Visi komentāri - OCTA likumā precizē apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību

OCTA likumā precizē apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 14.decembris 2017 13:29

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību.

Kā aģentūru LETA informēja Saeimas Preses dienestā, likuma izmaiņas precizē kārtību, kādā apdrošinātājs iesniedz regresa prasību pret transportlīdzekļa vadītāju, kurš ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai un likumā noteiktajā laikā nav iesniedzis saskaņoto paziņojumu.

Saskaņā ar grozījumiem apdrošinātājam satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa vadītājs būs jābrīdina par trešajām personām radīto zaudējumu piedziņu regresa kārtībā, ja vadītājs savlaicīgi nebūs iesniedzis savu saskaņotā paziņojuma eksemplāru, lai apdrošinātajam no abām negadījumā iesaistītajām pusēm ļautu gūt apstiprinātu informāciju par negadījuma apstākļiem. Negadījuma izraisītājam saskaņotais paziņojums pēc atgādinājuma būs jāiesniedz piecu dienu laikā.

Apdrošinātājs regresa prasību tiesā varēs arī iesniegt, ja negadījumu izraisījušais šoferis pēc apdrošinātāja pieprasījuma nebūs sniedzis nepieciešamo precizējošo informāciju, kā dēļ apdrošinātājs nav varējis pilnībā pārliecināties par negadījuma apstākļiem.

Pilnveidotais regulējums attieksies arī uz ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai līzinga ņēmēju, ja zaudējumu piedziņa no transportlīdzekļa vadītāja nav iespējama.

Līdz šim apdrošinātājs regresa prasību tiesā varēja sniegt, ja negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa vadītājs desmit dienu laikā apdrošinātājam nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu un nav sniedzis nepieciešamo informāciju.

Likuma grozījumi rosināti, lai novērstu praksē konstatētos gadījumus, kad normas par regresa prasības iesniegšanu tiek piemērotas formāli, ļaujot prasību celt arī gadījumos, kad nav iesniegts saskaņotā paziņojuma otrs eksemplārs, taču apdrošinātāja rīcībā ir visa tam nepieciešamā informācija un nav šaubu par negadījuma apstākļiem, teikts likumprojekta anotācijā.

Apdrošinātājam, tāpat kā līdz šim, saglabājas pienākums izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību tikai tādos gadījumos, kad tas, balstoties uz pieejamo informāciju, ir pārliecinājies par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos un nodarīto zaudējumu apmēru. Taču, ja kāda no ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām apzināti vai ilgstoši nesniedz apdrošinātājam tā pieprasīto informāciju, tas nevar būt par pamatu tam, ka negadījumā cietusī trešā persona ilgstoši nesaņemtu apdrošināšanas atlīdzību.

Izmaiņas likumā arī rosinātas, ņemot vērā Satversmes tiesā šī gada septembrī ierosināto lietu par zaudējumu piedziņu regresa kārtībā gadījumos, kad apdrošinātāja rīcībā nav visas informācijas par notikušā apstākļiem, taču apdrošināšanas atlīdzība izmaksāta.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti