"Škoda Vagonka" samontējusi pirmos trīs no Latvijai domātajiem elektrovilcieniem 15

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 26.maijs 2022 15:00

Čehijas "Škoda Group" uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotnēs samontēti pirmie trīs no Latvijai domātajiem 32 elektrovilcieniem, un tiem tiek veikti pirmie testi, aģentūru LETA informēja "Škoda Group" pārstāvji.

Tostarp pirmais vilciens iedarbināts Čehijas pilsētā Pilzenē, savukārt otro un trešo vilcienu plānots augustā sākt pārbaudīt darbībā uz dzelzceļa sliedēm Latvijā. Otro vilcienu jūnija beigās ar vairākiem kravas auto sāks nogādāt no Čehijas caur Poliju un Lietuvu uz Rīgu.

Pirmo vilcienu Pilzenē izmanto, lai apstiprinātu un pārbaudītu visus nepieciešamos parametrus, piemēram, vilces sistēmu, programmatūru, bremzes, informācijas sistēmas, vilciena mehāniskos parametrus.

"Škoda Vagonka" valdes priekšsēdētājs Martins Bednarzs norāda, ka saistībā ar karu Ukrainā bija jāmeklē jauns risinājums vilcienu transportēšanai uz Latviju. Lai vilcienus varētu vest ar kravas automašīnām caur Poliju un Lietuvu, tiks demontētas visas detaļas no jumta, piemēram, vilces un gaisa kondicionēšanas ierīces, kontakttīkls. Šasija tiks transportēta atsevišķi ar citu kravas automašīnu. Pēc tam Latvijā vilcienus saliks galējai montāžai un turpmākām pārbaudēm atbilstoši noteikumiem.

Kompānijā arī min, ka Čehijas pilsētā Ostravā turpinās pārējo vilcienu ražošana. Vēl divi elektrovilcieni ir pilnībā pabeigti, un šobrīd tie iziet pamata pārbaudes. Savukārt septiņi citi četru vagonu vilcieni ir dažādās ražošanas stadijās.

Bednarzs skaidro, ka visu ražošanas procesu ir būtiski ietekmējusi Covid-19 pandēmija un šobrīd arī karš Ukrainā. Tā, piemēram, ir skarta tehniskās un materiālās sagatavošanās projektu gaita, dažas piegādes no apakšuzņēmējiem, jo īpaši no ārvalstīm, slimības ietekmē ir samazinātas ražošanas, testēšanas un homologācijas izmantošanas jaudas. Procesu būtiski ietekmēja arī ceļošanas ierobežojumi un ierobežojumi citās valstīs. 

"Škoda Group" pašlaik ražo 32 četru vagonu vilcienus, kas veidoti uz "RegioPanter" vilciena bāzes. Šādus vilcienus jau izmanto pasažieru pārvadājumiem pa Čehijas un Slovākijas dzelzceļu, kur ar tiem ir veikti vairāk nekā 45 miljoni kilometru. "Škoda" ir arī sākusi ražot citu šo vilcienu sēriju Igaunijai.

Līgums, ko "Škoda Group" 2019.gada jūlijā parakstīja ar Latvijas pasažieru pārvadātāju papildus 32 modernu vienstāva četru vagonu piepilsētas elektrovilcienu piegādei, ietver arī to apkopei paredzētā aprīkojuma, rezerves daļu piegādi un apmācību. Kopējā līguma summa ir 240 miljoni eiro.

Ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus no Rīgas Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā. Papildus vilcienu piegādei "Škoda Group" sadarbosies arī ar vietējiem uzņēmumiem, lai nodotu ekspluatācijā vilcienus un nodrošinātu turpmāku apkalpošanu un apkopi visā to kalpošanas laikā.

Jau vēstīts, ka VAS "Pasažieru vilciens" līgumā ar Čehijas "Škoda Vagonka" par elektrovilcienu piegādi šopavasar veikti grozījumi, nosakot pirmo vilcienu piegādes termiņu 2023.gada 19.janvārī. Vienlaikus visu 32 elektrovilcienu piegādes gala termiņš nav mainīts.

Līguma grozījumos teikts, ka pirmie 23 vilcieni tiks piegādāti 2023.gada pirmajā pusgadā, bet pārējie deviņi elektrovilcieni tiks piegādāti līdz 2023.gada beigām.

Līguma grozījumos skaidrots, ka uzņēmuma darbību ietekmēja Covid-19 pandēmija, un tās izplatības mazināšanai noteiktie ierobežojumi.

Tāpat ziņots, ka dienu pirms Krievijas iebrukuma Ukrainā, proti, 23.februārī, uzņēmuma "Škoda Vagonka" vadītājs Bednarzs norādīja, ka pirmo elektrovilcienu testēšanai Latvijā varētu nodot martā vai aprīlī. Visus 32 elektrovilcienu sastāvus "Škoda" iepriekš bija apņēmusies piegādāt līdz 2023.gada beigām.

Projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro.

Jauno vilcienu sliežu ceļa platums ir 1520 milimetri, bet sastāva kopējais garums - apmēram 110 metru. Katrā vilcienā paredzētas 436 sēdvietas un 454 stāvvietas, kā arī divas vietas ratiņkrēsliem. Vilcienu maksimālais ātrums paredzēts 160 kilometri stundā.
 

 
Visi komentāri
 
Krokodils 27.maijs 2022 10:19
0 2 Atbildēt

Visur lepnas ziņas, ka tas beidzot notiks. Visi arī ir starā un nevar sagaidīt, līdz brīdim, ka biļešu cena gan jau, ka x1.5 vai x2 pacelsies... Jo apkopes izmaksas ta citas ne kā esošo RVR ER2, kuru var salabot ar āmuru un muskuļa speku.

Noteikti ar jaunajiem vilcieniem, nākamo vasar Jūrmala-Rīga biļete vairs nemaksās 1.50€! Ta kā izbaudam vēl šovasar vēl pēdejo reizi šo 'retro' elpu!

Un vēl jautajums kur veiks apkopes, vai esošie depo un p/v tehniskais nodrošinājums to spēs(būs visa nepieciešamā programmatūra u.t.t. ?) Vai škoda nedos jo kaut kādas servisa licences nepirksim(jo letākais konkursa iepirkums) un ta būs jāsūta ik reiz uz čehiju ja kas atgadīsies elektronikas/programmatūras līmenī?!??

Krotow 27.maijs 2022 13:35
0 0 Atbildēt

Brauks paši uz šejieni slēgt čukbāni pie OBD

Krokodils 30.maijs 2022 8:48
0 0 Atbildēt

Nu da un katrs 'izbraukums' maksās pie štukas... Vienu divas reizes mēnesī un čehi laimīgi, piķis ripos viņiem kabatā un LV budžetu placinās tagad uz nebēdu.

Krotow 27.maijs 2022 11:19
0 0 Atbildēt

Brīnos ka nevarēja aizvest uz Vāciju un no turienes uz šejieni ar kuģi.

msh 27.maijs 2022 12:45
0 0 Atbildēt

Paskaties kartē un tikai tad brīnies. Suwalki jau gaisa līnijā no Ostravas atrodas tikai 50 km tālāk nekā Baltijas jūras krasts. Tad kāda jēga vest uz kādu ostu, un tad tālāk ar kuģi, ja līdz Lietuvai ir gandrīz tikpat tālu, un vēl tikai jāšķērso Lietuva?

Krotow 27.maijs 2022 12:49
0 0 Atbildēt

Es par to ka vedot vagonus ar auto, nobloķē visu soseju

Zemesgramata 27.maijs 2022 13:02
0 0 Atbildēt

Neko nobloķē. Ved naktīs

msh 27.maijs 2022 17:43
1 0 Atbildēt

Kāda velna pēc būtu jābloķē šoseja? Tu laikam pārāk daudz sēdi Rīgā un neredzi kādus lielgabarīta objektus ved pa šosejām. Bet nu sūds par tiem - reku vācu - tātad eiropiešu - vagonu gabarītu standarts

Kā redzi, atbilst normālas šosejas joslas platumam. Pie mums, protams, ir padomju standarts, tas pieļauj bik platākus vagonus, bet diez vai Škoda būs būvējusi speciāli platākus vilcienus - un tie pārdesmit centimetri arī neko īpaši neietekmētu.

Kanibaals 27.maijs 2022 15:35
0 1 Atbildēt

Un no konkursa izlēdza citus, jo redz tādi vilcieni nav gatavi. Škoda kā jau parasti iebaroja kotletes kur un kā vajag. Brauksim tagad ar 20 gadu vecu modeli, beigās izrādīsies, ka samelojuši par ekpluatācijas izmaksās.

GTD2 27.maijs 2022 16:00
0 0 Atbildēt

pec apjomigas testesanas izskatas ,ka tas modelis ir tik izstrades stadijaa, drizak sie bus kadi ekspermentalie modelji

Mx5 28.maijs 2022 7:59
0 0 Atbildēt

160 km/h ir pietiekams atrums piepilsetas vilcieniem es tik uztraucos ka nesanak ka sliedes tipa jau vecas un atrak pa 100 nevares pabraukt…

msh 28.maijs 2022 16:18
0 0 Atbildēt

Nebaidies, arī uz simtu nebrauks - ja nu vienīgi uz Aizkraukli. Tev tiešām šķiet ka tas, kāpēc esošie elektrovilcieni uz Jūrmalu tik šausmīgi velkas ir tikai tāpēc ka tie vilcieni nespēj pabraukt ātrāk?

Krotow 29.maijs 2022 0:29
0 0 Atbildēt

Tā nebija atbilde uz jautājumu.

imzz 29.maijs 2022 18:28
0 0 Atbildēt

Pēc noteikumiem pasažieru vilcieni var braukt uz 120 km/st atskaitot vietas, kur nevar.

2.pielikums 29. lapa.

www.ldz.lv/sites/default...ielikumiem.pdf

Mx5 28.maijs 2022 14:34
0 0 Atbildēt

Kravnesiba un atrums ir divas atskirigas lietas … kravas vilcieni videji max atrums ir 75 km/h

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 8

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti