"Latvenergo"prognozē, ka Latvijā desmit gados elektroautomobiļu skaits sasniegs 36 000 9

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 20.februāris 2020 18:23

Latvijā desmit gados elektroautomobiļu skaits sasniegs 36 000, ceturtdien konferencē "Tīra enerģija transportam" prognozēja AS "Latvenergo" valdes loceklis Kaspars Cikmačs.

Viņš informēja, ka šogad "Latvenergo" turpinās attīstīt publisko uzlādes staciju tīklu atbilstoši augošajam pieprasījumam.

"Lai arī joprojām elektroautomobiļu skaits Latvijā nav liels, tomēr tas palielinās arvien straujāk. Atbilstoši Ceļusatiksmes drošības direkcijas (CSDD) datiem 2019.gada sākumā bija reģistrēti 442 vieglie elektroautomobiļi, savukārt 2020.gada sākumā - jau 658, kas ir par 49% vairāk. Tendence kļūst arvien straujāka, un, tāpat kā pasaulē, to veicina tas, ka arī Latvijas automobiļu tirgū ir pieejami dažādi modeļi, auto kļūst arvien pieejamāki, ar tiem nobraucamais attālums būtiski pieaug, kā arī paplašinās uzlādes staciju tīkls," atzina "Latvenergo" pārstāvis.

Pēc "Latvenergo" prognozētā, Latvijā 2025.gadā varētu būt vairāk nekā 10 000 elektroautomobiļu, savukārt 2030.gadā - vairāk nekā 36 000. 

Cikmačs norādīja, ka iemesls šādam kāpumam būs straujā tehnoloģiju attīstība, arvien lielāka to pieejamība un infrastruktūras veidošanās, kā arī apzināti veidota politika elektromobilitātes ieviešanai, lai līdz 2050.gadam samazinātu CO2 izmešus.

"Vienlaikus augot gan elektroautomobiļu, gan uzlādes punktu skaitam, elektromobilitātes attīstība Latvijā notiks straujāk, nekā domājam. (..) No šī viedokļa 2030.gadā Latvijā mājas uzlādes varētu radīt vienlaicīgu jaudas pieprasījuma pieaugumu līdz 200 megavatiem (MW) naktī, savukārt publiskās uzlādes līdz 60 MW dienas laikā," sacīja "Latvenergo" valdes loceklis.

Kompānijas minēja, lai nodrošinātu pilnvērtīgas uzlādes iespējas, Latvijā līdz 2025.gadam būs vismaz 1000 publisko uzlādes punktu, tostarp būtisku daļu veidos "Latvenergo" uzlādes tīkls. 

"Latvenergo" nodarbojas ar elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanu un tirdzniecību, dabasgāzes tirdzniecību, elektroenerģijas sadales pakalpojumu nodrošināšanu un pārvades aktīvu nomu. "Latvenergo" obligācijas kotē biržas "Nasdaq Riga" parāda vērtspapīru sarakstā.
 

 
Visi komentāri
 
Krotow 20.februāris 2020 19:32
4 4 Atbildēt

Kā tad, pēkšņi ieraudzījuši jaunu veidu kā pelnīt Labi, skaidrs ka pašu veselības dēļ jābeidz smirdināties un sildīt pagaidām vienīgā cilvēku sugas dzīvošanai derīgā planēta. Uzlabot elektrotīklus arī kādreiz vajadzēs. Taču kas notiks ar cilvēkiem, kuri te dzīvo? Tas kadrs vispār apzinās, kādi ir valsts iedzīvotāju patiesie ienākumi, izmaksas un cik daudz dzīvo vietās, kur elektriskā auto uzlāde nav reāla (pilsētu daudzstāvu rajoni kā piemērs)?

k442 20.februāris 2020 19:59
0 0 Atbildēt

Atradies fantazētājs...

Freijers 20.februāris 2020 23:56
0 0 Atbildēt

A ko ne uzreiz 50K

Motorolers 21.februāris 2020 9:38
1 0 Atbildēt

Pagaidām tas nešķiet reāli! Nav jau kur lādēt, kā arī viņu cena ir par augstu, Es varu atļauties viņu nopirkt, bet pagaidām neizskatu iespēju viņu pirkt, jo līdz Warsawai ar viņu netieku...nu nekādīgi! Tātad atkrīt!

Asaris 21.februāris 2020 9:57
1 3 Atbildēt

Nezināju ka rītdien jau 2030.g

VĀRDS 21.februāris 2020 12:03
0 0 Atbildēt

Nu ja kādam katru dienu jābrauc no Rīgas uz Warschau, tad jā, EV nebūs īstais.

Bet cik tādu ir ?

msh 21.februāris 2020 12:37
4 1 Atbildēt

Ne jau visi uzskata pipelēšanos ar lādēšanām un iespēju lādēšanas laikā nosist laiku ēstuvēs vai pastaigājoties par plusu...

Pļurkt 21.februāris 2020 13:16
0 0 Atbildēt

A vot es prognozēju, ka nebūs vairāk par 25 štukām!!

Cilvēks 22.februāris 2020 15:04
0 0 Atbildēt

Elektrība nāk pa vadiem un viss? Cik 1000t akmeņogļu-gāzes sadedzināsiet, piesārņojot vidi ražojot šiem auto elektrību.

Cilvēki neapjēdz postu, ko rada šo auto akumulatoru ražošana un utilizēšana.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 4

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti