Gandrīz piektā daļa autovadītāju uz vasaras riepām pāriet tikai maijā 22

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 10.maijs 2022 10:15

Gandrīz piektā daļa jeb 18% autovadītāju ziemas riepas pret vasaras riepām maina tikai maijā, 63% to dara aprīlī, 1% - jūnijā vai vēlāk. 9% maina riepas tiklīdz tas ir oficiāli atļauts jeb 1. martā, bet vēl 10% nemaina un visu gadu brauc ar ziemas riepām, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Desmitā daļa autovadītāju, kuri nemaina riepas, ir tendence, kas bija vērojama arī pērn.

Salīdzinot ar 2021. gadu, ir būtiski samazinājies steidzīgo autovadītāju skaits jeb to, kuri maina riepas tiklīdz tas ir atļauts. Ja pērn riepas 1. martā mainīja 16% šoferu, tad šogad martā to darīja vien 9%. Šogad daudz vairāk autovadītāju riepas mainījuši aprīlī (63%), kas ir par 11% vairāk, nekā pērn. Jau otro gadu vērojama arī tendence, kad aptuveni piektā daļa šo darbu atliek un maiju vai pat jūniju. Autovadītāju paradumi reģionālajā griezumā liecina, ka jau otro gadu riepu maiņu visbiežāk atliek Vidzemes autovadītāji – pērn tie bija 17%, bet šogad jau 25%. Naskākie uz riepu mainīšanu, tiklīdz tas ir atļauts, ir Kurzemes autovadītāji – 17% atzīst, ka maina riepas jau 1. martā.

“Ziemas riepas no vasaras riepām atšķiras ar gumijas sastāvu un to, kā šī gumija reaģē uz temperatūras maiņu. Braucot ar ziemas riepām vasarā, var rasties papildus drošības riski – šīs riepas pastiprināti dilst, ir sliktāka saķere, attiecīgi arī nedrošāka braukšana, sliktāka vadāmība un ekstremālās situācijās arī nepietiekams bremzēšanas ceļš. Daudzi autovadītāji uzskata, ka, izvēloties vienas, vissezonas riepas visam gadam, izdosies ieekonomēt, taču jāņem vērā, ka daļā gadījumu pēc vasaras sezonas nākamajā ziemā riepas var būt nodilušas. Nemainot riepas Latvijas apstākļos, tās visticamāk kalpos daudz īsāku laiku, bet, iegādājoties divus komplektus – ziemas un vasaras – un mainot tos, iespējams braukt ilgāk. Svarīgi arī ņemt vērā, ka ar ziemas riepām vasarā netiek saprastas radžotās lietas, ar tām Latvijā vasarā braukt nedrīkst,” norāda Drošas braukšanas skolas (DBS) vadītājs Jānis Vanks.

Latvijas laikapstākļi bieži vien ir ļoti neparedzami pat vasarā un arī bez sniega vai lietus aukstā laikā būtiski pasliktinās riepu saķere ar ceļu. Arī vasarā var būt situācijas, kad termometra stabiņš nokrīt līdz +1,0 °C. Tas nozīmē, ka autovadītājam jādomā ne tikai par riepu maiņu un jāpārliecinās, ka tās nav nodilušas, bet arī jāizvēlas atbilstošs ātrums, lai spētu reaģēt.

“Runājot par piemērotāko laiku riepu maiņai, būtu jāvadās ne tikai pēc oficiālajiem datumiem, kad tas ir atļauts, bet arī pēc laikapstākļiem un riepu stāvokļa. Marta sākumā nereti vēl ir sniegs un sals, tāpēc likumīgo tiesību izmantošana nav ieteicama, bet, protams, gaidīt +28,0 °C jūlijā arī nevajadzētu,” piebilst Jānis Vanks.

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas braukšanas skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts aprīlī, piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildību braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

 
Visi komentāri
 
Vidzeme 10.maijs 2022 10:21
3 0 Atbildēt

Es arī nesteidzos - pavasaris ar katru gadu paliek arvien vēlāks, bet braucienu skaits sarūk pats no sevis, degvielas cenu dēļ - nu, vismaz man

660 10.maijs 2022 10:53
1 0 Atbildēt

Es uz vasaras riepām pāreju maijā, bet auto lai brauc ar cietajām vissezonenēm. Braucot uz 80 nekāda riska drošībai nav, galvenais nelidot kā dullam trakam - tad arī risks slīdēt bremzējot ir minimāls.

iAuto 10.maijs 2022 10:57
2 1 Atbildēt

Un šogad pareizi dara, jo vasaras riepas labāk sāk strādāt no +6 līdz +8 grādiem!

Jūrmalnieks 10.maijs 2022 14:22
2 0 Atbildēt

Aizbraucu uz Slokas riepu servisu un afigel, nedēļu rindā jāstāv, apkalpo tikai pēc pieraksta. Nospļāvos un aizbraucu prom! Maijā, Jūnijā tur vējš švilpo un nav ne viena, brauc kad gribi!

Krotow 10.maijs 2022 16:52
0 0 Atbildēt

Arī taisnība.

Nja 10.maijs 2022 14:46
1 0 Atbildēt

Ko tad tu dari kad vasarā ir kāda aukstāka nakts ar +5 un vajag braukt? Nebrauc?

imzz 10.maijs 2022 14:47
3 0 Atbildēt

Aha. Un tas nosaka vasaras riepu lietošanas sezonas ilgumu: 4 mēneši. no maija vidus līdz septembra vidum.

Jo 10.maijs 2022 11:24
1 0 Atbildēt

Var jau te ņemties ap katru °C un katru mm un klārēt, tomēr tikmēr "bābas" tik brauc, neinteresējoties ar ko un kā un cik grādos...

Ja nav pašam savas domāšanas un saprašanas - ziepes būs tik un tā!

hi 10.maijs 2022 11:35
2 0 Atbildēt

šādam "pētījumam" baigi nav jēgas. Laikapstākļi katru gadu ir citādāki un vēl ļoti atšķirīgi pa reģioniem.

Šogad es arī tiešām ļoti vēlu nomainīju ziemas riepas abiem auto - vienam aprīļa beigās, otram maija sākumā. Man jābrauc jau pusastoņos no rīta. Šogad vēl mīnusi bija līdz gandrīz līdz aprīļa beigām, sniegotas šosejas bija vēl aprīļa vidū (uz vienu rītu gan tikai). Un tas ir runājot par Rīgas reģionu, Vidzemē un Latgalē ziema atkāpjas vēl kādu nedēļu vai 2 vēlāk.

hi 10.maijs 2022 11:38
0 0 Atbildēt

piebildīšu, ka, pirmajam riepas mainīju auto, kam bija mīkstā sastāva ziemas riepas, jo tās pēcpusdienas + padsmit grādos kļuva ļurīgas, kas, braucot pa šoseju, bija krietni jūtams.

Saimnieks 10.maijs 2022 12:59
2 0 Atbildēt

Braucu ar vissezonas riepām, izdodās ietaupīt uz maiņu un atsevišķiem riepu komplektiem. Ķīnas riepas arī tik daudz nedilst un var nobraukt 4 gadus.

Tā ir 10.maijs 2022 13:08
0 0 Atbildēt

Un pēc tās mizas vēl kādam var notirgot!

msh 10.maijs 2022 18:24
2 0 Atbildēt

Es nesaprotu šitos bomžus kas spēj "ietaupīt uz riepu maiņu" - jūs ko, nespējat atļauties kādā šrotā nopirkt četrus ripuļus priekš ziemenēm ka katru gadu divreiz riepas jāmaina? Jā, tiešām, nah tur jāties ar riepu maiņu divreiz gadā - ērtāk ir tad, kad iestājušies attiecīgi laikapstākļi, vienkārši pārskrūvēt ripuļus

650 10.maijs 2022 14:31
2 1 Atbildēt

Galvenaiss ir sajaukt galvu.Lai (cien.Lohi) jo mazāk ko filtrētu un mēģinātu saprast.Kāda platuma, kādas kvalitātes un kam vispār ir domātas tās riepas, kuras konkrēti katrs individuāli lieto uz sava konkrētā auto.Kas tas vispār par auto un pa kurieni tam jābrauc.Kādas ir konkrētā braucēja iemaņas un saprašana/par.Vai vajag lieki riskēt- nē, nevajag.Vajag vienkārši sajēgt,ko un ka tu dari.

Lohiem nesaprast TO, ka ar labām vasaras riepām gluži mierīgi var braukt pie nulles vai pat mīnusos, ja vien uz ceļa virsmas tobrīd nav ledus vai piebraukts sniegs.Vai tas tur tā būs/nebūs- to gan garantēt nevar.Vienkārši nevajag meeslu pirkt, lai spēlētu loteriju.Ja nu gadijumā jābrauc un pēkšņi ir kļuvis auksts.Vienu to "galveno" reizi 3gadē KATRAM tā var gadīties.

Ja riepa "nestrādā" pie +5, arī tas vienkārši ir (kārtējais) meesls.Vajag ar Likumu aizliegt tādus meeslus tirgot un reklamēt.Gluži tāpat, ja kādam tā ziemene kļūst bīstama pie +15 vai dažas pat pie +5.Arī tas ir meesls.Kurš prasa nemitīgi raustīties un no visa iespējamā baidīties.

Ar labām centrāleiropas ziemasriepām var mierīgi braukt arī pie tiem +28.Dažas pat nedilst. Tikai nevajag skaidrot ar kādām un kāpēc un kad un par cik.Lohiem tas nav jāzin, citādi viņi pazaudēs spēju Ticēt.

anonimikis 10.maijs 2022 15:34
1 1 Atbildēt

Cik gadus var atkārtot vienu un to pašu pagājušā gadsimta topiku.

Ar kvalitatīvām vissezonas riepām pie mums var braukt cauru gadu un pēc ViSIEM parametriem tās izpogā gan ziemā ķīniešu suņluņ ziemenes, gan vasarā to pašu ķīniešu vasarenes. Reāli tikai tiem, kas ziemā regulāri brauc reģionā no Siguldas uz ziemeļiem, ir vērts mainīt riepas.

Krotow 10.maijs 2022 16:51
0 0 Atbildēt

Ja daudz nebrauc, tad vissezonas riepas pāris gados nepaspēj nodilt Aktīviem braucējiem visa šķietama ekonomika var aiziet trubā pēc vienas karstas vasaras.

msh 10.maijs 2022 18:32
2 0 Atbildēt

Riepas mainīt savādāk kā pret jaunām nav vērts nevienam - ripuļus ir jāpārskrūvē ne riepas jāpārmontē. Bet to darīt ir vērts jebkuram kurš grib ko vairāk par lētajiem ķīniešu mēsliem.

Kristaps 10.maijs 2022 16:26
2 0 Atbildēt

Es šogad jau div reiz esmu paspējis nomainīt. Uzliku vasarenes aprīlī jo bija silts un tuvāko nedeļu solīja siltu... Domāju lai nedaldētu jaunas pirmo gadu sipinieces nomainīju, bet tad uznāca atkal dubaks ar sniegu un mīnusiem, nācās vienu rītu pirms darba atkal skrūvet virsū ziemenes... Nu neko, riepas ir uz saviem diskiem... pie mājas 20min pārskrūvesana un gatavs... Un labi vien bija jo turpmakās nedēļas nesaprotams bija laiks ar sneiga un ledus segu no rītiem.

Nu jau atkal 2ned esmu pārgajis uz vasarenēm...

Krotow 10.maijs 2022 16:50
0 0 Atbildēt

Šogad pašam gāja tieši kā virsrakstā. Marts un aprīlis tik auksts un jābrauc bija tik maz, ka vasaras riepas uzliku tikai 2. maijā, kad tiešām kļuva silts. Rudenī skatīšos laika ziņas

650 11.maijs 2022 3:11
0 0 Atbildēt

Tāpēc nevis gadiem ilgi tos 7grādus piesaukt, bet vajag apzināties savas iespējas un izvēlēties to, ar ko nav jāraustās pāris nedēļas ilgāk pabraukt arī pie tiem +15.Un to, ar ko nav tik ārprātīgi traki, ja nu maijā uz stundu uzkrīt sniegs.

Daudzi gan rīkojas pēc grāmatas- rudens pārsteigumus sagaida ar nodilušām vasarenēm un pavasari ar tādām pat ziemenēm.Nez vai kāds ir "iztestējis" 3mm ziemeni kārtīgā aprīļa lietū pie + pacmit grādiem.

ES 11.maijs 2022 18:51
0 0 Atbildēt

3. Aprīlī laboju auto, biju noņēmis 3 no 4ām riepām, nu i padomāju ko tur čakarēties un uzliku vasarenes. Tā ka mīcos lielākoties pa Rīgu, nebija ne vainas. Arī tad, kad uzsniga "negaidītais" pēdējais sniegs. Šķiet es ar visām vasarenēm varēju ātrāk pabraukt nekā dažs labs ar ziemenēm. Katram savs laiks, kad mainīt un vai braukt ar vissezonas riepām.

JanJan 12.maijs 2022 9:32
0 0 Atbildēt

Vēl jau baigi atkarīgs arī no dzīves vietas un kur ikdienā brauc. Ja dzīvo un braukā Rīgā, tad būs vieglāk, jo Rīgā parasti ir siltāks. Bet, ja dzīvo ārpus pilsētas vai reģionos kaut kur, tur taču pavisam cits. Ja Rīgā no rīta +2 grādi, tad 50-100km tālāk mierīgi var būt savi -3 grādi. Daudz esmu dzirdējis šitos stāstus, ka cilvēki, kas dzīvo kaut kur pierīgā, braucot agros rītos vai pa nakti uzraujas uz pēkšņi slidenu ceļu, jo tur kaut kādā specifiskā vietā pie meža, ūdeņiem ir pa vairākiem grādiem vēsāks parasti.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Divi džigiti ar ZILiem nesadala ceļu; liktenis žēlo (+ VIDEO) 1

Divi kirgīzu džigiti ar padomjlaiku ZIL kraviniekiem nesadala ceļu un viens no kraviniekiem ietriecas brauktuves atdalošajās barjerās. No šī ZIL priekšpuses maz kas paliek pāri, taču trieciens šoferi izmet uz ielas un viņš paliek šķietami neskarts. Lasīt vairāk

 

80 500 eiro - elektriskais Cadillac jau Eiropā (+ FOTO) 5

Pilnībā elektriskais Cadillac Lyriq sper pirmos soļus Eiropā. Automašīna jau pieejama dažos tirgos, tostarp Vācijā, kur tās cena būs vismaz 80 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pilots, kurš uz Tallinas šosejas veica avārijas nosēšanos, ir pieredzējis instruktors (+ VIDEO) 12

Sestdien uz Tallinas šosejas avārijas nosēšanos veica privātā lidmašīna. Tās pilots ārkārtas situācijā rīkojies pareizi. Lasīt vairāk

 

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 7

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti