Audi dizaineri 2007. gada Tokijas auto izstādē mūs pārsteidza ar A1 project quattro, kam 2008. gadā Parīzes auto izstādē sekoja A1 Sportback konceptautomobilis. Audi komandas mērķis bija izveidot drosmīgu un pārsteidzošu dizainu.
Abi šie auto ir saviļņojošas vīzijas par savādāku, jaunāku mērķauditoriju, kam piemīt īpašas prasības, braucot pilsētas vidē. Un kopš modeļa radīšanas brīža tas ir ticis sistemātiski uzlabots.
Nākotne ir gandrīz klāt: sācies A1 gaidīšanas laiks.
Automobilis pagaidām ir noslēpums, taču Stefans Zīlafs (Stefan Sielaff), AUDI AG Dizaina nodaļas vadītājs, jau tagad stāsta par nākotnes mazāko automobili Audi ģimenē. „Jaunā A1 gēnos ir Audi dizains. Tāpat kā visos Audi modeļos, logu daļas attiecība pret virsbūvi ir starp 1:3 un 2:3. Priekšējā pārkare ir īsa, bet riteņu arkas ir izteiktas, piešķirot automobilim A1 sportisku stāju.”
A1 kupejas automobilim līdzīgais siluets ir savādāks nekā automobilim A3. „Audi ir slavens ar to, ka daudzas konceptautomobiļu iezīmes tas ievieš sērijveida automobiļos. Šim automobilim ir daudz īpašību, kas padara to individuālu – tik daudz es jums varu atklāt,” teica Stefans Zīlafs.
Arī A1 centrālā dizaina iezīme būs Audi vienrāmja režģis, kas nepārprotami parādīs šī kompaktā automobiļa izcelsmi. Taču ir arī kāds pārsteigums. „Vizuālajā jomā mēs kaut ko mainīsim, iespējams saistībā ar režģa stūriem un platumu,” saka Zīlafs. Tas ietekmēs priekšējo lukturu dizainu. Taču vairāk par to – 2010. gada janvārī.
Audi A1 piedzīvos savu pasaules pirmizrādi Ženēvā.