Valdība lems par atbalstu bezizmešu transporta iegādei 34

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 17.augusts 2021 10:04

Ministru kabinets skatīs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) ziņojumu par atbalstu bezizmešu transporta iegādei.

VARAM izstrādājusi priekšlikumu Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta ietvaros no 2022.gada sākuma piedāvāt finansiālu atbalstu grantu veidā videi draudzīgu, mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļu iegādei.

Kā norāda VARAM, transporta sektors ir otrs lielākais siltumnīcefekta gāzu emisiju avots un rada gandrīz trešo daļu, jeb 29% no kopējām Latvijas siltumnīcefekta gāzu emisijām.

Latvijā transporta sektoram nav noteikts atsevišķs siltumnīcefekta gāzu emisiju mērķis, taču ir noteikts mērķis samazināt tās sektoros, kas nav saistīti ar Eiropas Savienības emisiju tirdzniecības sistēmu.

Pastāv iespēja, ka ar esošajiem politikas pasākumiem, noteiktais mērķis līdz 2030.gadam varētu netikt sasniegts. Tādēļ esot nepieciešams veikt papildu pasākumus transporta sektorā.

Ministrija norāda, ka transporta sektora dekarbonizācija nav sasniedzama ar vienu risinājumu, taču tā uzsver, ka nākotnē transporta sektora dekarbonizācija lielā mērā būs saistīta tieši ar elektrifikāciju.

Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta projektu konkursā paredzēts, ka divu gadu laikā atbalsts tiks sniegts iedzīvotājiem, valsts un pašvaldību iestādēm un to kapitālsabiedrībām vairāk nekā 2200 mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļu iegādei 10 miljonu eiro apmērā.

Tiek plānots diferencēts atbalsts - jauna elektrotransportlīdzekļa iegādei 4500 eiro apmērā, savukārt lietotam elektrotransportlīdzeklim un jaunam transportlīdzeklim ar hibrīda motoru (plug-in hibrīdiem) - 2250 eiro apmērā.

Plānots noteikt transportlīdzekļa iegādes vērtības augstāko robežu jeb cenas griestus - 50 000 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Vienlaikus plānots sniegt atbalstu, piemēram, 1000 eiro arī par esošā transportlīdzekļa norakstīšanu, nododot to apstrādes uzņēmumam.

Finansējuma saņēmēji būs komersanti - transportlīdzekļu pārdevēji, kas ir oficiāli pilnvaroti transportlīdzekļa izgatavotāja pārstāvji jaunu transportlīdzekļu iegādes gadījumā, kā arī komersanti, kas ir iekļauti Ceļu satiksmes drošības direkcijas reģistrētās transportlīdzekļu tirdzniecības vietas reģistrā, lietotu transportlīdzekļu gadījumā.

Iecerēts, ka atbalsta gala saņēmējs būs fiziskās personas - iedzīvotāji. Atbalsts elektromobilitātes veicināšanai citiem atbalsta saņēmējiem plānots no cita veida finanšu instrumentiem.

 
Visi komentāri
 
Atbalsts 17.augusts 2021 10:48
3 3 Atbildēt

Atbalstam ir jābūt tādam pašam kā vācijā, lai jauns EV maksā tikpat cik jauns ICE.

Krotow 17.augusts 2021 11:49
0 0 Atbildēt

Un pašiem elektroauto bez ietaupīšanas uz nobraucamo attālumu no 1 uzlādes, jākļūst cenas un apkopes izmaksu ziņā pieejamākiem. Lūk piemērs, kur šoreiz ķīnieši ir sapratuši, ko parastais Eiropas autobraucējs vēlas.

iauto.lv/zinas/pasaule...no-kinas-video

Nja 17.augusts 2021 13:03
0 0 Atbildēt

Ne gluži, nevajag ieciklēties uz auto iegādes vērtību. Izdomā uz cik gadiem pērc auto, un tad arī rēķini, cik piecu gadu laikā kas izmaksā. Ja strādā Rīgā, tad stāvvietas atkrīt, braukšana par sabiedriskā transporta joslu, par to ir vērts piemaksāt. Protams, mazpisanos, kur ir kreisais dīzelis, šis nav aktuāls. Cilvēki, saprotite taču, elektro auto šobrīd nav priekš visiem. Ja jūs paši nespējat saprast vai jums elektro auto ir piemērots, tad labāk nepērc viņu. Izsverot visus +/- es pat būtu gatavs iegādāties otru auto, veco atstāt garāžā gariem gabaliem.

Krotow 17.augusts 2021 16:49
0 0 Atbildēt

Te galvenā problēma ir augstās iegādes izmaksas. Ja arī 8 gadiem auto vērtība kopā ar zemāku elektrības cenu, zemākām apkopes izmaksām un atvieglojumiem kopā izmaksās lētāk, tad iegādes izmaksas to visu norauj podā. Jo banka tev līzingu nedos un ej kaut pakaries.

Nja 17.augusts 2021 17:40
1 4 Atbildēt

Nerunā par visiem, ar labi apmaksātu oficiālu darbu, var paņemt. Pilsētai tas pats E-UP! ir vairāk kā pietiekams. Tie kuri grib vecu premium luksu, lai tik pērk, gaumes jautājums. Labāk kaut kāds e-up! un nākotnes young timer garāžā.

iciks 17.augusts 2021 21:13
4 1 Atbildēt

Un ko tie, kam 1 auto ģimenē un kas brīvdienās vēlas izlaist kādu riņķīti ar 200-300 km vienā virzienā? Tam tas e-up nenieka neder.

Man pazīstamajiem ļautiņiem lielākajai daļai ir paradums brīvdienās kaut kur doties. Spriežot pēc satiksmes uz ceļiem 5dienu un 7dienu vakaros, tas ir raksturīgi ne tikai maniem paziņām. tā ka...

Domā 17.augusts 2021 23:16
0 6 Atbildēt

Tā brīvdienu satiksme ir kas labs un veicināms? Elektriskie cerams mazliet samazinās sastrēgumus, ja aizliegts dūmiņauto.

Krotow 18.augusts 2021 1:24
3 0 Atbildēt

Čurnēt dzīvoklī pie televizora, kā minēja augstāk, laikam ir labāk. Un ko darīt tiem, kuriem ārpus "ūdensgalvas" dzīvo radi vai atrodas īpašumi? Ciemos un hobijā ar nomas mašīnu arī visbiežāk neaizbrauksi.

darklight 18.augusts 2021 0:12
6 0 Atbildēt

Jā. Izlaist brīvdienā ar ģimeni līkumu pa Latviju ir perversi un nosodāmi! Purvciema iedzīvotājam ir jāsēž savā būrī pie TV, reizi mēnesī drīkst aizstaigāt līdz Biķernieku mežam.

Nja 17.augusts 2021 22:29
0 0 Atbildēt

Nu nav tā mašīna jāpārk visiem, kā to var nesaprast, kam der, nopirks!

650 18.augusts 2021 2:38
7 0 Atbildēt

Un kā var nesaprast teksta aiztekstu un tā patieso mērķauditoriju?? Jebkuram izbraukt/gribētājam šodien ir jājūtas vainīgam,stulbam un bezatbildīgam! Prihvātīpašums laukos ir lieka greznība, tas ir ar steigu jāizskauž! Visam ir jābūt mazam,nesmukam un īstermiņā iznomājamam! Nākotnes Komissāri noteiks, cik mēness/reižu drīkstēs atstāt deklarēto dzīvesvietu un kādā rādiussā ap/to.Jā.

... 18.augusts 2021 9:30
2 0 Atbildēt

Izskatās pēc Staķa & Co plānotās nākotnes idilles Rīdziniekiem...

Mjā 18.augusts 2021 12:20
0 0 Atbildēt

Labāk jau būtu katram rīdzeniekam nodrošināt garantētu auto stāvvietu, degvielu/lādēšanu ar atlaidi un katram pierīdzniekam (tuvākam un tālākm) - izdalītu joslu līdz centram un tur apbalvot par to, ka labs cilvēks, kas atbraucis ar auto uz Rīgu. Jepakj ku skaisti, ne.

... 18.augusts 2021 15:06
0 0 Atbildēt

Kad dzer, vajag arī uzkost...

boliks 17.augusts 2021 11:43
1 1 Atbildēt

Es īsti nesaprotu, kā šīs sistēma strādās,ja finansējuma saņēmējs būs auto tirgotājs. Jau šobrīd pie dīleriem auto tiek piedāvātas atlaides. Tad papildus iegādājoties auto tiks piedāvāts vēl atlaides bonuss vai kā?

Un papildus vēl lietotu auto tirgotāji arī varēs saņemt bonusu.

Tas uz ko es velku ir tas, kā tiks nokontrolēts, ka auto cena netiek māklsīgi paaugstināta dēl šīm subsīdijām. Piem. auto pirms subsīdijas maksāja 12000 EUR, bet pēc visu ieguvumu saņemšanas tie paši atlaidi 12000 EUR.

Sanāk garantēta varka auto tirgotājiem.

spriidiic 17.augusts 2021 12:02
2 2 Atbildēt

Mja. Nepērk tos ekoloģiski kaitīgos, supersmagos lielpilsētām paredzētos elektrokārus. Cenas kosmosā, uz priekšu netiek.

Krotow 17.augusts 2021 12:30
1 2 Atbildēt

Pat pieņemot ka elektrību ražo ar oglēm kurinātā termoelektrostacijā, kaitējums vietā, kur ar auto brauc, no degvielas auto būs lielāks. Vasaras karstumā dienas vidū pastāvi Brīvības un Stabu ielas stūrī kādu stundu ;)

Nja 17.augusts 2021 14:07
1 0 Atbildēt

Un pats galvenais jau īsti nav minēts. comon iAuto!

Noteiktas arī minimālā nobraukuma prasības – ar jauno elektroauto jānobrauc vismaz 15 000 kilometru gadā, kas ir aptuveni 40 kilometri dienā, vai arī jānobrauc 80 000 kilometru četru gadu laikā. Ja braukts mazāk, daļa valsts atbalsta būs jāatgriež.

Asaris 17.augusts 2021 14:14
1 11 Atbildēt

Ja Tu nenobrauc pat 15k gadā, tad tev jauns auto nav vajadzīgs. Auto ir lai brauktu nevis turētu garažā.

imzz 17.augusts 2021 14:33
10 1 Atbildēt

Lūk,šito nevajag. Tā mēs ātri nonāksim pie parastā fašisma: Ja tu sievu pis retāk, nekā 2 reizes nedēļā, tad tev sievu nevajag, tā jākonfiscē un jāpārdod izsolē; ja tu kā patērētājs izdod mēnesī mazāk par 1000 EUR, tad tava dzīve neko nav vērta un stingri rekomendēts to izbeigt utt, utjp.

Krotow 17.augusts 2021 16:51
3 0 Atbildēt

Un vispār visiem dzīvot tikai barakās ar 2-stāvu kojām, 7 no rīta celties, pusdienās visiem tā pati balanda, 10 vakarā tiek izslēgta gaisma. Kaut ko atgādina.

650 18.augusts 2021 2:49
1 0 Atbildēt

Kārtīgam patērētājam nemitīgi jābūt tonussā.Jāapsteidz kaut vai kaimiņu.Viņš ,hehe,gudrinieks,tikko no rīta/pirmais pievāc tavu (jauno..) maššīnu, bet tu tamēr pa sētas durīm naski dodies izp/st viņa attālināti/darbagarlaikoto sievu un vel bonussā izēd tukšu viņa ledusskapi.Jā.

Asaris 18.augusts 2021 11:46
2 3 Atbildēt

Cik reizes bērnībā kriti uz galvas un cik reizes tevi noķēra?

Runa ir par jaunu auto, ja tu nobrauc 5k gadā, maksāt katru mēnesi līzingā 300 eur vai vairāk liekās stulbi, ja tu to auto nelieto. Tas arī viss.

Kāds fašisms un gaismu slēgšanas.

Dažreiz liekas te sanācis komentāros kaut kāds pastarās dienas gaidītāju pulciņš.

Labāk 17.augusts 2021 18:29
2 1 Atbildēt

Būtu atbalstījuši beziemešanas vadītājus)))

walacc 17.augusts 2021 19:43
1 0 Atbildēt

Krotow un Nja - tas viss būs pamatīgs farss, ja valdība piem. Teslai piemet praktiski e-Up cenu atlaidēs, kurš brauks ar e-Up ??? Gala beigās būs smags appisiens, nabagākie maksas par "bagato" izklaidēm. Itālija pabraukājot dienas 4 redzu tikai retu EV uz ceļiem (jo pilsētās esmu maz) un tad parsvarā Tesla un tad apmeram pusi ne ar Italijaa numuriem ...

Šur tur pahalmos vel 500to e-Fiatu redzejis esmu, tad biezā slāni mazie piegādes Piaggio ar kuzaviņu ,(itkā jau auto, bet nu nav lielaks par to krievu laiku 3-ritenu motorolleri ar kravas kasti Tula).

Pagaidām es neredzu ka dzīvē EV strādātu, jā šur un tur kādam der, bet subsīdijas ir pilnīgi garām, iznemot, ja jau zina ka ES eko-vienosanos citadi neizpildīt un draud sods, tad, tad gan, lai potenciālās soda naudas apmerā subsidē visu ko grib ...

Nja 17.augusts 2021 21:01
1 2 Atbildēt

Protams, Itālijā tik vien Teslas braukā, nekas cits tur nav, beidz murgot! Latvijā EV neder, bet Itālija pilna, tas ir pipec. Pats nonāc pretrunā, Itālijā braugā ar maziem motocikliem, bet pie mums mazs auto nederēs, visi grib Teslu. Es tak teicu, visiem neder, tiem kas der, tie arī pirks! Uzņēmumiem jau vienalga, sapirks un braukās, Rīgas robežās derēs. Neaizmirsti, ka sodu maksās visi! Un beidz dzīt šito tuftu, par manu nodokļu maksātāju maksās biezo izklaides, nu tad davai, izdruku studijā ar nodokļu nomaksu! Pārsvarā knapi velk minimalku, bet nodokļu naudu skaita it kā viss valsts budžets būtu tevis pildīts. Farss ir tie kam nav izglītība, bet māca citus valsti vadīt, uz priekšu, partijai vajag tikai pāris tukštošus un dibini!

WALA 18.augusts 2021 0:23
2 0 Atbildēt

Iedirsi ta iedirsi, es neuzskatu ka cilvēkam jāspiež braukt ar e-sūdu vārdā piaggio, kas patiešām ir ļoti demokrātisks braucamais. Itālijā kur ražo Fiatus es pa 4 dienam esmu redzejis max. 5 elektriskus tādus un kalnu ar vecākiem un jaunakiem iekšdedzes Fiat, Jeep, Alfa un Lancia , tad laikam Itāļiem kadu iemeslu pēc "ne visai der" !

Un uz kopējā fona es teiktu ka pat Porsche uz ceļiem (garie gabali uz autostrādes/130km/h + ap garda ezeru) ir vairāk kā EV .

Nja 18.augusts 2021 8:54
0 0 Atbildēt

Atbalstas, nenozīmē, ka kādam ko spiež pirkt! Tā ir motivācija, izvērtēt kādu auto pirkt, bet tu netiec sodīts ja nopērc DD, savukārt tu tiec atalgots ja nopirksi EV, punkts! Tev ir brīvība izvēlēties, ko vien sirds kāro, tāpat ir skaidrs, ka tiks palielināti nodokļi veciem auto, tas ir drošs kā bankā. Tāpat iauto nekur nemin ka šis piedāvājums nebūs pieejams visiem, tiek atvēlēti 10milj, tad nu rēķiniet paši cik tur mašīnas sanāks.

Krotow 18.augusts 2021 11:49
1 0 Atbildēt

Itālijā pa pilsētiņām visvairāk braukā ar mopēdiem, motocikliem un kravu izvadā ar tuktukiem uz mopēda bāzes. Lielus gabalus dienā viņi nenobrauc. Kāreiz šai grupai elektrifikācija nāktu par labu. Nebūtu smaka un troksnis.

WALA 18.augusts 2021 15:05
0 0 Atbildēt

Nu mans sākotnejais pieļāvums bija tāds pat, bet nu izņemot ePiaggio piegādes auto (un e-velo un e-skuterus), tā īsti neko citu te nemana. Varbūt Roma ir citādi, bet tā šogad nav plānos.

Jozefs 18.augusts 2021 7:18
1 0 Atbildēt

Vai šrots ir pārstrādes uzņēmums?

Jebkuras dabas vai tehnogēnās katastrofas gadījumā Civilā aizsardzība bez iekšdedzes dzinējiem noved mūs daudz ļaunākā situācijā.

mehs 18.augusts 2021 8:38
2 0 Atbildēt

Klau, piemēram: es vāru īstu alu. Tas protams sanāk dārgāks kā pulvera/ ūdens/ Co2 susla. Dodiet pircējiem atbalstu, lai pērk manu alu, jo tas ir ekoloģisks. Kur paliek konkurence?

Pareizi 18.augusts 2021 12:18
3 1 Atbildēt

Atbalsts būtu jādod par sportošanu, nevis alus dzeršanu - par to lai maksā paši. Nu, tas pats ar auto - valsts dotē sabiedrisko, bet ar privātajiem auto lai brauc par savu naudu un tiem vēl var pupus paraustīt akcīzes izskatā - brauks taču šā vai tā. Nu vot kautkā tā...

Pļurkt 20.augusts 2021 14:01
0 0 Atbildēt

Reāls brauciens ar Teslu no Maskavas uz Pēterburgu!!

www.youtube.com/watch?v=xfd1s-x8hts

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti