Latvijas likumdošana diemžēl neparedz sodu par to, ka auto tirgotājs var grozīt spidometra rādījumus, bet ASV par to draud nopietna kriminālatbildība. ASV lietota auto pārdevējs nedrīkst atremontētu auto pēc avārijas pārdot kā neavarējušu. Pretējā gadījumā var tikt saukts pie tiesas par krāpšanu.
Kā sevi pasargāt no meliem? Pērkot jaunu auto, pircējs ir pārliecināts par to, ka viņa pirkums ir jauns un ir 100% drošs par auto nobraukuma datu patiesību. Kāda situācija ir ar lietotiem auto? Nelielu eksperimentu veicām apskatot internetā piedāvātos Mercedes - Benz automobiļus. Kā pirmais mūsu interesi izraisīja fakts, ka piedāvātās automašīnas stipri vien atgādina bēdīgi slavenās firmas Bona M taksometrus. Piezvanot īpašniekam uzzinājām, ka ar auto ir nobraukts 128 000 km, kas gan 1999. gada auto ir apmierinošs fakts. Jautājot par auto pagātni, taksometra liktenis tika noraidīts. Braucām apskatīt šo auto klātienē. Ārēji nekas neliecina par to, ka auto būtu bijis sists vai taksometrs. Aizdomas vienīgi izrasīja dzinēja darbība, kura nebūt neliecina par to, ka auto būtu tikai ar 128 00 km nobraukumu. Šaubas par šīs automašīnas vēsturi apstiprinājās, neatejot no auto, izmantojot mobilā telefona īsziņu iespējas. Aizsūtot īsziņu uzzinājām, ka šis auto uz pēdējo tehnisko apskati bija jau nobraucis pa Latvijas ceļiem 328 000 km. Tas, ka tehniskā apskate ar auto ir veikta divreiz gadā apstiprināja aizdomas par to, ka auto ir izbijis taksometrs. Nākamo auto nebraucām skatīties klātienē, bet, salīdzinājām faktus. Sludinājumā pārdevējs uzrāda 108 000 km noskrējienu, bet, salīdzinot ar CSDD datiem, kurus var jebkurš mobilā telefona lietotājs iegūt, uzzinām, ka pēdējais spidometra rādījums uz pēdējo tehnisko apskati ir bijis 318 000 km. Tas fakts, ka par piecdesmit dolāriem var atgriezt atpakaļ jebkuras sarežģītības spidometru, nevienu vairs neizbrīna, bet, kā lai nosaka cik auto ir nobraucis, piemēram, Vācijā? Visi lielie Mercedes servisi ir apvienoti kopējā interneta tīklā, un tikai jāievada auto virsbūves numurs, lai varētu uzzināt visu šī auto “slimības vēsturi”. Informācija, kuru var iegūt, ietver sevī gan datumus, kad veikta apkope, gan - kas tieši ir veikts ar šo auto. Latvijā arī ir iespējams uzzināt, kas ar auto ir darīts Vācijā, bet tas jau ir cits stāsts. Secinājums. Baušļi sludina - tev nebūs zagt, bet krāpties arī nevajag. Meliem īsas kājas. Kaspars Bergmanis “AutoInfo” Publikācija no laikraksta “Auto Info” Februāris 2002. Nr 63.- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
klau!!, interesanti :)
kur es varu dabūt info par savu auto Vācijas pusē?, mani tas interesētu...
Paldies.
ar smaidu pa dzīvi,
Melvins :)