"Latvenergo" elektromobiļu uzlādes stacijās tiks piegādāta tikai "zaļā" elektroenerģija 11

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 29.augusts 2019 14:12

AS "Latvenergo" šodien atklātajās trīs "Elektrum" elektromobiļu uzlādes stacijās tiks piegādāta tikai no atjaunojamiem energoresursiem ražota elektroenerģija, atklājot elektromobiļu uzlādes staciju Rīgā, Pulkveža Brieža ielā 12, teica "Latvenergo" pakalpojumu atbalsta vadītājs Ģirts Legzdiņš.

"Latvenergo" šodien Rīgā, Pulkveža Brieža ielā 12 un Uzvaras bulvārī 7, kā arī Jūrmalā, Jomas ielā 4, atklājis trīs pirmās "Elektrum" elektromobiļu uzlādes stacijas. Tajās ir nodrošināta gan ātrās, gan arī vidējā ātruma uzlādes iespējas, un tajās vienlaicīgi var uzlādēties divi elektroauto. 

"Latvenergo" valdes loceklis Kaspars Cikmačs teica, ka elektroautomobiļi tieši pēdējā gada laikā ir parādījuši, ka tā būs nākotne. 

"Visi lielie autoražotāju milži ir paziņojuši, ka būs jauni automašīnu modeļi, un tieši elektrautomobiļi. Latvijā elektroautomobiļu skaits vēl ir ļoti niecīgs - knapi pāri pustūkstotim, bet "Latvenergo" saskata, ka to izaugsme strauji pieaugs, un jau pēc 10 gadiem tie varētu būt vairāk nekā 30 000 auto. Bieži vien šādas inovācijas prasa gadu desmitiem, un ar kaut ko ir jāsāk," teica Cikmačs.

"Mūsu stacijās būs tikai zaļā enerģija un mēs arī sekojam līdzi, lai tajās elektroenerģija būtu vai nu no mūsu HES vai cita zaļā enerģija," stāstīja Cikmačs. 

Jautāts par projekta investīcijām, Cikmačs teica, ka šādu staciju izbūvei, ir investīcijas, kas noderēs arī nākamajos projektos, piemēram, aplikācijas izstrāde. 

"Aplikācijas izstrāde ir būtiska daļa no izmaksām un vīzijas, jo, izstrādājot šo, mēs gribam kļūt par elektrouzlādes ekspertiem ilgākā periodā. Uzlāde nav tikai ātrā uzlāde pilsētā, bet arī uzlāde birojos, mājās un pie lielveikaliem. Aplikāciju veidojām paši, lai arī nākotnē varētu to attīstīt plašāk. Izmaksas sastāv no izbūvēta pieslēguma un stacijas, runa ir par vairākiem tūkstošiem eiro, bet konkrētus ciparus mēs negribētu izpaust," stāstīja "Latvenergo" valdes loceklis.

Viņš pastāstīja, ka "Latvenergo" šī gada laikā "Elektrum" e-veikalā sāks tirgot arī elektroautomobiļu uzlādes risinājumu mājsaimniecībām. Viņš teica, ka ir arī citi jauninājumi iecerēti, bet par to viņš vēl nevēlas publiski runāt.

"Latvenergo" pakalpojumu atbalsta vadītājs stāstīja, ka šīs ir viedās uzlādes stacijas, kurās uzlāde un norēķini ir iespējami, izmantojot īpaši izveidoto mobilās lietotnes "Elektrum" sadaļu. Pirmo reizi šāda lietotne no pašiem pamatiem ir izstrādāta tieši Latvijas tirgum, pielāgojot "Elektrum" uzlādes stacijām un lietojumam, kā arī piedāvājot papildu iespējas, salīdzinot ar līdzīgām, adaptētām versijām. Tajā iespējams sekot līdzi uzlādes statusam un izmaksām, atrast kartē tuvāko "Elektrum" elektroauto uzlādes punktu, to mirkļa pieejamību un uzlādes cenas, kā arī uzlādes laikā lietotājam ir iespēja norādīt, cik ilgi viņš aizņems konkrēto uzlādes ierīci, lai citi interesenti varētu efektīvāk plānot savu ierašanās laiku. Lietotne sniedz arī atgriezenisko saiti, palīdzot datu uzskaitei - cik bieži un kura veida elektromobiļus lietotāji izmanto, kura uzlādes vieta ir pieprasītākā utml. 

Jaunajās stacijās norēķini ir par izmantotajām kilovatstundām (kWh). Tas ir precīzāks veids, lai klients varētu novērtēt akumulatora uzlādes apjomu. Šobrīd vienas kWh cena ir 0,19 eiro parastajai un 0,25 eiro ātrajai uzlādei. 

Jautāts par vēl citām plānotām elektromobiļu uzlādes stacijām, Legzdiņš teica, ka pašreiz tiek kalti plāni nākamajam gadam. "Mēs diezgan nopietni skatāmies tajā virzienā, un domājam, cik ambiciozi to visu darīt," viņš teica. 

Jau vēstīts, ka "Latvenergo" koncerns pērn strādāja ar 878,008 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 5,1% mazāk nekā 2017.gadā, bet koncerna peļņa saruka 4,2 reizes un bija 75,955 miljoni eiro. Savukārt "Latvenergo" koncerna mātesuzņēmuma auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 435,199 miljoni eiro, kas ir par 12,7% mazāk nekā 2017.gadā, bet kompānijas peļņa pieauga par 41% un bija 212,733 miljoni eiro.

Visas "Latvenergo" akcijas pieder valstij, un to turētāja ir Ekonomikas ministrija, kuras intereses akcionāru sapulcē pārstāv ministrijas valsts sekretārs vai viņa pilnvarota persona.

"Latvenergo" nodarbojas ar elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanu un tirdzniecību, dabasgāzes tirdzniecību, elektroenerģijas sadales pakalpojuma nodrošināšanu un pārvades aktīvu nomu. "Latvenergo" obligācijas kotē biržas "Nasdaq Riga" parāda vērtspapīru sarakstā.

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
msh 29.augusts 2019 17:34
10 0 Atbildēt

Kā diez šie nodrošinās to zaļās elektrības padevi - taisīs speciālas zaļās elektrolīnijas? Sarkasms, protams.

WALA 29.augusts 2019 16:00
7 1 Atbildēt

Nu ko var muldēt ka tā būs nākotne, nākotnē mēs visticamāk nonākism pie tā katram būs pakaļgalā ierīce, kas mēra izmešu apjomu - un par to tiks "atlocīts" noteikts nodoklis, tikai nezinu kadam mērķim, jo šobrīd cik zinu visas tās naudas (pie kam pasaulē tieši tāpat) aiziet visam kam tikai ne ekoloģijas uzlabošanai.

Un vienīgais kā to enerģiju no minētajām uzlādes stacijām varētu nosaukt par "zaļu", ja tās visas uzpariktes nokrāsotu zaļas, visādi citādi tam nav nekāda sakara ar kaut ko "zaļu" vai eko tieši tāpat kā OIK nav veicinājis asbolūti neko pareizajā virzienā, ja vien par "pareizu virzienu" netiek uzskatīts "pareizo kabatu" piepildīšana.

ledus9 29.augusts 2019 18:56
3 0 Atbildēt

Propaganda var dabūt gatavus ne tādus vien, tehniski nerealizējamus brīnumus. Krievu laikos "subotņikos" visas lokomotīves un cita tehnika brauca ar "ietaupīto" degvielu un smērvielām, tagad elektromobiļus lādēs tikai un vienīgi ar "zaļo" enerģiju. Pats Legzdiņš personīgi kontrolēs katru elektronu un uz elektromobiļa štepseli tiks laisti tikai tie, kas ir zaļā krāsā.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti