Visi komentāri - Rīgas piepilsētas dzelzceļa līnijās pasažieru pārvadājumus varēs nodrošināt ar bateriju elektrovilcieniem

Rīgas piepilsētas dzelzceļa līnijās pasažieru pārvadājumus varēs nodrošināt ar bateriju elektrovilcieniem 11

 
Nozare.lv | 10.maijs 2023 11:45

Rīgas piepilsētas dzelzceļa līnijās pasažieru pārvadājumus būs iespējams nodrošināt ar bateriju elektrovilcieniem, aģentūrai LETA pavēstīja Satiksmes ministrijā (SM), atsaucoties uz pētījuma datiem, kas veikts pēc ministrijas pasūtījuma.

Lai Atveseļošanas fonda (AF) ietvaros īstenotu Rīgas un Pierīgas transporta sistēmas zaļināšanas reformu - mazinātu transporta radīto negatīvo ietekmi uz galvaspilsētas vides kvalitāti un nākotnē nodrošinātu pāreju uz videi draudzīgu dzelzceļa satiksmi, tika veikts pētījums par bezemisiju vilcienu tehnoloģijām un iespēju tuvākajā nākotnē ieviest bateriju elektrovilcienus Rīgas sabiedriskā transporta tīklā.

Pētījuma pirmajā daļā tika analizēti Rīgas piepilsētas vilcienu maršruti, kustību saraksti, kā arī informācija par sliežu ceļiem un kopējo infrastruktūru. Tāpat tika sniegti dati par infrastruktūras modernizācijas, tostarp akumulatoru uzlādes risinājumu ieviešanas izmaksām.

Pētījuma secināts, ka, ņemot vērā Latvijas dzelzceļa raksturojošos faktorus, Rīgas piepilsētas dzelzceļa līnijās pasažieru pārvadājumus būs iespējams nodrošināt ar bateriju elektrovilcieniem, un ekonomiski lietderīgākais risinājums šo vilcienu darbības nodrošināšanai ir veidot akumulatoru uzlādes sistēmu jeb uzlādes punktu.

Savukārt pētījuma otrajā daļā tika apkopota un izvērtēta informācija par Latvijas reģionālo dzelzceļa tīklu un sliežu ceļiem, kā arī salīdzinātas vairākas bezemisijas vilces tehnoloģijas, apskatot bateriju elektrovilcienu, ūdeņraža tehnoloģiju vilcienu un elektrovilcienu sniegtās iespējas un analizēta to ieviešanai nepieciešamā infrastruktūra.

Pētījumā secināts, ka dīzeļvilcienu nomaiņai visā Latvijas teritorijā lietderīgāk ir izmantot bateriju elektrovilcienus, kuriem ir vairākas priekšrocības attiecībā uz tehnisko apkopi, personāla apmācību, vilcienu savstarpējo aizvietojamību starp dažādiem dzelzceļa līniju maršrutiem.

SM norāda, ka pētījums sniedza uz analīzi balstītus secinājumus un rekomendācijas ilgtermiņa plānam dīzeļdegvielas vilcienu izmantošanas izbeigšanai, kā arī sniedza atbildes, vai Rīgas piepilsētas zonā plānotos maršrutus varēs apkalpot bateriju elektrovilcieni. Šis ziņojums ir pamats nākotnē iepērkamo vilcienu ritošā sastāva tehniskajām prasībām. Tāpat tas dod norādes par nepieciešamo modernizāciju dzelzceļa infrastruktūrā, tostarp par nepieciešamajiem vilcienu akumulatoru uzlādes punktiem un to izvietojumu dzelzceļa maršrutos.

Atbilstoši SM veiktajam iepirkumam pētījumu veica Nīderlandes uzņēmums "Ricardo Nederland".

"Ricardo Nederland" pētījums ir viens no trijiem SM pasūtītajiem pētījumiem, kas nepieciešami, lai nodrošinātu ilgtspējīga, integrēta un videi draudzīga sabiedriskā transporta ieviešanu un Eiropas zaļo mērķu sasniegšanu.

AF ietvaros plānots finansēt projektus satiksmes reformas īstenošanai Rīgā un Pierīgā, kuras mērķis ir mazināt transporta radīto negatīvo ietekmi uz galvaspilsētas vides kvalitāti un veidot iedzīvotāju vajadzībām atbilstošus integrētus sabiedriskā transporta pakalpojumus. Šim mērķim atvēlēts AF finansējums 295 miljonu eiro apmērā.

Jau ziņots, ka Autotransporta direkcija (ATD) atklātu konkursu par deviņu jaunu akumulatoru bateriju elektrovilcienu piegādi izsludināja pērn aprīlī, bet augustā ATD ziņoja, ka iepirkumā par akumulatoru bateriju elektrovilcienu iegādi otrajai kārtai izvirzīti trīs pretendenti - Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles", Čehijas personu apvienība "Škoda Transportation - Škoda Vagonka" un Polijas "Stadler Polska".

Plānots, ka septiņi ar Atveseļošanās un noturības mehānisma plāna atbalstu iegādātie vilcieni tiks piegādāti līdz 2026.gada beigām un kursēs Rīgā un Pierīgā, savukārt vēl divu vilcienu iegāde tiks līdzfinansēta no Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. finansējuma, tostarp Kohēzijas fonda finansējuma, un tos varēs izmantot neelektrificētajās līnijās.

Plānots, ka sākotnēji tiks iegādāti deviņi bateriju vilcieni, tomēr iepirkuma dokumentācijā ir paredzēta iespēja papildu finanšu iespēju rašanas gadījumā palielināt vilcienu apjomu vēl līdz pat septiņiem jauniem vilcieniem.

 
Visi komentāri
 
Janka 10.maijs 2023 12:45
3 0 Atbildēt

Vai pasažierim ir būtiski zināt, ka elektrība ir no baterijas vai vadiem? Brauc un brauc, ne?

imzz 10.maijs 2023 14:12
2 0 Atbildēt

Tas pētījuma apraksta teksts ir dīvains, rodas iespaids, ka  Nīderlandes uzņēmums "Ricardo Nederland", kurš veica pētījumu, nezina, ka Rīgas piepilsētas pasažieru vilcienu pārvadājumus jau nodrošina bezemisiju elektrovilcieni. Citāts:

"mazinātu transporta radīto negatīvo ietekmi uz galvaspilsētas vides kvalitāti..pētījums par bezemisiju vilcienu tehnoloģijām un iespēju tuvākajā nākotnē ieviest bateriju elektrovilcienus Rīgas sabiedriskā transporta tīklā".

"Pētījuma" otrā daļa par reģionālajiem vilcieniem un dīzeļu nomaiņu uz bateriju vilcieniem ir vismaz saprotama.

Krotow 10.maijs 2023 14:32
1 0 Atbildēt

Ja bateriju vilcieni nodrosina vismaz esoso dīzeļvilcienu ātrumu un attālumu, tad arī der. Galvenais lai atkal nesāktos korumpantu kašķi, dēļ kuriem reālos vilcienus ieraudzīsim tikai nākamā gadsimta sākumā.

asd 10.maijs 2023 18:14
0 0 Atbildēt

Vai esošo līniju elektrifikācija, kur tās vēl nav, ilgtermiņā, nebūtu izdevīgāka kā pieļauju, ka jau startā (kā arī pēcāk mainot aķu blokus) dārgāki akumulatoru vilcieni?

0pis 10.maijs 2023 19:30
1 0 Atbildēt

Man jau šķiet, ka tur kur līnija nav elektrificēta, tas izriet no tā ka satiksme nav tajā gabalā nav blīva un bieža?

asd 11.maijs 2023 1:13
1 0 Atbildēt

Jā un nē.

Piem., jau sen varēja elektrificēt Daugavpils līniju, kur dīzeļi dzenājās daudz un dikti, bet tagad jau vairs nav baigās vajadzības. Ja pareizi atminos, tad bija runa par 400M, dzelzceļa līniju elektrifikācijai, bet beigās, kārtējo reizi, mūsējie nofisās (palabojiet, ja kļūdos) un kārtējo reizi dabūja neko, tāpat kā tūlīt būs ar gāzes termināli.

Taču, pat, pasažieru vilcienu iepirkumu nejēdz uztaisīt, kur, reāli, būtu jābūt zināmiem vārdiem.

P.S. Mums kkā sanāk daudz ko papist, jo "iesaistītajiem" gribas dzīvot tikai tagad, bet par nākotni ir pajāt, kamēr mūsu kaimiņi, ES naudas izmanto prātīgāk un tur visi nesacenšas max debilitātes līmeņa sasniegšanā.

WALA 11.maijs 2023 7:01
0 0 Atbildēt

Gāzes yermināli vari te nejaukt, pasākums no sakta gala ir tikai kārtējā veiklu zeļļu afēra, neviens no viņu aprakstitajiem finansialajiem vai gāzes piegādes apjoma skaitļiem vēl brīdī kad ieguva stratēgiskas nozīmes statusu nebija pat tuvu realitātei. Te oar to esmu diskutējis gari un plaši.

Un vilcienu elektrifikācijas projekts gan šis gan jebkurš cits ir (pat neiedziļinoties) tikai naudas apguves pasākums. Un ja šķiet ka ES finansējums ir kāda "Doeva dāvana", tad man tevi nākaies apbēdināt - tā IR mana un tava nodokļu nauda, kas tā vai citādi vairāk vai mazāk bezmērķīgi tiek notrallināta u objektīvas vajadzības tajā ir ļoti maz.

imzz 11.maijs 2023 10:47
1 0 Atbildēt

Elektrificēts dzelzceļš ir izdevīgs tikai pie liela kravas un pasažieru pārvadājumu apjoma. Tas ne tikai jāuzbūvē , bet arī jāuztur. Tātad, būtu jāpalielina LDz štats un jāpiepērk tehnika. Bez tam nevajag aizmirst par mūsdienu elektrības cenām. Dzelzceļš pelna ar kravu pārvadājumiem, specifiski ar tranzīta pārvadājumiem uz ostām. Bet Ldz tak nevarēs paprasīt vairāk par tranzītu tikai tāpēc, ka dzelzceļš elektrificēts. Tātad, izdevumi pieaugs, ienākumi ne.

Kanibaals 10.maijs 2023 21:12
2 0 Atbildēt

Vēl derētu uz uzpumpējamām riepām, lai vilciens var uz Ērgļiem aizbraukt.

WALA 10.maijs 2023 22:39
0 0 Atbildēt

Pilnīgs bleķis, kamēr LDZ cargo stumda visu ar dīzeļlokomotīvēm kait tajos pašos Zemitānos pie Dominas, idiņus kas gudri spriedelē par bezemisiju transportu vajadzetu aizdzīt uz Zemitaniem pastāvēt un paskatitues kas zem gajeju tilta braukalē.

Bet uz kopēju visadu Rīgas piesārņojumu fona, tas viss vienalga ir nekas ...

Po 11.maijs 2023 1:16
2 0 Atbildēt

Automobīlisti puteņa dienās tiks aicināti līdzi ņemt savu auto akumulatorus(biļetes vietā).

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti