Uzņēmēji: valdības plānotais nodokļu paaugstinājums degvielai apdraud konkurētspēju un eksistenci 24

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 3.oktobris 2023 8:34

Jaunās valdības atbalstītie nodokļu politikas priekšlikumi 2024.-2026.gadam apdraud vairāku nozaru iespējas ne tikai konkurēt, bet arī eksistēt, pausts Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) izplatītā paziņojumā.

Organizācija ir aicinājusi ekonomikas ministru Viktoru Valaini (ZZS) trešdien, 4.oktobrī, piedalīties konfederācijas padomes sēdē, lai uzklausītu viņa skaidrojumu par publiskajā telpā izskanējušo informāciju par nodokļupamatnostādnēm. LDDK biedru lokā esot vairāki uzņēmumi un nozares, kuriem "iepriekš nesaskaņotās un ar darba devējiem neapspriestās nodokļu izmaiņas" radot ne tikai ievērojamu finansiālo, bet arī birokrātisko slogu.

Kā norāda LDDK, kopš 2023.gada sākuma LDDK un citas iesaistītās puses, tajā skaitā Ekonomikas ministrijas (EM) pārstāvji, piedalījās Finanšu ministrijas (FM) darba grupā, kur tika analizēti dažādi nodokļi Latvijā un potenciālā fiskālā ietekme šo nodokļu izmaiņu gadījumā. LDDK un partneri, tajā skaitā partijas skaidri iezīmēja mērķi - celt Latvijas konkurētspēju Baltijas valstu vidū, kā galveno virzītājspēku nosakot darba spēka nodokļu režīma pilnveidi.

LDDK ģenerāldirektors Kaspars Gorkšs uzskata, ka patlaban "nodokļu politikas plānošanā ir iestājusies kognitīvā disonance, jo darba grupās spriestais, normatīvajos aktos iekļautais un publiskajā telpā izskanējušais ir pretrunā viens otram".

"Ne velti arī Eiropas Komisija ir nobažījusies par sociālā dialoga stāvokli Latvijā, kas ir aizvien vairāk atkarīgs no publiskā sektora ieinteresētības un neapkopo iesaistīto pušu viedokli un ekspertīzi. Lēmumus pieņem šaurs ierēdņu loks, vadoties pēc subjektīvi piemeklētām matemātiskām formulām, izvēloties mainīgos, kā kurā brīdī vieglāk nonākt pie vēlamā iedomātā rezultāta. Tāpēc uzstājam, ka ekonomikas ministra nozīmīga funkcija ir darba devēju argumentus un priekšlikumus virzīt saskaņošanai FM nevis politiskas kaulēšanās procesā, bet gan skaidri iestājoties par mums kopīgajiem mērķiem," pauž Gorkšs.

Kā norāda LDDK, no visiem sociālo un sadarbības partneru piedāvājumiem, kas pārstāv uzņēmēju un darba devēju intereses, līdz šim vērā ņemts minimāls kāpums darba devēja kompensācijai darbiniekam saistībā ar attālināto darbu un iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) atbrīvojuma sliekšņa pārskatīšana veselības apdrošināšanas prēmiju summām. Pārējie FM rosinājumi esot nākuši bez diskusijām ar sociālajiem un sadarbības partneriem, kā rezultātā virknē nozaru jau vairākkārt palielinājušies izdevumi, kas apdraud to konkurētspēju.

Piemēram, Latvijas Stividorkompāniju asociācija (LSA), kas ir LDDK biedrs, secinājusi, ka 2023.gada 26.septembrī valdības atbalstītie FM nodokļu politikas priekšlikumi 2024.-2026.gadam ir balstīti uz nodokļu palielinājumiem, kas samazinās ekonomisko aktivitāti un novedīs pie ostu nozares nozīmīgiem un eksistenciāliem sarežģījumiem. LSA, kura pārstāv Latvijas ostās strādājošos uzņēmējus, uzsver, ka konsultācijas un informācijas apmaiņa ar nozari par plānoto akcīzes nodokļa likmju palielinājumu dīzeļdegvielai, degvieleļļai un petrolejai, ko izmanto speciālās ekonomiskās zonas un brīvostas, nav notikusi, un, plānojot akcīzes nodokļa likmju dubultošanu jau 2024.gadā un to palielināšanu par 500% 2026.gadā, nav vērtēta kopējā situācija ostu nozarē.

LDDK aicina FM nekavējoties atjaunot sociālo dialogu un darbu pie nodokļu pamatnostādnēm, valdības pārstāvjiem iekļaut jaunās valdības rīcības plānā konkrētus, izmērāmus valsts ekonomiku veicinošus pasākumus un iestrādāt tos 2024.gada prioritātēs. LDDK atkārtoti uzsver EM lomu savstarpējā dialoga un sadarbības veicināšanā, kas novestu pie konkrētiem un izmērāmiem rezultātiem un tuvinātu mērķim - Latvijas ekonomikas izaugsmi veicinošai nodokļupolitikai.

Kā ziņots, valdība pagājušajā nedēļā atbalstīja vairākus FM sagatavotajā informatīvajā ziņojumā par valsts nodokļupolitikas pamatnostādņu 2024.-2027.gadam izstrādes virzību minētos nodokļu politikas priekšlikumus, kurus paredzēts pieņemt kopā ar 2024.gada budžetu.

Nodokļu sistēmas pilnveidošanas priekšlikumi tiks sagatavoti virzībai pēc pamatnostādņu apstiprināšanas 2023.gada beigās, tomēr vienlaikus ir identificēti vairāki nodokļu politikas priekšlikumi, kurus, ņemot vērā to aktualitāti, varētu virzīt apstiprināšanai kopā ar valsts budžetu 2024.gadam.

Darba grupas priekšlikumi paredz celt akcīzes nodokli alkoholam, naftas produktiem, tabakas izstrādājumiem, kā arī celt azartspēļu nodokli.

Darba grupa arī rosina vienkāršot mikrouzņēmuma nodokli (MUN), kā arī veikt vairākas izmaiņas IIN, pievienotās vērtības nodokļa (PVN), dabas resursu nodokļa, kā arī uzņēmuma ienākumu nodokļa (UIN) piemērošanā, tostarp atbalstīt obligāto UIN avansa maksājumu bankām 20% apmērā no iepriekšējā gada peļņas, kas nākamā gada budžetā varētu dot 140 miljonu eiro ieņēmumus.

Darba grupā vēl turpinās diskusijas par konkrēto priekšlikumu dizainu - likmēm, atvieglojumu lielumu un administrēšanas jautājumiem, tādējādi tie vēl var tikt precizēti pirms iesniegšanas Ministru kabinetā.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 3.oktobris 2023 8:41
1 0 Atbildēt

Nodoklis alkoholam mazinās konkurētspēju?

BMW 3.oktobris 2023 8:47
16 0 Atbildēt

Vajadzētu arī noteikt, ka valdībai savos dienesta auto degviela jālej no personīgajiem līdzekļiem, citādi jau viņiem pofig, cik kas maksā!

0pis 3.oktobris 2023 8:52
11 3 Atbildēt

Mierīgi varētu dubultot nodokļus saldajiem dzērieniem un ēdieniem, visām kokakolām, tortēm, kūkām - lai nestumtu iekšā pārāk bieži. Dažs tā dēļ nemaz nevar iekāpt parastā auto - vēders traucē un tad vajag krosoveru kur nav jāpieliecas.

0pis 3.oktobris 2023 9:38
3 3 Atbildēt

Nu ko, resnvēderi jau mīnusso? Davai, sarauj, nopelniet sev pusdienas 😊

BMW 3.oktobris 2023 12:30
6 0 Atbildēt

Vēl trakāk ir ar makdonaldpakaļu uz velosipēda ar tiem šaurajiem beņķiem, kas uzberž cirksni!

0pis 3.oktobris 2023 13:42
0 1 Atbildēt

Uzberžot platie beņķi. Šaurais tāpēc ir labs, ka balsta gurnus no apakšas, bet nerīvē no sāniem. Arī resnajiem jo arī viņiem vajag tikai atbalstu, nevis sēdēšanu kā dīvānā. Fizika un fizioloģija.

wons 3.oktobris 2023 9:00
4 0 Atbildēt

Itālijā ir dārgāka degviela, bet pārtika un citas preces maksā lētāk, kā pie mums. Vai tiešām no tā, ka palielināsies degvielas cenas speciālajās ekonomiskajās zonās, iestāsies viss pavisam slikti. Cik saprotu no teksta tautai jau degvielas cenas nepaaugstināsies.

BMW 3.oktobris 2023 12:32
5 0 Atbildēt

Loģistika izmanto degvielu, ja loģistika paliek dārgāka viss paliek dārgāks, Tas pats ar sabiedrisko transportu, drīz biļete RS autobusā maksās 5 Eur, jo pieaugs ne tikai degviela, bet būs jāceļ arī algas!

Toms1 3.oktobris 2023 18:38
0 0 Atbildēt

Sabiedriskajam transportam Rīgas satiksmei/ Vilcieniem/Autobusiem starppilsētu vai  reģionos NAV pilnīgi nekāda sakara ar degvielas cenām!!!

 Pilnīgi viss sabiedriskais transports Latvijā tie uzturēts no Valsts budžeta vai Pašvaldības naudas  , investīcijas un ilgtermiņa ieguldījumi tiek finansēti arī no Eiropas savienības fondiem.  Biļetes var celt cik grib bet beigās par visu samaksā Valsts ........

Toms1 3.oktobris 2023 18:45
1 0 Atbildēt

Rimi, Maxima un Lidl ir centralizēti Baltijas mērogā visi procesi piegādes,  transporta un loģistikas pakalpojumi. 

Degviela maksāja zem 1 eiro tad uzcēla uz gandrīz 2 eiro. Bet kāpēc pārtikas,  medikamentu, un citas cenas nesanāk mainīties 100% uz augšu tad atkal lejā par 100% utt.

Toms1 3.oktobris 2023 18:51
1 0 Atbildēt

Nīderlandē degviela ir dārgāka bet inflācija ir zemāka ka Latvijā. 

Nīderlandē degviela maksā vairāk kā Latvijā,  bet apģērbi,  elektronika,  sadzīves tehnika,  TV, saldumi,  bērnu preces,  mājsaimniecības piederumi,  smaržas, kosmētika maksā,  tikpat cik Latvijā vai atsevišķos gadījumos krietni lētāk īpaši ja ir akcijas/,izpārdošanas .......

MMX 3.oktobris 2023 10:05
16 0 Atbildēt

Biedri, valsts kase ir tukša jo Rīgas birojos sēdošajiem vajag piķi konsultācijām un pētījumiem. 

Rekur Veselības ministrija pa 3,7 miljoniem Eur pētīs veselības problēmas, savukārt Izglītības ministrijas paspārnē pa 300K Eur tiks "pārstāstīts Uzvaras parks". Biedri, ja mēs nesametīsim šiem projektiem, tad komunisma un gaišās nākotnes nebūs

Hmm 3.oktobris 2023 12:59
3 0 Atbildēt

Laikam būs vēl tukšāka, jo Valsts pētījumu programmai sporta nozarē atvēl 4,5 miljonus eiro

.

Par programmas virsmērķi noteikta Latvijas sporta kapitāla un tā potenciāla efektīva izmantošana valsts ilgtspējīgai un sabiedriskai labklājībai, attīstot sporta zinātnisko un analītisko uz datiem balstīto bāzi, kā arī stiprinot materiālzinātnisko un medicīnisko kapacitāti ilgtspējas un efektivitātes veicināšanai sportā.

MMX 3.oktobris 2023 14:20
5 0 Atbildēt

Ā, nu redz, vēl pāris miljonus vajag. visādi LDDK te kaut ko satraucas par konkurētspējām, tikmēr fonā plānojas pētījums par sportu valstī, kurā dzīvo 1,8 miljoni iedzīvotāju un vidējais pilsoņa vecums ir ~42 gadi. Pēc dabas neesmu pesimists, bet rodas iespaids, ka cilvēki augšējos plauktos plāno vēl pēdējo reizi kārtīgi padzīvot pirms visi kļūsim par bomžiem.

Infekto 3.oktobris 2023 14:41
2 2 Atbildēt

Es pērku leišos dīzeli. Jo mūsu degviela ir sliktas kvalitātes. Leišos ir gan lētāka gan kvalitatīvāka, vairāk var nobraukt km, jūtami labāk motors strādā. Mūsējā kkā ir tā ka ielej un km kka mazāk var nobraukt.

Janka 3.oktobris 2023 15:15
2 0 Atbildēt

Septembrī biju mazā vienas dienas ceļojumā leišos, nejaušības pēc iebraucu cirkulī pēc kafijas.

 Sāku skatīties, ka jopcik... Dīzelis standartā ir par 8c lētaks.

Mūsu cirkuļa karti neņēma pretī(prasīja reģistrēties, bet man nav lietuvas tel. nr.)

 Tā ka lēju līdz lūpai pa standarta cenu = 1.55€/L

Tikmēr pie mums Cirkulī tanī pat dienā standartā cena pilonos spīdeja 1.64€ un tad ar ''mega'' brīvdienu atlaidēm sprauž te batonus ausīs un visi kā jēriņi arī pilda, sakot vēl latvijas DUS magnātiem, paldies par šādam labām akcijām 😉😅🙈

Protams speciali uz leišiem nebrauksi pildīt, jo ceļš diži neatmaksāsies, ja vien apjoms nebūs tonnās... Bet nu jā.... TIK ĻOTI TE APKĀŠ VISUS AUTOBRAUCĒJUS UN VĒL NAV GANA!

Krišs 3.oktobris 2023 15:04
1 0 Atbildēt

Pēc viņu teiktā jau entos gadus, samazināt degvielas nodokli ir neiespējami(kaut mums ir viens no augstākajiem nodokļiem eiropā, īpaši ja skatās attiecībā pret vidējo algu.) 

Bet ja iet runa par palielināšanu. Tad uzreiz vienbalsīgi viņi visi sāk žēlīgi ņaudēt, ka VAJAG!

Noželojami! 😕

Toms1 3.oktobris 2023 18:14
0 0 Atbildēt

Visiem uzņēmumiem tiek dotas ļoti lielas atlaides degvielai, ņemot vērā ka degvielas tirgotāju peļņa vispār ir 2% vai 2.5%  atlaides ir ievērojamas!!!! 

NAV noslēpums ka uzņēmumiem īpaši Maz.vid.uzņ. segmentā atskaita PVN priekšnodokli 21% arī degvielai ar kuru brauc privātajās darīšanās,  ved sievu vai mīļāko atpūsties,  braucu uz laukiem , vedā bērnus uz skolu vai bērnu dārzu utt.

Toms1 3.oktobris 2023 18:19
3 0 Atbildēt

Es saprastu ka pensionāri,  invalīdi, skolotāji vai pārējie Latvijas nabagi un trūkuma cietēji bļautu ka ir dārga degviela. Bet uzņēmēji,  miljonāri,  lielie darba devēji ko apvieno LTRK un LDDK varētu paklusēt tagad

Ezis UK 3.oktobris 2023 19:30
1 0 Atbildēt

Sāksim ar galvām! Max alga valsts darbiniekam 5X minimālā valstī.Komunistu specaurlaides un piestātnes likvidēt.Tagad apmekletājs maksā par stāvietu bet bonza psr velti stāv tas ir vēl pluss pie algas 360 euro.Tālāk samazināt no 336000 uz 180000 ,bet ne uz ārstu,skolotāju un polocijas rēkina,bet uz starpresoru,pārnovadu utt" specialistiem"

Dzērājs 3.oktobris 2023 21:51
3 0 Atbildēt

Labas ziņas, CP būs vēl mazāk ielās, degvielas limits beigsies jau mēneša pirmā dienā! Urrā!

Krotow 4.oktobris 2023 10:53
0 0 Atbildēt

Nepriecājies par agru. Uzliks visur vidējā ātruma radarus par tavu paša nodokļu naudu. Tai skaitā tavā pagalmā un sodīs sīkos, kuri brauc ar divriteni virs 20 kmh.

Dzērājs 4.oktobris 2023 12:37
0 0 Atbildēt

Jā, bet radars neliek pūst trubiņā! Parasti jau tie, kas šmigā, brauc stipri lēni, lai nepievērstu uzmanību! Bet, ja benzīns dārgs, CP udžetā būs robs, vajadzēs savilkt jostas! Atlaidīs darbiniekus un paliks pie tehniskās kontroles līdzekļiem, kam nav jāmaksā alga.

650 4.oktobris 2023 15:24
1 0 Atbildēt

(c)...arī Eiropas Komisija ir nobažījusies par sociālā dialoga stāvokli Latvijā.. nu JĀ! 

Vienlaikus šī pati Euro Komisija bažās/Par! ekakonanomisko stāvokli LV-ijā ir tālredzīgi izdevusi regulējošo Regulu numur 2023/956 , ar kuras saturu esošie un/vai topošie uzņēmīgie Uzņēmēji var (īsumā..) iepazīties šeit: eur-lex.europa.eu/legal-content...=1695635288261

PS., "iepazīties" gan derētu jebkuram Loham, kuŗš tuvākajā pārskatāmākajā Nākotnē vēlas ievest (ES sastāvā ietilpstošajā) LV Republikā kādu (gandrīz jebkādu) dzelzs vai alumīnija izstrādājumu no kādas tā dēvētās 3šās valsts..Noformēt, tāteikt, tā dēvēto vispārzināmo "importa muitas procedūru".

No 1.oktobra šis ir spēcīgā spēkā,tā ka Jebkādus šādus importa darījumus ieplānojušie uzņēmīgie LVLohi var par savu Nākotni būt itin pārliecināti.Tā ir drošās euro rokās.Nekādu šaibu nav, kādam būs jāmaksā/Par!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti1111

Skaties tiešraidi plkst.19.00; Šovakar paziņos “Latvijas Gada auto 2024” laureātus. Zināmi papildus nomināciju Top 3 auto (+ VIDEO) 5

Šovakar apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto iegūs titula “Latvijas Gada auto 2024” ieguvēju, kā arī apbalvoti laureāti papildus nominācijās. Nominācijas ir atkarīgas no katrā konkursa gadā pieteikto auto modeļu skaita un to īpašībām. Zināms, ka šogad tiks piešķirtas 10 balvas papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Kā rīkoties, ja auto uz ceļa saslīd? Skaidro eksperts 8

Ziema nes sev līdzi gleznainu, sniegotu ceļu ainavu, taču tā sagādā arī izaicinājumus autovadītājiem, īpaši, ja runa ir par slideniem ceļa apstākļiem. Lasīt vairāk

 

Bezceļš bez robežām. Can Am Maverick piedzīvojums Portugālē (+VIDEO) 1

Par tādu transportlīdzekli kā Can - Am Maverick pirms pāris gadiem bija dzirdējis tikai retais. Taču pateicoties minirallijam un Dakaras maratonam par Maverick dzirdam arvien biežāk. Šoreiz Autoziņas ir Portugālē, lai izbrauktu ar jaunāko un vienlaikus arī jaudīgāko Can- Am Maverick XRS. Lasīt vairāk

 

6 jauni "Toyota" elektroauto līdz 2026.gadam; parāda krosoveru konceptus (+ FOTO)

Japānas autobūves uzņēmums Toyota nodemonstrējis konceptuālos krosoverus Urban SUV un Sport Crossover, kas par sērijveida modeļiem pārtaps līdz 2024. un 2025.gadam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti