Legalizēt apzinātas sānslīdies radīšanu nomaļās vietās, kā poligoni, tukši laukumi u.tm 52

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 25.februāris 2021 10:11

Veikt izmaiņas Ceļu satiksmes likumā 51. panta 10. punktā: agresīva braukšana - apzināta sānslīdes radīšana - nav attiecināma uz vietām, kur nenotiek ceļu satiksme ikdienā: poligonos, nomaļos laukumos u.tml.

Automašīnas vadīšanas apgūšana slidenos apstākļos ziemas laikā ārpus ceļiem vietās bez satiksmes ir jābūt rekomendējamai, nevis aizliegtai. Piemērojamais sods 6 soda punktu apmērā un 70-280 eiro vērtībā ir pārlieku skarbs par prasmju uzlabošanu, lai spētu savaldīt auto, ja ir zudusi saķere ar ceļu braukšanas laikā satiksmē.

Tāpēc ir nepieciešams veikt šādu korekciju Ceļu satiksmes likumā 51. panta 10. punkta "3)" formulējumā, iekļaujot normu, ka apzināta sānslīdes radīšana ir atļauta vietās, kurās ir iespējama satiksme - laukumos, pagalmos un tādās nomaļās vietās kā laukumi, poligoni un tamlīdzīgi, kur netiek traucēta ceļu satiksme. Tāpat, lai neveidotos domstarpības starp drošas braukšanas prasmju uzlabošanas interesentiem un starp privātu teritoriju saimniekiem, būtu nepieciešams noteikt kontrolēto sānslīžu aizlieguma zīmi, kuru attiecīgās teritorijas īpašnieki var uzstādīt. Zīme "Kontrolēta sānslīde ir aizliegta" teritorijās, kas nav valsts un pašvaldību ceļi, ielas un braucamās daļas, to nodrošinātu. Zīmes neesamība savukārt nozīmētu, ka kontrolēta sānslīde ir atļauta. Tāpat varas iestādēm būtu skaidrāk definēts mehānisms apzinātas sānslīdes radītāju kontrolēšanai – kur kontrolēt, ko kontrolēt un kā kontrolēt. Paralēli šim atbilstīgos likumos un regulējumos ir nepieciešams skaidri definēt mācību poligonu un treniņu laukumu.

Iznākumā sabiedrība iegūs legālu iespēju nomaļās vietās (laukumi, poligoni u.tml.) apgūt prasmes savaldīt transportlīdzekli slidenos apstākļos, lai zinātu, kā rīkoties, ja ceļu satiksmē ir zudusi saķere starp ceļu un vadīto spēkratu.

Nobalsot par priekšlikumu var šeit: https://manabalss.lv/legalizet-apzinatas-sanslidies-radisanu-nomalas-vietas-ka-poligoni-tuksi-laukumi-u-tml/show

 
Visi komentāri
 
WALA 25.februāris 2021 10:43
7 2 Atbildēt

Atbalstīts.

Freijers 25.februāris 2021 12:38
0 0 Atbildēt

Done

Antons 25.februāris 2021 11:14
2 7 Atbildēt

Tas likums ir debīls. Man ir viens aparāts ar motoru aizmugurē, ar kuru pat vasarā ass "staigā". Tad ziemā man ir risks saņemt sodu katrā līkumā. Un kurš šķirs apzināto no neapzinātas sanslīdes?

Opā 25.februāris 2021 13:55
6 1 Atbildēt

Ja ass staigā tad vajag uzlikt atbilstošas riepas, salabot balstiekārtu, ja tad vēl nepalīdz- nomainīt blīvi starp stūri un sēdekli!

anonimikis 25.februāris 2021 11:27
2 6 Atbildēt

Ko? Privātas teritorijas īpašniekam jāmaksā par zīmi, lai viņa laukumā neārdītos atmarozīti bembisti? Visam ir jābūt tieši otrādi. Šīs te teritorijas īpašnieki drīkstētu uzstādīt zīmi, ka tur ir atļautas šādas darbības, gan kopā ar papildzīmi par laika ierobežojumu. Tad var legalizēt.

WALA 25.februāris 2021 12:49
3 2 Atbildēt

Ja esi dumjš un neesi atstājis vispār nekādas pazīmes par privātīpašumu ( kā minimums zīme - Privātīpašums), tad acīmredzot tev īpašums nerūp. Un likumā vienmēr var paredzēt, ka zīme ir nosacīti brīvā formā, bez skaņošanas ar attiecīgām institūcijām uzstādāma un viss.

Neba nu valdība izlaidīs tieši šādu pilnīgi pliku likumu/noteikumus, un neba nu tos pa ceļam nevar uzlabot.

Pļurkt 25.februāris 2021 11:39
5 2 Atbildēt

Kas ir "apzināta sānslīdes radīšana" - definīciju lūdzu!!!

Kas ir "vadāmas sānslīdes radīšana" - definīciju!!

Kas ir "apzinātas taisnslīdes radīšana" - definīciju!!

Kas ir "neapzināta sānslīde", "neapzināta taisnslīde"??

Tātad pēc likuma JEBKURA sānslīde ir sodāma! ... bet taisnslīde nav??

Likums faktiski krasi ierobežo aizmugures piedziņas auto, bet ir pilnīgi piekāpīgs priekšpiedziņas auto!!!

Ex 25.februāris 2021 18:22
4 0 Atbildēt

Protams, jo lielāka daļa pietaisītu bikses un uztaisītu avārīju ar aizmugures piedziņas auto! Klibie vienriteņi, jeb priekšpiedziņas auto ir muļķudrošāki, un pie pašreizējās situācijas uz ceļa, varbūt pat tā ir labāk, diemžēl.

Kanibaals 26.februāris 2021 15:58
1 2 Atbildēt

Nu ja, ja pēkšņi izslīd priekšpiedziņa tad tā esot nevadāma sānslīde, bet ja priekšpiedziņa tad vadāma, kā tad. Ručņiku priekšpiedziņai norauju un voilā vadāma sānslīde.

Braukšana ar izslīdēšanu jebkuram piedziņas veidam nav pieļaujama un punkts, ko tur diskutēt. Ja nemaki uzsākt braukt tā lai pakaļu nemētā, tad maini auto uz tādu kuram ir aukles funkcijas ar visiem elektroniskajiem palīgiem.

Pļurkt 26.februāris 2021 17:55
1 0 Atbildēt

Jēziņ kāds glupiņš!!!

Ej pie tamborētājām, ... un iemācies lasīt!

anonimikis 25.februāris 2021 13:07
1 4 Atbildēt

Nē vecīt, tā neies gan. Žmuriki atbrauks, zīmi grāvī un neko nezinām - drīkstam deldēt riepas un lauzt apgaismes stabus. Tikai, ja ir ar īpašnieku saskaņota darbību atļaujoša zīme, būtu pieļaujamas šādas aktivitātes.

WALA 25.februāris 2021 13:55
4 0 Atbildēt

NU tīri tehniski tā ir tīša īpašuma bojāšana, CP/VP klāt un otreiz neviens žmuriks tur vairs iegriezties negribēs.

Nafig vajag 25.februāris 2021 13:53
2 6 Atbildēt

Gāzējot, pa laukumiem jūs radat troksni, piesārņojiet dabu ar riepu, bremžu, un sajūga dilšanas produktiem (te nav runa par normālu dilšanu). Bez tam piesārņojiet gaisu svilinot degvielu ar behu un ne tikai... nesertificēti pārbūvētajiem motoriem. NĒĒ!!!

Pļurkt 25.februāris 2021 15:05
3 2 Atbildēt

Braucot pa ledainu (netīrītu un nekaisītu) ceļu ātrāk kā ejot kājām nevienu līkumu neizbrauksi nepielietojot vadāmo sānslīdi ar aizmugures piedziņu. Tam dēļ nekādas motora pārbūves neviens netaisa, bet regulāri trenējas, lai negulētu pa grāvjiem!!

=====

Nejauc visus terminus vienā čupā! Drifts, rallijs un vadāmā sānslīde ir atšķirīgi gan jēdzieni, gan pielietojumā, kaut gan virspusēji skatoties būtība ir viena!

Ko tu d... arvien vārd sakot 25.februāris 2021 15:42
2 2 Atbildēt

99% brauc un speciāli netrenējas. Tagad vienai saujiņai pēkšņi atvēliet teritorijas, lai varētu trenēties vadāmajai sānslīdei, un tas viss tik nevainīgi, izrādās, lai ziemā varētu bez avārijām braukt pa koplietošanas autoceļiem. Tev neliekas, ka tu gribi uzkarināt makaronus uz ausīm. Nedi...s tu gribi legāli manu naktsmieru traucēt, kaucinot riepas un gāzējot pa tukšo veikala laukumu.

Pļurkt 25.februāris 2021 17:38
0 1 Atbildēt

Kas ir! Apceri savas slimās fantāzijas sapļūtīto?

Kanibaals 26.februāris 2021 16:00
2 4 Atbildēt

Tam ir ziemas trases. Uz ielas kaut ka nemanu tos rallistus katrā līkumā, normāli izbrauc i tādi, i tādi. Uzsāk gan kā pīles uz ledus tikai viena tipa bezpiedziņa.

Kur tiem pāķiem mūžīgi jāsteidzas un vēl sānslīdēs un pa pretējo joslu?

eidis 26.februāris 2021 17:40
1 3 Atbildēt

tieši tā - ir trases, kur par nelielam naudiņām var nodarboties ar savu vegānu driftu un nav visa apkārtne jāpiecūko

Pļurkt 26.februāris 2021 17:54
0 0 Atbildēt

Vēl viens analfabēts!!!

Es nekur neesmu runājis par driftu!!

Drifts un vadāmā sānslīde uz slidena ceļa līkuma nav viens un tas pats!!

Pļurkt 26.februāris 2021 17:52
0 0 Atbildēt

Ej pie tamborētājām, ... un iemācies lasīt!!!

Kurā vietā, KONKRĒTI, es rakstīju par sānslīdi, pie kam vēl pa pretējo joslu??

Kanibaals 27.februāris 2021 0:40
1 3 Atbildēt

Tu te stāsti pasaciņas, ka ar pakaļpiedziņu nevar braukt normāli nemŕtājot pakaļu. Kaut kā ikdienā izņemot zīmuļus tas nav novērots kā nepieciešamība kuras dēļ citādi brauktu kā gliemeži.

Tāpat iepriekš pie cita raksta apgalvo, ka iebraukt trīs sliedes piesnigušā ceļā ir normāli un tāpat nekas traks, ka izbraucot līkumu arī pa prretējo joslu, jo ziemā taču jāizņem līkumi pa ērtāko trajektoriju un pirms līkuma bremzē tikai stulbi tamborētāji.

Pļurkt 27.februāris 2021 9:00
0 0 Atbildēt

Jēziņ kāds glupiņš!!!

Derētu jau reiz savas sacerētās glupības izbeigt rakstīt!!

Konkrēti pašreiz, KĀ VIENMĒR, tu atbildi uz savām sacerētajām glupībām

Ej pie tamborētājām, ... un iemācies lasīt!

Kanibaals 27.februāris 2021 11:16
0 3 Atbildēt

Tās ir tavas un tikai tavas pasaciņas tukšpļūta kungs.

Pļurkt 27.februāris 2021 17:27
0 0 Atbildēt

Ej ar savām glupībām pie tamborētājām!! Tur starp blondīnēm būsi diezgan augstā līmenī..... pie reizes iemācies lasīt, jo citādāk pat tur tevi regulāri apsmies!

Raitis 25.februāris 2021 16:48
1 0 Atbildēt

Ja 99% izdotos samazināt kaut par dažiem procentiem, būtu cita braukšanas kultūra, izpratne par sava auto iespējām. Kāpēc man, šīs auto kustības dalībniekam ir jācieš to mūjābeļu dēļ, kuri, uzlīstot pirmajam lietutiņam, vairs nespēj un neprot pabraukt. Par sniegu nemaz nerunājot.

Pļurkt 25.februāris 2021 17:42
1 1 Atbildēt

Tas ir tāpēc, ka visi ir sakāpuši priekšpiedziņas auto un auto ar visvisādiem "palīgiem", kuru darbības principu pat nezina principā!

Aizmugures piedziņa slidenos apstākļos disciplinē, bet priekšpiedziņa iemidzina, jo rada maldīgu drošības sajūtu!!

... kuru pārkāpjot vāģis iet tikai un vienīgi pa taisno grāvī vai stabā, vai citā vāģī!!!

Miets 26.februāris 2021 8:59
1 4 Atbildēt

Tas ir tāpēc, ka dažiem briedums kavējas un gribas ālēties ar tēta sagādāto auto, kuram degviela ielieta no vecmāmiņas pensijas naudas.

Pļurkt 26.februāris 2021 10:54
0 0 Atbildēt

Jēziņ kāds glupiņš!!

Pēc sevis spried? Jeb nebija citas vietnes kur iesmērēt savu sadomātos vēmekļus!

Miets 26.februāris 2021 12:40
1 4 Atbildēt

Kāpēc tie, kas izsaka atškirīgu viedokli nekā tu ir glupi? Es domāju, ka tieši tu, nespējot bez apvainojumiem iekomentēt, parādi 5gadīga bērna prāta spējas.

Ex 27.februāris 2021 14:46
3 0 Atbildēt

Tādēļ, ka tavs viedoklis patiesībā ir glups, nu pārlasi velreiz absalūti lielāka daļa domāju kādi 90% tos auto paši ir sapirkuši, kāds šeit sakars ar kaut kādu vecāku sagādātu auto? Esi tik stulbs, ka nespēj pats sagrabīnāt kaut vecai žurkai?

Pļurkt 26.februāris 2021 12:53
0 0 Atbildēt

Nevis atšķirīgu viedokli. bet savus izdomājumus, kam ar manu teikto nav nekāda sakara!!

Tā ir glupa diršana no glupa šmurguļa!

Kanibaals 26.februāris 2021 16:06
1 4 Atbildēt

》 kuru pārkāpjot vāģis iet tikai un vienīgi pa taisno grāvī vai stabā, vai citā vāģī!!!

Un šī nav plika diršana? Nu tā godīgi no malas, ja pats izlasa kādas mulķibas nupat sarakstījis?

Ar priekšpiedziņu tieši tāpat var apgūt braukšanu kā ar pakaļas bezpiedziņu, bet nē pseidoekspertam Pļurktam ir labak zināms. Nav nekādu atšķirību, nemākuļu ir abās nometnēs. Iemidzina, kā tad...nu kur var būt tik glups.

Pļurkt 26.februāris 2021 17:58
0 0 Atbildēt

Ej ar savām glupībām pie tamborētājām!! Tur starp blondīnēm būsi diezgan augstā līmenī..... pie reizes iemācies lasīt, jo citādāk pat tur tevi regulāri apsmies!

msh 26.februāris 2021 18:09
1 3 Atbildēt

"Aizmugures piedziņa slidenos apstākļos disciplinē, bet priekšpiedziņa iemidzina"

Kaut ko laikam esmu palaidis garām... No tās jau 90 gadus morāli novecojušās konfigurācijas pie mums pamatā ir behas; bembistiem pamatā redzamas divas iespējamās izmaiņas slidenā laikā - 1) velkas uz 30 atļauto 50 vietā 2) brauc kā vasarā un vēl min grīdā, lai arī zina ka tas arhaiskais sūds var aiziet krusteniski. Tad kurš no šiem abiem variantiem ir tā "disciplinēšana" - maisīšanās pa kājām vai apzināta izpildīšanās?

Vienīgais patiesais ko tu tur uzrakstīji ir par palīgiem.

Pļurkt 26.februāris 2021 21:27
0 0 Atbildēt

Nekad neesmu ieredzējis Bembuku!

Bez Bembukiem ir vesela jūra auto ar aizmugures piedziņu.

Art aizmugures piedziņu nevar atļauties klapēt pa gāzes pedāli slidenā līkumā (būs saulītes), bet ar priekšpiedziņu var (biku izmainīsies trajektorija)!

Pļurkt 26.februāris 2021 21:39
0 0 Atbildēt

.... ar priekšpiedziņu, ja tu brauc pa ātru taisnā ceļa posmā nekas slikts nenotiek!! Ja par strauju nospied gāzes pedāli vai par strauju pakustini stūri - auto ies taisni, un taisnā ceļa posmā nekas slikts nenotiks! BET tiklīdz iebrauc līkumā, izrādās auto iet taisni un neklausa stūri!! Auto nav informatīvs - tāpēc iemidzina.

Ar aizmugures piedziņu, ja brauksi par ātru, tas momentā auto sāks pakaļu grozīt, vai arī ja gāzes pedāli drusku pa strauju uzspiedīsi arī = tāpēc disciplinē!

Lai saprastu ir ar abiem pievadiem jāizbrauc plika ledus klātu līkumotu ceļu tad var secināt un izprast milzīgo atšķirību!

Kanibaals 27.februāris 2021 0:48
0 3 Atbildēt

Visa atšķirība tajā, ka ar pakaļpiedziņu ātrāk sabīstas. Ja ar priekšpiedziņu samīžas un strauji atmetas tad pēc iešanas taisni var samest pakaļu dēļ svara pārneses, tas jau ir netipiski un daudzi tam nav gatavi, bet tas nav nekas tāds, ko nevar apgūt un attiecīgi reaģēt padarot to par "vadāmu sānslīdi". Jebkurā gadījumā, ja līkumā nes ārā tad ātrums par lielu un uz koplietošanas ceļiem ar kaut kādu vadāmu sānslīdi, cerot ka līkumu izvilks, ākstīties nevar.

Pļurkt 27.februāris 2021 9:06
0 0 Atbildēt

Beidz rakstīt savas sacerētās glupības!!

Pie reizes iemācies latviešu valodu, lai nevajag regulāri "dēļot"!

Ej pie tamborētājām!

Ne tu zini kas ir jādara ar aizmugures piedziņu, ne priekšpiedziņu kad līkumā ieej par ātru!

== Uz ledus, līkumā roķenes paaiztikšana, ne tikai noraušana ir garantētas pāris saulītes un līkuma ārmalā esošs grāvis!! Tieši tas ko izdarīs palīgs!!!

Kanibaals 27.februāris 2021 11:19
0 3 Atbildēt

》== Uz ledus, līkumā roķenes paaiztikšana, ne tikai noraušana ir garantētas pāris saulītes

Tu vispār ar auto esi braucis vai esi tikai kombenizonā pirdējs? Jo vairak stāsti, jo vairāk pēc kaut kur sagrabstīrām gudrībām izklausās. Pieskarās roķenei un saulītes aiziet muahahaha, Pļurkt paralēlajā visumā varbūt. Tīrs ledus tāpat kā ideāla gāze neeksistē, tas tā ja atkal gudrosies, ka ne tā esi saprasts.

Pļurkt 27.februāris 2021 17:29
0 0 Atbildēt

Ej ar savām glupībām pie tamborētājām!! Tur starp blondīnēm būsi diezgan augstā līmenī..... pie reizes iemācies lasīt, jo citādāk pat tur tevi regulāri apsmies!

Analoģiski - tu vispār ar JEBKĀDU auto slidenos apstākļos esi braucis???

Atrodi vēl neatkusušu meža celiņu, ar likumu.... ieslēdz videoreģistratoru un braucot līkumā norauj roķeni! Tad te vari atskaitītes par paveikto - āksts!!

Kanibaals 28.februāris 2021 18:57
0 1 Atbildēt

Būs tas pats, kas ar pakaļpiedziņu piedodot gāzi, kāda atšķirība, kā panāc saķeres zaudēšanu.

Pļurkt 28.februāris 2021 21:08
0 0 Atbildēt

Taisni vai izcili glups!!

Ex 27.februāris 2021 14:49
4 0 Atbildēt

Varētu padomāt, ka tavs sūda golfs nav arhaisks sūds?

Nomierini nervus pirms nāc šeit komentēt, un varbūt pamēģini izdomāt, kādēl audi quattro ir kliba stirna ar saviem vecmodīgajiem smagajiem aiz priekšējās ass uzkarinātajiem motoriem.

Stlbā audi doma "slow in fast out" kamēr citi autoražotāji piekopa, "fast in, fast out", tev kā arhaisku sūdu cienītājam to nesaprast...

Pļurkt 26.februāris 2021 18:00
0 0 Atbildēt

Miets

26.februāris 2021 8:59

Tas ir tāpēc, ka dažiem briedums kavējas un gribas ālēties ar tēta sagādāto auto, kuram degviela ielieta no vecmāmiņas pensijas naudas.

----------------

Ja Tu gribēji komentēt šo tekstu, tad viss ir pareizi un zemāk uzrakstītos vārdus es ņemu atpakaļ!

Kanibaals 26.februāris 2021 15:52
0 4 Atbildēt

Ejiet bekot.

Pļurkt 26.februāris 2021 21:30
0 0 Atbildēt

Paldies dievam, viena dauņa būs mazāk, kurš REGULĀRI nespēj izlasīt uzrakstīto tā lai tur rakstīto spētu saprast!

Kanibaals 27.februāris 2021 0:53
0 3 Atbildēt

Ei pie reizes nobalso par šo, lai ir kur pēc tam sētniekiem riepu atliekas izmest - manabalss.lv/vairaku-atkri...sana-riga/show

Pļurkt 27.februāris 2021 9:07
0 0 Atbildēt

Ej ar savām glupībām pie tamborētājām!! Tur starp blondīnēm būsi diezgan augstā līmenī..... pie reizes iemācies lasīt, jo citādāk pat tur tevi regulāri apsmies!

Kanibaals 27.februāris 2021 11:21
0 3 Atbildēt

Nabadziņš, mūžam tevi visi pārprot, kā tā? Ja visi apkārt nejēgas tad drīzāk pats esi nejēga.

Pļurkt 27.februāris 2021 17:31
0 0 Atbildēt

Ej ar savām glupībām pie tamborētājām!! Tur starp blondīnēm būsi diezgan augstā līmenī..... pie reizes iemācies lasīt, jo citādāk pat tur tevi regulāri apsmies!

Kas pārprot - ir te daži diženie, kas nejēdz lasīt un vienmēr sacer visādus pekstiņus.

Kanibaals 28.februāris 2021 19:00
0 1 Atbildēt

Rakstīt iemācies, raksta vienu, bet domā ko citu un brīnās, ja nabags pārprasts. Ne jau viens es te norādu us tavām kategoriskajām glupībam.

Pļurkt 28.februāris 2021 21:07
0 0 Atbildēt

Lasīt iemācies stulbeni!!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mitsubishi piesaka Outlander PHEV jauno paaudzi

Japānas autobūves uzņēmums Mitsubishi publicējis pirmos attēlus ar jaunās paaudzes Outlander PHEV, kas savu pirmizrādi piedzīvos vēl līdz šī gada beigām. Lasīt vairāk

 

Ķīnā plūdi, bet Tesla tas neskādē (+ VIDEO) 8

Izskatās, ka elektromobilis ir viens no drošākajiem transportlīdzekļiem, ja runa ir par braukšanu pa dziļu ūdeni un cietu pamatu. Lasīt vairāk

 

"Nissan" finanšu gada pirmajā ceturksnī strādājis ar peļņu

Japānas autobūvnieks "Nissan" šī finanšu gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās jūnija beigās, strādājis ar 114,5 miljardu jenu (880 miljonu eiro) peļņu salīdzinājumā ar 285,6 miljardu jenu zaudējumiem pagājušā finanšu gada pirmajā ceturksnī, liecina uzņēmuma pārskats. Lasīt vairāk

 

Vasaras braucieni ar elektrisko auto: karstums nav bieds ne pasažieriem, ne baterijai 6

Par vienu no būtiskākajiem elektromobiļu trūkumiem tiek uzskatīta gaisa temperatūras lielā ietekme uz to darbības efektivitāti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti