Jauno bateriju vilcienu iepirkumu valdība uztic "Autotransporta direkcijai" 15

 

Ilustratīvs attēls Foto: Pexels.com

SM | 21.decembris 2021 13:28

Šodien, 21.decembrī, valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas deleģējumu VSIA “Autotransporta direkcija” iegādāties videi draudzīgākas tehnoloģijas bezizmešu (bateriju) vilcienus.

Lai īstenotu zaļo satiksmes reformu, Satiksmes ministrija savas kompetences ietvaros koordinē Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) investīciju īstenošanu, kur bateriju vilcieni nodrošinās videi draudzīgāku tehnoloģiju izmantošanu un ritošā sastāva modernizēšanu pasažieru pārvadājumos pa dzelzceļu.

Valdība izskatīja VSIA “Autotransporta direkcija” iespējas veikt bateriju vilciena iepirkumu un ņēma vērā “Autotransporta direkcijas”  pieredzi, reputāciju, resursus un personāla kvalifikāciju, lai efektīvi veiktu deleģēto uzdevumu.

Dzelzceļa transportam zaļajā satiksmes reformā ir noteicošā lomā – dzelzceļš ir sabiedriskā transporta mugurkauls. ANM investīcijas plānotas gan sliežu posmu modernizēšanai un izbūvei, gan ritošā sastāva modernizēšanai, tai skaitā videi draudzīgākas tehnoloģijas bezizmešu (bateriju) vilcienu iepirkumam. Latvijas ANM  295 miljonus eiro investīcijas plānotas, lai līdz 2026. gadam Rīgā un Pierīgā īstenotu zaļo satiksmes reformu. 

Saskaņā ar apstiprināto ANM plānu Latvijā tiks veikta Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta maršruta tīkla reforma, tajā skaitā attīstot pasažieru satiksmi dzelzceļa līnijā Rīga-Bolderāja (perspektīvā līdz Daugavgrīvai), pārvadājumus nodrošinot ar bateriju vilcieniem.

Zaļās satiksmes reforma veicinās Rīgas metropoles areāla iedzīvotāju pārvietošanās paradumu maiņu, veidojot konkurētspējīgu videi draudzīgu sabiedriskā transporta un mikromobilitātes piedāvājumu attiecībā pret privāto transportu. Reformas ietvaros tiek plānoti nozīmīgi ieguldījumi infrastruktūrā un videi draudzīga sabiedriskā transporta ieviešanā, kā arī transporta risinājumi, kas cilvēkus mudinās izvēlēties videi draudzīgāku sabiedrisko transportu nevis privāto transportu.

Papildus info par bateriju vilcieniem: Šobrīd Bateriju vilcieni Eiropā iegūst popularitāti, valstīm cenšoties sasniegt uzstādītos klimata mērķus. Bateriju vilcieni darbojas ar bateriju tehnoloģiju – tie var braukt gan pa elektrificētiem maršrutiem, izmantojot tur esošās tehnoloģijas, gan pa neelektrificētiem maršrutiem, izmantojot bateriju enerģiju. Tādējādi bateriju vilcieni ir videi draudzīgāks risinājums iedzīvotājiem, kuru ikdienas ceļš ved pa neelektrificētiem maršrutiem. Tāpat bateriju vilcienu priekšrocības var baudīt arī tie, kuri dzīvo tuvu dzelzceļa sliedēm – šie vilcieni ir klusāki un mazāk piesārņo apkārtējo vidi.

Optimāls bateriju sistēmas modelis ir bateriju vilcienu izmantošana jau elektrificētajās līnijās (notiek uzlāde brauciena laikā), kur ar bateriju palīdzību var nodrošināt papildus nobraukumu arī neelektrificētajā daļā bez lieliem papildus infrastruktūras uzlabojumiem.

Bateriju vilcienus plaši izmantoto Austrijā, Vācijā, Īrijā, Apvienotajā Karalistē un Japānā. Bateriju vilcienus sāk izmantot arī Dānijā, Francijā, Ungārijā. Bateriju vilcienus plāno izmantot arī Lietuva.

 

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 21.decembris 2021 16:17
4 2 Atbildēt

Cik piesolīja otkatos?????

Šiem, redziet ir "izdevīgāk" baterijas vadāt vilcienā, tērēt laiku KATRU DIENU to bateriju uzlādej, nevis savilkt vadus ko pat komunisti bija izdomājuši!!

Kanibaals 21.decembris 2021 17:09
1 0 Atbildēt

Komunisti bija arī bateriju vilcienu izdomājuši.

...1959. gadā tika uzsākti kontaktakumulatoru elektrovilciena SR 3-NK Nr.1589 izmēģinājumi. Tā kā šis elektrovilciens spēja attīstīt vien 48 km/h lielu kustības ātrumu, tika nolemts eksperimentus turpināt palielinot akumulatoru skaitu no 1200 līdz 1840, kas ļāva sasniegt jau 70 km/h lielu maksimālo vilciena kustības ātrumu līdz 100 km lielu attālumu pārvarot bez akumulatoru uzlādes.

Eksperimentu rezultātā 1960. gadā tika realizēts sešvagonu kontaktakumulatoru elektrovilciena projekts.Atšķirībā no eksperimentālā vilciena, šā vilciena vagonu salonos bija paredzētas vietas tikai pasažieriem un visi 350 Ah kapacitātes 1872 akumulatori bija izvietoti speciālos nodalījumos zem četriem piekabvagoniem (galvas vagoniem). 1966. gadā Latvijā ekspluatācijā atradās četri šādi SR 3-A6M sērijas vilcieni, bet 1967. gadā – jau deviņi. Tie, paralēli darbam elektrificētajās dzelzceļa līnijās, kursēja tādos neelektrificētos iecirkņos, kā Rīga – Jelgava (43 km) – līdz tā elektrifikācijai 1972. gadā, kā arī Zvejniekciems – Limbaži (29 km), Rīga – Sigulda (53 km), Tukums – Jelgava (56 km), Jelgava – Dobele (29 km) un Jelgava – Meitene(28 km). Akumulatoru uzlāde parasti tika veikta automātiskā režīmā vilcienam kursējot ar kontakttīklu aprīkotā iecirknī, taču Jelgavas stacijā tika izvietots arī speciāls akumulatoru uzlādes punkts. Šāda tipa motorvagonu ritošais sastāvs Latvijā tika izmantots līdz 1982. gadam.

LATVIJAS Dzelzceļnieks nr. 4; 2016. gada 28. janvāris, 12.-14.lpp.

Raksta autors: Toms Altbergs

msh 21.decembris 2021 19:11
1 0 Atbildēt

Izdomājuši bija - un kā jau redzi, paši no tiem atteicās un tos aizstāja ar dīzeļiem.

Benzīns 22.decembris 2021 10:21
2 0 Atbildēt

Tad dīzelis maksāja tik lēti, ka to bija lētāk liet grāvī nekā uzglabāt kaut kur.

msh 22.decembris 2021 23:37
0 0 Atbildēt

Jā, un elektrība maksāja tik lēti ka varēja turēt visu laiku ieslēgtas 100w kvēlspuldzes...

Kanibaals 22.decembris 2021 16:39
0 0 Atbildēt

Tiem jau nebija litija baterijas.

Krotow 21.decembris 2021 16:34
0 2 Atbildēt

Ir OK, ja to ir domājuši kā risinājumu neelektrificētajos posmos veco dīzeļvilcienu vietā.

ezis 21.decembris 2021 19:14
4 0 Atbildēt

Neesmu eksperts,bet vai gadījumā uzbūvēt kontaktīklu,nebūtu efektīvāk???Nebūtu javadā aķu svars un vēlāk jādomā kā viņus utilizēt!

Kanibaals 22.decembris 2021 16:40
0 0 Atbildēt

Kontaktīklā arī ir zudumi.

Pļurkt 22.decembris 2021 16:49
0 0 Atbildēt

Kontakttīklu pa naktīm uzlādē??

Kanibaals 23.decembris 2021 0:09
0 0 Atbildēt

Sakars?

Conqueror 21.decembris 2021 20:00
0 0 Atbildēt

atgādināšu - kādreiz krievu okupantu laikos dzelzceļā uzbūvēja betona stabus un salika kontaktvadus līdz Siguldai abos virzienos, ja vēl kāds no vecajiem atceras, (jaunie puikas var nezināt, jo nebija vēl piedzimuši) un protams, pēc tam to visu neatkarības laikā nojauca,- saimnieciski, vai ne?

Kanibaals 22.decembris 2021 16:49
0 0 Atbildēt

3kV līdzstāvas kontaktīkls tāpat ir novecojis un loeli zudumi kā arī uzturēšanas izmaksas. Saimnieciski ne? Okupantiem jau boja pofig, beigās banāli bankrotēja

msh 22.decembris 2021 23:39
1 0 Atbildēt

Wikipēdijā rakstīts ka līdz Garkalnei - es neticu ka ja būtu bijis līdz Siguldai kaut ko jauktu nost...

reku 23.decembris 2021 22:45
0 0 Atbildēt

Autotransporta direkcijai kautko uzticēt,tas ir pats stulbākais ko var izdomāt.Vai nepietiek jau ar starpilsētu pašažieru pārvadājumiem!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti