Ceļu policija tvarsta pārkrautus smagos auto 17

 
19.janvāris 2004 0:00

Ceļu policijas pārvaldes (CPP) specrota pēc Jaungada brīvdienām sadarbībā Rīgas tuvumā atsākusi kravas furgonu pārbaudes, tvarstot un vēlāk - arī administratīvi sodot pārlieku smagas kravas pārvadājušo automašīnu vadītājus un atsevišķos gadījumos - arī īpašniekus.

Šonedēļ jau uz maģistrālajiem ceļiem galvaspilsētas pievārtē pārbaudīja vairāk nekā 100 kravas automašīnas, 40 no kurām fiksēti maksimāli pieļaujamā kravas svara pārkāpumi, aģentūrai BNS pavēstīja CPP priekšnieks Visvaldis Puķīte. Viņš stāstīja, ka šādus reidus CPP specrota sadarbībā ar Satiksmes ministrijas (SM) Autotransporta direkcijas speciālistiem rīko regulāri, vidēji mēnesī šim nolūkam veltot no 10 līdz 15 dienām. Aizdomīgos - lielākoties baļķvedējus un bīstamo kravu pārvadātājus - furgonus aptur CPP inspektori, bet SM speciālisti ar īpašu pārvadājamo svaru palīdzību fiksē automašīnas svaru. SM Autotransporta direkcijas statistikas dati liecina, ka pērn kopumā Latvijā kravas svēršanai pakļautas 3115 kravas automašīnas, 773 gadījumos fiksējot pieļaujamā kravas svara pārkāpumus. Administratīvo pārkāpumu kodekss par kravas pārvadāšanas noteikumu pārkāpšanu transportlīdzekļu vadītājiem paredz naudas sodu no 15 līdz 50 latiem vai transportlīdzekļu vadīšanas tiesības atņemšanu uz laiku no trim līdz sešiem mēnešiem. Par neatļautu bīstamo kravu pārvadāšanu ar autotransportu kodekss paredz sodu autotransporta līdzekļa vadītājam no 50 līdz 200 latiem vai kravas nosūtītājam - fiziskajai personai - no 250 līdz 500 latiem, bet juridiskajai personai - no 1000 līdz 5000 latiem. Par citiem ar bīstamo kravu pārvadāšanu saistītiem likumpārkāpumiem - ja konstatēta vielu noplūde, ja vadītājam nav bīstamās kravas pārvadājumu dokumentu un nenodrošināšanu ar šiem dokumentiem, par šādas kravas pārvadāšanu, ja nav ievērotas transportlīdzekļa aprīkojuma prasības vai tam nav uzstādītas pazīšanas un bīstamības zīmes un citiem - paredzētie naudas sodi autovadītājam ir robežās no 25 līdz 250 latiem, bet pārvadātājiem un kravas īpašniekiem, atkarībā no tā, vai tā ir fiziskā vai juridiskā persona - no 50 līdz pat 5000 latiem. Bet par transportlīdzekļa vadīšanu, pārsniedzot satiksmes noteikumos paredzētos transportlīdzekļa gabarītus, pieļaujamo faktisko masu vai ass slodzi, atkarībā no pārkāptā svara apjoma, APK paredz sodu no 20 līdz 250 latiem. RĪGA, JAN 17 , BNS
 
Visi komentāri
 
111650. viesis 19.janvāris 2004 0:51
0 0 Atbildēt

Beidzot CP dara deriigu darbu...

111652. viesis 19.janvāris 2004 0:53
0 0 Atbildēt

tos toč vajag novākt no ceļiem..

beidzot saprot, ka sākumā jācīnās ar cēloņiem nevis sekām..

111653. viesis 19.janvāris 2004 1:00
0 0 Atbildēt

arprac,40% tak ir baiss skaitlis.vajadzetu izskaust smago vaditajiem $ito netikumu.Bet kravu ipa$niekiem/darba devejiem ieboret,ka ari $ie CSN ir japilda,un tie attiecas ari uz viniem.

111658. viesis 19.janvāris 2004 8:13
0 0 Atbildēt

Oi...! Pamodaas... :P Jaunumu atklaajushi baiso. Ja vinji kaadreiz buutu pieveersushi uzmaniibu cukurbieshu vizinaataajiem, tad tie vinju piemineetie procenti buutu veel iespaidiigaaki. Es briinos, kaa CP (piem. Jelgavas) var neredzeet taadas lietas, kaa paari bortiem birstoshas cukurbietes, jo tie autinji ir piekrauti ar pamatiigu kaudzi. Razhas novaakshanas laikaa reti var redzeet skatu, kad cukurbieshu vedeejs nav paarkrauts un krava ir nosegta (taa tak ir berama krava?). Man shkjiet, ka daudziem ir naacies lamaajoties apbraukt uz celja meetaajoshaas cukurbietes un ir arii taadi, kuriem naacies taisiit piruetes, lai izvairiitos no "daavanas" veejstiklaa...

111664. viesis 19.janvāris 2004 8:54
0 0 Atbildēt

...to sauca par policijas pienākumu nepildīšanu.

Vai ikdienas darbi ir jāveic specrotai un ministrijas pārstāvim?

Ja kravas transportlīdzekļu pārbaudes apsīks...vai nespēju tikt galā ar saviem darba pienākumem Valsts Policija norakstīs kā specrotas neizdarību, varbūt kā ministrijas speciālistu atteikšanos pildīt policista pienākumus!

111687. viesis 19.janvāris 2004 10:00
0 1 Atbildēt

vai vienkarshak nebutu ieviest obligatu baljkju auto svershanu iebraucot ostas teritorija, ja nemaldos, info par svara vērotāju aktivitātēm uz lielceljiem izplatās krietni ātrāk nekā ir sastādīts pirmais protokols... un kravas auto apgrozījums uz ceļiem strauji krītas.

111715. viesis 19.janvāris 2004 11:38
0 0 Atbildēt

Friday! Prātīgi runā! Tikai baļķus neved tikai uz ostu. Bet par pārkraušanu stingri jāsoda kravas īpašnieks.Iekraujamo preci nesver neviens, katram ir kāda aprēķina formula.Pat Latvijas finieris grēko ar eksporta kravām un ,it sevišķi Furnieris , vienmēr 1-2 tonnas liekas iekrauj.Un ko darīt šoferim: nojaust? Tāds braucējs, šeit no svaru kontroles izsprucis, var uzrauties Lietuvā, Polijā,Vācijā vai Austrijā.Un tad parasti ir tā: polis izlaiž, bet vācietis neielaiž.Un kūko šoferīts neitrālajā zonā. Bet Latvijā ir savadāk,primitīvāk.Es dzīvoju netālu no Vidzemes šosejas un labi zinu ka māja sak trīcēt pēc plkst 22, kad visi šķībi mazi un kamazi izlien no alām.Kur tad tā specrota: guļ protams!!!

111722. viesis 19.janvāris 2004 12:02
0 0 Atbildēt

Piebildīši tikai, ka šoferis ļoti labi zina pat 1-2 tonnu pārsvaru. Kādreiz, sen atpakaļ, sanāca padarboties ar koku eksportu. Šoferis protams atbrauca līdz Rīgai ar to lieko svaru, bet pirms muitas man pateica, ka nekur nebrauks pirms viņam nenokraus lieko svaru. Izrādījās nedaudz vairāk par tonnu pārsvars, tad nu skrien un meklē, kur to izdarīt Rīgā. Protams, tās bija manas problēmas, bet fakts ir tāds, ka šoferi ļoti labi zina, cik smagu kravu viņi ved.

111727. viesis 19.janvāris 2004 12:18
0 0 Atbildēt

Ucul! Un ko šoferim darīt ja viņs zin? Parasti gan pārsvars 1-2t neietekmē kopējo svaru, bet pārsvars ir uz ass un kādi 500-800kg. Un gandrīz visur iekraušanas vietā papīrus nedod.Tos iedod vēlāk vai nu kantorī(iekšzemes pārvadājumā), vai pie muitas (eksporta gad).Ja šis šoferis kasīsies, transp firma zaudēs kontraktu, vai arī nepaspēs laikā norādītajā vietā. Es uzskatu ka stingri jāsoda preces īpasnieks, bet pārvadātajs jāsoda saskaņā ar CSN.

111730. viesis 19.janvāris 2004 12:30
0 0 Atbildēt

Nedomāju gan, ka preces īpašnieks ir vainīgs, jo kontrakts ir par kravas nogādāšanu un man īpaši neinteresē vai tu to darīsi trīs reisos vai vienā, Kad es strādāju to malku uz eksportu vienmēr rēķinājos ar atļauto svaru. Protams kokam ir īpašība izžut vai palikt mitram, bet patrasti arī tur ir noteikts mitruma koeficients un pamatā, ierobežojums bija kubatūrā, ko var uzkraut nevis svarā. Risinājums, manuprāt ir kontrolē, kad neviens pārvadājs vairs nebūs ar mieru ņemt vairāk par normu. Jo kravas īpašniekam nevar piesiet, to ko nevar. Ja, kas tad pa Latviju 2 normas ir parasta lieta. Nez kāpēc Vācijā mūsējie tā nedara, laikam jau atbilstoši sadi ir sastopami.

111733. viesis 19.janvāris 2004 12:41
0 0 Atbildēt

Nu man jau liekas ka sodi ir kudi par mazu, lai kads saaktu ieveerot!

111734. viesis 19.janvāris 2004 12:51
0 0 Atbildēt

Pāris pastāvīgos posteņus pie ostas vārtiem, pie cukurkombināta vārtiem, pie dažām kokzāģētavām un būs miers! Ja tagad viņi draudzīgi sastājas uz šosejas pirms posteņiem, tad nebraukt ostā ilgāku laiku nevarēs un nāksies pakļauties!

111782. viesis 19.janvāris 2004 16:22
0 0 Atbildēt

Malači ka kontrolē! Jo vairāk jo labāk! Vai esat redzejuši kas darās pa naktīm? Vieni kravieki, nu ļooooti piekrauti.

Vel varetu pievērst tiem tā saucamajiem ''kraviniekiem'' ar krievu numura zīmem. Sagrabejushi kamazi un mazi kuri nevar pabraukt atrāk par 55-60 km/h. labi ja viena lampiņa pa visu piekabi un tā netīra - rada tāaaadus sastregumus un šosejām. Bet kā viņi uzvedas tumsā!!! Parkojas kur grib un kā grib, nemaz nenobraucot no šosejas un BEZ GAISMAM, pat tad kad noplīsis uz ceļa vidus. Tiekot tāda kolonā uzreiz sajuīsiet sevi PSRS laikos - saku droshi uz tā fona mēs esam jau tālu Eiropā! Gan droshibas uztveres jomā gan kvalitātē.

AGA

111787. viesis 19.janvāris 2004 17:16
0 0 Atbildēt

Ļooti uzskatāms piemeers ir Pleskavas šoseja no Sēnītes līdz Rigai, it sevišķi Rīgas virzienā. Kad jātiek ārā no labās joslas uz kreiso, sajūta ir kā braukt pa viļņiem. ļoti liels nopelns tur ir tieši šiem nakts monstriem.

111796. viesis 19.janvāris 2004 19:19
0 0 Atbildēt

Jā, šāds pasākums man patika! Gadījās vairākas reizes kopā ar CP pastrādāt uz ielām un ceļiem. Secinājums: baļķu vedēji bija pārkrauti 100%, pārēji, nu tā... 70%.

111800. viesis 19.janvāris 2004 20:24
0 0 Atbildēt

Patvarstat labak viens otram kraninjus:-)

111813. viesis 19.janvāris 2004 23:25
0 0 Atbildēt

Apsveicams pasākums! Lai nedaudz kompensētu ceļiem nodarīto skādi,pārkrautajām transportam papildus naudas sodam 3 reizes palielināt transporta ikgadējo nodevu nākamajam gadam!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti