iAuto vērtē iespējams labākos lietotu auto pirkumus vērtībā ap 4 000 EUR un kā to finansēt 33

 

Toyota Avensis Foto: iAuto.lv

iAuto | 27.novembris 2016 18:26

Kā piemēru aplūkosim gadījumu, kad noskatītā automobiļa cena ir 4 000 EUR un mēs par šādu summu vēlamies noslēgt līgumu piecu gadu termiņā. Papildus finansējums var būt gan kredīta veidā, gan līzingā. Kādas ir atšķirības.

Orientējoties, ja izmantojam kredītu ar 10% likmi gadā un 40 EUR līguma komisijas maksu, ikmēneša maksājums sastādīs 85 EUR, un kopējā atmaksātā summa būs 5141 EUR, savukārt GPL ir 10.9% (GPL – procentos izteiktas kredīta kopējās izmaksas, ieskaitot aizdevuma procentus, līguma komisiju u.c. izmaksas).

Ja izvēlamies savu automobili par šādu summu iegādāties līzingā uz pieciem gadiem, tad jārēķinās ar pirmo iemaksu ap 20% apmērā (800 EUR), procentu likmi ap 5% apmērā + 6 mēnešu EURIBOR (0,00% uz 09.02.2016.) un 1.5% komisijas maksu par līguma noformēšanu. Šajā gadījumā rēķināmies ar augstām izmaksām sākumā, bet zemāku ikmēneša maksājumu 60.38 EUR apmērā. Līzinga gadījumā kopējā maksājumu summa būs 4 492 EUR un GPL 6.7%.

Salīdzinot abus piemērus redzam, ka līzinga gadījumā noteikti jārēķinās ar augstām sākotnējām izmaksām teju 900 EUR apmērā, kā arī obligātu KASKO apdrošināšanas polises iegādi. Šādi uzreiz maksājamā summa var izaugt līdz trešdaļai vai pat pusei no automašīnas vērtības. Tiesa, līzingā piedāvā zemāku procentu likmi un ikmēneša maksājumu, un galu galā arī mazāku kopējo maksājumu summu, taču jāsamierinās, ka automašīna līzinga periodā nebūs Jūsu īpašumā.

Automašīnas iegādi finansējot ar autokredītu būs nedaudz augstāka ikmēneša maksa, lielāka procentu likme un kopējā maksājumu summa, toties Jums nebūs jāuztraucas, kur atrast prāvus līdzekļus pirmās iemaksas veikšanai – jāmaksā tikai ikmēneša maksājums, bet KASKO apdrošināšana pēc izvēles.

Kad pircējs ir ticis skaidrībā ar to, ko viņš īsti var atļauties, seko pats svarīgākais – automašīnas izvēle, kas var būt gan racionāls, gan emocionāls pirkums. Ko un kā tad īsti izvēlēties? No malas varam apskatīt vienīgi racionālus argumentus – emocijas gan ir katra paša ziņā. Jau iepriekš veidojām rakstu sēriju par to, ko ņemt vērā, iegādājoties lietotu auto. Īsumā, ir svarīgi saprast, kam automašīna ir domāta – vai braukšanai uz darbu pilsētā, bērnu vadāšanai, regulāri būs nepieciešama vieta bagāžai u.t.t.  No tā tad var arī izvēlēties turpmākus potenciālus kandidātus. Jāsaprot arī tas, cik daudz līdzekļu regulāri ir iespējams atvēlēt automašīnas uzturēšanai.

Portāla iAuto.lv forumā notiek aktīvas diskusijas par to, vai izvēlēties automašīnu ar universāla virsbūvi vai minivenu, ja ir nepieciešams braucamrīks ar daudzpusīgiem talantiem – ir vieta pasažieriem, liela kravas telpa un komfortabls ikdienas lietošanā pilsētā un garos pārbraucienos. Foruma  lietotāji summā līdz 4 500 EUR iesaka izvērtēt kompaktā minivena “Opel Zafira” pirmās paaudzes modeļu piedāvājumu, kas būtu noderīga ģimenes automašīna. Starp variantiem var lūkoties arī “Audi A6” vai “Volvo V70” virzienā, kurus raksturo gan komforts, gan funkcionalitāte. Šeit gan jārēķinās ar augstākām uzturēšanas izmaksām, taču labi kopti eksemplāri, kuri ir savesti kārtībā, bez rūpēm var kalpot ilgu laiku.

Ja tomēr ir nepieciešams lētāk uzturams transporta līdzeklis un nav tik augstas prasības pēc gandrīz limuzīniska komforta, tad ir vērts novērtēt tādus kompaktklases universālus, kā  “Opel Astra”, “Ford Focus” un “Volkswagen Golf”. Savukārt, ja nav nepieciešamība pēc lielas bagāžas telpas, šiem modeļiem ir arī hečbeka versijas, kuru uzturēšana nebūs pārāk dārga.  Par izturību Latvijas ceļos allaž tiek slavētas Japānas autoražotāju “Honda” un “Toyota” automašīnas. Piemēram, ļoti ietilpīgs būs “Honda Accord” universālis. Auto izmantošanai galvenokārt pilsētas satiksmē iespējams noderīgs būs kāds no izmēros mazākiem auto – “Volkswagen Polo”, “Ford Fiesta”, “Audi A3” vai “Mazda 2”.

Protams, par 4 500 EUR galvenokārt atrodamas automašīnas, kas vecākas par desmit gadiem, un to labākie eksemplāri būs salīdzinoši dārgāki.  Šo gadu laikā jau ir izkristalizējušies tie modeļi, kuriem piemīt lielāka uzticamība, un arī tie, kuri savus saimniekus pieviļ biežāk. Šeit gan jāuzsver, ka ļoti daudz nozīmē tas, kā pret automobili ir attiekušies iepriekšējie saimnieki. Tāpēc iesakām rezervē atlikt apmēram 1 000 EUR rūpīgai diagnostikai (50 - 80 EUR) un svarīgāko mezglu nomaiņai (zobsiksna, šķidrumu maiņa, bremzes, ritošā daļa u.c.).

Jārēķinās arī ar to, ka dažādu zīmolu un segmentu automašīnām, pat tās iegādājoties par līdzīgu cenu,  var būtiski atšķirties uzturēšanas izmaksas.

Raksti komentāros kādu automobili (gadu, komplektāciju) mēs neesam pieminējuši, bet arī ir labs lietots automobilis summā ap 4 000 EUR.

Lasi iAuto lietotāju vērtējumus par lietotiem auto šeit >>> 

*Auto kredīta vai līzinga % likmes, pirmās iemaksas iemaksas, komisijas maksas un GPL var atšķirties dažādiem klientiem un dažādos uzņēmumos.

 
Visi komentāri
 
Janozaurs 27.novembris 2016 14:46
20 19 Atbildēt

Kāpēc neviena franča? Par tādu cenu var nopirkt jaunāku franču ražojuma automobīli. Izvēle ir daudz lielāka. Protams, franču auto ir gaumes lieta.

Aivis 28.novembris 2016 10:06
14 9 Atbildēt

noperc un tad tu zinasi ka no gaumes paliek pari tuks maks un sacakareti nervi Francu auto ir gandriz tas pats kas krievu masina:)

kasinsh79 28.novembris 2016 11:25
5 13 Atbildēt

Nu, nu...

Tev ir tāds vai esi ilgtermiņā lietojis?

Ja nav, mazāk vajag t.irst :)

Ar krievu tehniku tur nav absolūti nekā kopīga.

Ja auto tiek pienācīgi kopts, nekādas vainas (globāli).

cits Aivis 28.novembris 2016 20:27
4 2 Atbildēt

nemuldi muļķības. vienkārša un arī lēta ekspluatācijā... braucot klusa... Reno scenic

BMW Braucējs 27.novembris 2016 15:14
12 9 Atbildēt

Kāpēc neviena BMW?

Nortel 27.novembris 2016 15:57
0 2 Atbildēt
iAuto 27.novembris 2016 16:31
7 13 Atbildēt

Bet vai šī ir laba izvēle?

Nortel 27.novembris 2016 17:00
2 2 Atbildēt

Kāpēc lai nebūtu laba? Ja nobraukums ir reāls, servisa vēsture legāla, stāvoklis ok, tad tik braukšanas vaina.

VWfans 27.novembris 2016 17:18
3 7 Atbildēt

Nav pieminēti 2008.-2009.gada Škoda-Fabia un Škoda-Roomster, kuri ir izcili.

Experc 27.novembris 2016 17:34
9 4 Atbildēt

vēl piemini 1.2 litru motoru.

Šo gadu škodu 1.2 tsi motors ir lielākais sūds kāds var būt. Pat visos topos ieņem pirmās vietas, kā nekvalitatīvākais, neizdevušākais motors

JautāJUMS 27.novembris 2016 20:33
1 1 Atbildēt

Par 4000 kredīta būs jāatmaksā 6000 vai 6500 jo katrs gadījums ir induviduāls.

kasinsh79 28.novembris 2016 11:27
5 0 Atbildēt

Ja bankā, tad nekā tamlīdzīga.

Pēdējais piemērs.

Līzings 9k vērtībā, apzināti ņemts 5 gadu līzings mazākam maksājumam ikmēnesi, pārmaksāju tikai 500 eur ;)

Nevajag nekādos tizlos kantoros neko formēt!

Braucejs 27.novembris 2016 20:33
2 2 Atbildēt

Kapec neviena seat, vw grupas auto tak?

kasinsh79 28.novembris 2016 11:29
4 1 Atbildēt

Mana pieredze ar SEAT - tas ir 100% VW no detaļu viedokļa, zagļu neiekārots, bet būtībā gandrīz tas pats tehniskajā izpildījumā. Mans tēvs ar manis atdoto 2003.gada SEAT IBIZA 1,9Tdi brauc vēl joprojām, auto LV jau kādus 10 gadus, auto ir nenokaujams un nereāli lēts ekspluatācijā.

SAAB95 27.novembris 2016 21:15
1 0 Atbildēt

SAAB

Kas ir tas ir 27.novembris 2016 22:16
3 5 Atbildēt

Par šādu summu tur no SAAB ir tikai logo, tie auto ir salikti no visa, kas nobiris no konveiera lentas.... Tāpat kā pēdējās desmitgades Volvo! Man vispār besī šitā sistēma, kad auto ir kā salāti kur samests viss, kas pa rokai!

ro 28.novembris 2016 10:01
2 0 Atbildēt

btw runājot par Saabiem..čoms te nopirka 2002 gada aero, nu baigi apmierināts(salons kluss, nevienas liekas skaņas, iet lopā, karoče baisais braukšanas komforts, vienīgais mīnuss benzīna patēriņš palielāks)..pirms tam tik ar audi(A6 dažādi) mizoja.. sāku aizdomāties moš jāpamaina kas dzīvē un arī Saab paskatīties..uz tiem jaunākiem, sākot no 2005 ir vērts vispār tēmēt? Interesē tikai un vienīgi benzīnmotori..

anrijs rožkalns 27.novembris 2016 21:31
0 2 Atbildēt

nu es minēšu auto kas nu galīgi nemaksās 4500 bet būs funkcionāls un labs pārvietošanās līdzeklis,NABAĢENE xDxD jeb MK2,mazais ceļa nodoklis,ļoti vienkārš un praktisks auto,žēl ka labus eksemplārus nu jau vairs faktiski neatrast....

Stūre 27.novembris 2016 21:48
0 2 Atbildēt

A kāpēc neviens opis OPELIS ?

kt315b 27.novembris 2016 22:04
3 1 Atbildēt

4000 vēl vajag kredītu vai līzingu? Tad jau tos vajadzēs arī degvielas izdevumu segšanai...

iAuto 28.novembris 2016 0:20
2 0 Atbildēt

Mēs pajautājām vairākām līzinga kompānijām un tur vidējā aizņemtā summa ir 3500 līdz 4500 EUR

Es 27.novembris 2016 23:13
5 1 Atbildēt

ja jūs skatāt auto par 4k un jums vajag līzingu, tad jūsu auto atrodas līdz 2k kategorijā.

Tādam auto (4k kategorijā) remonta izmaksas var sasniegt 1k, vai jūs esat tam gatavi un cerat izvilkt ar līzingu?

Atkal plikas riepas un nepieskatīts auto?

ro 28.novembris 2016 9:22
0 2 Atbildēt

Līdz 4 -5k vislabāk mandomāt skatīties japāņu vai zviedru auto virzienā..par Honda Accord viennozīmīgi tikai to labāko varu teikt, Avensis čomam bija-arī labi kalpoja, Volvo līdz 2005(sākot ar S60)

VV 2.decembris 2016 9:27
0 0 Atbildēt

Mans pirmais auto bija Volvo S40 2004. gada dizelis

Aivis 28.novembris 2016 10:03
0 2 Atbildēt

Vienozimigi!!!Japanu automobili ir visizturigakie,un vismazak apmekle servisus,ir viena tik beda atri ruse,,,

Abavnieks 28.novembris 2016 10:27
1 3 Atbildēt

Vislabākais, ko var izdarīt ar 10g vecu auto, ir to pārdot!

4diena 28.novembris 2016 11:05
0 0 Atbildēt

Līzinga gadījumā gan % aprēķini izskaistināti!!!

Aizdotā summa reāli ir 3200!! Un pēc aprēķina atdodam 4292, nu nekādi GPL nevar sanākt mazāks par kredīta variantu!!!

Un visiem šiem aprēķiniem ir informatīvs raksturs! Reklāmas triks, ko izvietot publiski! 90% gadījumu GPL būs 30-50%

Demo 28.novembris 2016 11:20
1 0 Atbildēt

Saab 9-3 ar 1.9 tid, 150 zs - 2006-2009 gada

kasinsh79 28.novembris 2016 11:31
4 0 Atbildēt

Balsotu par lietotiem japāņiem, tehnika gandrīz vai mūžīga.

Varbūt prastāki auto pēc savas būtības, toties uzticamāki - noteikti.

Juris 28.novembris 2016 18:09
0 1 Atbildēt

Golf 5 universālais

jonj 29.novembris 2016 8:55
0 0 Atbildēt

Mazda 5, autobild top 100 2.vieta pēc 100000km. Un TA diezgan labi iziet.

Chankaishi 30.novembris 2016 12:15
1 0 Atbildēt

Bija pāris gadu 2002. gada Citroen C5 - atdevu dēlam, tas vēl brauca gadus 4-us, pēc tam pārdeva par 1500 eu. Nopirkta tika 5-gadīga par 10-gadīga golfa cenu, apm. tie paši 4kilo.. Ideāla, komfortabla un uzticama mašīna.

Maris 2.decembris 2016 9:30
0 1 Atbildēt

Neticams stāsts, pirmās pozitīvās atsauksmes par šo auto, kuras ir dzirdētas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti