VARAM: Ogres novada dome ir tiesīga uzlikt nodevu par iebraukšanu pilsētā 19

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 30.novembris 2017 10:07

Ogres pašvaldībai ir tiesības savā administratīvajā teritorijā uzlikt pašvaldības nodevu par transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonās, uzskata Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM).

VARAM pārstāve Laura Jansone aģentūrai LETA uzsvēra, ka pašvaldība ir tiesīga uzlikt nodevas par transportlīdzekļu iebraukšanu "īpaša režīma zonās, kuras ir noteiktas attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumā ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, sabiedrības veselības, sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai, kā arī dabas, īpaši aizsargājamo kultūrvēsturisko teritoriju un kultūras pieminekļu aizsardzībai".

Savukārt, ja nepieciešams, teritorijas plānojumos un lokālplānojumos pašvaldībai ir tiesības noteikt īpašus noteikumus arī nacionālas un vietējas nozīmes infrastruktūras attīstības teritorijām un citām teritorijām, piemēram, lidostu un ostu apkaimēm.

Līdz ar to Ogres novada dome var plānot grozījumus teritorijas plānojumā vai lokālplānojumu, kurā noteikt īpašu režīma zonu un uzlikt par iebraukšanu tajā maksas nodevu.

"Jāatzīmē, ka šajā gadījumā pašvaldībai jāveic visas nepieciešamās procedūras, kas paredzētas plānojuma izstrādē - gan lēmumu pieņemšanas un diskusijas domes sēdē, gan sabiedriskās apspriešanas, kuru laikā katrs iedzīvotājs un institūcijas varēs izteikt savu viedokli par minēto ieceri," norādīja Jansone.

Jau ziņots, ka Ogres pašvaldības deputāti lēmuši izstrādāt grozījumus Ogres novada teritorijas plānojumam 2012.-2024.gadam, iekļaujot nosacījumu, ka par iebraukšanu Ogres pilsētā un Ogresgala pagastā citu teritoriju iedzīvotājiem būs jāmaksā.

Šāda iecere tapusi, jo pašvaldība grib iegūt līdzekļus pilsētas teritorijā esošā Daugavpils šosejas posma uzturēšanai.

 
Visi komentāri
 
nodoklis 30.novembris 2017 11:54
12 0 Atbildēt

Kautkāds absurds!Es ceļu nodokli/arī citi autovadītāji/ katru gadu maksāju,un vēl man par braukšanu Daugavpils-Rīga jāmaksā būs vēl papildus.Tad lai Ogres iedzīvotāji arī maksā par citu autoceļu izmantošanu,jo viņi jau arī brauc gan uz darbu Rīgā,gan citur....

ak 30.novembris 2017 14:33
2 0 Atbildēt

Vajadzēs braukt caur Daugmali. Tur tik drīzi maksu neieviesīs, jo tur bandīti nedzīvo.

ES 30.novembris 2017 18:36
1 0 Atbildēt

Vispār mums jau nav ceļa nodokļa, mums ir transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis.

Bradypus 30.novembris 2017 15:01
7 0 Atbildēt

Ja palasa visu, tad absurds ir gan, bet nav meklējams Ogrē. Ja Ogrei liek maksāt par valsts nozīmes cela uzturēšanu, tad ir tikai normāli, ka Ogre prasa samaksu par tā izmantošanu.

Tu ceļu nodokli nemakā Ogrei, bet gan valstij. Tai arī prasi, kur tavu naudu liek, jo Ogres iedzīvotāji nav vainīgi pie tā, ka ceļu jāuztur viņiem, bet tavu samaksāto nodokli valsts ierēdņi iebāž kaut kur citur.

Pļurkt 30.novembris 2017 15:46
1 0 Atbildēt

Ja jau kaut ko lasi, tad izlasi visu līdz galam, nevis katru 3. vārdu un tos pašus pa diagonāli!!

Visām pašvaldībām ir UZSPIESTS uzturēt VALSTS ceļus par savu naudu (vismaz % uzturēšanas izmaksās ir ievērojams).

viencexperc 30.novembris 2017 23:09
1 0 Atbildēt

No Daugavpils uz Rīgu var aizbraukt arī ne caur Ogri. Ir vēl divi ceļi.

letiņš 30.novembris 2017 11:55
12 0 Atbildēt

jo tālāk, jo trakāk!

vēl viens letiņš 30.novembris 2017 12:26
3 0 Atbildēt

eu jūs tur...kāpēc jūs dzēšat komentārus-nepatīk,ja saka kā ir?

debīlisms 30.novembris 2017 12:56
4 0 Atbildēt

nu tad sanāk arī tā, ja mana vecmamma vai vectēvs dzīvo Ogrē, kas ir veci un slimi....lai es aizvestu zāles un pārtiku, man par to būs jāmaksā?????

anonimikis 30.novembris 2017 13:18
2 0 Atbildēt

huļi viņi tev tādos pāķos dzīvo?

Pļurkt 30.novembris 2017 19:02
1 2 Atbildēt

A huļi tu tāds stulbs lielpicāns esi??

didzisk 30.novembris 2017 13:27
4 2 Atbildēt

Ai veči, ko jūs te trakojiet!

Visā Eiropā maksas ceļi eksistē, pašvaldības un ceļu pārvaldes citās valstīs jau sen ir atklājušas, ka autovadītāji ir slaucamas govis, jo mašīnu vienkārši tāpat nepametīsi.

Kā var iedomāties, ka Latvijā šī sērga neparādīsies? Vienīgais, kas mani pārsteidz ir, ka tas nav noticis jau agrāk (ja neskaita Jūrmalu). Sevišķi jau iebraucot Rīgā - tādu naudu varētu pelnīt!

Maksas ceļš 1.decembris 2017 10:25
3 0 Atbildēt

Nevajag jaukt Pi ar Pi...

Ja uztaisītu normālu ātrgaitas ceļu (130), kur autobraucējs var ietaupīt laiku, tad var prasīt zināmu samaksu. Tātad no sākuma esošā šoseja ir jāpārbūvē, likvidējot visus luksaforus un vienlīmeņa krustojumus pārtaisot par 2-līmeņu, tad adekvāti eiropas izmaksām par vienu maksas ceļa km, Ogre varētu iekasēt kādus 20centus par saviem 6 km šosejas

didzisk 30.novembris 2017 13:32
3 0 Atbildēt

Kāpēc viņiem jāpavērš iebraucēji pret vietējiem, to gan es nesaprotu. Viskārtīgāk būtu - pēc 20 (nu, vai 10-15) iebraukšanām mēnesī cena 0. Vietējais, kas braukā šurpu turpu rezultātā par reizi vidēji maksā trešdaļu, bet svešais nejūtas apčakarēts.

Ja tikai to visu varētu kaut kā tehniski uztaisīt tā, lai nav jāapstājas un jāiet pie automāta maksāt... bet tas droši vien tāds sapnis, kas ir realizējams tikai VISĀS PĀRĒJĀS VALSTĪS.

viencexperc 30.novembris 2017 23:17
11 0 Atbildēt

kam tie pāķi vispār vajadzīgi? Lai liek kaut 100 eiro. Kopš atvēra jauno ceļu E22, cauri tiem laukiem neviens jau sen nebrauc. Vēl ir P 73. Bet ko vēl darīt tajā guļamrajonā? Braukt ekskursijā?

msh 1.decembris 2017 0:21
0 0 Atbildēt

Nē nu tas ir skaidrs ka tu esi kruts maksimālists - mašīna liela, motors liels [ar gāzi gan], ceļamērķi arī lieli. A ko tad, ja jābrauc uz kaut ko tuvāku nekā koknese vai d-pils, un brauciens sākas no dižās pilsētas centra vai vispār daugavas otra krasa, nevis kaut kādas daugavas labā krasa priekšpilsētas? Papētīju karti - lai aizbrauktu līdz aizkrauklei, tā tīnūžu šoseja variants ir, bet tāds diezgan sūdīgs. Protams, ir vēl otrs variants, jēdzīgāks, bet ar sūdīgu ceļu, pa otru daugavas krastu.

scope 1.decembris 2017 9:43
3 0 Atbildēt

Otrā pusē ceļš gandrīz jau ar vairs nav sūdīgs, ja neskaita vienu posmu pirms Jaunjelgavas gar pašu upes krastu.

Kanibaals 1.decembris 2017 11:56
0 0 Atbildēt

Nesen braucu pa to otru krastu, tas ir apbrīnojami kā var remontēt ceļu un to nepabeigt normāli saprotamā vietā, bet kādus pārsimts metrus pirms apļa. Laikam tas posms atbilst otkatu naudas lielumam.

E.B. 3.decembris 2017 16:07
0 0 Atbildēt

Par iebraukšanu Rīgā arī vajadzētu maksāt 5eiro,nafig man jāelpo tie lauku izpūtēji))))))))

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kad tonnas neskaita (+ VIDEO) 1

Šoferi no Karību salu cementa rūpnīcas ļauj piekraut savus spēkratus līdz pēdējai iespējai, taču, šķiet, ka pirms 40 un 50 gadiem tapusī, pārsvarā amerikāņu ražojuma tehnika, varētu izturēt vēl vairāk. Lasīt vairāk

 

iAuto piedalās VASARAS testa braucienā ar pirmajiem 15 konkursa "Latvijas Gada auto 2023" dalībniekiem (+ VIDEO)

Latvijas Gada Auto 2023 dodas vasaras testos. Konkursa pirmā testa braucienam pieteikti 15 automobiļi, kas savas labākās īpašības centīsies pierādīt vienā no šīs vasaras karstākajām dienām. Lasīt vairāk

 

Ferrari paveicās (+ VIDEO) 4

Ferrari vadītājs brauc pilsētā ar ievērojami lielāku ātrumu kā atļauts. Ieraugot aiz līkuma policijas ekipāžu viņš bremzē un "izglābjas", jo likumsargi tobrīd aizņemti ar citu grēkāzi. Lasīt vairāk

 

“Aklās” zonas: ja neredzi šoferi, arī viņš var neredzēt tevi 8

"Aklās" zonas nereti ir viens no iemesliem ceļu satiksmes negadījumiem. Lai arī lielākā daļa satiksmes dalībnieku (71%) vienmēr ņem vērā citu autovadītāju "aklās" zonas, tomēr 3% respondentu tās ignorē un tikpat liels skaits satiksmes dalībnieku (3%) nemaz nezina, kas ir "aklās" zonas, liecina Latvijas Automoto biedrības (LAMB) veiktais pētījums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti