Sists vai nesists? 14

 
8.novembris 2012 10:50

Lai nodrošinātu transportlīdzekļu īpašniekus ar iespēju iegūt plašāku pieeju OCTA informācijas sistēmā esošajiem datiem, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) ir ieviesis jaunus datu apstrādes pakalpojumus.

Tie ļaus auto īpašniekiem iegūt informāciju par sava esošā vai potenciālā spēkrata negadījuma vēsturi, noslēgtajiem apdrošināšanas līgumiem un apdrošināšanas sabiedrību piedāvātajām OCTA polišu cenām.
 
Transportlīdzekļa zaudējumu dati
 
Saskaņā ar LTAB rīcībā esošo informāciju, visbiežāk pie transportlīdzekļa iegādes netiek sniegta visa informācija par spēkrata esošo tehnisko stāvokli, kā arī negadījumu skaitu un apmēru, kurā ir iekļuvis konkrētais transportlīdzeklis, apgalvojot, ka transportlīdzeklis pavisam neilgu laiku piedalās ceļu satiksmē un avārijas nekad šim transportlīdzeklim nav bijis. Tomēr, kā vēlāk izrādās, transportlīdzeklis nereti ir iekļuvis negadījumos, kā arī CSNg rezultātā gūtie bojājumi ir bijuši tik lieli, ka spēkrats nav paredzēts turpmākai ekspluatācijai. Tomēr autoīpašnieki šādus spēkratus atremontē, bet pie transportlīdzekļa pārdošanas šos datus slēpj.
 
Lai palīdzētu autoīpašniekiem iegūt objektīvu informāciju par transportlīdzekļa zaudējumu vēsturi, LTAB ir izveidojis datu apstrādes pakalpojumu, ar kura starpniecību ikviens autovadītājs turpmāk varēs noskaidrot datus par CSNg vēsturi, laika posmā no 1997. gada. Lai iegūtu informāciju, autovadītājam nepieciešams zināt tikai transportlīdzekļa reģistrācijas un reģistrācijas apliecības nummurus. Informācijas iegūšanai jānosūta SMS ar kodu LTAB AUTO uz tālruņa numuru 144.* Atbildes īsziņā tiks saņemts pasūtījuma kods, kuru varēs izmantot, lai piekļūtu transportlīdzekļa zaudējumu datiem, LTAB mājas lapā. Tāpat ir iespēja saņemt transportlīdzekļa zaudējumu vēstures datus īsziņas formātā. Tādā gadījumā jāsūta SMS ar kodu LTAB AUTO RN (reģistrācijas nummurs) RA (reģistrācijas apliecības nummurs) uz tālruņa numuru 144.
Informācija par transportlīdzekļa zaudējumu vēsturi būs pieejama 24 stundas diennaktī, un tajā tiks apkopoti dati par CSNg, gan Latvijas teritorijā, gan ārvalstīs.
 
Autoīpašnieku portāls
 
Kā preses konferencē norādīja LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, problēmas saistībā ar ierobežotām iespējām gūt datus par CSNg vēsturi rodas ne tikai privātpersonām, bet arī uzņēmumiem, īpaši tas ir attiecināms uz kompānijām kurām ir lieli autoparki.
„Uzņēmumam ir liels transportlīdzekļu skaits, kurus ekspluatācijā izmanto vairāki darbinieki. Tomēr ne vienmēr šie darbinieki atzīstas par notikušu CSNg. Gadās, ka darbinieks izraisa CSNg, bet uzņēmuma transportlīdzeklim, piemēram, kravas automašīnai, bojājumi nav redzami, savukārt  citam vai citiem transportlīdzekļiem ir nodarīti zaudējumi, par ko vadība netiek informēta. Tāpat ir situācijas, ka darbinieki maina darba vietas, neinformējot uzņēmumu par notikušu CSNg. Tā rezultātā uzņēmumam tiek sabojāta apdrošināšanas vēsture, un nodarīti finansiāli zaudējumi, par kuriem tas nav informēts. Savukārt pēc laika, kad no apdrošinātāja tiek saņemta informācija par CSNg un tā nodarīto zaudējumu apmēru, darbinieka no kā piedzīt zaudējumus vairs nav, jo viņš jau ir mainījis darba vietu. Lai novērstu tamlīdzīgas situācijas esam izveidojuši autoīpašnieka portālu, ar kuru starpniecību turpmāk autoīpašnieki varēs iegūt datus ne tikai par notikušiem CSNg, bet arī informāciju par tikko pieteiktajiem, bet vēl nenoregulētajiem apdrošināšanas gadījumiem”, skaidro Juris Stengrevics.
 
Autoīpašnieka portālā, uzņēmumam būs pieejama arī detalizēta informācija par konkrētā īpašnieka visām OCTA polisēm un visiem apdrošināšanas gadījumiem, kas reģistrēti LTAB. Tāpat būs pieejami paziņojumi ar atgādinājumiem par polišu darbības termiņa izbeigšanos vai neapdrošinātiem transportlīdzekļiem.
 
OCTA kalkulators
 
Preses konferencē žurnālistiem tika prezentēts OCTA kalkulators, ar kura starpniecību ikviens autovadītājs turpmāk varēs aprēķināt savu OCTA polises cenu, iegūstot cenu piedāvājumus no apdrošināšanas sabiedrībām bez apdrošināšanas starpnieku atlīdzības. Kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, LTAB mājas lapā pieejamais OCTA kalkulators šobrīd ir izdevīgākais OCTA cenas aprēķina piedāvājums, jo tās tiek aprēķinātas tieši no apdrošinātāja datiem.
Transportlīdzekļu zaudējumu dati, Autoīpašnieku portāls un OCTA kalkulators ir pieejams LTAB mājas lapā (www.ltab.lv).
 
*   Īsziņas cena – 0.50 Ls

  

 
Visi komentāri
 
287807. viesis 8.novembris 2012 11:02
0 0 Atbildēt

Viss jau būtu forši, tikai... ja tu esi bijis CSNg cietušais, tu paliec, kā saka, kraiņijs, jo tādā gadījumā tiek uzrādīts, kādas summas tev ir izmaksātas, līdz ar to var redzēt, auto bijis pamatīgi sists vai tikai mazliet. Līdz ar to, pat, ja arī tev apdrošinātājs visu izmaksā, tev vienalga tas auto paliek par nastu, jo pārdot būs grūtāk. Bet, ja biji vainīgs, tad šī summa neuzrādās.

287808. viesis 8.novembris 2012 14:46
0 0 Atbildēt

tiešām absurds, kā jau saka GB12 - mans auto redziet - nesists, jo salabots par KASKO :D

287812. viesis 8.novembris 2012 18:22
0 0 Atbildēt

Kāda starpība sists nesists, galvenais kā sataisīts. Lietotu auto bez nevienas skrambiņas ir retums. Vienīgi "salvage" statusu gan derētu ieviest, lai auto ko nevar saremontēt, lai tas būtu drošs satiksmē nenonāktu atkal tirgošanā.

287816. viesis 8.novembris 2012 20:36
0 0 Atbildēt

Kā tas ir - nevar saremontēt? Uzcelt var visu, tas ir tikai naudas un darba jautājums. Nevis tādu statusu vajag, bet kā somiem, kur avarējušu mašīnu noņem no uzskaites un piereģistrē atpakaļ tikai pēc ekspertīzes.

Šito pakalpojumu vispār prikola pēc vajadzēs notestēt.

287818. viesis 9.novembris 2012 13:37
0 0 Atbildēt

287808, nu labi, visu jau izkontrolēt nevar un pastāv variants, ka, ja arī KASKO gadījumus sāks uzskaitīt, daudzi mašīnas nedrošinās vispār, a to apdrošinātājiem īsti nevajag, tāpēc nedomāju, ka tādu tik drīz ieviesīs. Bet, ja tu esi bijis vainīgs CSNg un tavu auto taisa pa KASKO, tad jau to redz, tikai neredz, cik traki ir bijis.

287819. viesis 9.novembris 2012 14:15
0 0 Atbildēt

Notestēju šitento jauno pakalpojumu - izskaidroja gan kāpēc veco lukturu atliekas bija ražotas 1999. gadā, gan kāpēc šis tas priekšai bija sasists, kad mašīna nonāca manās rokās :D

287826. viesis 10.novembris 2012 9:27
0 0 Atbildēt

Izskatās labi, auto jau divas reizes atpelnīts.

287830. viesis 10.novembris 2012 12:02
0 0 Atbildēt

Vispār jau varēja pamazām arī pie mums ieviest sistēmu, kad katram auto vizuālajam bojājumam pretī jābūt protokolam. Cik ir dzirdēts, tad tajā apšā Vācijā, ja esi ieskrējis savas garažas durvīs, tad ir jāsauc aŗā attiecīgās institūcijas pārstāvji un jānoformē gadījums. Jo menti mēdzot apturēt sistus auto un pārbaudīt vai negadījums ir reģistrēts.

287837. viesis 10.novembris 2012 23:59
0 0 Atbildēt

To pēc tam kad vidusmēra latvietis varēs atļauties divas mašīnas, tā lai pēc saskriešanās ar garāžas durvīm uz šrotu vai veikalu pakaļ detaļām nav jāriskē braukt ar sisto mašīnu :)

287848. viesis 12.novembris 2012 8:03
0 0 Atbildēt

msh, kas ir vidusmēra latvietis? Nu tā, tavuprāt.

287854. viesis 12.novembris 2012 10:31
0 0 Atbildēt

Vidusmēra latvietis ir vidusmēra latvietis :D Brauc ar 10-25 gadus vecu mašīnu, paretos gadījumos ģimenē ir divas tādas mašīnas, dzīvo visbiežāk pavecā/vecā pāris istabu dzīvoklī.

287857. viesis 12.novembris 2012 16:30
0 0 Atbildēt
287860. viesis 12.novembris 2012 17:36
0 0 Atbildēt

Nevajag akurāt pārspīlēt. Apskaties labāk pajalle.com kādus šrotus tur čaļi ceļ augšā.

287861. viesis 12.novembris 2012 19:12
0 0 Atbildēt

Nu vo, tad nevajag vispārināt!:D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 4

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 11

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Komisijā neatbalsta piedāvājumu liegt pārdot alkoholu degvielas uzpildes stacijās 25

Alkohola tirgošana degvielas uzpildes stacijās (DUS) arī turpmāk netiks ierobežota, šādu pozīciju otrdien atbalstīja Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas vairākums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti