Visi komentāri - Valsts asfaltēto ceļu stāvoklis ir labākais pēdējo 30 gadu laikā

Valsts asfaltēto ceļu stāvoklis ir labākais pēdējo 30 gadu laikā 12

 

Foto: LVC

LVC | 16.februāris 2023 15:52

2022. gada beigās labā vai ļoti labā tehniskajā stāvoklī bija 78,3% valsts galveno autoceļu un 57,5% valsts reģionālo autoceļu ar asfaltbetona segumu.

Šis ir labākais rādītājs pēdējo 30 gadu laikā. Kopš 2005. gada šo labā un ļoti labā stāvoklī esošo ceļu apjoms ir ne tikai dubultojies, tas ir pieaudzis vairāk kā divas reizes - no 32% līdz 78,3% galveno ceļu segmentā un no 22% līdz 57,5% reģionālo ceļu segmentā.

"Ceļu tīkla uzturēšana labā tehniskajā stāvoklī ir finansiāli ļoti ietilpīgs process. Lai arī visus 30 gadus valsts autoceļi tiek uzturēti nepietiekama finansējuma apstākļos, kas nozīmē, ka finansējuma trūkuma dēļ nekad nebija iespējams veikt visus remonta un uzturēšanas darbus, kuri būtu nepieciešami katram ceļam, tomēr, pateicoties konsekventai un pārdomātai plānošanai, definējot prioritātes, pieejamie līdzekļi tika ieguldīti efektīvi, panākot ievērojamus uzlabojumus ceļu tīklā", norāda VSIA Latvijas Valsts autoceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

Valsts ceļu tīklā kopumā ir 20 034 km ceļu, no tiem 9 536 ir ar asfaltbetona segumu un 10 498 ar grants segumu. Visi valsts galvenie autoceļi ar asfaltbetona segumu, tie ir arī visvairāk noslogotie ceļi valstī – pa tiem pārvietojās vairāk nekā 70% no visiem ceļu lietotājiem.

Vismazāk noslogotie ir valsts vietējie ceļi, kas pārsvarā ir ar grants segumu. Šajos autoceļos pēdējos gadu desmitos ir veiktas vismazākā apjoma investīcijas, tāpēc labā stāvoklī esošo grants seguma ceļu īpatsvars pieaug daudz lēnāk. 2022. gadā labā un ļoti labā tehniskā stāvoklī bija tikai 18,5% reģionālo ceļu ar grants segumu un 8,9% vietējo autoceļu ar grants segumu. Liela daļa no valsts vietējās nozīmes autoceļiem vairs nepilda valsts autoceļu funkcijas un vismaz 4 000 kilometru ceļu būtu jānodod pašvaldībām.

Valsts infrastruktūras uzturēšana ir atkarīga no valsts budžeta iespējām. SEB bankas ekonomists Dainis Gašpuitis intervijā Autoceļu avīzei norādīja: "Iedzīvotāju skaits sarūk un ne tikai pensiju sistēma, bet arī infrastruktūra gulstas uz mums aizvien smagāk. Teorētiski mēs varam būvēt daudzjoslu ceļus kaut uz katru ciemu, bet ir skaidrs, ka jebkurš ceļš maksā miljonus. Katrs jau vēlas, lai uz viņa māju ved asfaltēts ceļš, bet jautājums, vai šāds ceļš būtu jāuztur valstij. Ir nepieciešama racionalizācija. Ceļu tīkls ir gan daļa no iespējām, gan arī slogs".

Patlaban notiek būvdarbi pēdējo 15 gadu lielākajā valsts ceļu tīkla attīstības projektā – top Ķekavas apvedceļš, kas tiek būvēts izmantojot alternatīvu finansējuma avotu – publiskās un privātās partnerības modeli (PPP). Ņemot vērā valsts budžeta ierobežotās iespējas, PPP modelis varētu tikts izmatots arī Iecavas un Bauskas apvedceļa izbūvei, savukārt Rīgas apvedceļa pārbūvei tiek plānoti Eiropas Savienības kohēzijas fonda līdzekļi.

 
Visi komentāri
 
Jobo 16.februāris 2023 16:03
4 1 Atbildēt

Šito statistiku vajag parādīt CSDD šefam, lai nedirš par ceļu slikto kvalitāti kādēļ katagoriski uzstāj, ka tehniskajai apskatei obligāti ir jābūt reizi gadā. Murgs.

Piz-da-bolt 16.februāris 2023 18:39
2 2 Atbildēt

90% brauc ar sagrabejusam un dumojosam miskastēm un plastmasas spaiņiem. Jau tā pietiek gudrinieku kas samuhli savu kleberkasti tām 15min csdd angāra, lai tik dabūtu uzlīmi. Es drīzāk teiktu ka skatei ir jābūt kā Vācijā, normāla servisā skatei līdzīgs pasākums ir katrā apkopē un ar satiksmei bīstamu braucamo nelaiž uz ceļa. Šis monopols un visatļautība no csdd puses ir vienreiz jāizbeidz

msh 17.februāris 2023 2:14
0 0 Atbildēt

Izklausās pēc kārtības kāda ir Apvienotajā karalistē - kurai ir divas blakusparādības - viena - lieki, nepamatoti remonti [servisi mēdz mainīt labas detaļas lai nopelnītu naudu], otra - cik dzirdēts, nav nekādas problēmas nopirkt apskati. Piedod, mūsu esošā sistēma liekas labāka.

msh 17.februāris 2023 2:15
0 0 Atbildēt

P.N. CSDD ir monopols tikai uz naudas iekasēšanu, kas neizmainītos nekādā gadījumā - apskati veic četras dažādas firmas un katrā apskates punktā kultūra un pieeja atšķiras...

Man 16.februāris 2023 18:46
1 1 Atbildēt

Kā beidzās zaļ(komunistčekistu)zemnieku un kaksīšveidigo, šloserbimbu, šķēlzaglenu laiki tā ceļu kvalitāte būtiski uzlabojusies.... Bet cilvēkiem lielākoties atmiņa beidzās pie 6men. Tad atkal ievēl saeimā dažu labu, citu ceļ hokeja kuretaju krēslā un tik raudam ka viss slikti. Vajag zināt savus varoņus un vēl vairāk jazin(jāatceras ) tos kas tautai pāri darījuši. Re kā turki marodierus pieskočo pie staba un ar garu lunkanu vāli kārtīgi noslana

As s 16.februāris 2023 20:46
3 1 Atbildēt

Ja tu nepiekriti, tad tu neesi Ukrainas patriots.

Aigi 16.februāris 2023 21:04
2 0 Atbildēt

Par valsts ceļiem piekrītu. Bet pašvaldību ceļi un pilsētas ielas ir baisas.

Jobo 16.februāris 2023 21:13
1 0 Atbildēt

Briesmīgi ir tikai rīgas ceļi. Un laiku grantētie ceļi.

msh 17.februāris 2023 2:12
0 0 Atbildēt

Nu, manā ciemā pateicoties pašvaldību reformai vairs neviens bedres nelāpa. Gan jau šāds progress ir arī daudzās citās vietās...

core 17.februāris 2023 10:13
0 0 Atbildēt

Kā kurā pašvaldībā, manā viss ir kārtībā.

Krokodils 17.februāris 2023 8:21
0 0 Atbildēt

Ja paskatās plašāk un talāk par pasvaldību piemājas pagalmiem, tad lielie autoceļi ir jā sataisīti, tikai žēl ka joprojām uz 'lētakajiem' jeb 90to gadu stilā vienas joslu nāves šosejas kur smagie, vieglie, steidzīgie un velosipēdisti cenšas sadzīvot un daudzkārt tas kādam neizdodas...

Nesaprotu ja A klases ceļa posmu restaurē no pamatiem KĀPĒC netaisa 2 joslu šosejas??!?? It kā vieta nepietiktu....

ZZZZ 17.februāris 2023 16:32
0 0 Atbildēt

Vietas no kurienes ņem bitumenu gan ir ierobežotas

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti