Ceļu uzturētājiem šoziem atvēlēti 27,5 miljoni eiro 2

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 1.novembris 2019 14:49

Piektdien Latvijā sākās autoceļu uzturēšanas ziemas sezona, un autoceļu ikdienas uzturēšanai plānotais finansējums šoziem ir 27,433 miljoni eiro, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Komunikācijas daļā.

Autoceļu uzturēšanas ziemas sezona ilgs līdz 2020.gada 31.martam.

Lēmumu par nepieciešamo uzturēšanas darbu veikšanu visā valsts teritorijā pieņem 37 VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) ziemas dienesta dežuranti. Šoziem valsts autoceļu uzturēšanā tiks izmantotas vairāk nekā 600 dažādas tehnikas vienības - 204 kravas automašīnas, kas aprīkotas ar kaisīšanas iekārtām un sniega lāpstām, 171 greideri, 122 ekskavatori un 105 traktori. Sagādāti arī slīdamības samazināšanai nepieciešamie materiālu krājumi - šobrīd noliktavās sāls ir 26 000 tonnu apmērā, bet smilts-sāls maisījums sagatavots vairāk nekā 10 000 kubikmetru apmērā.

Prasības valsts autoceļu uzturēšanai ziemā ir noteiktas 2010.gada 9.marta Ministru kabineta noteikumos par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli. Tāpat visi valsts autoceļi ir sadalīti pēc uzturēšanas klasēm, kur galvenais kritērijs ir satiksmes intensitāte. Ir piecas uzturēšanas klases: A, A1, B, C un D. A un A1 klases ceļiem ziemas uzturēšana tiek nodrošināta vislielākā apmērā un visoperatīvāk.

Gan autoceļu uzturētāji, gan LVC Satiksmes informācijas centrs 24 stundu režīmā seko līdzi braukšanas apstākļiem uz valsts autoceļiem, izmantojot LVC meteosistēmas, kas ir uzstādītas pie autoceļiem un nodrošina gan meteoroloģisko informāciju, gan autoceļu attēlus. Tāpat tiek izmantoti citi resursi, tostarp autovadītāju sniegtā informācija no zvaniem uz diennakts info līniju 8000 5555 vai sociālajos tīklos, navigācijas lietotnes "Waze" dati. Autoceļu uzturētāji regulāri apseko autoceļus, lai izvērtētu to stāvokli un pieņemtu lēmumus par ziemas darbu veikšanu uz tiem.

Ziemas uzturēšanas periodā LVC mājaslapā "www.lvceli.lv" ir pieejama karte ar informāciju par braukšanas apstākļiem valsts ceļu tīklā, kas tiek atjaunota ik pēc divām stundām vai biežāk, ja braukšanas apstākļi krasi mainās. Šī informācija tiek attēlota arī navigācijas lietotnē "Waze".

LVC mājaslapas kartē un "Waze" ir arī iespējams sekot līdzi ari ziemas dienesta tehnikas vienībām tiešsaistē. Liela daļa LAU ceļu kaisītāji un citas tehnikas ir aprīkota ar GPS raidītājiem, kas nodrošina iespēju to atrašanās vietu attēlot kartē.

LVC Komunikācijas daļā norādīja, ka pēdējos gadus ziemas sezonām ir raksturīgi mainīgi laika apstākļi, ar biežiem atkušņiem, kā arī temperatūras svārstībām, pa dienu gaisa temperatūrai pieturoties virs nulles, bet naktīs - zem nulles. Šādos laika apstākļos uz autoceļiem var veidoties apledojums un tā saucamais "melnais ledus" kas ir neredzams un tāpēc īpaši bīstams. 
 

 
Visi komentāri
 
ezis71 1.novembris 2019 18:38
3 1 Atbildēt

Šorīt kaut kā nemanīju nevienu sāls mašīnu,Bauskas ielas pārvads pār Ulmaņa gatvi bija spogulis,klope arī tur bija.Asītes,Ģimnastikas,Ojāra Vācieša un Kantora iela arī bija slidotava bet visi brauca ļoti prātīgi.

lasītājs 2.novembris 2019 20:52
2 0 Atbildēt

Latvijas žurnālist,cik naudas bija pērnziem?Un aizpagājušo?Pakustini savu sasvīdušo slaista pakaļu,informē savus lasītājus.Procentus pats nerēķini,neticēšu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti