Savāc 10 000 parakstu, lai atļautu labo pagriezienu, ja luksoforā deg sarkanā gaisma 38

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 14.oktobris 2020 11:46

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" savākti 10 000 parakstu, lai autovadītājiem ļautu veikt labo pagriezienu, ja luksoforā deg sarkanā gaisma un ja šāds manevrs netraucē citiem satiksmes dalībniekiem.

Šāds parakstu daudzums ļauj iniciatīvu iesniegt izskatīšanai Saeimā, taču portāls aicina cilvēkus vēl turpināt parakstīties par iniciatīvu, lai nodrošinātu, ka pēc parakstu pārbaudes, parakstu skaits būtu pietiekams. Parakstu vākšana tika sākta 2016.gada vasarā.

Kā iniciatīvas pieteicējs norādīts Dmitrijs Mišukovskis. Iniciatīvas pieteikumā norādīts, ka daudzās valstīs esot atļauts labais pagrieziens uz sarkano luksofora signālu vietās, kur pie luksofora pielikta zaļā bultiņa un ir droši manevram.

Ņemot vērā citu valstu pieredzi, Mišukovskis secinājis, ka tādējādi varēs uzlabot satiksmes situāciju uz Latvijas ceļiem.

Sākumam viņš piedāvā uzzināt, kuri no krustojumiem der pagriezienam uz sarkano gaismu. Līdztekus tam būtu jāievieš jauna ceļazīme, kas atļauj šo pagriezienu. Vēl par pārmaiņām būtu jāinformē visi autovadītāji. Noslēdzošais iniciatīvas solis būtu "uzmontēt zīmes uz luksofora stabiem".

Šādu izmaiņu rezultātā, kā uzskata Mišukovskis, tiktu uzlabota satiksme, kā arī sastrēgumi kļūtu mazāki.

 
Visi komentāri
 
Modano 14.oktobris 2020 12:20
18 2 Atbildēt

Uzksatu, ka Latvijas braukšanas kultūra un jau tā bēdīgā statistika nav pelnījusi šādu privilēģiju.

Janeks90 14.oktobris 2020 12:46
8 2 Atbildēt

Pilnībā piekrītu. Redzot virsrakstu tā bija man pirmā doma

Bradypus 14.oktobris 2020 15:37
1 4 Atbildēt

Tā ir "privilēģija"? Kādam da...am ir jābūt, lai par privilēģiju nosauktu satiksmes plūsmas uzlabošanas risinājumu?

Modano 14.oktobris 2020 15:45
3 1 Atbildēt

Piedod, kapteini piekasītāj, šķiet ātrumā rakstot būšu neizmantojis pareizo vārdu. Lūdzu vārda ''privilēģiju'' vietā ieliec ''iespēju''.

s 14.oktobris 2020 17:21
4 0 Atbildēt

Protams!

Vismaz puse autovadītāju jau tā nejēdz braukt, vai brauc nedroši utt.

Iedomājies cik visādi kreisās joslas sēņotāji griezīs priekšā un tad ieskriesies līdz 50km/h pa divām minūtēm..

Lietuva 14.oktobris 2020 12:33
4 3 Atbildēt

ASV tāda kārtība jau sen un pat Lietuvā labais pagrieziens ir atļauts!

7 Tongas dolāri 14.oktobris 2020 14:08
5 1 Atbildēt

Ja nemanāt,esam Latvijā,nevis Tongā vai Kiribati.Apbižojaties,un prom!

Ooo 14.oktobris 2020 12:34
3 0 Atbildēt

man liekas, Lietuvā un Polijā šis ir jau sen, ja kļūdos, labojiet!

Palaidniex 15.oktobris 2020 10:11
1 0 Atbildēt

Lietuvā, starp citu, sāk pamazām atteikties no šāda risinājuma.

anonimikis 14.oktobris 2020 12:35
2 3 Atbildēt

Pilnīgi bezjēdzīgs ierosinājums aprakstītajā izpildījumā. To jau tagad var realizēt ar luksofora papildsekciju.

domā ar galvu 14.oktobris 2020 12:45
6 0 Atbildēt

papildsekcija maksā naudu, bultiņa būs pa lēto

gunbox 15.oktobris 2020 13:01
5 0 Atbildēt

Pilnīgi absurdi atļaut uz sarkanā, kad gājējiem zaļais, atļaut šķērsot pāreju automašīnai. Pie šodienas CSN izglītības tas būs tikai punkts, lai sabrauktu vairāk gājējus, kamēr izgudro visādus bulšitus ar 30km/h pilsētās.

Rr19 14.oktobris 2020 12:47
5 1 Atbildēt

Savāc 20000 parakstu, un atļaus braukt arī taisni pie sarkanā.

Velosipēdists 15.oktobris 2020 8:48
1 0 Atbildēt

Mēs jau tā arī darām bez parakstiem, viss botā!

gunbox 15.oktobris 2020 13:04
2 0 Atbildēt

Ne tikai jūs. Auto arī to dara. It sevišķi redzot, ka uz viņiem gaida korķī pretējais kreisais pagrieziens.

imzz 14.oktobris 2020 12:49
0 1 Atbildēt

Var sanākt dīvainas situācijas, ja riteņbraucējiem arī būs šīs tiesības. Piem . jūs izpildāt labo pie sarkanā braucot pa ielu, uz kura ir velosipēdistu ceļš labajā pusē, izgriežot uz ielas kurā nav velosipēdistu celiņš, bet labajā pusē esošais riteņbraucējs grib darīt to pašu.

tur 14.oktobris 2020 13:53
0 0 Atbildēt

nav nekā dīvaina - jau tagad, veicot labo pagriezienu, auto vadītājam ir jādod ceļs velosipēdistam. Tur nav ko izdomāt neeksistējošu problēmu - šajā situācijā dosim ceļu arī turpmāk. Viņš izbrauks uz ielas, uz kuras nav veloceļa un turpinās savu ceļu - kā jebkurš cits transportlīdzeklis, kas brauc pa to ceļu.

imzz 14.oktobris 2020 14:06
0 0 Atbildēt

Tur ir starpība ar "jau tagad", proti griežot pie sarkanā būs mazāk laika manevram. Un tas notiks daudz ātrāk, jo gājēji pie sarkanā stāvēs un nebūs jālaiž.

Tā, ka riteņbraucējiem vajadzētu aizliegt griezt labo pie sarkanā, ja arī auto un moto tas tiktu atļauts.

varbūt 14.oktobris 2020 14:46
1 0 Atbildēt

tā ir kā saki, bet ja padomā, cik mums to velojoslu ir tad reāli - tik maz, ka to dēļ nav vērts mainīt noteikumus.

Gan jau viņi pielāgotos situācijai, nezinu, brauktu pa joslas vidu lai nedotu iespēju uz sarkano griezējam apsteigt un

strauji nogriezt ceļu.

Ja mums uz visām ielām būtu velojoslas tad vēl tā, bet tagad tur nav ko izgudrot ko jaunu....

Velo 15.oktobris 2020 8:49
4 1 Atbildēt

Par kritisko masu esi dzirdējis, mums pajāt uz noteikumiem, jo mums ir taisnība!

ejnu 15.oktobris 2020 12:02
2 6 Atbildēt

Vēl viens autobraucējs, kas ir sadomājies ka ielas domātas tikai automašīnām? Drīz tevu iekšdedzes auto pilsētās aizliegs un to izdarīs tie paši autobraucēji, tie kam ir vara lemt - vēsturei patīk paradoksi.

gunbox 15.oktobris 2020 13:07
0 0 Atbildēt

...bet varbūt velobraucējs?

maskotais 14.oktobris 2020 14:05
6 0 Atbildēt

Velosipēdists tagad ir jau gandrīz civilizējies.Jaunie briesmoņi ir elektroskrejrati ar apdullušām kundzītēm un tīņiem ar aizbāztām ausīm un bez sajēgas.

hehe 14.oktobris 2020 15:35
4 0 Atbildēt

Jaunais vilnis ir kundzītes uz elektrodēļa ar bērnu sev priekšā. Bērni ir pelnījuši labāko no dzīves! Nesteigsimies tiem atņemt vecumdienas!

Ikdiena 15.oktobris 2020 8:54
4 0 Atbildēt

Civilizēti ir tie, kas brauc nesteidzīgi savos uzvalciņos, brauc prognozējami un iecietīgi. Bet tie kas brauc ar aļa sporta riteņiem apspīlētos triko, tie uzskata, ka piedalās sacensībās un sarkanā gaisma ir traucēklis, ko vajag ignorēt. Šie parasti izvēlas arī braukt pa brauktuvi, kad blakus ceļam iet veloceliņš, demonstrējot attieksmi, ka viņiem tos veloceliņus nevajag, jo viņi ir lielceļa karaļi!

Ush 15.oktobris 2020 11:58
5 2 Atbildēt

Rīgā veloceliņu nav, tas informācijai. Ja ietvi nosauc par veloceļu, tad var arī kaķi nosaukt par tīģeri un rādīt cirkā.

Kanibaals 16.oktobris 2020 8:44
0 0 Atbildēt

Izlasi pēdējos CSN grozījumus, tas ir veloceliņš.

ei 16.oktobris 2020 9:18
0 0 Atbildēt

CSN skaidri atdala veloceļus no kopīgajiem veloceļiem, dažādi nosaukumi un dažādi apzīmējumi.

T.i. pa brauktuvi nevar braukt tad, ja paralēli iet veloceļš, bet tādu Rīgā nav, visur ir kopīgie veloceļi. Neatceros par Brīvības ielu, sen neesmu tur bijis.

anoagask 14.oktobris 2020 19:17
1 1 Atbildēt

Jau tagad rīgā ir populāri manevri pie sarkanā, vismaz sarkanā sākumā.

Vispār nezinu, kur ir atļauts labais pie sarkanā. Lietuva man liekas to likvidē

z.bulta 14.oktobris 2020 19:55
0 0 Atbildēt
anoagask 15.oktobris 2020 17:31
0 0 Atbildēt

Likvidēja, tagad ievieš atpakaļ

www.baltictimes.com/lithuanian_go..._onto_streets/

Freijers 15.oktobris 2020 7:42
1 0 Atbildēt

Esmu par raitu satiksmi vienmēr un visur, šeit gan mani dara bažīgu esošā tendence ceļa nedošanā, kas LV ir visai izplatīta un pārsvarā ir tizlu (nereti provinciālu) autovadītāju pazīme (jo pēc ceļa nedošanas nespēj arī raiti iekļauties satiksmē).

Bet noteikti ir apdomas vērts. Man dažreiz liekas, ka vadītāju ūber soģi, kas te diemžēl ir saviesušies, ir ne tajā adresē...pilsēta "cilvēkiem" un citu gaudu un raudu klubi, gaidītin gaida!

Idaho 15.oktobris 2020 12:05
0 0 Atbildēt

Vispār jau sava jēga tur ir. Palasiet par Idaho stop.

The Idaho stop is the common name for a law that allows cyclists to treat a stop sign as a yield sign, and a red light as a stop sign.

Kāda jēga stāvēt pie tukša, pārskatāma krustojuma?

imzz 15.oktobris 2020 13:40
0 0 Atbildēt

Zinu šitos uzskatus. Kādreiz bija tāds mūzikas faniem labi zināms kadrs Lapinskis, un viņš ir teicis "Vai es bullis esmu, ka man no sarkanās krāsas jābīstas ? ;)

nu 15.oktobris 2020 14:10
2 0 Atbildēt

pag, ko dara autobraucēji pie salūzuša dz.ceļa pārbaruktuves luksofora, kas iestrēdzis sarkanajā gaismā? Pagriežas un brauc atpakaļ vai izvērtē situāciju un uzmanīgi brauc pāri?

Protams, pieredze saka ka sarkanais ir sarkanais, bet veselais saprāts - ja tu nevienam netraucēsi, tad stāvot pie tukša krustojuma, pasauli labāku arī nepadarīsi ar savu stāvēšanu.

Protams, tas nenozīmē ka jāmauc pāri pie sarkanā, jau redzot kādu kam ir zaļais ar domu ka pagūšu. Tikai tad, ja netraucē. Bet tas jau prasa domāšanu, ko.

Palaidniex 16.oktobris 2020 10:12
0 0 Atbildēt

Tātad, tu mums tagad iesaki pie normāli strādājošā luksoforā degošas sarkanās gaismas arī braukt pāri, ja esi "pārliecinājies", ka neredzi nevienu, kam varētu būt "priekšroka" braukt pie zaļā?

Un ko teiksi, kad kāds tev izvilks priekšā, tev braucot uz szaļās gaismas, jo tevi nav pamanījis?

niex 16.oktobris 2020 10:37
2 0 Atbildēt

ne jau pāri (cilvēks runāja līdzībās), bet nogriezties pa labi. Neredzu iemeslus, kādēļ to nedarīt, ja tuvumā nav neviena transporta.

dozms 15.oktobris 2020 19:11
0 0 Atbildēt

Mums jāaudzē pilsētās nobraukto skaits,lai pat 30 km/h būtu agresīva joņošana un kāda izdomātu jaunu aizliegumu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti