Lielākā daļa pirmajos četros mēnešos Latvijā reģistrēto lietoto automašīnu bija 11 līdz 29 gadus vecas 36

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 16.maijs 2021 10:12

No šā gada pirmajos četros mēnešos kopumā 14 009 Latvijā reģistrētajām lietotajām automašīnām 59,5% jeb 8387 spēkrati bija bija 11 līdz 29 gadus veci, liecina Auto asociācijas apkopotā informācija.

Savukārt 16,5% jeb 2323 auto bija vecumā no astoņiem līdz desmit gadiem, 13% jeb 1843 spēkrati bija vecumā no pieciem līdz septiņiem gadiem, 9,1% jeb 1310 spēkrati - vecumā no viena līdz četriem gadiem, 0,5% jeb 99 spēkrati - vecumā virs 30 gadiem, bet vismazāk - 0,3% no kopējās tirgus daļas jeb 47 spēkrati - bija vecumā zem viena gada.

Tostarp aprīlī no kopumā reģistrētajām 4553 automašīnām 60,5% jeb 2754 spēkrati bija no 11 līdz 29 gadiem veci, 16,6% jeb 754 automašīnas bija vecumā no astoņiem līdz desmit gadiem, 12,1% jeb 553 spēkrati - vecumā no pieciem līdz septiņiem gadiem, 9,6% jeb 438 spēkrati - vecumā no viena līdz četriem gadiem, 28 spēkrati - vecumā līdz vienam gadam, bet 26 spēkrati - vecumā virs 30 gadiem.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka šogad pirmajos četros mēnešos Latvijā reģistrētas 14 009 lietotas vieglās automašīnas, kas ir par 14,8% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā. Tostarp 2021.gada aprīlī reģistrētas 4553 vieglās automašīnas, kas ir 2,3 reizes vairāk nekā 2020.gada aprīlī.

Arī lietotu vieglo pasažieru automobiļu reģistrācija šogad pirmajos četros mēnešos palielinājusies par 14,8% - līdz 13 085 vienībām, savukārt lietotu vieglā komerctransporta reģistrācija palielinājusies par 14,5% un veidoja 924 spēkratus.

 
Visi komentāri
 
green future 16.maijs 2021 11:41
5 0 Atbildēt

kamēr vieni brauks ar batareikām par cenu 50štukas uz augšu (reāli ap 100), citi reģistrēs vidēji 15 gadus vecus praulus

zaļais 16.maijs 2021 11:58
8 2 Atbildēt

loģiski, nabagiem tā zaļā politika (auto, apkure, enerģija) ir kā duncis sirdī, turklāt ne tikai LV, bet visā pasaulē

msh 16.maijs 2021 13:40
0 6 Atbildēt

Jā, cik ļoti savādi ka cilvēki kuri brauc ar "vidējā vecuma" mašīnām, vēlas ievilkt labākus eksemplārus no ārzemēm...

Nebomārs 16.maijs 2021 14:46
2 7 Atbildēt

Patiesībā mašīna kļūst par miskasti pie 100tk nobraukuma.

A 16.maijs 2021 17:09
0 4 Atbildēt

Kur nabagi var nopirkt dārgus auto

//* 16.maijs 2021 17:59
7 2 Atbildēt

Ta ka nekad muza to Audi A6 jaunu nevaresi iegadaties , nekas cits tev neatliek ka pirkt vinu 20 gadus vecu un varesi mierigi zimeties kaiminu prieksa , ka esi baigais dzives veiksminieks , bet nevajag aizmirst , ka tiem premium klases auto ari pec 20 gadiem ir premuim klasess remonta izmaksas

//* 16.maijs 2021 18:04
10 9 Atbildēt

Baltijas valstis ir maksligi uztaisitas par rietumeiropas nolietoto auto izgastuvi , jo mums to devidesmitajos iebaroja , ka labak ir braukt ar lietotu auto no rietumeiropa neka iegadaties vienkarsaku , bet jaunu un sis marazms vel ilgi turpinasies , kamert to pasi cilveki neapjegs

imzz 16.maijs 2021 18:23
4 2 Atbildēt

Mākslīgi ;) Tas ir kā "Uzvelkamajā apelsīnā" , ieliek acu atplētējus, 5 reizes piespiež skatīties krievu filmu "Brat" , pēc tam ,saprotams, jāpēr bembis, nekas cita neatliek.

NuNu 17.maijs 2021 2:33
9 9 Atbildēt

Kāpēc man braukt ar "vienkāršāku", kurš no dzimšanas ir kropls s-ds bez jebkāda komforta (jo vajag taču LĒTĀK), ja es varu tajā pašā cenu diapazonā nopirkt dažus gadus brauktu augstākas klases mašīnu un veiksmīgi ar to nobraukt vēl otr-tik un tad vēl viņu tīri labi pārdot, vai vēl trešo un ceturto reizi tik pat un tad izpārdot detaļās? (Lētam s-dam kaut pirkts ir galīgi jauns, tādas opcijas nav, jo viss, kas tajā mašīnā ir, ir beidzies jau pēc gadiem 4-5. Tālāk tikai lūžņos. )

Shiirs 17.maijs 2021 10:12
1 5 Atbildēt

Nemuldi, tu vienkārši nespēj nopirkt jaunu auto. To lietoto noteikti arī uz parāda pērc. Un kurš vispār brauc ar auto ilgāk par 5 gadi? Kaut kādi mazohisti. Tikko manam auto palika 3 gadi. Veiksmes nākamajam īpašniekam. Uzsutiju jaunu auto atkal tajā pat cenas kategorijā. Kam man braukt ar vecu lūzni ja piemetot 10tūkstošus ik pa trim gadiem var braukt atkal ar svežaku.

To Shit 17.maijs 2021 11:10
4 5 Atbildēt

Pag pag bomāriņ! Tu esi stabdarta oplizētājs, tāpēc nedirs! Es varu kredītā paņemt panameru 900euras mēnesī ir sūds! Bet man domāšana ir citāda es to naudu ieguldu NĪ un ceļojumos! Savukārt pērku 3gadīgus vidējās klases auto nevis kaut kādus plastmasas subārus! Tu jau powerī pierādiji, ka esi bomzis un normālu auto nemaz uzturēt nevari...

Vot šo es nekad neesmu sapratis! Bomāri kuri pērk oplīzē auto uzskat sevi par baigajiem biezajiem pērk visādus mēslus tur pa 300-400eur mēnesī, ko tad uzreiz neņem kaut ko pa 2+k mēnesī? Naudas nepietiek?

P.s.

Tev vajadzētu paņemt oplīzi uz plastisko ķirurgu neglīteni.

Panamera 17.maijs 2021 13:25
0 2 Atbildēt

Nočūpstini bomzim aiz miskastēm netīrais lauķi.

To panamera (shitam) 17.maijs 2021 17:24
3 0 Atbildēt

Kas ir bomār? Tavā vecumā auto būtu jāspēj nopirkt bez oplīzes palīdzības! Vienīgais tavs prieciņš ir ik pēc pieciem gadiem paņemt jaunu plastmasas lētuci kredītā.

Tak pacenties, atrodi otru darbu, nebūs sūdaini subāri un lētā gala teslas jāpērk.

Pļurkt 17.maijs 2021 17:04
2 0 Atbildēt

Šīri - lieto savu niku!

Pļurkt 17.maijs 2021 17:03
1 0 Atbildēt

Nu kas ar ko lielās!!

Cits ar stulbumu, cits ar glupumu, cits ar lasīt nemācēšanu, cits ar rēķināt nemācēšanu, cits ar to ka var atļauties šķiesties ar sazagto naudu!

Laiki tagad ir tādi ka būt stulbam ir počotna.

++

Diemžēl tādi kas nopelnīto naudu māk IEGULDĪT Latvijā ir mazākumā. Toties tādu kas no gaisa nokritušo naudu "apgūst" ir pa pilnam!! Gan parlamentā, gan valdībā, gan pašvaldībās.

msh 17.maijs 2021 2:53
5 4 Atbildēt

Marazms ir iebarot ka labāk jaunu vislētāko miskasti, nevis normālu lietotu mašīnu. Par kaut kādas sūda dacītes cenu sanāk vairāki normāli ceturtie golfi, kuru atlikušais darbamūžs ir ne mazāks kā tai jaunajai dacītei, un par to naudu var braukt ar ceturto golfu, nevis kaut kādu plika otrā golfa līmeņa dacīti.

Tie kas stāsta šitās muļķības par jaunas lētās lamatas pārākumu, paši laikam ar kājām iet.

P.N. Dažādu līmeņu ienākumi un tehniskās spējas nav "māslīgi uztaisīt" - ja kaut kas ir mākslīgi, tad tas ka tās pašas eiropas mašīnas neiet uz Krieviju, Baltkrieviju un Ukrainu [vismaz ne masveidā], jo tur ir lielas ievedmuitas. Šī dabas parādība - pārtikušo valstu lietoto mašīnu imports mazāk pārtikušās valstīs - ir saistošs jebkur, kur priekšā nav mākslīgas robežas. Uzskatāms piemērs - pilni Krievijas tālie austrumi ar bijušajām japāņu mašīnām ar stūri nepareizajā pusē.

Latvietis 17.maijs 2021 15:11
0 0 Atbildēt

Es labprāt pirktu jaunu elektrisko auto, bet man nav 40-50k euro, lai tādu nopirktu.

Man ir tikai 4-5k līzings pieejams, un tur nekas lapāks par divtūkstošo gadu sākuma auto nav pieejams. Kad būs jauns elektrokārs tādā cenā dabūjams, dod ziņu!

Gandons 16.maijs 2021 20:13
2 7 Atbildēt

Kurš ir tas gandons, kuri šeit visiem pēc kārtas liek dizlaikus? Gribētu to klaunu atpizģīt un apmizt vienreiz.

R(8) 16.maijs 2021 22:12
9 0 Atbildēt

Klauns esi tu , ja tie tavi iedomatie " MULKI " tos auto nepirktu jaunus , tad ar ko tu brauksi pec 10 gadi esi padomajis

NuNu 17.maijs 2021 2:18
2 1 Atbildēt

Un cik no tiem - līdz 29 gadus vecajiem bij elektro auto? Nu vai vismaz, kaut Eiro 4 atbilstoši, par 5 un 6 pat nerunājot?

Koroče - tās elektro un visādi citādi "zaļās" mašīnas, ko tagad vēl ražo patreiz, vai drīzumā ražos, reāli šeit nonāks pēc 29 gadiem!

Nu labi, es zinu pāris cilvēkus kas arī šobrīd pamazām apgūst e-auto second-hand tirgu. Bet tas kā tas viss izskatās no malas (ar tiem otrreizējiem e-autiņiem), teikšu atklāti, liekas diezgan atbaidoši..

Rexx 17.maijs 2021 7:13
1 4 Atbildēt

Tas jau ir nopietns signāls auto ražotājiem. Tas nozīmē, kā ražojam auto resurss, kalpošanas laiks, vēl jāsamazina. Ražojot tādus auto, kas kalpo 5+ gadus, neizdodas pakļaut lietotāju kapitāla diktātam, neizdodas pumpēt no ļaudīm naudiņu jaunu transportlīdzekļu iegādei.

Nupat jau mūsu pašu valdība apsver jaunas represijas pret auto lietotājiem, jo, lūk, esot jāsamazina izmeši. Ražošanas Latvijā praktiski nav, tad nu vienīgais, ko var dr**t, ir transports un lauksaimniecība. Lauku lielražotājiem ir diezgan spēcīgs lobijs, tāpēc tie var turpināt lietot savas ķīmijas pēc saviem ieskatiem. Lielrūpniecība Ķīnā, Indijā, kā arī citur pasaulē, mierīgi uzliek mīksto uz šiem pasākumiem, turpina ražot (arī daudzus nesaprotamus izstrādājumus).

Bet mūsējie tikmēr liek centu pie centa, lai vismaz būtu, ar ko braukt. Cik % iedzīvotāju ir iespēja regulāri mainīt auto pret jaunu?

iJuris 17.maijs 2021 8:01
3 1 Atbildēt

Kārtējo reizi tiek pasniegta daļa no statistikas, tā teikt ērtā daļa.

Vienā lauciņā ieliek 18 gadus, pārējos tikai 3. Tāpēc skaitļi uzreiz lieli. Un ja kāds reģistres vēl vecāku auto, priekš restaurācijas ar VS numuru mērķi? Skat, statistika rādīs, ka braucam 50 gadus veciem auto.

Brīvā tirgus ekonomiku mums mēģina pasniegt kā nepareizu.

Cilvēki pērk tos tomātus kurus var atļauties, nevis tos kurus nevar.

Ar auto tas pats, vai vismaz līdzīgi.

Kur jauniešiem ņemt naudu jaunam auto? Viņam ir kādi 2k priekš auto, un sākotnējai tā apkopei. Kur ir jaunais auto par tādu summu?

Tad vēl ir patikšanas aspekts, ne visiem patīk jaunie auto, ne visiem vajag automātisko kārbu, 3 displejus un citu moderno tehnoloģiju.

ZZZZ 17.maijs 2021 8:36
0 1 Atbildēt

Viss jau būtu skaisti, tikai kur ņemsim tos kw pabarot teorētiski visus uz el auto pārsēdušos braucējus

imzz 17.maijs 2021 10:11
1 0 Atbildēt

Visā tajā būšanā nepatīkamākais ir tas, ka noteikti tiks izdomāts kaut kāds stulbs un nepamatots algoritms, kā cūkot vecāko auto īpašniekus. Ja runa par CO2, tad tas ir proporcionāls gadā faktiski nodedzinātās degvielas daudzumam, nevis atbilst auto modelim kombinētam ar pieņemto "vidējo" nobraukumu.

R(8) 17.maijs 2021 11:44
6 3 Atbildēt

Jauns auto nemaz tik dargi neizmaksa , es domaju , ka daudzs Latvijas gimenes ir spejigas lizinga tos 150 lidz 200 euro menesi uz 5 gadiem samaksat bez problemam , problema ir tik viena , ka saja cenu kategorija vini nevar iegadaties savu sapnu auto , Latvijas cilveki vel joprojam dzivo padomju savienibas atstatajas seku iespaida un ar mazvertibas kompleksu teju slimo lielaka dala iedzivotaju

Lohu iznīcinātājs 17.maijs 2021 12:29
4 4 Atbildēt

Kā uz to skatās. Pa 150-200 eur menesī "vidēji", atkarīgs protams no pirmās iemaksas, sanāk hjundajs, mazda, renis, škoda utt., tas ok. Pirmā iemaksa tik un tā būs aptuveni 10k

Pa 10k var nopirkt kāda 2016 gada opel astra benzīnieku, un viss nekādu kredītu. Par atlikušo summu var paņemt vel vienu dzīvokli kredītā, kurš pēc pāris gadiem būs tavs, vai pārdod to pēc 5ciem gadaiem un pat tad sanāks nopelnīt. Vai ieguldīt to naudu citur! Nezinu, katram protams savs, cits visu mūžu ņem kredītā vidējas klases miskastes, cits pērk vecus prēmium šrotus, cits savukārt iegulda, lai pēc tam varētu nopirkt vairākus prēmijumus uz reiz.

Karoč variantu daudz, galvenais nebūt loham, lohi!

Freijers 17.maijs 2021 11:53
0 4 Atbildēt

Kas par brīnumiem...pirmkārt LV ir relatīvi liela zeme ar lieliem attālumiem (sevišķi, ja pret R Eiropu salīdzina) - auto cilvēkiem ir nepieciešamība, bet naudas nav, tad nu pērk sekond hendu, ko var atļauties.

Turklāt, ja pat varētu - viena liela daļa, pat it kā respekatablu servisu nespēj saremontēt sarežģītākas automašīnas (sevišķi, ja ir runa par kapitāliem mezgliem - motoriem, sūkņiem, kārbām, utt.), kas tad tās high tech elektro mašīnas remontēs pēc tam ?

R(8) 17.maijs 2021 12:19
4 0 Atbildēt

Nespej saremontet , jo ir iegadajies parak glaunu lietoto kasti , kuru remonti izmaksa lielas naudas , bet par to cilveks tak memaz nedoma , tak jasak ir jau ar parasto apkopi , nevaram salidzinat Skodu un Mercedesu , Skodai ellas un filtru nomaina izmaksa 200 euro , bet Mercedesam ta ir 600 euro , bet proces ir identisks un tas ta ir ar jebkuru auto detalu

anoagask 17.maijs 2021 15:32
0 0 Atbildēt

lol audi tam pašam VAGa 2.0 tdi ir cita eļļa un filtrs kā škodai???

R(8) 17.maijs 2021 16:19
2 2 Atbildēt

Ja , taja VAG grupa , tur ir vispar liela smauksanas , bet to jau piekopj jebkurs razotajs , tas pats BMW no 1 lidz 5 serijai izmanto PSA dzinejus , Mercedes clase A un clase CLA ir ar Renault Clio motoru un uz tas platformas un ritosas , Mercedes Citan ir Renault Kangoo kopia , bet par dargaku cenu , Fiat grupa pirms apvienojas ar PSA jau gadiem piegadja dzinejus Opelim , Tata motors kura ietilpst Jaguar un Land Rover tapat jau gadiem ieperk motorus no Fiat grupas kuri ir identiski ar Alfa Romeo , Volvo kadreiz nema motorus no Forda , tagad no PSA , Hyundai un Kia tiem ari ir identiski motori , platforma un ritosa , isteniba nav neviens auto razotajs , kas mus necakaretu

Francuella 17.maijs 2021 20:41
0 0 Atbildēt

Konkrēti nosauc kuri or PSA dzinēji!!

R(8) 17.maijs 2021 22:48
1 0 Atbildēt

Volvo kops 2012 tikai izmanto PSA dzinejus , BMW 1.6 , 1.8 , 2.0 . 2.5 un 2.8 gan dizelis un benzina motori nak no PSA jau gadus 15 , kad iegadajies jaunu auto , tev dod lidz ari pavadzimi ar detalizetu informaciju par to auto kuru tu esi iegadajies , tur ir noradits motora razotajs , rupnica kur ir montera kopa , kada valsti un pilseta , tur pat ir noradita cik ilga laika vina ir savakta kopa , utt... , ta ka sim pavadzimem nav nekada legala nozime , tapec oteizeja tirgu vinas ar auto nemaz neparadas , jo cilveki ar laiku vinas izsviez miskaste vai ari paliek atvilktne

GTD2 18.maijs 2021 11:04
2 0 Atbildēt

Bet varbūt ne visiem ir dzīves prioritāte ņemt auto līzingā , jeb vēl trakāk īrēt auto un maksāt ,katru mēnesi par to; ieskaitot augstos banku proccentus. vairums cilvēku iegādājās auto no ietaupījumiem un tā neesot atkarīgi no kredītiestādēm un nepārmaksājot .

Dendrobēna 17.maijs 2021 13:29
0 5 Atbildēt

Vari tu pannemt nevis kreditta panameru bet tikaij paest priekshadas tvoragu neveiksminiek hahaha!

007 17.maijs 2021 17:27
3 0 Atbildēt

Nedirs umņik, tu labāk skaties kam tava sieva zicelē, viņai tāds impotents mikropeņa īpašnieks, kā tu neesi vajadzīgs...

Raimis 17.maijs 2021 17:11
1 0 Atbildēt

Aiz labas dzīves tiek iegādāti šādu gadu gājuma auto? Ar vidējo algu 800, paņemt jaunu autiņu īrēt dzīvokli un pabarot ģimeni, kā? Vienvārdsakot nav ko cepties jo daudz viet pasaulē velaizvien brauc ar govīm, bet nevajag tagad izlikties arī pēc rietumeiropas un ziemeļamerikas jo mēs neesam tajā līmenī.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti