Ministru kabinets skatīs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) ziņojumu par atbalstu bezizmešu transporta iegādei.
VARAM izstrādājusi priekšlikumu Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta ietvaros no 2022.gada sākuma piedāvāt finansiālu atbalstu grantu veidā videi draudzīgu, mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļu iegādei.
Kā norāda VARAM, transporta sektors ir otrs lielākais siltumnīcefekta gāzu emisiju avots un rada gandrīz trešo daļu, jeb 29% no kopējām Latvijas siltumnīcefekta gāzu emisijām.
Latvijā transporta sektoram nav noteikts atsevišķs siltumnīcefekta gāzu emisiju mērķis, taču ir noteikts mērķis samazināt tās sektoros, kas nav saistīti ar Eiropas Savienības emisiju tirdzniecības sistēmu.
Pastāv iespēja, ka ar esošajiem politikas pasākumiem, noteiktais mērķis līdz 2030.gadam varētu netikt sasniegts. Tādēļ esot nepieciešams veikt papildu pasākumus transporta sektorā.
Ministrija norāda, ka transporta sektora dekarbonizācija nav sasniedzama ar vienu risinājumu, taču tā uzsver, ka nākotnē transporta sektora dekarbonizācija lielā mērā būs saistīta tieši ar elektrifikāciju.
Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta projektu konkursā paredzēts, ka divu gadu laikā atbalsts tiks sniegts iedzīvotājiem, valsts un pašvaldību iestādēm un to kapitālsabiedrībām vairāk nekā 2200 mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļu iegādei 10 miljonu eiro apmērā.
Tiek plānots diferencēts atbalsts - jauna elektrotransportlīdzekļa iegādei 4500 eiro apmērā, savukārt lietotam elektrotransportlīdzeklim un jaunam transportlīdzeklim ar hibrīda motoru (plug-in hibrīdiem) - 2250 eiro apmērā.
Plānots noteikt transportlīdzekļa iegādes vērtības augstāko robežu jeb cenas griestus - 50 000 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Vienlaikus plānots sniegt atbalstu, piemēram, 1000 eiro arī par esošā transportlīdzekļa norakstīšanu, nododot to apstrādes uzņēmumam.
Finansējuma saņēmēji būs komersanti - transportlīdzekļu pārdevēji, kas ir oficiāli pilnvaroti transportlīdzekļa izgatavotāja pārstāvji jaunu transportlīdzekļu iegādes gadījumā, kā arī komersanti, kas ir iekļauti Ceļu satiksmes drošības direkcijas reģistrētās transportlīdzekļu tirdzniecības vietas reģistrā, lietotu transportlīdzekļu gadījumā.
Iecerēts, ka atbalsta gala saņēmējs būs fiziskās personas - iedzīvotāji. Atbalsts elektromobilitātes veicināšanai citiem atbalsta saņēmējiem plānots no cita veida finanšu instrumentiem.
Atbalstam ir jābūt tādam pašam kā vācijā, lai jauns EV maksā tikpat cik jauns ICE.
Un pašiem elektroauto bez ietaupīšanas uz nobraucamo attālumu no 1 uzlādes, jākļūst cenas un apkopes izmaksu ziņā pieejamākiem. Lūk piemērs, kur šoreiz ķīnieši ir sapratuši, ko parastais Eiropas autobraucējs vēlas.
iauto.lv/zinas/pasaule...no-kinas-video
Ne gluži, nevajag ieciklēties uz auto iegādes vērtību. Izdomā uz cik gadiem pērc auto, un tad arī rēķini, cik piecu gadu laikā kas izmaksā. Ja strādā Rīgā, tad stāvvietas atkrīt, braukšana par sabiedriskā transporta joslu, par to ir vērts piemaksāt. Protams, mazpisanos, kur ir kreisais dīzelis, šis nav aktuāls. Cilvēki, saprotite taču, elektro auto šobrīd nav priekš visiem. Ja jūs paši nespējat saprast vai jums elektro auto ir piemērots, tad labāk nepērc viņu. Izsverot visus +/- es pat būtu gatavs iegādāties otru auto, veco atstāt garāžā gariem gabaliem.
Te galvenā problēma ir augstās iegādes izmaksas. Ja arī 8 gadiem auto vērtība kopā ar zemāku elektrības cenu, zemākām apkopes izmaksām un atvieglojumiem kopā izmaksās lētāk, tad iegādes izmaksas to visu norauj podā. Jo banka tev līzingu nedos un ej kaut pakaries.
Nerunā par visiem, ar labi apmaksātu oficiālu darbu, var paņemt. Pilsētai tas pats E-UP! ir vairāk kā pietiekams. Tie kuri grib vecu premium luksu, lai tik pērk, gaumes jautājums. Labāk kaut kāds e-up! un nākotnes young timer garāžā.
Un ko tie, kam 1 auto ģimenē un kas brīvdienās vēlas izlaist kādu riņķīti ar 200-300 km vienā virzienā? Tam tas e-up nenieka neder.
Man pazīstamajiem ļautiņiem lielākajai daļai ir paradums brīvdienās kaut kur doties. Spriežot pēc satiksmes uz ceļiem 5dienu un 7dienu vakaros, tas ir raksturīgi ne tikai maniem paziņām. tā ka...
Tā brīvdienu satiksme ir kas labs un veicināms? Elektriskie cerams mazliet samazinās sastrēgumus, ja aizliegts dūmiņauto.
Čurnēt dzīvoklī pie televizora, kā minēja augstāk, laikam ir labāk. Un ko darīt tiem, kuriem ārpus "ūdensgalvas" dzīvo radi vai atrodas īpašumi? Ciemos un hobijā ar nomas mašīnu arī visbiežāk neaizbrauksi.
Jā. Izlaist brīvdienā ar ģimeni līkumu pa Latviju ir perversi un nosodāmi! Purvciema iedzīvotājam ir jāsēž savā būrī pie TV, reizi mēnesī drīkst aizstaigāt līdz Biķernieku mežam.
Nu nav tā mašīna jāpārk visiem, kā to var nesaprast, kam der, nopirks!
Un kā var nesaprast teksta aiztekstu un tā patieso mērķauditoriju?? Jebkuram izbraukt/gribētājam šodien ir jājūtas vainīgam,stulbam un bezatbildīgam! Prihvātīpašums laukos ir lieka greznība, tas ir ar steigu jāizskauž! Visam ir jābūt mazam,nesmukam un īstermiņā iznomājamam! Nākotnes Komissāri noteiks, cik mēness/reižu drīkstēs atstāt deklarēto dzīvesvietu un kādā rādiussā ap/to.Jā.
Izskatās pēc Staķa & Co plānotās nākotnes idilles Rīdziniekiem...
Labāk jau būtu katram rīdzeniekam nodrošināt garantētu auto stāvvietu, degvielu/lādēšanu ar atlaidi un katram pierīdzniekam (tuvākam un tālākm) - izdalītu joslu līdz centram un tur apbalvot par to, ka labs cilvēks, kas atbraucis ar auto uz Rīgu. Jepakj ku skaisti, ne.
Kad dzer, vajag arī uzkost...