Augustā divkāršojies viena litra iekšdedzes dzinēju auto pārdošanas apjoms - iAuto

Augustā divkāršojies viena litra iekšdedzes dzinēju auto pārdošanas apjoms 31

 

Foto: Publicitātes attēls

Moller Auto | 23.septembris 2022 11:03

Kā liecina auto dīlera “Moller Auto” pārdošanas dati Baltijas valstīs, šī gada augustā ir divkāršojies pieprasījums pēc viena litra iekšdedzes dzinēju automašīnām, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn.

Auto eksperti skaidro, ka, acīmredzot, cilvēki arvien vairāk meklē risinājumus mobilitātei, kas ļauj ietaupīt finanšu līdzekļus un ir videi draudzīgāki.

“Moller Auto” dati liecina, ka interese par viena litra iekšdedzes dzinēju auto ir augusi jau kopš 2019. gada. Vērtējot pilnus aizvadītos trīs gadus, augstākais pieprasījums pēc tiem ir bijis pērn – proti, 2021. gadā, salīdzinot ar 2020. gadu, pārdošanas apjoms šajā auto segmentā audzis vairāk nekā piecas reizes.

Apskatot šogad Baltijā pirktākos auto modeļus viena litra iekšdedzes dzinēju auto segmentā, jauno auto vidū pieprasītākie ir “Volkswagen T-Cross”, “Volkswagen Taigo”, kam seko “Volkswagen Golf” un “Audi A3”. Savukārt, iegādājoties mazlietotu auto, populārākie ir “Volkswagen T-CROSS”, “SKODA OCTAVIA”, “Volkswagen GOLF” un “Volkswagen POLO”.

Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, norāda, ka iekšdedzes dzinēju attīstība ir veicinājusi arī viena litra iekšdedzes dzinēju auto kategorijas pakāpenisku “atdzimšanu”, ko šobrīd stimulē arī ekonomiskie un vides faktori.

“Viena litra motors ir komfortabls ikdienas lietošanai un tam ir divas ļoti būtiskas priekšrocības, proti, finansiālais ietaupījums un zemāks CO2 izmešu radītais piesārņojums. Uzskatu, ka izvēle par labu auto ar viena litra dzinēja motoru tendence, ko redzēsim arī nākotnē. Sevišķi tādēļ, ka cilvēki arvien vairāk meklē risinājumus savai mobilitātei, kas atstāj mazāku ietekmi uz vidi, kā arī ir ekonomiski. Tagad lielai daļai autobraucēju tas ir īpaši būtiski, jo esam dažādu krīžu krustcelēs,” skaidro I. Gerkena.

Kā norāda “Moller Auto” eksperti, raugoties no ekonomiskā ieguvuma, viena litra iekšdedzes dzinēju auto ir zems degvielas patēriņš, proti, no 4,2 litriem uz 100 kilometriem. Turklāt daudziem autobraucējiem tas ir ērts pārvietošanas līdzeklis, jo tas ir dinamisks ne tikai pilsētās, bet arī uz lielceļiem. Piemēram, “Volkswagen T-Cross” ir aprīkots ar 95 zirgspēku motoru, kas ir pietiekoša jauda, lai ar šo auto varētu justies ērti satiksmē uz lielceļa.

“Protams, laika gaitā esam dzirdējuši aizspriedumus un mītus par iekšdedzes dzinēju spēkratiem ar viena litra motoru, kas visbiežāk skar to jaudu vai spēju kalpot ilgtermiņā. Jāteic, ka mūsdienās auto ražošanas nozare attīstās vēja ātrumā un šie mīti jau labu laiku ir pagātne. Jā, šīs automašīnas ir radītas cilvēkiem ar noteiktiem auto vadīšanas paradumiem un vajadzībām, taču to var teikt par jebkuru automašīnu. Tāpat jāpiebilst, ka neviena automašīna nekalpos ilgtermiņā, ja tai regulāri netiks veikta tehniskā apkope,” saka I. Gerkena.

 

 
31 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Opis 23.septembris 2022 12:08
19 1 Atbildēt

Pērk, jo citus jau nepiedāvā, vai jāstāv rindā gadu! Ņem to, kas ir uz vietas. Un uz vietas ir tikai tas, ko citkārt neviens pie vesela saprāta nepirktu

msh 23.septembris 2022 13:01
4 0 Atbildēt

Kur tu redzi litrīgu dīzeli, kuram ražotājam ir tik mazs?

Krotow 23.septembris 2022 13:31
4 2 Atbildēt

Mazs nav ražotājam, bet ekspertam.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti