Timrots iesaka - lai veicinātu mobilitāti Rīgā, esot jādomā, kā pārvietoties mazāk 25

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 7.septembris 2021 13:01

Lai veicinātu cilvēku mobilitāti Rīgā, esot jādomā, kā cilvēkiem pārvietoties mazāk, šodien diskusijā "Mobilitāte Rīgā (un Daugavas krastmalā)", teica televīzijas un radio raidījumu vadītājs Pauls Timrots.

Viņš uzsvēra, ka pēdējā laikā ļoti daudz tiek runāts par zaļāku dzīvesveidu, par braukšanu ar sabiedrisko transportu, elektrotransportu, koplietošanas transportlīdzekļim u.c. Taču būtiski esot atbildēt uz jautājumu - Kādēļ ir jābrauc?

Viņaprāt, iedzīvotājiem ir jāpadomā par to, kādēļ un kur ir jāpārvietojas. Visvairāk to varot izjust no rītiem, kad vecāki ved savus bērnus uz skolām un bērnudārziem. Cilvēki no prestižajām dzīvesvietām Pierīgā, ved bērnus uz prestižajām skolām Rīgas centrā.

Pēc tam bērni tiek vesti uz dažādām interešu izglītības nodarbībām un pulciņiem un atkal rodas sastrēgumi.

Viņa ieskatā, svarīgākais esot izdomāt, kā organizēt dzīvi tā, lai pārvietotos mazāk.

Otrs aspekts, kam mobilitātes jomā esot jāpievērš uzmanība, Timrota ieskatā ir cilvēku vēlmju mainīgums. Kad spīd saule, vairāk cilvēku vēlas braukt ar velosipēdiem, vai nomas skrejriteņiem un tad pēkšņi nevienu skrejriteni nevar atrast.

Savukārt, kad līst lietus, šādu nomas transportlīdzekļu esot daudz un brīvā izvēlē. Esot svarīgi izdomāt, kā reaģēt un tikt galā ar šādiem viļņiem.

Viņa ieskatā, ir jāpieņem, ka daļa sabiedrības ir gatavi pārmaiņām un izmantos jaunas iespējas, bet būs cilvēki, kas turpinās braukt ar savu personisko dīzeļa automašīnu. Turklāt, brīdī, kad tiks mazināti satiksmes sastrēgumi, šādam "ortodoksālam" braucējam būs vēlme atkal braukt uz centru. Ja sastrēgumu nav, tad kādēļ nebraukt, piebilda Timrots.

LETA jau ziņoja, ka šodien diskusijā "Mobilitāte Rīgā (un Daugavas krastmalā)" 15 dažādu jomu eksperti izklāstīs savu redzējumu par to, kāda varētu būt iedzīvotāju mobilitāte Rīgā turpmākajos gados, aģentūrai LETA pavēstīja pilsētplānošanas uzņēmuma SIA "Grupa93" pārstāvji.

Diskusija ievada pasākumu ciklu, kas saistīts ar ikgadējā starptautiskā pilsētplānošanas hakatona "MadCity Rīga 2021" norisi. Šogad tas notiks 29.septembrī un 30.septembrī. "Mad City Rīga 2021" laikā Rīgā pulcēsies pilsētplānotāji no visas pasaules, lai divu dienu plānošanas hakatonā meklētu atbildi uz jautājumu "Kā Daugavas krastmalu Rīgā padarīt par interesantāko krastmalu Ziemeļeiropā?", reizē izklāstot pasaules tendences mobilitātē, ūdensmalu izmantošanā un sabiedrības iesaistē.

 
Visi komentāri
 
650 7.septembris 2021 13:28
1 0 Atbildēt

Kārtējoreiz ir nevis diplOmētie specĀlisti,bet kaut kāds tur PT,kurš starp rindām vismaz daļēji pasaka tā saucamo Taisnību. Prestiži dzīvot ir prestiži,tāpēc priekšplānā jākrata ir Lohi.

Vajag 7.septembris 2021 13:32
8 22 Atbildēt

Ist irsā visus dīzeļa braucējus, lai nemaitā gaisu ar savām tarataikām. Dīzelis ir autobuss vai piegādes furgons, neviss plikadīdu privātais transports.

650 7.septembris 2021 13:54
7 0 Atbildēt

P/ist visos galos vajag muldoņas un demagogus.Vispirms gan pamēģini aizdoties uz Antenass ielu un pamēģini izp/st kādu tur.Pajautā,kam un kā ir "atļauts piedalīties".Tikai nežēlojies pēc tam,ka pašam dibenā radies diskomforts.

Ist 7.septembris 2021 14:58
0 7 Atbildēt

650 muldoņas!

Kainšvainlībtdihs 7.septembris 2021 19:23
7 1 Atbildēt

Vispār atceries ko vakardien darīji? Atmiņa tev tāda paīsa. Tie bija Eiropas deputāteļi, kuri kvieca, ka benzīns slikts, no tā lien laukā bubulis CO2, visiem jāpāriet uz dīzeļiem, un mūsu deputāteļi tik kvieca līdzi. Ne jau cilvēks parastais ir vainīgs pie tā ar ko pārvietojas. Tāpat arī pēc šīs pārejas nāksies tev kviekt, ka baterijas zemē aprok, un elektro enerģiju ražo ne tajos labākajos veidos.

Krotow 7.septembris 2021 13:49
6 0 Atbildēt

Rīgā problēmas ir jau sen zināmas. Visas elitārās skolas un galvenās kultūras iestādes un galvenās valsts iestādes atrodas tikai centrā. Un apvedceļa tranzītam arī nav. Izmetiet taču ministrijas pa novadu centriem - lai silda ekonomiku tur. Un uztaisiet Ziemeļu šķērsojumu ar apvedceļu līdz Berģiem lai Pārdaugavai un Jūrmalai nav jāmīcās caur centru.

Hehe 7.septembris 2021 14:10
8 2 Atbildēt

Krievijas krievi, kas pārcēlušies uz Latviju, bija gudrāki un uzcēla skolu Piņķos - labi zin pēc Maskavas, ka sastrēgumi nav nekāda marmelāde. Uz Rīgu lai mīcās letiņi savos lietotajos luksusdīzeļos, īsinot laikos sastrēgumos ar iauto lasīšanu.

:-) 7.septembris 2021 15:34
5 0 Atbildēt

Šo var attiecināt tieši uz pašu Timrotu! Par piemēru būtu pārsēdies uz Fiat 500 e, nevis ar Land Cruiseri vai Proace vientulībā vizinājies!

Pļurkt 8.septembris 2021 9:40
0 1 Atbildēt

Tie kas kādreiz ir pabraukuši ar Zeperim līdzīgu mēslu kasti, nekad mūžā vairs tādu ne tikai nepirks, bet pat neiesēdīsies!!!

imzz 7.septembris 2021 16:07
2 0 Atbildēt

"Lai veicinātu cilvēku mobilitāti Rīgā, esot jādomā, kā cilvēkiem pārvietoties mazāk" -- Nu, Sokrāts. Ar vairāk totalitārisma visu ko var atrisināt. Piem. atļaut pilsētas iedzīvotājiem kaut kur braukt tikai katru trešo dienu. Divās pārējās drīkst iet tikai kājām.

Krotow 7.septembris 2021 20:37
0 0 Atbildēt

Var vienkāršāk. Aizliegt degvielas auto privātpersonām vispār. Un elektriskajiem braucamajiem uzlikt mežonīgu ekspluatācijas nodokli.

... 8.septembris 2021 8:40
2 0 Atbildēt

Atradies kārtējais komunists!!!

Un velosipēdistiem TĀAADU nodokli, lai uztur visus ceļus.

Sapņot labi! 8.septembris 2021 10:20
0 0 Atbildēt

Nekur pasaulē velosipēdiem nav nodokļa....auto gan! Turpini sapņot hi hi hi

msh 8.septembris 2021 12:44
2 0 Atbildēt

Kad vajadzēs - ieviesīs, nebaidies. Cara laikā kā reiz velosipēdistiem nodoklis bija.

Velosipēdfanātam 8.septembris 2021 13:36
2 0 Atbildēt

Es visu laiku domāju cik neglīts ir tavs purns un kā tu izskaties kad raksti to "hi, hi"

Te ir tāds lietotājs kurš maina nikus, bet viņa vēmekļus tāpat uzreiz var atpazīt dēļ tiem "hi hi"...

Tak ej nosveries idiot!

Hihi 8.septembris 2021 13:49
0 0 Atbildēt

Mans svars ir ideāls - tava sieva laimīgi sten, kad esmu tai virsū. Un par manu purnu nemaz nesūdzās, jo tas ir svarīgs tikai puišeļiem kā tev - galvenais ir jauda un bauda

WALA 8.septembris 2021 8:16
1 0 Atbildēt

Dānijā ir liels nodoklis uz auto pie iegādes ... Pieejas var būt dažādas, bet izskatās ka mazturīgākā daļa dabūs kārtējo reizi "pa savu pliko pakaļu" ...

benefācijs 7.septembris 2021 17:34
2 4 Atbildēt

Ļoti vienkārši- strādā Rīgā, dzīvo Rīgā. N*hu* nevajag būvēt māju āprus Rīgas.

Rr19 7.septembris 2021 18:02
11 0 Atbildēt

Dzīvo Bolderājā, strādā Šķirotavā, uzliec masku un kāp sabiedriskajā, apsēdies blakus tādām, kuram maska zem deguna pavilkta, ja nē, tev tāds blakus apsēdīsies.

650 7.septembris 2021 20:34
2 0 Atbildēt

Vajag pārvietoties/sēsties ar pietaisītām biksēm.Iespējams, būtu mazāka cerība uz blakussēdētāja klātbūtni.

Pleķ... 7.septembris 2021 21:05
0 4 Atbildēt

Šodien 3. autobusā - tas taču biji tu

Pļurkt 8.septembris 2021 9:45
3 1 Atbildēt

Ļoti vienkārši - naxuj taisīt kantori Rīgas vecpilsētā, ja to var uztaisīt uzreiz piepilsētā!!!

Manos rados viens tā izdarīja - pārcēla kantori uz Ādažiem, pats dzīvo Teikā. It kā kantoris tālāk, bet degvielas un braukšanas laiku tērē ievērojami mazāk, jo visi kas brauc uz centra kantori stāv nenormālos korķos gan rītā, gan vakarā!

Nu 8.septembris 2021 10:32
2 1 Atbildēt

Ko tu idiotiem padarīsi! Katrs kapu kantoris domā ka jātaisa kantoris centrā, kā saldējuma kafejnīca! Un tad sūdzas par korķiem, sabeigtiem nerviem un sāpēm mugurā no sēdēšanas korķos.

Kainšvainlībtdihs 7.septembris 2021 19:31
0 2 Atbildēt

Timrots nav bik saspiedies? Tas ir vairāku miljonu pilsētā ērtāk un labāk ja darba un iepirkšanās nolūkos pārvietoties pēc iespējas mazāk. Kā arī piemirsis, ka lai cilvēki nedzīvotu lielpilsētu piepilsētās, bet tuvāk darbam, lielpilsētā dzīvot jābūt lētāk nekā mazajās piepilsētās. Kā arī cilvēkam ir jākustas, vai sveiki depresijas, veģetatīvās distonijas, izdegšanas utt.

Krotow 7.septembris 2021 20:38
0 2 Atbildēt

Pārāk jauns vai trollis.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti