Atbilde pieprasījumam: «Dacia Duster» 4

 
17.decembris 2009 11:12

"Dacia Duster" radīšanas mērķis bija pieprasījums pēc 4x4 automašīnas par pieejamu cenu. Pamatojoties uz šo pieprasījumu, Renault nolēma izstrādāt apvidus automašīnu, kas atbilstu šādām prasībām.

Pārdomāts dizains

No dizaina viedokļa Dacia Duster ir īstens 4x4. No priekšpuses tā izskatās ļoti spēcīga ar platām riteņu arkām savienojumā ar hromētu radiatora resti un karteru aizsargu. Skatoties no sāniem, labi pamanāms ir augstais klīrenss, skaidri izceltās riteņu arkas un virsbūves aizsardzība.

Dacia Duster tomēr nav „ierastā” apvidus automašīna, jo tās garums ir tikai 4,31 metrs, bet platums – 1,82 metri. Dacia Duster ir ļoti kompakta automašīna, tomēr tās dizainā saglabātas apvidus automašīnām raksturīgās iezīmes.

Paredzēta arī braukšanai pa bezceļiem

Dacia Duster veidota kā automašīna, kas paredzēta braukšanai pa visu veidu ceļiem, arī bezceļiem. Pārdošanā Dacia Duster būs pieejama divās versijās – 4x2 (augsts klīrenss, paredzēts tiem, kam nav nepieciešama visu riteņu piedziņa) un 4x4, kas ir paredzēta vairāk tieši bezceļu braukšanai.

Dacia Duster ir paredzēta braukšanai pa bezceļiem, pateicoties augstajam klīrensam (vairāk kā 200 mm) un lielajiem klīrensa leņķiem (priekšējais klīrensa leņķis ir 30 grādi, aizmugurējais klīrensa leņķis – 35 grādi).

Dacia Duster ir ērta braukšanai gan nelielā svara (1180 kg (4x2 versija) vai 1280 kg (4x4 versija), gan kompakto izmēru dēļ. 4x4 versija ir aprīkota ar kontroles sistēmu (iegūta no Nissan), kas ļauj autovadītājam pielāgot transmisijas regulējumus konkrētajiem braukšanas apstākļiem. Šī kontroles sistēma piedāvā izvēlēties vienu no trim režīmiem:

-    AUTO režīms – jaudas attiecības starp priekšējiem un aizmugurējiem tiltiem tiek sadalīta automātiski atkarībā no saķeres. Šīs sistēmas mērķis ir nodrošināt optimālu vilkmi neatkarīgi no tā, cik liela ir saķere ar ceļu. To nodrošina ar 4x4 plašajām iespējām. Normālos apstākļos jauda tiek pievadīta tikai un vienīgi priekšējiem riteņiem. Ja saķere zūd vai jaudas ir par daudz, daļa jaudas tiek novadīta uz aizmugurējo asi. Ekstremālos apstākļos jauda ir sadalīta vienādi starp priekšējo un aizmugurējo asi. Šo jaudas sadalījumu nodrošina elektromagnētiskais jaudas pārveidotājs, ko piegādā Nissan.

-    LOCK režīms – vadītājs elektroniski saslēdz 4x4 režīmu, kur 50% no jaudas pastāvīgi tiek nodrošināti caur aizmugurējo asi. Šis režīms tiek rekomendēts zemas saķeres apstākļos (sniegs, dubļi, smiltis) pie zemiem ātrumiem.

-    4x2 režīms – transmisija ir saslēgta 2WD piedziņas režīmā. Šis režīms ir piemērots braukšanai pa labiem ceļiem, un samazina degvielas patēriņu.

DACIA 4X4 IEMIESO ZĪMOLAM RAKSTURĪGĀS STIPRĀS PUSES

Dacia Duster ir sestais Dacia zīmola modelis, un tas ir saglabājis galveno šim zīmolam raksturīgās iezīmes – maksimāla vieta par zemāko cenu, kā arī zemas ekspluatācijas izmaksas un nelielais degvielas patēriņš, kā arī drošības sistēmas.

Maksimāla vieta par zemāko cenu

Lai gan Dacia Duster cena līdzinās vieglajai pasažieru automašīnas cenai, tās dimensijas vairāk līdzinās lielāko automašīnu segmentu izmēriem. Dacia Duster vieta ir paredzēta pieciem pasažieriem. Dacia Duster bagāžas nodalījuma kapacitāte ir 475dm3 ISO (atkarībā no versijas). Ja tiek nolocītas aizmugurējo sēdvietu atzveltnes, tad bagāžas nodalījuma izmēri pārsniedz 1600dm3 ISO.

Uzticami dzinēji ar zemu degvielas patēriņu un CO2 emisijām

Gan 4x2, gan 4x4 versijas būs pieejamas ar 1.6 16V 110 zs benzīna dzinēju vai 85dCi vai 105 dCi dīzeļdzinējiem. Šie dzinēji jau iepriekš pierādījuši savu efektivitāti citos Renault modeļos.

Šo dzinēju galvenās raksturiezīmes ir zemās izmaksas, spēcīgā jauda un zemās uzturēšanas izmaksas, kas ir Dacia zīmola iezīmes. Dacia Duster ir gan zems degvielas patēriņš, gan samērā zema CO2 emisija izplūdes gāzēs. Tā, piemēram, 4x2 versijā, kas aprīkota ar dCi dīzeļdzinēju, CO2 emisija izplūdes gāzēs ir zemāka par 140g/km (tiek piešķirta arī Dacia eco2 atzīme), savukārt 4x4 versijai šīs rādītājs ir zemāks par 150 g/km.

Drošība – absolūta prioritāte

Dacia 4x4 versija ir aprīkota ar Bosch 8.1. ABS, EBV elektroniskais bremžu spēka sadalītājs un avārijas bremžu asistents. Runājot Pr pasīvo drošību, Dacia Duster standartaprīkojums ietver divus priekšējos drošības spilvenus (atkarībā no tirgus) un trīs punktu drošības jostas ar svara ierobežotājiem priekšējām sēdvietām.

Dacia pamatvērtības – uzticamība un spēks

Līdzīgi kā citām automašīnām, kas būvētas uz B0/Logan platformas, arī par Dacia Duster pamatvērtībām izvirzītas uzticamība un izturība. Sevišķa uzmanība veltīta anti-korozijas aizsardzībai, kā arī elektroniskajām ierīcēm, kuras sastopamas arī citos Renault modeļos. Jānorāda, ka Dacia Duster automašīnām tiek piešķirta trīs gadu vai 100 000 km nobraukuma garantija lielākajā daļā Eiropas tirgu.

Dacia Duster starptautiskajā tirgū

Dacia duster tiek dēvēts par starptautisku automašīnu, runājot gan par tās ražošanu, gan pārdošanu. Plānots, ka tā būs pieejama pārdošanā visā pasaulē līdzīgi kā Logan un Sandero.

Dacia Duster pārdošanā nonāks jau 2010.gada pavasarī

Dacia Duster 2010.gada pavasarī nonāks pārdošanā Eiropā, Turcijā un Magrebas reģionā (Alžīrija un Maroka). Jānorāda, ka iepriekšējie Dacia modeļi ir domāti gan privātajam sektorm (Logan, Logan MCV un Sandero), gan komerciālajam (Logan Van un Logan pick-up).

Sākot no 2010.gada jūnija, Dacia duster būs pieejams arī Ukrainā un Tuvos Austrumos (Izraēla, Jordānija, Ēģipte un Lebanona), kā arī dažās Āfrikas valstīs zem Renault zīmola.

Pitesti rūpnīca, kurā parasti tiek ražoti jaunie modeļi, apgādās visus iepriekš minētos tirgus gan Dacia, gan Renault versijām. Šīs rūpnīcas ikgadējā kapacitāte ir 350 000 automašīnu, un tā turpinās ražot arī pārējos Dacia modeļus.

Renault Duster Krievijā un Brazīlijā, sākot no 2011.gada

Citās pasaules valstīs Duster nonāks pārdošanā 2011.gadā – Brazīlijā, Argentīnā, Meksikā, Čīlē u.c. Vēlāk plānots uzsākt Duster ražošanu Avtoframos rūpnīcā Maskavā, Krievijā.

Dacia Duster sportiskā versija un Alēns Prosts

Šā gada 5.decembrī aizsākās 2009./2010.gada ledus sacensības Trophee Andros, kas notiek Val Thorens, Francijā. Šogad šajās sacensībā piedalās arī Alēns Prosts (Alain prost), kurš šobrīd atrodas līdera pozīcijās.
 

 
Visi komentāri
 
273454. viesis 17.decembris 2009 12:11
0 0 Atbildēt

mašīna savienojošajiem tirgiem......

273456. viesis 17.decembris 2009 13:10
0 0 Atbildēt

Chrysleram kādreiz bij muskuļauto ar tādu pašu vārdu images.google.lv/images?q=dodg...ed=0CBAQsAQwAA

273457. viesis 17.decembris 2009 15:21
0 0 Atbildēt

Viss jau būs atkarīgs no cenas, bet ņemot vērā krīzi, nekādi lielie pārdošanas apjomi pie mums nespīd. Ja nu vienīgi padziļinātu interesi izrādīs vidzemes turīgie jaunsaimnieki, kuri daudzi pašlaik vēl rullē' ar vecajām "dacītēm".

273459. viesis 18.decembris 2009 0:24
0 0 Atbildēt

Dace paliek Dace, kaut ar platākiem gurniem

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti