Augustā divkāršojies viena litra iekšdedzes dzinēju auto pārdošanas apjoms 31

 

Foto: Publicitātes attēls

Moller Auto | 23.septembris 2022 11:03

Kā liecina auto dīlera “Moller Auto” pārdošanas dati Baltijas valstīs, šī gada augustā ir divkāršojies pieprasījums pēc viena litra iekšdedzes dzinēju automašīnām, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn.

Auto eksperti skaidro, ka, acīmredzot, cilvēki arvien vairāk meklē risinājumus mobilitātei, kas ļauj ietaupīt finanšu līdzekļus un ir videi draudzīgāki.

“Moller Auto” dati liecina, ka interese par viena litra iekšdedzes dzinēju auto ir augusi jau kopš 2019. gada. Vērtējot pilnus aizvadītos trīs gadus, augstākais pieprasījums pēc tiem ir bijis pērn – proti, 2021. gadā, salīdzinot ar 2020. gadu, pārdošanas apjoms šajā auto segmentā audzis vairāk nekā piecas reizes.

Apskatot šogad Baltijā pirktākos auto modeļus viena litra iekšdedzes dzinēju auto segmentā, jauno auto vidū pieprasītākie ir “Volkswagen T-Cross”, “Volkswagen Taigo”, kam seko “Volkswagen Golf” un “Audi A3”. Savukārt, iegādājoties mazlietotu auto, populārākie ir “Volkswagen T-CROSS”, “SKODA OCTAVIA”, “Volkswagen GOLF” un “Volkswagen POLO”.

Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, norāda, ka iekšdedzes dzinēju attīstība ir veicinājusi arī viena litra iekšdedzes dzinēju auto kategorijas pakāpenisku “atdzimšanu”, ko šobrīd stimulē arī ekonomiskie un vides faktori.

“Viena litra motors ir komfortabls ikdienas lietošanai un tam ir divas ļoti būtiskas priekšrocības, proti, finansiālais ietaupījums un zemāks CO2 izmešu radītais piesārņojums. Uzskatu, ka izvēle par labu auto ar viena litra dzinēja motoru tendence, ko redzēsim arī nākotnē. Sevišķi tādēļ, ka cilvēki arvien vairāk meklē risinājumus savai mobilitātei, kas atstāj mazāku ietekmi uz vidi, kā arī ir ekonomiski. Tagad lielai daļai autobraucēju tas ir īpaši būtiski, jo esam dažādu krīžu krustcelēs,” skaidro I. Gerkena.

Kā norāda “Moller Auto” eksperti, raugoties no ekonomiskā ieguvuma, viena litra iekšdedzes dzinēju auto ir zems degvielas patēriņš, proti, no 4,2 litriem uz 100 kilometriem. Turklāt daudziem autobraucējiem tas ir ērts pārvietošanas līdzeklis, jo tas ir dinamisks ne tikai pilsētās, bet arī uz lielceļiem. Piemēram, “Volkswagen T-Cross” ir aprīkots ar 95 zirgspēku motoru, kas ir pietiekoša jauda, lai ar šo auto varētu justies ērti satiksmē uz lielceļa.

“Protams, laika gaitā esam dzirdējuši aizspriedumus un mītus par iekšdedzes dzinēju spēkratiem ar viena litra motoru, kas visbiežāk skar to jaudu vai spēju kalpot ilgtermiņā. Jāteic, ka mūsdienās auto ražošanas nozare attīstās vēja ātrumā un šie mīti jau labu laiku ir pagātne. Jā, šīs automašīnas ir radītas cilvēkiem ar noteiktiem auto vadīšanas paradumiem un vajadzībām, taču to var teikt par jebkuru automašīnu. Tāpat jāpiebilst, ka neviena automašīna nekalpos ilgtermiņā, ja tai regulāri netiks veikta tehniskā apkope,” saka I. Gerkena.

 

 
Visi komentāri
 
Opis 23.septembris 2022 12:08
19 1 Atbildēt

Pērk, jo citus jau nepiedāvā, vai jāstāv rindā gadu! Ņem to, kas ir uz vietas. Un uz vietas ir tikai tas, ko citkārt neviens pie vesela saprāta nepirktu

Krotow 23.septembris 2022 13:29
0 0 Atbildēt

Par ko arī stāsts. Vienkārši nav pieejamu auto ar citiem dzinējiem - jāgaida rindā, kur gals nav redzams.

Pilsetnieks 23.septembris 2022 13:52
0 0 Atbildēt

Kada starpiba, ka ir 1.0 benzins. Es regulari braucu ar CityBee masinam VW/Ford, kuriem ir mazie 3 cilindru turbo benzini. Manam personigajam auto ir 2.0 TDI ar 205 zs/430 NM. Mani absoluti apmierina mazlitrazas motori, pec saveja dizela es neilgojos braucot ar 1.0 benzinu. Gazes pedala reakcija jaunajam masinam ir salidzinosi asa, paatrinajums ir adekvats/labs.

Pļurkt 23.septembris 2022 14:16
4 1 Atbildēt

Pilsētā!!!!!

Man šefs savu laik pakļāvās targašu makaronu kāršanai un nopirka Fabia eco ar 1.0 (vai 0.9) L nemotoru - kož pirkstos un gaida kad beidzos varēs tikt no tā mēsla vaļā!

Maļoties pa Rīgu jā ekonomisks, bet ja uz trases kas jāpadzen, tad ir kā kāds turētu to sūdu. Kad sagribēja uz autobāņa palaist 130+, tad izrādās uzradās tāda apetīte, ka 3 L bembuks kļūst ekonomisks!!

Slais 23.septembris 2022 14:29
1 1 Atbildēt

Man līdzīgi, kādu laiku provēju dažādus auto no city bee un carguru, bet biežāk “sporta” pēc. Pārsvarā braukāju pa Rīgu, Jūrmala, Ogre. Un testēju visu lo var testēt (starp citu city bee ne reizi nav atsūtijis nekādu brīdinājumu par pārkāpto atļauto braukšanas ātrumu), parasti testēju līdz max 150km/h. Jo mazāka iespēja paligt bez vad. Apliecības uz ilgāku laiku. Un nu tā iet vini plus minus ok, bet pie nosacijuma, ja esi viens un nav kravas. Ka piemers t-roc ar 1.0 fūri apdzīt var ok, ja esi viens, tiklidz ir 4 cilvēki (testēts), tas skats vairs nav patīkams! Un protams apdzīt var arï ar sapistu motoru, utt,. Jautājums cik droši!

Katrā zinā es ar savu maku nebalsotu par šādu auto un motoru, jo lielāks motors maksā 2-3k dārgāk, kas uz auto kopējās vērtības ir pupu mizas!

Bet pa Rīgu gazēt protams nav problēmu arī ar “pilnu” auto, tam piekrītu!

P.s.s.

Par Tavu variantu vel ir tas, ka nāc no 4cilindru auto, ja pārsēdies no 6nieka tad justu momentā, kaut vai tadel, ka tā skana ko tas 1.0 izdveš ejot uz apdzīšanu, rada asaras acīs.

Drīz būs 23.septembris 2022 15:11
1 0 Atbildēt

Agrāk bija jāuzmanās no LT kiborg auto. Tagad jaunā problēma, pērkot 2-3 gadīgu auto, būs neuzrauties un Bee, gurū, utt nodzītajiem lūžņiem

Slais 23.septembris 2022 16:43
1 1 Atbildēt

Palielam tā arī būs!

Vismaz puse no tiem cityBee auto kad to paņem ir atstāti “sport” režīmā, tad arī skaidrs ko iepriekšējais ar to auto darijis.

Jūrmalnieks 23.septembris 2022 16:30
0 1 Atbildēt

Laikam neesi īsti izbraucis no pilsetas un mēginājis kādu apdzīt.... Ass un atsaucīgs ir līdz 70.... pēcāk ir mja....

Nerunajot ka to litrīgo varēsi pēc 10 gadiem nodot tolmetā, par kuru dabūsi 200€ metāla cenu. Jo no motora tur nekas nebūs palicis.

Kamēr ko normalu(to pasu tavējo 2.0tdi) varēsi nopardot par 3000€+

650 23.septembris 2022 12:22
3 0 Atbildēt

Ar nepacietību gaidām rezultātus par/Septembri un/vai uz/pirmo Oktobri..Litrs uz/galviņu ir tā padaudz, bet 0,7 būtu jau labāk.Ar sekojošu pāreju uz 0,5 un/vai 0,33.

Ps., Izzīdas k-dze noteikti ir lietas/kursā- Kuŗš ražotājs bija tas, kas (mums) saražoja pa LVijas lielceļiem nedroši braucošos 3,0 monstrus ar 250zzs un Kuŗš dīleris bija tas, kurš pirms gadiem pacmit te sludināja dd kā vis visvis labāko un progresīvāko.Tāpēc viņai var Droši Ticēt.Viņa nekad neteiks nekādu netaisnību.Nee.Jā.

msh 23.septembris 2022 12:28
1 1 Atbildēt

Iekšdedzes dzinēju attīstības vai ekofašisma attīstības? Paskatoties fofāgenu attīstību līdz nullto vidum liekas ka bez ekofašisma attīstības tagad mazākais fofāgena motors varētu būt 2.0 un niknākais golfs būtu vai nu ar četrlitrīgu VR6 vai arī 3.6 turbo...

Krotow 23.septembris 2022 13:30
0 0 Atbildēt

Nu var jau pāriet atpakaļ uz karburatormotoriem ar etilēto benzīnu. Un visiem draudzīgi nosprāgt.

core 23.septembris 2022 16:16
0 0 Atbildēt

Ko tur paskatīties? VW kā tagad ražo nemotorus lielā skaitā, tā vienmēr ir ražojis, bez jebkāda ekofašisma.

msh 23.septembris 2022 18:32
0 0 Atbildēt

Nejūtos pārsteigts ka tu atkal neesi uztvēris manu domu. Pirmkārt, mašīnas ir tikai palikušas lielākas, otrkārt, fofāgens pēdējos daudzpadsmit gadus cenšas pozicionēties augstāk. Tepat apspriestais 1.0 turbo ir mana golfa motortelpas satura ekofašistiskā versija.

! 23.septembris 2022 12:31
0 0 Atbildēt

Viens litrs....dubultots....sanāk divi litri

viencexperc 23.septembris 2022 12:51
1 2 Atbildēt

Latviešu psiholoģija - pirkt malku par zāģmateriālu cenām, bet pirkt dīzeli ar 1 litra motoru.

msh 23.septembris 2022 13:01
4 0 Atbildēt

Kur tu redzi litrīgu dīzeli, kuram ražotājam ir tik mazs?

GTD2 23.septembris 2022 13:26
3 0 Atbildēt

Aixam

Krotow 23.septembris 2022 13:31
4 2 Atbildēt

Mazs nav ražotājam, bet ekspertam.

Ar tiem 23.septembris 2022 13:20
1 0 Atbildēt

turbo benzīniekiem ir reāls sviests! It kā būvēti ekoloģai, dehvielas taupīšanai utt, bet reāli jauns visiem zināmas markas 1.6 turbo krosovers patērē tu 10l uz simtu! Kur te jēga? Tad jau vecais 1.6 tdi bija daudz labāks. Nu vai nu arī jābrauc ar 1 l turbo. Tik nezinu kāds tiem patēriņš. Varbūt kādam ir pieredze? Piem ar Taigo, t roc, yuke utt

Slais 23.septembris 2022 14:53
3 1 Atbildēt

T-roc, pa šoseju (pec kompja) 6-7l pie 110km/h, t-cross tik pat.

Pa pilsētu hujzin, tad baigi jāskaita, mans uzdevums bija pacekot performenci radīja kaut kādi 18l uz 100km, bet reāli gan jau zem desmit ir, kadi 7-8l uz 100km

Jumu 23.septembris 2022 13:33
0 0 Atbildēt

Vienlitrīgais dzinējs der labam motociklam, kura svars ar vadītāju un pasažieri ir pie 300 kg, bet ne 2 t smagam šķūnim. Mani neviens nepārliecinās, ka iegādājoties tādu kaut ko vinnē.

HE 23.septembris 2022 13:44
0 0 Atbildēt

Šie 1l motoriņi ar eļļas maiņas intervālu 30tkm ir paredzēti lai izturētu garantijas laiku

Pļurkt 23.septembris 2022 14:18
0 0 Atbildēt

... UN NE VAIRĀK!!!!!!!

Gan jau 23.septembris 2022 15:14
0 0 Atbildēt

kādus 200 t km izvilks.

BMW 23.septembris 2022 14:35
2 0 Atbildēt

Un jēga? 3litru dīzelis man tērē kaut kādus 5,7 litrus uz 100km, bet tas 1 litra pepelacs stipri vairāk. Ja vēl jāved piekabe tad strēbs vairāk par 10 litriem un nav zavnīts, ka motors sasniegs 100k nobraukumu bez kapitālā remonta.

People 23.septembris 2022 16:27
0 0 Atbildēt

Man kaut kādus 6,106 l, pirms čipošanas. Ko darīt?

People 23.septembris 2022 16:55
0 0 Atbildēt

Ja Circle-K pildās vēl 10% nar dabūt nost. Vot kur laža?

Bils 23.septembris 2022 17:00
1 0 Atbildēt

Circle, tad tikai Miles plus, bet labāk nestē ProDīzi.

A un nočipo to savu miskasti

Viedoklis 23.septembris 2022 20:33
0 0 Atbildēt

Trīs gadus nobraucu ar 0.9 l Renault. Pilsētā, lai noturētos satiksmes plūsmā, tas motors bija jāgriež lidz 3-3.5 tūkst. apgr./min. Braukšana būtībā neērta, un tērēja manuprāt daudz. Uz trases apdzīt vajadzēja ar ieskrējienu. Vidējais patēriņš 6.5 l/100km.

Ja vajag ātri uzraut, motors ir stingri jāgriež.

Manuprāt labi der lauku miestā mierīgai, nesteidzīgai braukšanai.

Otreiz nepirkšu.

Pļurkt 24.septembris 2022 8:23
0 0 Atbildēt

Tagadējos laikos ir dikti maz sedanu un kupeju kas tērētu virs 7 litr4i uz 100, pat ar 3 L motoriem!!

msh 24.septembris 2022 18:46
0 0 Atbildēt

Runājot par mikromotoriem, man pagājušosvētdien sanāca izkost vienu līkumu ar otrās paaudzes Daewoo Matiz. Wikipēdijā skatos ka tiem nāca vai nu 0.8 trīscilindrinieks vai 1.0 četrcilindrinieks; pāris gadus atpakaļ tam konkrētajam eksemplāram sanāca palūrēt zem haubes, minos ka cilindri bija trīs, tātad 0.8. Pirmais secinājums braucot bija - pārsteidzošā kārtā tas brīnums savus kaulus velk tīri pieņemami. Tikai brīdi vēlāk - instrumentu panelis atrodas pa vidu [stūrei priekšā ir brīdinājuma lampiņas] un tahometrs ir mazs rādītājs labajā stūrī - nosecinu ka es to nemotoriņu pēc izjūtas griežu līdz 4k [vispār jau loģiski - lai panāktu tādas pat frekvences skaņu kā četriem cilindriem pie 3k, trijiem ir jāgriežas uz 4k ] un tas atdzīvojas virs 3k...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti