Kā liecina auto dīlera “Moller Auto” pārdošanas dati Baltijas valstīs, šī gada augustā ir divkāršojies pieprasījums pēc viena litra iekšdedzes dzinēju automašīnām, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn.
Auto eksperti skaidro, ka, acīmredzot, cilvēki arvien vairāk meklē risinājumus mobilitātei, kas ļauj ietaupīt finanšu līdzekļus un ir videi draudzīgāki.
“Moller Auto” dati liecina, ka interese par viena litra iekšdedzes dzinēju auto ir augusi jau kopš 2019. gada. Vērtējot pilnus aizvadītos trīs gadus, augstākais pieprasījums pēc tiem ir bijis pērn – proti, 2021. gadā, salīdzinot ar 2020. gadu, pārdošanas apjoms šajā auto segmentā audzis vairāk nekā piecas reizes.
Apskatot šogad Baltijā pirktākos auto modeļus viena litra iekšdedzes dzinēju auto segmentā, jauno auto vidū pieprasītākie ir “Volkswagen T-Cross”, “Volkswagen Taigo”, kam seko “Volkswagen Golf” un “Audi A3”. Savukārt, iegādājoties mazlietotu auto, populārākie ir “Volkswagen T-CROSS”, “SKODA OCTAVIA”, “Volkswagen GOLF” un “Volkswagen POLO”.
Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, norāda, ka iekšdedzes dzinēju attīstība ir veicinājusi arī viena litra iekšdedzes dzinēju auto kategorijas pakāpenisku “atdzimšanu”, ko šobrīd stimulē arī ekonomiskie un vides faktori.
“Viena litra motors ir komfortabls ikdienas lietošanai un tam ir divas ļoti būtiskas priekšrocības, proti, finansiālais ietaupījums un zemāks CO2 izmešu radītais piesārņojums. Uzskatu, ka izvēle par labu auto ar viena litra dzinēja motoru tendence, ko redzēsim arī nākotnē. Sevišķi tādēļ, ka cilvēki arvien vairāk meklē risinājumus savai mobilitātei, kas atstāj mazāku ietekmi uz vidi, kā arī ir ekonomiski. Tagad lielai daļai autobraucēju tas ir īpaši būtiski, jo esam dažādu krīžu krustcelēs,” skaidro I. Gerkena.
Kā norāda “Moller Auto” eksperti, raugoties no ekonomiskā ieguvuma, viena litra iekšdedzes dzinēju auto ir zems degvielas patēriņš, proti, no 4,2 litriem uz 100 kilometriem. Turklāt daudziem autobraucējiem tas ir ērts pārvietošanas līdzeklis, jo tas ir dinamisks ne tikai pilsētās, bet arī uz lielceļiem. Piemēram, “Volkswagen T-Cross” ir aprīkots ar 95 zirgspēku motoru, kas ir pietiekoša jauda, lai ar šo auto varētu justies ērti satiksmē uz lielceļa.
“Protams, laika gaitā esam dzirdējuši aizspriedumus un mītus par iekšdedzes dzinēju spēkratiem ar viena litra motoru, kas visbiežāk skar to jaudu vai spēju kalpot ilgtermiņā. Jāteic, ka mūsdienās auto ražošanas nozare attīstās vēja ātrumā un šie mīti jau labu laiku ir pagātne. Jā, šīs automašīnas ir radītas cilvēkiem ar noteiktiem auto vadīšanas paradumiem un vajadzībām, taču to var teikt par jebkuru automašīnu. Tāpat jāpiebilst, ka neviena automašīna nekalpos ilgtermiņā, ja tai regulāri netiks veikta tehniskā apkope,” saka I. Gerkena.
Pērk, jo citus jau nepiedāvā, vai jāstāv rindā gadu! Ņem to, kas ir uz vietas. Un uz vietas ir tikai tas, ko citkārt neviens pie vesela saprāta nepirktu
Par ko arī stāsts. Vienkārši nav pieejamu auto ar citiem dzinējiem - jāgaida rindā, kur gals nav redzams.
Kada starpiba, ka ir 1.0 benzins. Es regulari braucu ar CityBee masinam VW/Ford, kuriem ir mazie 3 cilindru turbo benzini. Manam personigajam auto ir 2.0 TDI ar 205 zs/430 NM. Mani absoluti apmierina mazlitrazas motori, pec saveja dizela es neilgojos braucot ar 1.0 benzinu. Gazes pedala reakcija jaunajam masinam ir salidzinosi asa, paatrinajums ir adekvats/labs.
Pilsētā!!!!!
Man šefs savu laik pakļāvās targašu makaronu kāršanai un nopirka Fabia eco ar 1.0 (vai 0.9) L nemotoru - kož pirkstos un gaida kad beidzos varēs tikt no tā mēsla vaļā!
Maļoties pa Rīgu jā ekonomisks, bet ja uz trases kas jāpadzen, tad ir kā kāds turētu to sūdu. Kad sagribēja uz autobāņa palaist 130+, tad izrādās uzradās tāda apetīte, ka 3 L bembuks kļūst ekonomisks!!
Man līdzīgi, kādu laiku provēju dažādus auto no city bee un carguru, bet biežāk “sporta” pēc. Pārsvarā braukāju pa Rīgu, Jūrmala, Ogre. Un testēju visu lo var testēt (starp citu city bee ne reizi nav atsūtijis nekādu brīdinājumu par pārkāpto atļauto braukšanas ātrumu), parasti testēju līdz max 150km/h. Jo mazāka iespēja paligt bez vad. Apliecības uz ilgāku laiku. Un nu tā iet vini plus minus ok, bet pie nosacijuma, ja esi viens un nav kravas. Ka piemers t-roc ar 1.0 fūri apdzīt var ok, ja esi viens, tiklidz ir 4 cilvēki (testēts), tas skats vairs nav patīkams! Un protams apdzīt var arï ar sapistu motoru, utt,. Jautājums cik droši!
Katrā zinā es ar savu maku nebalsotu par šādu auto un motoru, jo lielāks motors maksā 2-3k dārgāk, kas uz auto kopējās vērtības ir pupu mizas!
Bet pa Rīgu gazēt protams nav problēmu arī ar “pilnu” auto, tam piekrītu!
P.s.s.
Par Tavu variantu vel ir tas, ka nāc no 4cilindru auto, ja pārsēdies no 6nieka tad justu momentā, kaut vai tadel, ka tā skana ko tas 1.0 izdveš ejot uz apdzīšanu, rada asaras acīs.
Agrāk bija jāuzmanās no LT kiborg auto. Tagad jaunā problēma, pērkot 2-3 gadīgu auto, būs neuzrauties un Bee, gurū, utt nodzītajiem lūžņiem
Palielam tā arī būs!
Vismaz puse no tiem cityBee auto kad to paņem ir atstāti “sport” režīmā, tad arī skaidrs ko iepriekšējais ar to auto darijis.
Laikam neesi īsti izbraucis no pilsetas un mēginājis kādu apdzīt.... Ass un atsaucīgs ir līdz 70.... pēcāk ir mja....
Nerunajot ka to litrīgo varēsi pēc 10 gadiem nodot tolmetā, par kuru dabūsi 200€ metāla cenu. Jo no motora tur nekas nebūs palicis.
Kamēr ko normalu(to pasu tavējo 2.0tdi) varēsi nopardot par 3000€+