Visi komentāri - Sods pa iešanu pa dzelzceļa sliedēm palielināts līdz 125 eiro; grozīti arī citi likumi

Sods pa iešanu pa dzelzceļa sliedēm palielināts līdz 125 eiro; grozīti arī citi likumi 8

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 16.jūlijs 2019 14:06

Valdība atbalsta stingrākus nosacījumus iedzīvotāju drošības noteikumu ievērošanai dzelzceļa sliežu tuvumā

Lai veicinātu cilvēku drošību, veselību un atbildīgu rīcību, mainīs administratīvo pārkāpumu un sodu sistēmu dzelzceļa satiksmē, paredz otrdien Ministru kabineta (MK) atbalstītie grozījumi Dzelzceļa likumā.

Dzelzceļa likums papildināts ar normām, kas izriet no Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa, kurā noteikti sodi par pārkāpumiem dzelzceļa satiksmes, uzturēšanas un izmantošanas jomā. Izmaiņas administratīvo sodu sistēmā ir nepieciešamas dažādu pārkāpumu novēršanai, kas varētu potenciāli radīt apdraudējumu cilvēku dzīvībai vai traucēt dzelzceļa satiksmes drošībai.

Lai cilvēkus atturētu no dažādu pārkāpumu izdarīšanas, nolemts palielināt sodu apmēru, kā arī iekļaut jaunus sodus. Piemēram, turpmāk maksimālais sods par iešanu pa dzelzceļa sliežu ceļiem palielināts līdz 125 eiro.

Vienlaikus Dzelzceļa likumu nolemts papildināt ar nodaļu "Satiksmes drošība un dzelzceļa speciālistu sociālās garantijas" un nodaļu "Administratīvā atbildība dzelzceļa satiksmes drošības jomā un kompetence sodu piemērošanā".

Satiksmes ministrija (SM) skaidro, ka izmaiņas nepieciešamas, izvērtējot negadījumu aktualitāti, bīstamību un iespējamās sekas, kā arī to, ka vilcienam veicot pēkšņo bremzēšanu, tiek bojāti gan sliežu ceļi, gan ritošais sastāvs un to atjaunošana prasa ievērojamus resursus. Turklāt šādi bremzēšanas gadījumi var radīt izmaiņas kustības organizācijā, kas arī rada zaudējumus dzelzceļa pārvadājumu procesā.

Pēdējo trīs gadu AS "Latvijas dzelzceļš" Tehniskās inspekcijas statistika liecina, ka gada laikā notiek 70 līdz 100 gadījumi, kuros vilces līdzekļa vadītājam iepriekš neparedzētos gadījumos ritošais sastāvs ir nekavējoties jāaptur.

 
Visi komentāri
 
WALA 16.jūlijs 2019 14:19
5 0 Atbildēt

Interesanti gan kāda jēga no šāda soda, ja tā piemērošana ārpus Rīgas ir ar praktiski 0 varbūtību. Tiešām tauta domā ka tie 125 kaut ko mainīs ?!?!?

Bradypus 16.jūlijs 2019 15:03
4 0 Atbildēt

Piedevām atkal ir aizmirsts, ka par šo pārkāpumu ar daudz lielāku piemērošanas varbūtību tiek piespriests nāvessods. Vai tas attur pārkāpējus? Laikam jau 125 eiro ir smagāks sods par nāvessodu...

Tu-tuuuuuu 17.jūlijs 2019 9:22
0 0 Atbildēt

Vilciens veic nāvessodu...

imzz 16.jūlijs 2019 22:58
0 0 Atbildēt

Nu, un kā ir ar iešanu pa iestaigātām takām, kuras iet pa dzelzceļa uzbērumu, piemēram, šī ? Aizliegta vai atļauta ?

goo.gl/maps/VVc8cgVz7iepe4QB8

imzz 16.jūlijs 2019 23:06
0 0 Atbildēt

Savukārt , Bolderājas dzelzceļš ir tik vientuļa vieta, ka pie sliežu ceļa pat auto var noparkot.

goo.gl/maps/VdgtEnMPdTuD5Hgr6

Andris R 18.jūlijs 2019 9:21
4 0 Atbildēt

Diemžēl atkal tiek saredzēts risinājums sodu palielināšanā.

Manuprāt blakus jāliek paša dzelzceļa atbildība ierīkot pārejas, gājēju tiltus, skaņas barjeras, piesārņojuma samazinājums no lokomotīvēm, u.c.

Un vēl nepelnīti netiek pievērsta uzmanība cik ilgi pirms un pēc vilciena tiek slēgta auto pārbrauktuves. Tas ir sāpīgs jautājums visās pilsētās, kuras dzelzceļš sadla divās daļas ta tās piespiežot pakļauties vilcienu kursēšanas grafikam.

gunbox 22.jūlijs 2019 10:06
0 0 Atbildēt

Vispār jau raksts nav pilnvērtīgs. Ja mēs sakām "PA", tātad "PĀRI" sliedēm drīkst.

Runa likumā ir par sliežu šķērsošanu brīdinājums vai sods, kā arī iešanu "PA" un šķērsošanu zem aizliedzošā signāla.

Un jēga no tā? 23.jūlijs 2019 13:22
0 0 Atbildēt

Karogu rokās un uz priekšu! Sāksim ar to, ka sodīsim fotogrāfu, kas uzņēma šo kadru, jo viņš staigāja pa sliežu ceļiem; sodīsim arī žurnālistu, kas šo visu fiksēja un ir uzskatāms par nozieguma līdzzinātāju. Vispār jāsoda būtu arī valdība, jo nav radīti apstākļi, lai šādas situācijas nerastos.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti