Atjaunotajā Aleksandra Čaka ielā velojoslas nebūs 22

 

Foto: Ekrānbilde no Google/maps

Nozare.lv | 29.aprīlis 2020 8:35

Rīgas domes Satiksmes departaments izsludinājis iepirkumu par Aleksandra Čaka ielas seguma atjaunošanas būvdarbiem, taču izveidot velojoslu ielas atjaunošanas projekts neparedz, noskaidroja aģentūra LETA.

Iepirkums paredz veikt ielas seguma atjaunošanu Marijas ielā un Aleksandra Čaka ielas posmā no Merķeļa ielas līdz Pērnavas ielai. Pieteikties iepirkumam pretendenti var līdz 6.maijam.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante, atsevišķas veloinfrastruktūras izbūve seguma atjaunošanas darbu laikā gan nav plānota, jo tās ierīkošanai būtu nepieciešama ielas pārbūve, sašaurinot ietvi. 

"Šī būs tikai seguma atjaunošana, jo, ja ielu rekonstruētu pilnībā, tas izmaksātu par vairākiem, iespējams, pat desmitiem miljoniem eiro vairāk, jo būtu jāpārbūvē arī visi inženierkomunikāciju tīkli," sacīja Dimante.

Tomēr pēc seguma atjaunošanas uz ielas plānots veikt labiekārtošanas darbus ar velostatīvu izbūvi, soliņiem un zaļās zonas labiekārtošanu, kas gan notiks tikai nākamgad. Labiekārtošanas laikā plānots iestādīt kokus, piemēram, uz Aleksandra Čaka ielas sadalošās joslas no Ērgļu ielas līdz Pērnavas ielai.

Seguma atjaunošanas laikā brauktuvei tiks atjaunots asfaltbetona segums, ietvēm nomainīs nolietoto asfaltbetona virskārtu pret bruģakmeņiem, kā arī tiks atjaunotas brauktuves apmales, nomainītas komunikāciju aku lūkas un uzklāts jauns ceļa horizontālais apzīmējums, saglabājot līdzšinējo ielas ģeometriju.

Remontdarbus plānots sākt šovasar un pabeigt līdz oktobra beigām.

Kā ziņots, tuvākajā laikā plānots Rīgas ielās sāksies vairāku ielu atjaunošanas darbi.

Piemēram, Sporta ielā šobrīd notiek sagatavošanās darbi, lai jau drīzumā sāktu būvniecības darbus visā ielas garumā. Pēc seguma atjaunošanas brauktuvei un ietvei, iela tiks labiekārtota un ierīkota atbilstoša veloinfrastruktūra, nodrošinot divvirzienu velosipēdu satiksmi. Sporta un Grostonas ielu krustojumā brauktuve tiks paaugstināta un krustojums sašaurināts, tādējādi padarot to ērtāk šķērsojamu gājējiem un velobraucējiem.

Savukārt Krasta ielā tiks veikta seguma atjaunošana apvienotajam gājēju un velosipēdu ceļam 2870 metru garumā no Salu tilta līdz Ogres ielai. Patlaban norit sagatavošanās darbi un jau tuvākajā laikā tiks uzstādītas ceļa zīmes, kas brīdina par remontdarbu uzsākšanos.

Gājējiem, velobraucējiem un velobraucējiem jārēķinās, ka remontdarbu laikā var saskarties ar satiksmesapgrūtinājumiem un ierobežojumiem. 

Departaments aicina ar izpratni izturēties pret ieviestajiem ierobežojumiem un ievērot satiksmes organizācijas kārtību, kā arī jau laicīgi plānot ikdienas maršrutu, rēķinoties ar satiksmes ierobežojumiem, un, ja tas iespējams, izvēloties citu ikdienas maršrutu. 
 

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 29.aprīlis 2020 9:18
3 2 Atbildēt

Beidzot! Šobrīd tāds vienas no centrālās ielas segums galvaspilsētai godu noteikti nedara.

didzisk 29.aprīlis 2020 11:09
3 0 Atbildēt

Žēl, ka viņiem speciāli jāuzsver, ka velojoslas nebūs. 80to gadu beigās pa pieminēto Suvorova ielu auto brauca prātīgi, pa vienu joslu katrā virzienā, tāpēc tā bija ļoti ērta, lai uz centra skolu no Mežciema ar divriteni tiktu ātrāk kā ar sabiedrisko.

cmre 29.aprīlis 2020 11:18
4 0 Atbildēt

Jāsaka, arī bez tās joslas pa atjaunoto ielu varēs braukt ar velo - saskaņā ar likumu, līdz 1m no apmales. Cerams, pēc remonta iela kļūs izmantojama arī velosatiksmei, ne vien kā auto ražotāju testēšanas poligons kā tagad.

uupis 29.aprīlis 2020 13:57
0 4 Atbildēt

Varētu palūgt nocitēt šo likumu?

Te ir 3 iespējas — vai nu jūs neesat pildījis savu PIENĀKUMU un nezinat spēkā esošos satiksmes noteikumus, vai nu jūs vispār neesat kārtojis autovadītāja eksāmenu, bet ieguvis tiesības koruptīvā ceļā (NOPIRCIS), vai nu viņas nav vispār.

decmo 29.aprīlis 2020 14:20
0 0 Atbildēt

Paldies, nočekoju - nekāda 1m vairs nav! Jābrauc iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai (CSN 200.1), atstājam rezervi lai ir kur pamukt no kāda dulla motorista un nebūtu jālec uz apmales - re, te arī ir tas 0.8-1m (kreisais elkonis līdz labās puses apmalei).

uupis 29.aprīlis 2020 14:44
0 1 Atbildēt

Tas labi ka pārlasīji!

Ir tāds Ceļu satiksmes likums, kurš uzliek par pienākumu vadītājam izpildīt CSN prasības, tātad jāzina spēkā esošie CSN, un atļauj citiem uzskatīt ka tu zināsi un ievērosi spēkā esošos CSN.

Ceļu satiksmes likuma 19. pants.

Tas nozīmē ka ar CSN ir jāiepazīstas pēc katrām tā izmaiņām. Tāpt iesaku izlasīt 145. CSN punktu, kur velo ir atļauts šķērsot gājēju pāreju nenokāpjot. tas arī ir tīri svaigs punkts.

mcnl 29.aprīlis 2020 15:02
3 0 Atbildēt

Tas 1m būs izvākts, jo kopš 80jiem ir parādījušies arī citi velo - guļminamie, arī kravas velo - t.i. tādi kas var neiekļauties tajā metrā. Tātad, ir saprātīgi formulēt "iespējami tuvāk brauktuves labajai malai".

650 29.aprīlis 2020 14:42
0 0 Atbildēt

Vienā joslā Suvorova iela brauca labi ja 70tajos.Vēlāk 80jos jau katrs mauca kā gribēja, kaut trijās vai četrās,atkarībā no satiksmes.Kopš Oškalna tilta ieviešanas braucēju skaits tur krietni pieauga.

uupis 29.aprīlis 2020 14:45
0 0 Atbildēt

Cik joslas ir Čaka ielā starp Marijas un Lāčplēša ielām?

650 29.aprīlis 2020 19:26
1 2 Atbildēt

Precīzi tik, cik ir iedomājušies tajā posmā braucošo transportlīdzekļu vadītāji.Tāteikt, saskaņā ar brauktuves platumu, savu sirdsapziņu un atkarībā no savu Krānu garuma/platuma.

Iespējamais šo te virtuālo joslu skaits tur ir vēsturiski vienāds gan Čaka, gan Suvorova laikos.Ieskaitot nolauzto spoguļu un sabuktēto sānu skaitu vienīgajā līkumā čakmarijas/blaumaņavotu krustā.Jo arī Lohu procents mums vienmēr ir bijis augstā līmenī..

ABECEDE95 29.aprīlis 2020 19:50
2 0 Atbildēt

Kamēr vadītājiem redzami horizontālie ceļa apzīmējumi - divas joslas, pa vienai katrā virzienā, drīkst apdzīt. Kad nav redzami (sniegs) - četras, nedrīkst apdzīt.

CSN neaizliedz satilpināties vairākās rindās vienā apzīmētā joslā.

Pļurkt 30.aprīlis 2020 10:59
0 0 Atbildēt

CSN neaizliedz satilpināties vairākās rindās vienā apzīmētā joslā.

-------------------

Šo 99% te mītošie nekādi nespēj sajēgt!!!

++

Tādu ielu Rīgā ir pa pilnam, kur mierīgi trolejbuss ar vieglo var NORMĀLI braukt pa vienu joslu, kur nu vēl 2 vieglie.

BET 2 trolejbusi, autobusi vai smagie nevar - tieši tāpēc SASKAŅĀ ar likumdošanu tur ir sazīmētas pa vienai joslai katrā virzienā!!

650 30.aprīlis 2020 13:45
0 0 Atbildēt

Jā.Parādiet man csn formulējumu, kur (šajā sakarā) ir pieminēts jēdziens "rinda".Konkrēti- "transportlīdzekļu izkārtojuma" nodaļā.

Lai aizsip un to čaka ielu kaut pa googli un paskatās kas tur reāli notiek.Parasti te viens otram kko citē,visi pat zin no galvas pantu un apakšrindkopu numurus.

Lai daudzmaz droši brauktu virtuālajās joslās- KATRAM būtu jākontrolē sava pozīcija uz brauktuves un jādomā "par citiem".Ja to nespēj- tātad nav ko līst ielas vidū,lai strīķē ar labo riteni 10cm gar apmali un neiesaistās loterijā.Sniegs snieg,uriins uz galvas līst,brilles aizmirsušās,līnijas viņi neredz- ok, iespējams/labāk todien nebraukt vispār.Lai sēž attejā un aizkrampē duris,ka vel kādi krokodiloīdi neielen un olas nenokož ;P

Pļurkt 30.aprīlis 2020 14:30
0 0 Atbildēt

Maz vietas braukt 2 rindās katrā virzienā ar vieglajām, ja nebūtu to ielas malā stāvētāju???

1. www.google.com/maps/@56.9136...2!8i6656?hl=lv

2. www.google.com/maps/@56.9097...2!8i6656?hl=lv

3. www.google.com/maps/@56.9512...2!8i6656?hl=lv

4. www.google.com/maps/@56.9612...2!8i6656?hl=lv

??????????????????????????

Braukt var bez aizķeršanās, ja nav šmurgulis vai mūjābelis, vai alkāns uz paģirām ar trīcošām roķelēm, bet pa 2 joslām sazīmēt katrā virzienā neļauj likumdošana!!

WALA 29.aprīlis 2020 11:19
0 1 Atbildēt

Es īsti par tām velo joslām nesaprotu - nah tas vispar vajag, ir tik kaitinosi stāties pie katra sūda lusofora, ka tad var braukt arī lēnam pa ietvi ...

Ja to velo.infrastryktūru pieliktu blakus dzelzceļam, lūk tas gan būtu bonuss tiem kas uz lielākiem gabaliem brauc + ja vēl.visus kājāmgājus no turienes nah, tad vispār būtu super ...

Aigi 29.aprīlis 2020 11:56
2 1 Atbildēt

Nu varēja jau to 2m paņemt no ietves un visiem būtu labi. Ietves ir pietiekoši platas.

uupis 29.aprīlis 2020 14:00
3 3 Atbildēt

Nu velo infrastruktūras trūkums ir mīnuss atovadītājiem. Velo satiksme palielinās un līdz ar to šoferim ir jābūt 50 reizes uzmanīgākam, ja velo maisās viņam pa priekšu. Tikai šoferis "tupais" to nesaprot, ka veloinfrastuktūra kā reiz atvieglo viņa braukšanu pa ielu, bet nu ja autovadītājs grib sev problēmas, tad uz priekšu…

WALA 30.aprīlis 2020 9:38
0 0 Atbildēt

Klau, nu bet ir Barona iela (un sorry, beet tā ir kretīniska - vai nu jamaauc ar ~40km/h - ja ja ttieši ar veli, lai neebutu pie katra sūda sarkanā jastāv - kas foormali ir paari atlautajam) un kada X pec vajag vel vienu tiesi tadu pasu ar tadu pat luksaforu blivumu. Bbet ka jau teicu, ja kāds aiizdomaatos la to var palaist vietaak gar dzelzceļu attiecigi piemeetot klat jedziigi partaissitus tunelus un jedziigas piebrrauktuvves parvadiem ... nu bet tas prasa domāsanu uunn kartigggu planosanu, piie mums jauu ka tik letak un vvienkarsāk, t.sk. ari kkomunilācijām

vghwqd 30.aprīlis 2020 10:13
2 0 Atbildēt

Rīgā velosatiksme ir ierēdņu galvassāpe un pagaidām tiek darīts tik daudz, lai entuziastu kopas atšūtos un varētu atskaitēs rakstīt "plānojām, speciālistu piesaistījām, attīstījām, līdzekļus apguvām". Reāli jau nav pat sabiedrības informēšanas un arī kontroles nav - lai samazinātu traumu skaitu abās pusēs, vajag kontrolēt gan velobraucējus, gan esmātes ar bērnu ratiem un suņu staidzinātājus uz dīvainajiem veloceļiem, kas ir tikai ar krāsu sadalīta ietve.

gunbox 30.aprīlis 2020 10:16
0 0 Atbildēt

Kāda vēl velojosla tur, kur knapi 4 joslas iespiestas? Tur ir pietiekami plaši trotuāri, pa kuriem brīvi pārvietoties, nevienu netraucējot.

lasītājs 30.aprīlis 2020 12:03
0 0 Atbildēt

Izsludina iepirkumu seguma atjaunošanai,taču velojoslas nebūs.Būs tikai arvien kroplāka valoda.

Frontera 1.maijs 2020 19:11
0 0 Atbildēt

loti labi.lai tie vello imbicīļi maksā nodokli.Es maksāju,bet man vel nogriež asfaltu 1,50metri platumā priekš tiem tirpekļiem

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti