/pedestrianculling.jpg

Ietve ir gājējiem un iela transportam, punkts.

272969. viesis 29.novembris 2009 18:01
0 0 Atbildēt

Atbalstu Kanibālu! Un nevajag man lasīt lekciju, ka neredzīgajiem vajag dzirdēt auto!!! Neredzīgajam ir balts spieķis, viņš nevazājas apkārt pa nezināmām vietām un tur kur ir 70 un vairāk ātrums! Viņam ir zināmi maršruti, ar pavadoni izieti! Viņš ļoti labi orientējas uz ceļa, nelien pāri ceļam kā citi "dauņi" ar to pašu kapuci un batoniem ausīs, neskatoties ne pa labi, ne pa kreisi!

Neredzīgie dzird auto riepu švīkstoņu - nejaukt ar kaucošu/bremzējošu skaņu.

Nelaime ir tanī, ka mēs, redzīgie kļūstam tizli un nevaram aizļepatot līdz tuvākajam gājēju ceļam pāri ielai, vai regulējamam krustojumam! Seko ceļa "nogriešana" pa taisno pāri ielai, kur auto traucas uz 50 - 60 km/h.

Tie kas man te kaut ko pārmetīs, lai iedomājas, ka mēs ar auto sāksim nogriezt pa taisno pāri ietvēm un taciņām, neievērojot gājējus, lai tikai nokļūtu pie gaļas veikala!

Par to satiksmi ar plūsmu! Daudz mazāka skāde pašam cilvēkam būs, ja viņš iešļūks citā auto un sasitīs tikai bleķus, nevis, kad starp auto parādīsies "neiekonservēts" eksemplārs!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti