«D5» - jaunais Volvo dīzeļdzinējs 31

 
19.februāris 2002 13:51

18. februārī «Mūsa Motors» rīkoja testa braucienus saviem jaunumiem - VOLVO S60 D5 un VOLVO S80 D5. Jaunums ir tas, ka VOLVO pirmo reizi prezentēja savu dīzeļdzinēju vieglajam auto - D5. Pasākuma mērķis bija pierādīt, ka Volvo dīzeļdzinēja īpašības ir ļoti līdzīgas benzīna dzinējam.

Arī iepriekš Volvo ražoja dīzeļdzinējus, bet gan tikai kravas automašīnām un motorlaivām. Tagad bija pienācis laiks salikt galvas kopā un izstrādāt pašiem savu dīzeļdzinēju. Dīzeļmotori jau kopš vairākiem gadiem piedzīvo strauju uzplaukumu – ne tikai pircēji pieprasa vairāk ar tiem aprīkotus automobiļus, arī ražotāji piedāvā aizvien modernākus un komplicētākus dīzeļus. Volvo, kā viens no šīs industrijas svarīgiem posmiem, nule laidis tirgū savu, pirmo unikālo Zviedrijā ražoto dīzeļmotoru vieglajiem automobiļiem. Negatīva attieksme pret dīzeļmotoriem kā mazjaudīgiem un nekomfortabliem, ir jau pagātne. Šodien apķērīgs pircējs izvēlas dīzeli. Mūsu pozīcijā, premium segmentā, tas dod lielas iespējas, skaidro Hanss Olovs Olssons un piebilst: Daudzās Eiropas valstīs lielo automobiļu segmentā dīzeļmotoru īpatsvars ir aptuveni 70 procenti. Veiksmīgam autoražotājam ir jāspēj neatkarīgi no citiem nodrošināt ar dzinējiem visu savu ražojumu gammu. Līdz ar pašu ražotu dīzeļmotoru laišanu tirgū, mēs pilnu kontroli pār automobiļu un to dzinēju ražošanu. Jaunais alumīnija pieccilindru dīzeļmotors D5 tiek ražots Volvo rūpnīcā Zviedrijā. Tas ir pirmais Volvo radītais dīzeļmotors, kur lietotas jaunākās tehnoloģijas, tam ir labāks griezes moments un lielāka jauda salīdzinājumā ar iepriekš Volvo vieglajos automobiļos izmantotajiem dīzeļiem. Vairāk jaudas, griezes un ekonomiskāks Jaunajam dzinējam ir par 16% vairāk jaudas un par 17% labāka grieze, ar Volvo dīzeļmotoru aprīkots automobilis ieskrienas no 0 līdz 100 km/h 9,9 sekundēs – tas ir par sekundi ātrāk, nekā spēja līdz šim Volvo automobiļos uzstādītie dīzeļmotori. Jaunais Volvo dīzeļmotors ir izgatavots no alumīnija, tādēļ daudz vieglāks (tikai 185 kg), tas sniedz papildus degvielas ekonomiju. D5 pāršķirs jaunu lappusi Volvo Cars motoru vēsturē. Modernais jaunais Common Rail dzinējs ir kompānijas pirmais pašu izstrādātais un ražotais dīzeļmotors – acīmredzams ir tas, ka «Volvo Cars» nepieciešams moderns dīzeļmotors premium segmentā. Jaunais dzinējs debitēja 2001. gada vasarā ar sportisko Volvo S60 un prestižo S80, vēlāk tas tika uzstādīts arī V70 – labākajā universālī pasaulē. Lieliska grieze Jaunais D5 motors attīsta lielāku griezi nekā daudz jaudīgākie Volvo pieccilindru benzīna dzinēji. D5 uzrāda griezi 340 Nm pie tikai 1750 apgr./min., salīdzinājumā 250 ZS jaudīgais T5 benzīna motors uzrāda 330 Nm pie 2400 apgr./min. “Mēs gribam vadītājam radīt sajūtu, ka motoram ir vairāk zirgspēku nekā patiesībā,” skaidro Larss Gustafs Hauptmans. Volvo D5 attīsta jaudu 163 Zs (120 kW) pie 4000 apgr./min., kas Volvo S60 ļauj ieskrieties no 0 līdz 100 km/h 9,5 sekundēs, bet Volvo S80 un V70 - 9,8 sekundēs. Visu šo automobiļu maksimālais ātrums ir 210 km/h. Pagaidām D5 motori tiek komplektēti ar manuālo piecpakāpju pārnesumkārbu M56, automātiskā pārnesumkārba tiks ieviesta šī gada beigās. Moderna tehnoloģija – zemāks degvielas patēriņš. Mazāks degvielas patēriņš ir viens no galvenajiem motīviem, kas liek pircējam izvēlēties automobili ar dīzeļmotoru. Ar D5 dīzeļmotoru aprīkots Volvo S60 tērē tikai 6 l/100 km, kas ir labākais rādītājs premium segmentā. Volvo S80 tērē 6,1 l/100 km un V70 6,4 l/100 km. Tas nozīmē, ka Volvo S60 ar 70 l degvielas (degvielas tvertnes tilpums) var nobraukt 1170 km. Tas ir aptuveni no Rīgas līdz Maskavai un atpakaļ … Kluss un precīzs Common Rail tehnoloģijas galvenā priekšrocība ir spēja degvielas sadegšanas procesu kontrolēt maksimāli precīzi. Tā ļauj regulēt kā un cik degvielas iesmidzināt cilindros. Tas dod lielāku jaudu, mazāku degvielas patēriņu, samazina troksni un izmešus. Tas automobiļa īpašniekam ļauj samazināt izmaksas par degvielu, dod apziņu, ka viņš nekaitē dabai un pie tam jūtas komfortabli. Common Rail tehnoloģija novērš dīzeļmotora tradicionālos trokšņus, nezinātājam reizēm pat ir grūti saklausīt atšķirību starp dīzeļmotoru un benzīna dzinēju. Testa braucieni Mums bija iespēja izmēģināt vienas un tās pašas automašīnas, kas aprīkotas gan ar benzīna dzinēju, gan ar dīzeļdzinēju D5 - Volvo S60 un Volvo S80. Testa mērķis bija pārliecināties, ka jaunais D5 dzinējs pēc saviem parametriem nemaz neatpaliek no benzīna dzinēja. Vēl tika dota iespēja izmēģināt Volvo S60 AWD ar 200 Zs dzinēju, bet par to citreiz. Kopā tika nobraukti apmēram 190 km pa Ziemeļvidzemes ceļiem. Tik tiešām varētu teikt, ka dīzelis Volvo S60 D5 nemaz neatšķīrās no Volvo S60 benzīna dzinēja. Uzrāviens bija samērā līdzīgs gan vienam gan otram dzinējam. Pat braucot ar 5 ātrumu, dzinējam pietiek jaudas samērā strauji uzņemt ātrumu. Skaņa. Dīzelim ir pierasts, ka dzinējs ir dzirdams vairāk nekā benzīna motoram. Šajā gadījumā Volvo ir izstrādājis daudz klusāku dzinēju un var droši teikt, ka ja cilvēkam nepateiktu, kas viņš brauc ar dīzeli, viņš to neuzzinātu (ja nu vienīgi pēc tā, ka tahometra skala ir īsāka). Izmēģinājām arī ātrumu - 200 km/h Volvo S80 D5 sasniedza bez problēmām. Patēriņš. Nobraucot šos 190 km - vidējais patēriņš ~ 6...6,5 litri/100 km. Jāpiezīmē, ka braukšana notika ne pašos ekonomiskākajos režīmos. Vēl gribējās pievērst uzmanību Volvo patīkamajam interjeram. Viss uz paneļa atrodas tieši tur, kur vajadzētu. Patīkama CRUISE control sistēma. Braukšana likās stabila pat pie ļoti lieliem ātrumiem. Šeit gan jāsaka Volvo S80 bija nedaudz stabilāks par S60, bet tas jau atkarīgs no izmēra S80 > S60. Automātiskās kārbas, kas ir S60 S80 benzīna versijām arī ļāva papriecāties - ātrumu pārslēgšanās nav jūtama nekādā mērā (ja neskatās uz tahometru). Resume... Brauciens ar Volvo S60 D5 ir tikpat patīkams, cik brauciens ar Volvo S60 T5 (benzīna versija). Dīzelis ir mainījies. Tas ir kļuvis tikpat straujš, stiprs un ātrs. Neaizmirsīsim - tas ir arī kluss. Reāli kluss. Ekonomisks. Bildes no testa braucieniem un pasākuma apskatiet šeit. Nobeigumā jautāju «Mūsa Motors» pārstāvim, vai VOLVO nebaidās no BMW dīzeļdzinēju konkurences? Atbilde: Volvo gan nav jābaidās... Volvo ir mazs auto ražotājs. Drīzāk jābaidās būtu BMW par to, ka Volvo varētu nedaudz paretināt BMW dīzeļu rindas, aizvietojot tās ar Volvo dīzeļiem. Volvo dīzelis atrodas ļoti līdzīgā pozīcijā ar BMW dīzeli. ar Volvo S60 D5 / S80 D5 brauca arī iAuto redaktors Elmārs Biele Fotoaparāts no CANON centra
 
Visi komentāri
 
12722. viesis 19.februāris 2002 15:45
3 0 Atbildēt

Nu jauki! Reds ticis līdz izmēģinājuma braucieniem! Apsveicu!

Jā! Pirtmos kucēnus gan parasti slīcina, nevis ievieto premium klases auto! Bet laiks rādīs! Interesanti cik ir vidējās apkopes izmaksas šim auto ar D5?

Un no Rīgas līdz Maskavai un atpakaļ ir tikai 1170km ? Jauki meli! :))))))))

12724. viesis 19.februāris 2002 15:51
0 0 Atbildēt

Kooooo? Kas vēl te nebūs? Kurš ir tik gudrs, ka nevar saskaitīt cik ir km līdz maskavai? 1000 + 1000 = 2000, un nevis 1170. Un ekonomija - mans vecais krāms M20 rij tie paši 6-6,5 l uz 100 km un tas vēl esot common rail!!!! Common, zviedri, nevarējāt uzbliezt ko tiešām labu, un taisās te sacensties ar bīemdabljū dīzeļiem. Tie tanki ieskrienas 9,5 un 9,8 sek. līdz simtam - bīemdabljū 530 d - 7,8, pat 525d tos apčakarē - 8,9 s. A griezes moments? Tiem Volvo esot fantastisks - 340 Nm!!! Vo kruta. 530d - 410 (...) un 525d - 350Nm. Skaitās, ka šie taisās konkurēt ar bīemdabljū......

12725. viesis 19.februāris 2002 15:54
0 1 Atbildēt

Viņi netaisās Craysler, bet reāli izkonkurēs BMW Latvijā jau nu par visiem 100%! Volvo Latvijā ir Nr.1 pasaulē! Fakts!

Un man ar patīk, bet baigi dārgs auto un vēl dārgāks serviss!

Redaktors 19.februāris 2002 15:57
0 0 Atbildēt

Ar lidmašīnu tiešām ir 1170 km :))

12729. viesis 19.februāris 2002 15:59
0 0 Atbildēt

un vēl tā kamera ar kuru tiek bildēts ir baigais lūznis!

12746. viesis 19.februāris 2002 17:12
0 0 Atbildēt

vzini - vienkaarshi paklusee labi, ka nesaaku atkal $%^&* raxtiit (tas par to izkonkureeshanu).

piebilde chryslera textam - S60 ir E46 treshaa bembja klasee, un gribeetu pieziimeet ka 320d ar veco 136 hp motoru liidz simtam tikai 9.4 sekundees, un jaunais 320d (150 hp) - ..... mmm.

un uzreiz redzama redaktora pieredze (taas truukums tb) sakaraa ar iespaidiem par autinju.... nu sorre veciit, bet S60 salons ir pat sliktaax nekaa S80... piemeeram buutu pavirinaajis bardachoka vaaku ar to #$%^&* 'koka' liisti virsuu... eh nu ok, neiedziljinaasimies, bet volvo ess juu ikss.

ps. petrol engines forever.

Redaktors 19.februāris 2002 17:25
0 0 Atbildēt

Es gan par to salonu domaju S80 un tur viss ir OK.

12757. viesis 19.februāris 2002 17:31
0 0 Atbildēt

nee nu ok, protams labaax kaa omegai vai... khe, scorpim ;), bet nu zini, Saab un Audi saliek apdaree vienos vaartos.

12764. viesis 19.februāris 2002 17:39
0 0 Atbildēt

Priex, ka iAuto sācis veidot reālus auto testus, cerams, ka tas tā būs arī turpmāk, protams, līdz AvtoRevju pilotāžai vēl tālu :), bet tas tā, bet tagad par auto....

Kad pirmo reizi šito suksu rādīja TVmotorā, uzreiz aizskrēju pēc katalodziņa, lai iečekotu no BMW gammas dīzeļus, protams, man nāca rēka, kā tie Volveristi tur slavēja savu 'super moderno utt.' dīzeli, kamēr BMW (pat vecāx) dīzelis šamos vienā setā izbāž, protams, Volvo pārstāvis Redaktoram neteiktu: "Ko jūs, mums līdz BMW vēl tālu...", protams, viņš mēģinās kaut kā izlocīties ar nekonkrētām un neko neizsakošām frāzēm "paretinās utt.", bet nefiga, Vzinis arī te makten d|r$, jo tajos Volveros nekuja nav sēdējis, pac Ķīpenes izstādē ielīdu visos gan priekšējā sēdeklī, gan pakaļējā :), bet ērti jutos tikai iekš S80 un CC uz S80 bāzes (S40 vispār rēka- Kadetā vairāk vietas), karoče pac S60 reāli sūkā, kaut vai tā PLASTMASAS 'space ball' ātrumpārslēgā, varēja vismaz no alumīnija uztaisīt, bet Volvo paliek Volvo, līdz BMW vēl augt un augt... (Vzini, kur tad ir tas tavs Volvo, kurš tos BMW baigi drā@$ot, ko?

Redaktor, tev nav ieplānots tuvākajā laikā ar to 'mega' Canon kameru un autovadītāja tiesībām kabatā pastaigāt kaut kur SIA "Mikas" apkārtnē? :)

Redaktors 19.februāris 2002 17:42
0 0 Atbildēt

Ja aicinās, braukšu. Bet nākošais tests būs Biķerniekos - atkal Volvo, tikai ekstremālāk. Kas attiecas uz S60 un S80, piekrītu S80 ir labāks. VOLVO-BMW? Vienkārši BMW jābaidās no VOLVO, jo vēl kāds izvēlēsies VOLVO. Konkurence. Bet vispār VOLVO tirgo 3x mazāk auto nekā BMW. Tāpēc grūti spriest.

12767. viesis 19.februāris 2002 17:49
0 0 Atbildēt

jaa, bet njem veeraa ka BMW tomeer ir un paliek citaa cenaa, bet, redz - tas nenoziimee ka kristos pieprasiijums...

redaktor, vari necereet uz mikas iniciatiivu.... tad jau driizaak porsche baltija iedos kaadu 911 Turbo uz ilgterminja testu grantsbedree.

12772. viesis 19.februāris 2002 18:05
0 0 Atbildēt

He, he... labiniex par to 911 Turbo... :D

Tā viš' i', ka tām "Mikām" ir reālais po, jo viņu mārketinga stratēģija ir vispār neizprotama. Bet, ja aizietu un palūgtu, domāju, ka 'višebalas' neuzrastos, tikai jārunā tā pārliecinoši "mums tur miljons apmeklētāju portālam bijis utml." gan jau C1 iedos :)

12791. viesis 19.februāris 2002 21:26
0 0 Atbildēt

iedos ar BMW mountinbaiku apkaart citroen centram apkruiizeet :P

12797. viesis 20.februāris 2002 9:04
0 0 Atbildēt

Kaada konkurence Volvo ar BMW? Volvo var konkureet tikai pats ar sevi!!!!!! Shitie plastmasas gabali!!!! Ieseezhaties kautvai tajaa pasha S80T6, kas skaitaas viskrutaakais un peec tam teiksim BMW, MB vai Audi, tad sajutiisiet to kvalitaates atshiriibu. Es to rakstu peec savas pieredzes. Volvo vienkaarshi bija pirmais, kas ienaaca Latvijas tirguu un tam ir diezgan laba reklaama, bet citaadi, normaali domaajoshi cilveeki nekad to grabazhu neizveeleesies, it sevishkji, taapeec, ka cenas mazdruscinj ir izliidzinaajushaas. Kautgan Volvo ir mazliet leetaaks, ir veerts piemest paaris tuukst$, jo veelaak tas atmaksaasies.

12799. viesis 20.februāris 2002 9:28
0 0 Atbildēt

Nu beidzot sen gaidīutais.

12814. viesis 20.februāris 2002 10:34
0 0 Atbildēt

Veči, ar Volvo jābrauc tikai ministriem un deputātiem. Tauta ar tādiem mēsliem nebrauc. Visu labu. Q.

12851. viesis 20.februāris 2002 14:30
0 0 Atbildēt

Vo, pirmo reizi redzu tik daudz Viesus vienkopus, kas tik jēdzīgi runā, pareizi ir, ka tas Volvo smako un te skaitās kaut cik kruc, jo L-jā ienāca pirmais (jāsaka gan, ka sākumā ar lietotiem), bet paskatieties, ar ko Eiropā un Amerikā brauc- labākajā gadījumā ar Cross-Country..

12870. viesis 20.februāris 2002 16:51
0 0 Atbildēt

ehee kopsh kura laika viesi saakushi reaali rubiit kasunkaa :) ?

12916. viesis 20.februāris 2002 21:43
0 0 Atbildēt

gribeetos zinaat vai taas a/m ir pilniigi jaunas vai jau "iebrauktas"? nu ar neiebrauktu jau 200kmh spiest nebuutu praata darbs. pec tam kaadam taadu "ierulleetu" nopaardod un.... bet vispaar jau shitie jaunie rulle.

ps. petrol engines forever (prfckt, arii manas domas)

12919. viesis 20.februāris 2002 21:49
0 0 Atbildēt

Volvo rulleee. Uz visaam puseem, a bembers ir kraams. Paldies par sapratni.

12925. viesis 21.februāris 2002 8:05
0 0 Atbildēt

Jājā, tu jau rubī kas un kā.....

12930. viesis 21.februāris 2002 9:17
0 0 Atbildēt

Pilnīgs sviets "Ekonomiskākais savā segmentā, tērē tikai 6-6,5 l uz 100 km". Braucu art 1994. gada BMW 525tds Touring (pilna masa 2100 kg), nobraukums tuvu 200 000 km, tikko izbraucu Rīga-Kauņa plus mazliet arī pilsētas, patēriņš 6,3 l uz 100 km (8 gadus vecai mašīnai).

12997. viesis 21.februāris 2002 17:59
0 0 Atbildēt

To: shiiris

es taakaa gaidiiju ka chryslers mums shajaa jautaajumaa buus sagatavojis mazinju opoziiciju :)).

To: augsheejais viesis

jaa, tas ir reaali dabuujams ciipars, bet nu jaabrauc arii taa mazliet 'sveetdieniski' :).

13117. viesis 22.februāris 2002 13:47
0 0 Atbildēt

Vēl nekas labāks par dīzeļmotoru nav izgudrots.

13141. viesis 22.februāris 2002 15:16
0 0 Atbildēt

Viesi ar 525tds : sorry, bet sviests ir tavi komentaari, pirmkaart, kaads sakars tavam degvielas pateerinjam ar tava auto pilno masu - vai tu brauci uz Kaunju nepaartraukti 2100 kg smags?

Otrkaart: vai tu zini , kaa nosaka videejo pateerinju, to ko vaacieshi sauc "Drittelmix"? Tavam auto peec shiis metodikas oficiaalais degvielas pateerinjsh ir 7 ltr/100 un vairaak , taa ka vari vien iedomaaties, ka dotais Volvo buutu norijis juutami zem 6 litriem/100 :-) Kas iisteniibaa arii ir - Drittelmix`a metodikaa ir ljoti juutams pilseetas cikla iipatsvars, taa luuk ...

Viesis automobilists

13147. viesis 22.februāris 2002 15:55
0 0 Atbildēt

augshai - paskaidro plz siikaak par to drittelmixu...

19469. viesis 6.aprīlis 2002 18:32
0 0 Atbildēt

gy gy .. mans vecais BMW 324 TD no '86 gada ekonomiskaaks :)) 6.0 ... 6.7 l/100 km .. piekrauts un nebuut ne ekonomiskaa rezhiimaa.. zinu te breeks ka 86; TD nerazhoja.. jaa motors paarcelts Vaacijaa 89 gadaa ;) vienalga liek tam suu... Volvikjim.. un par uzraavienu.. lapaak neizteikties ;) nu nevajag saliidzinaat 2 nekompatiblas lietas...

34872. viesis 17.augusts 2002 14:03
0 0 Atbildēt

1) REDAKTORAM - iesaku iepazīties ar statistiku - Volvo Latvijā pārdod vairāk nekā BMW... kā auto žurnālistam to gan vajadzēja pamanīt...

2) Nožēlojami klausīties tajos vācu auto šovinistos. Prieks, ka zviedru auto fani tik zemu nenolaižas!

Redaktors 17.augusts 2002 18:35
0 0 Atbildēt

viesim 2002-08-17 14:03:16 no musamotors:

es nekur neesmu neko teicis, ka BMW tirdzniecības apjomi būtu pārāki par VOLVO apjomiem... Man likās, ka šis raksts bija VOLVO atbalstošs, bet ja kādam liekas, ka esmu aizskāris VOLVO, tad sorry.

(Viesi: iesaku parakstīties, lai visi zinātu "savus varoņus")

239310. viesis 23.jūlijs 2007 15:04
0 0 Atbildēt

ekonomisks jau ir , BET KA NO RĪGAS LIIDZ MASKAVAI IR APM 600km !!!!!! ( taa sanaak , jo rakstiits turp un atpakaļ ir apm 1200km) nu jaunaakaa batonu baašanas metode :) Īpaši cilveekiem , kas nav dzivojuši ''sojuzā'' :)

? 9.februāris 2015 23:54
0 0 Atbildēt

nesen nopirku s80 d5 yn tagad ir jau 10 dadus vecs un prātīgi pa šoseju vidējais ir 4,1 l/100 km bet normāli pa pilsētu un ārpus 5,0l-100 km.... parādiet man tādu bmw.... atradušies te pārgudrīši.....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti