Visi komentāri - Ekspluatācijā nodota pirmā Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla daļa

Ekspluatācijā nodota pirmā Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla daļa

 

Foto: Publicitātes foto

SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" | 13.februāris 2024 12:52

Pabeigta un ekspluatācija nodota pirmā no astoņām Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvatļaujām, tostarp pirmā būve – transformatoru apakšstacija. Jaunā apakšstacija jau šobrīd apgādā Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju ar elektrību, nodrošinot modernākas un drošākas inženierkomunikācijas.

Tāpat pabeigtās būvatļaujas ietvaros projekta dienvidu pusē no Maskavas ielas līdz Lāčplēša ielai veikta uzbēruma un infrastruktūras demontāža, visā projekta zonā pabeigti apjomīgie apakšzemes komunikāciju un inženiertīklu pārbūves darbi.

“Rail Baltica pamatoti tiek dēvēts par Baltijas valstu lielāko simtgades projektu – funkcionējošas infrastruktūras nodošana lietotājiem, pasažieriem un kravu pārvadātājiem sastāv no daudz sarežģītiem un savstarpēji saistītiem elementiem. Kamēr vieni Rail Baltica infrastruktūras elementi vēl tiek projektēti, citus mēs jau pabeidzam. Latvijas komandas uzkrātā pieredze procesu novadīt no projektēšanas līdz pabeigtai būvei ir būtiska, uzsākot pamattrases būvniecības ārpus Rīgas,” akcentē Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris. “Rīgas centrs ir inženiertehniski ļoti sarežģīts Latvijas trases posms un tā mērķtiecīga īstenošana posmu pa posmam ir vienīgais veids, kā nonākt līdz gala rezultātam. Būtiski, ka katrs posms jau sniedz atdevi sabiedrībai –šajā gadījumā tās ir modernas un drošas inženierkomunikācijas.”

Rail Baltica Rīgas Centrālais mezgls kā “projektē un būvē” (design&build) projekts ir sadalīts astoņās dažādas intensitātes, funkcionalitātes un novietojuma būvatļaujās. Oficiāli pabeigta un februārī ekspluatācijā nodota pirmā no tām. Būvprojekti ir atsevišķi nodalītas Rīgas Centrālā mezgla projekta daļas, kuras tiek projektētas, saskaņotas un izbūvētas neatkarīgi viena no otras, lai izmaiņas vienā no posmiem neaizkavētu un neietekmētu citu projekta posmu īstenošanu.

Pabeidzot pēdējo inženierkomunikāciju izbūvi Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojumā, būvnieks BERERIX pabeidzis pirmo projekta daļu. Šī būvprojekta tvērumā veikti atsevišķu infrastruktūras  elementu demontāžas darbi, esošo Latvijas dzelzceļš signalizāciju un komunikāciju pārcelšana un pārbūve, kā arī inženierkomunikāciju izbūve posmā no Maskavas ielas pie Rīgas starptautiskās autoostas līdz dzelzceļa pārvada pār Lāčplēša ielu zonai.  Izbūvēti vairāk nekā 100 kilometri dzelzceļa signalizācijas kabeļu, 43 kilometri jaunu telekomunikāciju un jaudas kabeļu tīklu, kā arī vairāki kilometri ūdensvadu. Projekta ietvaros veikta arī nepieciešamā pilsētas inženierkomunikāciju pārbūve.

Ekspluatācijā nodota arī jaudīga transformatoru apakšstacija, kas atrodas Rīgas Centrālās stacijas tuvumā. Jaunā tehniskā ēka izbūvēta ar mērķi apgādāt Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas zonu ar elektrību, kā arī paredzot nākotnes vajadzības, ka tā nodrošinās ar elektroenerģiju arī Rail Baltica infrastruktūras vajadzības. Jaunā transformatoru apakšstacija jau šobrīd pilnvērtīgi darbojas un ar elektrību apgādā esošo staciju.

2024. gadā turpinās darbi Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla dienvidu pusē – nākamajā būvniecības darbu un finansējuma posmā BERERIX uzsāks dzelzceļa sistēmu izbūvi - jaunu sliežu ceļu un kontakttīklu, dzelzceļa signalizāciju un inženiertīklu ierīkošanu. Tāpat šī gada pavasarī plānots pabeigt Gogoļa ielas dzelzceļa pārvada izbūvi nepieciešamajā apjomā, lai atjaunotu privātā transporta plūsmu šajā zonā. Nozīmīgs mērķis šim gadam ir arī jaunā Rail Baltica dzelzceļa tilta pār Daugavu izbūves uzsākšana Daugavas labajā krastā.

Rīgas Centrālās stacijas zonā atbilstoši pieejamajam finansējumam 2024. gadā plānots uzsākt stacijas dienvidu puses inženiertīklu izbūvi un iesākt apdares darbus, kā arī turpināt jumta izbūvi un veikt eskalatoru un liftu izbūvi un stacijas zonas labiekārtojuma darbus. Šogad plānots pabeigt stacijas nesošo konstrukciju izbūvi, kā arī veikt stacijas pārvadu un platformu konstrukciju darbus.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti