Visi komentāri - Pietrūkst 100 šoferu - "Rīgas satiksme" prasa atvieglot iespējas šoferiem iegūt autobusa vadītāja kategoriju

Pietrūkst 100 šoferu - "Rīgas satiksme" prasa atvieglot iespējas šoferiem iegūt autobusa vadītāja kategoriju 13

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 15.jūnijs 2023 17:31

Pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" vērsies Satiksmes ministrijā (SM) ar lūgumu atvieglot šoferu iespējas iegūt autobusa vadītāja kategoriju, ceturtdien preses konferencē informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

Patlaban, lai iegūtu D līmeņa transportlīdzekļa vadītāja kategoriju, kas ļauj vadīt autobusus, vadītājam jābūt jau iegūtai C līmeņa jeb kravas automašīnas vadītāja kategorijai.

Innusa norādīja, ka uzņēmums cer uz šī regulējuma maiņu, kas būtiski atvieglotu iespējas piesaistīt jaunus autobusa šoferus. 

Uzņēmumam trūkstot mazliet vairāk nekā 100 autobusu un trolejbusu vadītāju. Brīdī, kad tiks atjaunota tramvaju satiksme pār Basas tiltu, uzņēmumā būs aptuveni 50 autobusa vadītāju vakances un aptuveni 60 trolejbusu vadītāju vakances.

Situācija ar trolejbusu vadītāju tūkumu esot vēl asāka, jo pašlaik mācīties gribētāju esot tik maz, ka nav iespējams izveidot mācību grupu.

Nedaudz trūkstot arī tramvaja vadītāju, taču jau plānotas jauno tramvaja vadītāju mācības, kas ļautu iegūt 30 jaunus tramvaja vadītājus. 

Kā ziņots, pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" apgrozījums 2022.gadā bija 168,7 miljoni eiro, savukārt peļņa - 1,25 miljoni eiro.

 
Visi komentāri
 
Jobo 15.jūnijs 2023 18:55
4 0 Atbildēt

Nu nē. Jau tagad viena daļa sab transporta vadītāji brauc kā tādi idioti. Brīžiem aizmirstot, ka viņi ved pasažierus. Bet vajag kautko pierādīt vieglo autovadītājiem.

srt 15.jūnijs 2023 19:34
5 0 Atbildēt

Nevar Vernonu no pensijas izsaukt? Viņš viena nogāzīs pa trijiem stabili! Maksimums nedēļa un visa Rīga dancos pēc viņa noteikumiem.

Vernons 16.jūnijs 2023 20:05
0 0 Atbildēt

Ha! Liels gods tiek izrādīts.

3000 15.jūnijs 2023 22:36
4 1 Atbildēt

Dod man 3000 algu uz rokas un nāku jau rīt strādāt!

Vernons 16.jūnijs 2023 7:48
3 1 Atbildēt

Kāpēc vispār tiesības,lai brauc bez !

WALA 16.jūnijs 2023 8:06
1 0 Atbildēt

Tip lai var brīvi "izkauties" visas "ieintersētās puses", beztiesību skūteristi, velsipēdisti un sab. trans. ...

VECAIS 16.jūnijs 2023 9:25
5 0 Atbildēt

Tas būs uzjautrinoši,kā no B kategorijas pārsēdīsies uz lielo sakabes autobusu....

Nepārvarama rijīguma dēļ negrib nopirkt (darbaspēks ir prece) soferus,un tad brīnās.

MMX 16.jūnijs 2023 9:45
8 1 Atbildēt

Pēc sava pieredzes ar mūsu vietējo menedžmentu, saruna RS telpās varēja izskatīties aptuveni šādi:

-"Šef, mums trūkst šoferu, vajadzētu kaut ko darīt lietas labā"

-"Samazinām prasības un ņemam visus pēc kārtas"

-"Šef, bet varbūt piedāvāt lielākas algas?"

-"Ja tu atdosi savu tad varam arī tā"

-"Ok, tātad samazinām prasības"

Prasību samazināšana nevis algu celšana mūsu valstī ir kļuvusi tik izplatīta problēma, ka pat pietiekami nopietni uzņēmumi to uzskata par normu un visiem pajāt par rezultātu. Vēl nedaudz un atsevišķi darba devēji vienkārši sāks ķert bomžus uz ielas lai tik ir ko iebāzt uz brīdi darbā

Reāli 16.jūnijs 2023 15:08
1 0 Atbildēt

un tas ir gandrīz visos lielajos tā sauktajos,  sabiedrisko pakalpojumu uzņēmumos,  arī telekomunikāciju,  elektrības utt.  Absolūti garām arī klientu serviss. Tāds sajūta ks tur uz visu Latviju pieņemtas 3 vidusskolnieki,  lai risinātu visas problēmas utt

Nja 16.jūnijs 2023 11:01
1 0 Atbildēt

Kad RS sapratīs ka viņi nekonkurē darba tirgū tikai par šoferiem? Maksājiet algu un citu profesiju pārstāvji varbūt arī gribēs pārsēsties?

didzisk 16.jūnijs 2023 11:33
2 0 Atbildēt

Laikos, kad tikko pardādījās "alternatīvais dienests" kā vienīgā iespēja neiet krievu armijā (ap 1990. gadu), viens no variantiem bija izmācīties un 2 gadus braukāt par trolejbusa vadītāju. Pie tam 18-19 gadīgi jaunieši uzreiz dabūja arī B kategorijas tiesības.

Šādas klases iespēja varētu pievilināt ne vienu vien. Protams, kamēr pret strādājošiem neizturēsies kā pret cilvēkiem (un ne tikai algas ziņā), nekas labs tur ilgtermiņā nesanāks.

HE 16.jūnijs 2023 14:50
1 0 Atbildēt

Pie robežas sētas ar baltkieviju ir ļoti daudz "šoferu'' , kur problēma ved tik šurp , ja kotletes boltjā var vadāt varēs arī vakcinētos vest...

Rexx 16.jūnijs 2023 15:26
1 0 Atbildēt

Situāciju regulē darba tirgus: autobusa šoferim- ne vieglsdarbs ar cilvēkiem, satiksme sarežģīta, stresa netrūkst, atbildība par visu- transporta līdzekli, biļešu tirdzniecība, grafika ievērošana, autovadītāja darba un atpūtas laika ievērošana

....

Un par šo 800eur/ mēn uz rokas. Nu labi, biļešu bisness😁, degvielu notirgot...vēl varbūt tikpat. Ja nav ar kontrolieriem jàpadalās....

Labāk tad darīt ko citu, kur mazāk stresa.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 20

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti