Latvieši pērk auto ar 200 000 km lielu nobraukumu, nezinot, ka tam ir 700 000 km 39

 

Foto: Publicitātes attēls

Auto DNA | 9.septembris 2021 11:43

Nīderlande popularitātes ziņā ieņem vietu starp Top 5 valstīm, no kurām uz Latviju ved lietotus un mazlietotus automobiļus. Nīderlandē tiek iegādāti auto ar vidēji 326 000 km lielu nobraukumu, taču pēc nonākšanas Latvijā tie “pazaudē” vidēji 59 000 km.

Salīdzinoši nelielā Eiropas Savienības dalībvalsts ir labi zināma lietotu auto pārdevējiem. Izvēle ir pietiekoši liela gan uz “plačiem”, gan arī dažādās auto izsolēs. Uz Latviju dažādos veidos atceļo vidēji 13,5 gadus veci dīzeļi, kuriem vidējais nobraukums ir 326 000 km, taču teju pusē gadījumu nobraukums ir stipri lielāks.

Latvijā šie transportlīdzekļi nonāk jau ar mums visiem pieņemamo 200 000 – 250 000 km lielu nobraukumu. Labā ziņa ir tā, ka koriģēto automobiļu skaits turpina Latvijā samazināties. Ja pērkat automobili no Nīderlandes, tad jums ir 39% liela iespējamība iegādāties auto ar nepatiesu nobraukumu. Lai arī tas ir krietni labāks rādītājs nekā pirms vairākiem gadiem, tas joprojām ir gana augsts.

Saskaņā ar autoDNA datiem par vairāk nekā 2 000 lietotu automašīnu no Nīderlandes, visintensīvākā koriģēšana ir notikusi pavasara mēnešos. Martā, aprīlī un maijā 48% automašīnu ir melots par patieso nobraukumu. Marta mēnesī negodprātīgie auto pārdevēji atļaujas nodzēst arī lielāku kilometru skaitu– vidēji 74 000 kilometru.

Visdrošāk ir iegādāties automobiļus, kas Latvijā ievesti no izsoļu namiem. Izsoļu namos lielākoties nonāk automobiļi pēc operatīvā līzinga beigām, kas parasti ir labi kopti un ar caurskatāmu ekspluatācijas vēsturi.

“Ja vēlaties iegādāties lietotu auto, tad visdrošāk to ir pirkt no auto izsoļu lapām. Saskaņā ar mūsu datiem tikai 5% gadījumu ir melots par auto patieso stāvokli, tai skaitā arī nobraukumu. Šīm automašīnām ir pieejama detalizēta informācija un pārdevēji tikai retos gadījumos cenšas par kaut ko samelot,” norāda autoDNA vadītājs Agris Dulevicš.

AutoDNA vadītājs norāda, ka savu artavu ir devusi arī Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), kas no 2014. gada piedāvā iespēju pārbaudīt ikviena Latvijā reģistrēta automobiļa nobraukuma vēsturi. Tāpat CSDD ikvienam piedāvā iespēju bez maksas pārbaudīt Nīderlandes automobiļu nobraukuma vēsturi, ja šis auto jau ir reģistrēts Latvijā.

Protams, ka neiztrūkst arī antirekordisti un tādu nav mazums. Ja Latvijā reti, kad redzēsiet auto sludinājumu, kurā būtu norādīti 500, 600 vai 700 tūkstoši kilometru liels nobraukums, tad ārvalstīs to neslēpj.

Pirmo vietu antirekordistu topā ieņem 2003. gada Volvo S80, kuram Nīderlandē tika reģistrēti 742 187 km, savukārt šā gada maija mēnesī kāds to ir piereģistrējis CSDD ar 246 037 km lielu nobraukumu. Tas ir nepilnu 500 000 km liels deficīts, kas ir nodzēsts no automašīnas ekspluatācijas vēstures.

Otrajā vietā ierindojas 2002. gada Audi A6 Avant, kuram Nīderlandē bija respektabli 713 102 kilometru, savukārt Latvijā kāds to ir iegādājies un piereģistrējis ar 265 274 km. Nodzēsti 447 828 kilometru!

Trešo vietu noslēdz 2005. gada Volvo V70, kurš Nīderlandi pameta ar 620111 km un aprīļa beigās kāds to iegādājās un reģistrēja CSDD ar “nieka” 218 511 km. Teju divas trešdaļas no auto reālās ekspluatācijas ir koriģēta.

“Apkopojot šos statistikas datus ir teju vai jābrīnās, ka cilvēki joprojām tic pasakām par automobiļiem no Eiropas. Ir jābūt ļoti pasīvam autovadītājam, lai Vācijā, Francijā, Beļģijā, Itālijā vai Nīderlandē 19 gadu laikā nobrauktu 200 000 kilometru,” skaidro A. Dulevicš.

Pavisam Latvijā ir reģistrēti 34 000 automobiļu no Nīderlandes. Šā gada pirmajos astoņos mēnešos, automašīnām no Nīderlandes vien, ir izgaisuši 61 019 418 kilometru. Tas ir pietiekoši daudz, lai apbrauktu apkārt zemei 1 552 reizes.

 
Visi komentāri
 
gunbox 9.septembris 2021 13:05
21 3 Atbildēt

Tas, kurš ieved ar attītu, jāliek cietumā. Nav ko tur vilkt gumiju un jāizdod atbilstoši likumi. Tad varbūt arī lietotu auto cenas tirgū izlīdzinātos. Šobrīd auto labā stāvoklī ar patieso nobraukumu vienkārši nevar pārdot par tādu pašu vērtību, kā cena ārzemēs. Vismaz jānomet 30%, lai pielīdzinātu šo nobraukto šrotu cenai.

iciks 9.septembris 2021 23:18
1 0 Atbildēt

Mierīgāk, mierīgāk, emocijas te ir bezjēdzīgas, ar to neko nepanāksi.

Par cietumiem arī nevajag cilāties, jo tas nodarījums nav ne slepkavība, ne kas cits tik ļoti nopietns.

Domāju, te vislielākā problēma ir tā, ka neviens jau netiek pieķerts pie rokas brīdī, kad veic šo korekciju. Katrs var apgalvot, ka tā jau bija, ka to darījis kāds cits u.t.t. Neviens jau nu noteikti neies sazināties ar Vāciju, noskaidrot, kas tur bija u.t.t.

Kā reāli varētu lietu risināt? Kāda publiska datubāze, kurā var atrast datus par nobraukumiem. Es varu nočekot auto X un secināt, ka 230 tūkstoši, ko tam piedēvē, īstenībā varētu būt 530 tūkstoši. Ignorējam tādu.

gunbox 10.septembris 2021 10:03
3 0 Atbildēt

Dēļ cilvēku mantkārības, šādas datu bāzes ir veiksmīgi nohaidotas un pārdotas par naudu. Uz 1 no 10 godīgu auto pārāk lieli izdevumi, lai izmantotu pustukšās iemārketētās datu bāzes.

Kā tu risināsi, kad nobraukuma pārrakstītājs ir bijis pietiekami gudrs, lai pārrakstītu visus blokus? Ticēsi 230k? Reizēm neko nevar izsecināt. Jābūt ar ļoti lielu pieredzi atpazīt. Cik te tādu ir?

imzz 10.septembris 2021 11:10
0 0 Atbildēt

Dēļ vāciešu apsēstības ar privātumu. Google street view tak arī Vācijā nedarbojas ne jau mantkārības dēļ.

gunbox 10.septembris 2021 13:56
0 1 Atbildēt

Kāds privātums, ja jebko var nopirkt par naudu? Muļķības.

Pļurkt 9.septembris 2021 13:13
18 10 Atbildēt

Ja tas ir 80-to gadu Meris, tad nopērkot ar reālajiem 700 t km, vēl vismaz tik pat var nobraukt!!

Bet ja nopērk mūsdienu mēslu ar 700 t km, tad ĻOTI IESPĒJAMS ka pat līdz mājām netiksi!!

Fix 9.septembris 2021 13:35
18 7 Atbildēt

Jaapeerk LV lietotie auto, jo pa muusu bezceljiem jau nav kur braukt, taapeec arii nobraukums buus saliidzinoshi mazaaks!

HE 9.septembris 2021 13:53
3 1 Atbildēt

Ar tiem nobraukumiem ir dažādi , mums te bija viens darba vieglais auto trīs gados 360tkm, ārēji izskatījas ne vairāk kā 70tkm.

Slinkais 9.septembris 2021 15:55
2 5 Atbildēt

vietējie auto ir laba doma, tikai sāpe ir tajā, ka esam dīzeļu Valsts. atrast sakarīgu, nopakotu benzīnu, šeit pirktu, missija ar grifu neiespējams.

gunbox 10.septembris 2021 10:15
2 3 Atbildēt

Ha, vot man ir sapakots un vēl pa virsu uzpakots benzīns ar 180hp un 20km nobraukumu gadā. Tā gada bomži sākas ar 14k€, ievests 180k km par kuru nav zināms cik attīts 18k€. Bet DE tāds maksā 20k€. Pa cik tu viņu pirktu? Pirms to labo domu apsver, iepazīsti tirgu. Parasti tādi apsvērēji grib tādu sapakotu 20k vērto nopirkt par bomža cenu.

Gm 10.septembris 2021 14:03
3 1 Atbildēt

Man interesē vidējās klases auto un 180zs priekš tāda arī ir bomžu paka....

gunbox 10.septembris 2021 14:17
2 6 Atbildēt

Vidējā klase ar 180 bomžu paka? Es auto skatos pēc tiem, kuri vēl ir garantijas periodā. Ja tev 15 gadus vecs 300hp lūznis ar izbirušiem 150 pa ceļam skaitās ekstra paka... ..nu ja, katram savi uzskati par auto. Citam auto skaitās tikai no S-klases. Priekš tā tu jebkurā levelī būsi bomzis.

Gm 10.septembris 2021 17:20
2 1 Atbildēt

Oi, oi, oi kāds tu malacītis...

Ej vien nosveries ar savu 180zs vārgo spragoni bomār....

15 gadi ir tavas atlikušās dzīves laiks nevis mans auto...

Vietējais 9.septembris 2021 18:17
6 4 Atbildēt

Vietējiem a100k nobraukumu piekare un virsbūve nojāta vairāk kā ievestajiem ar 300k...

gunbox 10.septembris 2021 10:20
4 10 Atbildēt

Šis ir absolūts absurds. Tavā uztverē 100k un 300k nobraukts gultnis un resursu pazaudējis jau pie 200k motors, skaitās viens un tas pats? Es labāk salaboju piekari, nekā domāju, kura man tūlīt detaļa pajuks motorā vai ātrumkārbā, kuros noteikti arī eļļa ir mainīti pēc ražotāja drastiskajiem ieteikumiem.

650 11.septembris 2021 22:23
2 0 Atbildēt

Prottams,tas piekari dsā nolaidušais kapeikpissējs (vai maznodrošinātais ar t.s. zemo izgl.līm.)vienmēr iegulda tūkstošus motora uzturēšanā.Jā.

Pašā tā principa pamatā paskat kāda briljanta doma- lielākā daļa visu šibrīža hlamu ir sākotnēji no kautkurienes ievesta (ar to NOJĀTO motoru), taču jau pirmā LV īpašnieka virsvadībā ir kļuvuši par pilnīgiem zeltagabaliem.Tas tikai "tur" ir izplatīti visādi p/sēji un jājjēji, pie mums te tādu nav ne principā nē.Jā.

Tas suuds ar to savulaik 1x35 kkm (vai 1x60) mainīto eļļu momentā kļūst par elitāru tr-līdzekli, kad LVijas Dalbaēbs/regulārais to iegādājas un tam sāk visu mainīt ik/pa 7kkm.Jā.

Gonka 10.septembris 2021 14:01
6 5 Atbildēt

Ar Lv brauktajiem arī ir milzīga problēm ok viena lieta sāļi un ceļu kvalitāte, otra lieta, ka liela daļa katru gadu attin nobraukumu pirms csdd... un reāli auto kurš nobrauc 60k gadā csdd uzrādās tikai 10-20k gadā....

Es personīgi no nepazīstama cilvēka Lv lietotu auto nekad nepirktu, da nu nahuj....

Vai nu max pārbaude, vai vienkārsi lūznis pa 6-10k un tur tad ceri, ka viss būs ok...

Turklāt lietots ir lietots jebkurā gadījumā....

650 9.septembris 2021 14:57
7 4 Atbildēt

Demagogi aizmirsuši pieminēt TO, ka konkrēti Vācijā reģistrēto mašīnu nobraukumu un negadījumu datus vairumā gadījumu nav iespējams reāli "pārbaudīt".

Tas, ka 700k nobraukumu gluži mierīgi uzdod par 200k, nozīmē tikai TO, ka melu un damagoģijas kampaņa ir dziļi iesēdusies prātos.Nekaunīgie dezinformātori ir lohiem cieti iedolbījuši- jebkura mašīna izjuks pēc 100k. Pie viena, aizkadrā visvisādi cenšoties radīt veicinošus apstākļus, lai tas tiešām tā notiktu.

Asaris 9.septembris 2021 15:50
5 4 Atbildēt

Kā es gribētu redzēt to aitu vai aunu kas varētu noticēt ka 18 gadus vecai mašīnai ir 250k nobraukums

msh 9.septembris 2021 17:45
1 3 Atbildēt

Un kāpēc lai nebūtu? Neaizmirsti ka dažādām mašīnām ir modeļi kas ir vairāk piemērotāki lielām kilometrāžām un mazāk piemēroti. Kad mans golfs nonāca manās rokās pirms sešiem gadiem, tam, 26 gadus vecam, pulkstenī bija 305 štukas - Latvijā atvests 15 gadu vecs ar, neatceros vairs, kaut kādām 200 štukām laikam - nu kāpēc lai kāds pirktu 1.3 benzīnu lai ar to grieztu lielas kilometrāžas ja var nopirkt 1.6 dīzeli? Muteres bijušajam golfam līdzīgs variants - to atveda no Vācijas 10 gadus vecu, vizuāli ļoti skaistu iekšēji un ārēji, ar 88k pulkstenī un noslidinātu sajūgu - nu diez vai kāds griezis lielas kilometrāžas ar 1.6 mono kurš nehuja neiet un kam garšo benzīns.

Varu parādīt 9.septembris 2021 18:01
4 1 Atbildēt

17.gadus vecs pirkts LV jauns, nobraukums 138tkm

JanJan 10.septembris 2021 9:55
3 0 Atbildēt

Vispār jau var būt, tie ir 14k gadā. Kad dzīvojām Pierīgā un katru dienu bija ~40km turp un atpakaļ uz darbu, pa brīvdienām varbūt līdz Rīgai uz veikalu, šad tad kkur aizbraukt kko apskatīt, tad gadā bija ap 20k. Tagad dzīvojam Rīgā un normālos apstākļos sanāktu kādi 10k gadā tikai.

Bet, protams, ka vieglāk ir nopirkt nodzītu vraku, kam bieži vien ir ne tikai daudz km, bet arī citas problēmas, kas var izlekt ārā kādā brīdī, un to pēc tam uzdot par auto ar mazu nobraukumu ideālā stāvoklī.

Gm 10.septembris 2021 14:08
3 0 Atbildēt

Easy, choms pārdeva fāteriša 5gadīgo moku ar 8k nobraukumu, vins šeņot vasarā ar to auto tikai brauca!

Ir tādi gadījumi, kad noskrējieni ir mazi...

Asaris 10.septembris 2021 15:44
1 2 Atbildēt

Pag pag, te iet runa par ievestajiem auto, nevis kā brauc Latvijā. Mums te ir citi attālumi un 14k nobraukums gadā nav nekas pārsteidzošs, kaut gan arī retums pie mums.

Un kas, ka ir tie 5% varbūtība nopirkt ar mazu nobraukumu, tu lektu ar izpletni arī paļautos uz tiem 5%?

Ar maziem nobraukumiem Vācieši paši turpina braukt, mums ved sistus un nobrauktus autiņus.

Izvēlies 9.septembris 2021 17:05
4 1 Atbildēt

- Saliktenis

- Slīkonis

- Attīts, ar feiku servisbuhu

Izcilnieki var trāpīt uz eksemplāru 3in1

Latvietis 10.septembris 2021 9:32
3 0 Atbildēt

Lohu bars

JanJan 10.septembris 2021 10:03
1 0 Atbildēt

Valsts iestādes šajā jautājumā ir pilnībā bezzobainas. Tas bezpriģelis jau notiek kopš PSRS sabrukuma un nemaz neizskatās, ka tas varētu drīz beigties. Tie nav atsevišķi gadījumi, bet atstrādāta sistēma, kuras izbeigšanai neviens negrib ķerties klāt.

Protams, ka pircēji daļēji paši jau ir vainīgi, ka nopērk sūdu, bet nu tomēr dzīvojam Eiropā, kur pircējam vajadzētu būt +/- pasargātam no krāpšanām.

HE 10.septembris 2021 10:27
0 0 Atbildēt

Nedaudz info par Vācijas auto nobraukumiem, internetā ir nopērkama tāda ierīce kura tiek iebūvēta automobīlī ar kuras palīdzību tiek atslēgts odometrs un visu bloku funkcija kas uzskaita nobrauktos km, viss notiek pavisam elementāri ar kādu no paneļa slēdžiem izbraucot uz bāņa tiek aktivizēta off un viss , nekur nepaliek nekādas pēdas par šīs ierīces lietošanu. Info variet paši sameklēt youtube

JanJan 10.septembris 2021 10:50
2 0 Atbildēt

Tak vidējais vācietis tādu figņu nelietos. Tās mašīnas jau tiek nodzītas un pēc tam lietoto auto tirgoņi notin nost. Jā, varbūt ne vienmēr tie ir mūsējie, varbūt arī poļu/turku starpnieki nodzen, bet tie mūsu rumbulnieki ļoti labi zina, ka tam auto nav 200k un arī labi zina, ka nekāds ideālais stāvoklis arī nav.

HE 10.septembris 2021 11:31
2 0 Atbildēt

Lieto līzinga automobīļiem kur ir gada nobraukuma ierobežojums līdz oplīzes beigām. Vācietis ļoti skaita savus nopelnītos peso, Vācijā vislabāk auto ir pirkt kopā ar kādu vietējo jo tad visi tie tirgoņi ļoti uztraucās par to ko pārdod , tikko ierodas ārzemnieks viņiem pofig , jo auto dosies prom un nekādas pretenzijas neizvirzīs...

Sigulis 10.septembris 2021 14:06
1 0 Atbildēt

1) Par Vācu oplīzingu pilnīgi piekrītu, ir zināmi gadījumi, kaut gan nedaudz nesaprotu, kā to var dabūt gatavu bez dīlera iesaistes, it sevišķi, ja auto bijis jauns un visas apkopes pie dīlera

2) vietējais ... varbūt, bet vislabāk pie oficiālā dīlera, cik zinu tad Vācijā, ja dīleris pārdod ''tītu'' auto tad var iestāties kriminālatbildība, ar visām izrietošām sekām, vienīgi nezinu vai tas attiecas arī uz komisijas vai trade in autiņiem

3) esmu dzirdējis, ka Vācijā esot kaut kāda nopietna iestāde, kas izdod pa sertifikātu ka tas auto ir tāds kāds patiesībā ir, tikai maksā salīdzinoši ne lēti, tāpēc baltieši labāk ietaupa

gunbox 10.septembris 2021 14:09
1 1 Atbildēt

Nedaudz nianse par DE tirgu. Nevajag atklāt, ka auto dosies prom, bet ka tiks izmantots DE. Viņi netirgo šrotus savai satiksmei.

gunbox 10.septembris 2021 14:06
0 0 Atbildēt

Tas ir kaut kas jauns un diez vai tik lēts pasākums, lai izmantotu priekš lētajiem un vidus klases autiņiem. Parasti no cik tur 10 blokiem, vienā vienalga ir info. Un ja info nesakrīt ar pārējiem blokiem, tad auto droši var atsijāt. Nav svarīgi vai tur kaut kas mainīts defekta dēļ vai tml. Vienkārši atsijāt neiegrābšanās pēc un viss. Dzinu vienu Volvo uz pirmspirkšanas apskati, kuram bija 100k nogriezti. 3 no blokiem uzrādīja patieso. Tā kā nav viss tik vienkārši. Ja katra bloka attīšana maksā lielu naudu, tad tādai iekārtai jāmaksā krietni dārgāk, ka pāris reizes attīt visus blokus. Tātad auto ja nav kaut kāds 50-60k vērtais, nav jēgas ķēpāties.

Shiirs 10.septembris 2021 16:19
1 4 Atbildēt

Kaut kadas bomārlohu problēmas

Pļurkt 10.septembris 2021 19:16
0 0 Atbildēt

Nu mistkastniekiem labāk zināt!

Batonu spraudejs 10.septembris 2021 17:24
0 0 Atbildēt

Nevis cietuma tiesat nonemt mantu isutit ara no latvijas neatkarigi no tautibas labakas zemes butu krievija baltkrievija afganistana un vel dazas afrikas valstinas visa valsts sastav no spekulantiem 3 gadi atpakal nopirku seat nobraukums 168 tukstosi 10 gadi veca parekinaju ka subjekts ar to nobraukumu vareja tik braukt uz veikalu un uz baznicu vai pansionatu sarekinat 168 uz 10 gadi tad sapratisit benkis bija isedets sture nodilusi atrumklokis saskrapets prieksejie pakalejie gultni beikti vispar blezi jeb vatniki

Andrejs 10.septembris 2021 18:29
0 0 Atbildēt

Auto Šveices, iespējams ka tas daudzus uzrunā, bet Siguldā, Gāles iela 21 nav tā vieta kur pirkt lietotu auto, jo viņi ir krāpnieki, kuri tirgo auto ar slēptiem defektiem.

Andrejs 10.septembris 2021 18:32
1 0 Atbildēt

90-tajos gados vispār visi tirgotājiem nebija auto ar noskrējienu kurš lielāks par 120 000km.

J 10.septembris 2021 21:11
2 0 Atbildēt

Nu kā parasti valsts- atbildīgo iestāžu nespeju( nevelēšanos) ieviest šajā jomā kārtību nogrūst uz "muļķa tautiņu". Redz viņi tak paši neskatās un tādas pērk...

Nez kapec vecajās EU valstīs attīšana ir krimināli sodāma, un nesalīdzināmi labak kontroleta.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 12

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti