Visi komentāri - Kā ar “otrabotku” kurinātās krāsnīs nosvilina krietnu valsts budžeta kumosu

Kā ar “otrabotku” kurinātās krāsnīs nosvilina krietnu valsts budžeta kumosu 33

 

Foto: Publicitātes foto

Zaļais punkts | 5.oktobris 2025 12:32

Katru gadu Latvijā tiek pārdotas aptuveni 15 000 tonnu smēreļļas. Aptuveni pusi pēc izmantošanas savāc un pārstrādā – sadedzina īpaši augstā temperatūrā, bet degšanas blakusproduktus attīra, un pāri paliek tikai ūdens tvaiki, kas kā balti dūmi paceļas no industriālajiem skursteņiem.

Par tiem bažīties nav pamata. Daudz vairāk jāuztraucas par atlikušajiem tonnu tūkstošiem, kuri apkures sezonas gaidās pārpludina tirdzniecības sludinājumu portālus. Atraduši pircēju, tie videi un cilvēkam pagalam nedraudzīgi izkūp apkures krāsnīs legāla kurināmā vietā. Lai to mainītu, jāveido droša un ilgtspējīga sistēma, kas balstās uz tirgotāju, autoservisu, atkritumu apsaimniekotāju un valsts institūciju sadarbību.

Kaut arī Latvija katru gadu sasniedz normatīvajos aktos noteikto smēreļļas savākšanas un apstrādes minimumu – 45 %, bīstamo atkritumu apsaimniekošanas uzņēmumiem nākas krietni pasvīst, lai to paveiktu. Tikmēr “pelēkajā” tirgū darbs sokas viegli un raiti.

Latvijā ar smēreļļu savākšanu un pārstrādi nodarbojas trīs licencēti uzņēmumi. Šo procesu uzrauga un kontrolē viena valsts institūcija – Valsts vides dienests. Klientu, galvenokārt autoservisu, ir simtiem, ja ne tūkstošiem. Cik no tiem darbojas pelēkajā zonā, nav zināms, bet uzraudzīt var tikai tos uzņēmumus, kas savu darbību ir oficiāli reģistrējuši un ir redzami Valsts ieņēmumu dienestam un Valsts vides dienestam. Vienas automašīnas eļļas maiņas procesā iegūtā izmantotā eļļa var piesārņot teju 4 miljonus litru saldūdens jeb 50 cilvēku gada ūdens patēriņu. Par laimi, vidē tiek izliets pavisam neliels apjoms izmantotās eļļas, taču tā ir priecāšanās par mazāko ļaunumu: motoreļļas uz nebēdu tiek dedzinātas neatbilstošās krāsnīs, radot gaisa piesārņojumu un veselības riskus cilvēkiem. Uzpircēji par izlietoto eļļu maksā ap 200–300 eiro tonnā. Skaidrā naudā. Tātad nekāda pievienotās vērtības vai akcīzes nodokļa, kas nonāktu valsts budžetā. Legāli uzņēmumi, kuri godīgi maksā algas, nodokļus un pārstrādā eļļu atbilstoši valsts noteiktajām vides prasībām, nespēj konkurēt ar šādu cenu līmeni – krāšņu kurināmā degviela ar akcīzes nodokli maksā 3–4 reizes dārgāk.

Smēreļļu apsaimniekošanas jomā Latvija ir unikāla: starp Eiropas Savienības valstīm esam vienīgie, kas smēreļļu apsaimniekošanu ir pacēluši problēmas līmenī. No vienas puses, varētu lepoties, jo nav jau vienmēr jādara tikai tas, ko dara citi. Arī obligāts elektronisko cigarešu depozīts mums pasaulē patlaban plānots ja ne vienīgajiem, tad vieniem no pirmajiem gan, un ar to varēsim lepoties! No otras puses, citās valstīs noteiktu smēreļļas savākšanas un pārstrādes prasību nav, jo vienkārši tur videi nedraudzīgi nerīkojas. Ja šādu eļļu piedāvātu apkurei “pa lēto”, teiksim, Vācijā, visticamāk, reakcija būtu neizpratnes pilns skatiens. Eiropā gluži vienkārši nav pieņemts liet savā kurtuvē bīstamos atkritumus. Latvijā to dara uzcītīgi. Visvairāk akmeņu ir autoservisu dārziņā, taču arī citas nozares nav bez grēka. Piemēram, celtniecībā veidņu eļļošanai nereti tiek izmantota nevis speciālā veidņu eļļa, bet motoreļļas atkritumi, – sak’, ar kaut ko iesmērēs, būs jau labi.

Diemžēl vienam pašam Valsts vides dienestam nepietiek resursu, lai pārbaudītu katru autoservisu. Pašvaldības šajā gadījumā nebūs noderīgs palīgs: tās var kontrolēt, vai autoserviss nepiesārņo vidi un netrokšņo, bet tām trūkst kompetenču izvērtēt, cik atbilstoša eļļa tiek lieta kurtuvēs vai tirgota sludinājumu portālos. Tāpēc par nozari atbildīgajai Klimata un enerģētikas ministrijai (KEM) būtu jāveido stingrāks regulējums un jāuzliek par pienākumu daudz rūpīgāk fiksēt ienākošā un izejošā apjoma plūsmu ar atbilstošiem dokumentiem. Savukārt Valsts ieņēmumu dienests šo procesu varētu uzraudzīt ar padziļinātu interesi par aizdomīgi lētiem autoservisiem. Tad arī Valsts vides dienests varētu vieglāk kontrolēt to, cik daudz un kādas kvalitātes eļļa tiek savākta un apsaimniekota.

Kur patiešām būtu vērts ņemt piemēru no Lietuvas, – kā apsaimniekot automašīnu degvielas filtrus, gaisa filtrus un amortizatorus, kas arī satur eļļu. Tā ir Latvijā pavisam novārtā atstāta joma. Mēs daudzmaz uzraugām eļļas filtru plūsmu, bet arī citiem filtriem būtu jākļūst par dabas resursu nodokļa objektu un jānosaka to apsaimniekošanas mērķi. Jau pēc desmit gadiem gribam noglabāt atkritumu poligonos ne vairāk par 10 % atkritumu, tomēr ļaujam tādam resursam kā izmantotās smēreļļas, eļļu un degvielu saturoši filtri vienkārši izkūpēt gaisā. Varbūt tomēr ir vajadzīga viena paraugprāva ar raganu medībām, lai šajā jautājumā ieviestu nedaudz baiļu un vismaz minimālu kārtību? Diemžēl labticība vien nepalīdzēs sasniegt mērķus, kamēr pelēkajā tirgū zels un plauks tirdzniecība ar izmantoto smēreļļu. Lai apgāztu manu teoriju, ikvienam ir iespēja līdz 10. novembrim iesaistīties videi kaitīgo atkritumu apsaimniekošanas un pārstrādes uzņēmuma “Oil Recovery” un partneru kampaņā “Nodod motoreļļu, pirms tā nodod tevi!”. Tās laikā iedzīvotāji, autoservisi un zemnieku saimniecības var bez maksas nodot izlietoto motoreļļu vairāk nekā 30 šķiroto atkritumu pieņemšanas laukumos visā Latvijā, bet apjomam virs 100 litriem pieteikt savākšanu no savas adreses.

 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 5.oktobris 2025 15:34
5 5 Atbildēt

Atrabotkas svilina tikai pilnīgi deģenerāti un dalbajobi. Tāpēc ka, jebkurš saprātīgs cilvēks tuvumā negribētu atrasties tam, kas nāk no šitām sētas krāsnīm pa skursteni.

Pļurkt 5.oktobris 2025 16:05
7 1 Atbildēt

Tikai pilnīgi deģenerāti un dalbajobi dirš par lietām no kurām neko nejēdz un par lietām, kuras nekad savā dzīvē nav redzējuši!!!

Normāls deglis sadedzinot atstrādāto eļļu nedz smird, nedz dūmo!

Kanibaals 6.oktobris 2025 0:24
2 2 Atbildēt

Kurš ta lieto normālu degli, papeldina tik pagali eļļā un met iekšā.

Pļurkt 6.oktobris 2025 10:30
1 0 Atbildēt

Es savām acīm esmu redzējis tos normālos degļus.

Kanibaals 6.oktobris 2025 16:19
1 1 Atbildēt

Gan jau tādi ir, bet tas nav vairumam. Vairums kurina tāpat.

Parādi kā caur to degli salona plastmasas un bamperus nokurināt. Tie taču arī iet uz urrā.

Pļurkt 7.oktobris 2025 8:21
0 0 Atbildēt

Kas būtu par iemeslu, lai es atbildētu uz taviem izdomājumiem = slimā suņa murgiem?

Kanibaals 8.oktobris 2025 1:29
0 0 Atbildēt

Kā reiz tavas fantāzijas neiet kopā ar realitāti. Tas ka tie, kas svilina atrabotku, svilina arī plastmasus nav nekāds izdomājums. Tā iet ka dzīvo 4 sienās un esi atrauts no realitātes.

Pļurkt 8.oktobris 2025 13:44
0 0 Atbildēt

Tā ir ka kopš dzimšanas esi stulbs un nespēj sajēgt, ka te runā par otrabotku, nevis par taviem izdomājumiem tukšā vietā!

imzz 5.oktobris 2025 16:54
2 0 Atbildēt

Atanora ir viduslaiku alķīmiķu krāsns nosaukums sevišķi augstas temperatūras iegūšanai. Augstas temperatūras deglis nav raķešu zinātne, jau viduslaikos to spēja.

Risinājums ir rekuperācija, sadedzināšanai paredzētā gaisa iepriekšēja uzsildīšana ar paša degļa siltumu. Piemēram, gaiss ienāk pa spirālveida cauruli kura apņem degļa liesmu un taml.

Jāmudina lohus 5.oktobris 2025 15:47
1 0 Atbildēt

mainīt eļļu (papildus radīt tās atrabotku) ik pa 3kkm, līdzšinējo apzelēti apjūsmoto 5 vai 7k vietā.

eko 5.oktobris 2025 16:49
7 0 Atbildēt

Savācam 7000 tonnu eļļas. Bet mums par maz.... Būtu jāļauj dedzināt visiem, kas to vēlas. Vairāk būtu jāskatās kā sadedzina eļļu. Ar šveicē vai vācijā ražotu degli arī nav nekādu dūmu. Daudzās valstīs eļļas dedzināšana ir pilnīgi legāla, par ko uzņēmumanm tiek piešķirti ekoloģijas punkti.

Otrabotka 5.oktobris 2025 17:09
36 4 Atbildēt

Problēma izzīsta no pirksta.

Kruīza kuģi kas piestāj ostā dienas laikā stāvot vairāk sūdus izmet gaisā, nekā atrabotka LV visa gada garumā.

Acu mālēšana.

Latvijā ir cita problēma cilvēkam ir mazi ienākumi bet taisa atrabotku it kā pelnītu miljonu. Vot tā ir īsta atrabotkas problēma.

It īpaši šo atrabotku taisa dāmas ap 30 kas dzīvo ar vecākiem neko nemaksa komunalajos un par edieniem, tapec visu naudu var izteret uz šmotkām un skaitumkopšanu, un tad taisa atrabotku, ka viņa tikai ar miljonāru pīsies.

No šādas atrabotkas bērnu dzimstība ir nokritusies līdz bezsamaiņai, ka ir dienas ka rīgas dzemdību namā nepiedzimst neviens mazulis.

Jurijs 7.oktobris 2025 8:05
1 0 Atbildēt

Otrabotku kurināt nav nemaz tik bīstami ja neskaitot ūgunsdrošību. Ja ir normāls deglis, sadeg viss. Uztraucas tāpēc, ka nauda aiziet gar degunu. Man uztrauc otrs, cepamo eļļu kannas liek atkrītumkastēs. Un zaao saspiež un ved prom.

Uzt\raugošie_kretīīni 5.oktobris 2025 18:11
6 2 Atbildēt

acīmredzot ir "saoduši" kārtējā pļaujaslaika tuvošanos.Viens pēc otra (nejaušā random sakritībā) nejauši uzrodas dažādi loh raksteļi. www.la.lv/draud-1000-ei...ajsaimniecibas

Atkritums ir (var būt) praktiski jebkāds pārpalikums, kas mājsainniecībā ir "atkritis" pilnīgjebkādas saimnieciskās vai humāncilvēciskās vai dabasspēku darbības (vai bezddarbības) rezultātā.Ieskaitot koku lapas,dzīvu būtņu zarnu saturu (tsk., kuņģa gāzes) un/vai jebkura veida eļļu (lubrikantu).

Mājsaimniecību būtu jāsoda ģeometriski progresīvā atkarībā no tajā deklarēto personu summārajiem (Patiesajiem) ienākumiem. Ieskaitot (pieskaitot) ēku un/vai zemes kadasstrālo vērtību un ņemot vērā visas Valsts visus neiegūtos (domājamos) ienākumus par iepriekšējaijaijiem 7ņiem gadiem.

Kā jau tika minēts- Lietuvā no 1.janv par katras 1gab autoriepas izmešanu dabā pienāksies sods vidēji 500eur.Drošvien atkārībā no riepas izmēra.Savukārt, tarifus par riepu utilizāciju te tūliņ jau vajadzētu pielīdzināt arī protektora atlikumam un sākotnējajai tās veikalnieciski kadarasstrālajai Vērtībai.

Nekonevarskaidri zināt, atliekvienīgi Mineet(s)..

krix 5.oktobris 2025 20:05
25 2 Atbildēt

Diez kā viņi ir iedomājušies savākt izlietoto smērvielu?

Piekabinās kaut kādu savācējvannu zem katra mezgla, kur tiek iespiesta smērviela? Liks tehnikas operatoram vai vadītājam ik pēc noteikta darba cikla ar špakteļlāpstu attīrīt visus mezglus? Izdalīs konteinerus izlietoto, nevajadzīgo kārtridžu, kannu savākšanai? Zem puspiekabes būs jāuzkarina savācējdeķis, lai no sedliem savāktu izspiesto ziežvielu?

Vai arī kārtējie birokrāti - excell varoņi ieraudzīja naftas produktu. Un nezinot tam pielietojumu, izsita piķi, ko vienkārši izdalīs no valsts budžeta, kurš jāapgūst, un kaut kas gudri jāizp...rž ēterā?

Par otrabotku. Rakstā jau parādīja galveno cēloni - finansiālais ieguvums. Legāli nododot izstrādo motoreļļu (vai citu eļļu) servisiem jāmaksā gan otrobotkas pieņēmējam, gan VVD par atskaišu ģenerēšanu par izcelsmi, gan VID, kuram iemesls jāt smadzeni par darbu uzskaiti. Pie tam otrabotkas pieņēmējs var uz vienu pieņemto litru kāst piķi gan no servisa, gan no budžeta par savākšanu, gan par izvešanu no valsts pārstrādei, gan no eļļu ražotāja par piegādāto produkciju, jaunas eļļas ražošanai.

Nav pretenziju, māki grozīties grozies, bet nevajag lielos dabas glābējus tēlot. Diez kuri ir tie, kas visbiežāk meklē, kur bez maksas vai lētāk nogrūst tos naftas produktu nosēdumus (DUS degvielas cisternu nosēdumi, otrabotkas filtrēšanas paliekas, u.c ), ko nevar sadedzināt?

Tā vien šķiet, ka dedzinātājs, vienkāršais rada mazāku kaitējumu gan dabai, gan valsts budžetam

Rexx 5.oktobris 2025 23:25
1 0 Atbildēt

Raksts par to, ka labāk maksāt par lietotās eļļas savākšanu kādam uzņēmumam, nevis lietot to savu telpu apsildīšanai. Nopietni? Normāli konstruēts deglis nodrošina iespēju sadedzināt sļļu tā, ka izplūdis ir praktiski tikai tvaiki. Pat smakaas nav.

Ekošmeko savāc vecos eļļas filtrus, Valkas rajons karjerā sadedzināt, metālu nodod lūžņos.

Normālā garāžā paši māk iekurināt katlu ar veciem filtriem.

Freijers 6.oktobris 2025 9:07
3 0 Atbildēt

Pirms pļurkstēt par kaitīgumu (kura, ja lieto atbilstošu šķidrās degvielas degli praktiski nav), neviens tā arī nav atbildēji, kādā veidā tad to izlietoto eļļu "pārstrādā"...vai tik tā pārstrāde nav citās, "autorizētās" krāsnīs ?

Pļurkt 6.oktobris 2025 10:29
2 0 Atbildēt

Ar garantiju sadedzina!

Jebkura degviela ir reizēs, ja ne kārtās dārgāka kā ieguvums par eļļas nodošanu!

Tad kāda mārrutka pēc jānodod?

iciks 6.oktobris 2025 14:51
2 1 Atbildēt

Kārtējā lielummānijas pazīme. Esam visai mazapdzīvota valsts, bet nu mums jābūt pirmajiem, kas ievieš šitādu sistēmu, jo citādi 1 pile eļļas piesārņos ezeru.

Ja palasa šos apokaliptisko vīziju pilnos rakstus, tad 1 pile eļļas visu piesārņo, 1 papirosa gals ir toksisks, par 1 izmestu bateriju nerunājot, bet 1 šīfera loksne 10 gadu laikā iznīcina 1 ciemu. 1 plastmasas maisiņš - bērniem nāve līdz 30 gadu vecumam tuvu un tālu.

Vajadzētu brīnīties, ka vēl spējam dzīvot vidē, kur ir tik daudz maisiņu, papirosu galu un nopilējušas eļļas.

BMW 6.oktobris 2025 15:07
20 2 Atbildēt

Ķīniešu lētie sūdiņi dabai ir lielāka problēma, jo visi pērk kaudzēm un tad izmet! Tās pašas šmotkas pērk un met ārā bez pārstrādes. Atkritumus mēš šķirojam, bet pēc sašķirošanas tos savāc viens un tas pats atkritumu vedējs, kurā viss tiek sabērts kopā kā rosolā! Neticu ka to kāds pāršķiro!

Mums ir depozīta sistēma, bet tetrapakas iet misenē, šampūnu un ziepju pudeles iet misenē, burkas misenē, ārzemju alkohola pudeles- misenē, vecās rotaļlietas misenē, bet jums rūp tikai veca otrabotka.  Kur paliek automašīnu saloni, kad veco mašīnu nodod Tolmetā?

VissSlikti 7.oktobris 2025 10:58
0 1 Atbildēt

Kārtējais aizspriedumos noslīkušais.. Visu apspriedīsim pa punktiem. Pirmais teikums - vispārinoša purpināšana. Apģērbu/tekstila šķirošana un tās konteineri pastāv jau gadus 5 vismaz. Jā, reizēm savākto saliek kopā, bet kaudze mašīnā tāpat paliek, kuru pārstrādes rūpnīcā pāršķiro (viņiem vienalga, vai tici tam, vai nē, tādas pastāv). Tetrapakas, mazgāšanas līdzekļu pudeles - dzeltenie konteineri. Burkas un ārzemju dzērienu stikla pudeles - stikla konteineros. Rotaļlietas - labdarības konteineri/Otrā Elpa. Salonus gan jau arī pa daļām var izmantot, ja nē - nākotnes jautājums. Visu šo atrast prasa pāris minūtes un ikdienu pārāk neapgrūtina. Protams, negribēt mainīties un attaisnoties, ka viss "tāpat ir shēma" utt šķiet vieglāk.

BMW 7.oktobris 2025 15:00
1 0 Atbildēt

Ok, ja gribi pa punktiem, tad atbildi pa punktiem:

1. Kur Latvijā ir tekstila pārstrādes rūpnīca? Nosaukums, Adrese, reģistrācijas Numurs? Tas ka ir konteiners vēl nenozīmē, ka pārstrādā.

2. Automašīnu salonu pārstrādes rūpnīca? Kur?

3. Ja jau šķirošana strādā, tad kāpēc par Picas kastes, Olu trauciņa, papīra dvieļu, vai smaržu pudelītes  izmešanu dzeltenajā konteinerā CleanR man piestāda līgumsodu?

4. Kāpēc brūnajā konteinerā nevar mest Tūju zarus, ja jau tas ir bio konteiners? Kāpēc tos norok getliņos?

uu 8.oktobris 2025 11:00
0 0 Atbildēt

neiet tetrapakas misenē, piem. Jelgavā tās jau drīkst izmest dzeltenajā konteinerā.

Njaa 6.oktobris 2025 21:45
2 0 Atbildēt

Visi iepriekšējie komentāri ir teju desmitniekā. 

Atlika pieminēt mazu niansi, budžetu ir jāpilda un pilnīgi pajāt kādā veidā kāst "cilvēku parasto" ...

Lasītājs 6.oktobris 2025 22:58
1 0 Atbildēt

Kad par to maksās, kā par akumulatoriem, tad varbūt nodos. Pagaidām lai krājas garažā. Aizvedīs paziņām, lai ziemā nokurina. Būs silta garāža, kur darboties.

Silver stacker 7.oktobris 2025 8:16
3 0 Atbildēt

Rakstā minēts:" krāšņu kurināmā degviela ar akcīzes nodokli maksā 3–4 reizes dārgāk." debīlo akcīzi būtu atcēluši un problēma risinātos, pati no sevis!

Fish 7.oktobris 2025 9:29
1 0 Atbildēt

Tas ir tīri Oil recovery (ex Eko osta) lobijs. Par šo rakstu ir labi samaksāts. 

Jo šādi lielajam uzņēmumam iet garām miljonu peļņa. Ar rūpēm par vidi te nav nekāda sakara

Sveiki, Gauja! 7.oktobris 2025 10:04
0 0 Atbildēt

Patiesībā tā eļļa tiek pārdota Mažeiķiem un pārstrādāta degvielā, kas attiecīgi tiek pārdota mums atkal. Tonnas cenu paši zināt. Reāli Tu šmekoOstai maksā, lai tā vienkārši uzvārītos. Neko viņa neapsaimnieko, vienkārši pārdod tālāk. Te arī visa muldēšana par neesošiem dūmiem utt. Starp citu, tie šķidrā kurināmā katli ļoti tīri dedzina, nav pat smakas. Piemēram Buderus.

mehs 7.oktobris 2025 11:22
0 0 Atbildēt

Droši nezinu neesmu pētījis, bet tas, ka nav smakas nenozīmē, ka gaisā nenonāk smago metālu mikro daļiņas, kuras nosēžas tavā ekoloģiskajā mazdārziņā un vēlāk kopā ar burkāniem u.t.t tiek tavā organismā. Vai arī tu ej veselīgajā pastaigā vakara stundā un veselīgi tās saelpojies. Es teiktu vecās eļļas dedzināšanai NĒ, ja skurstenim nav mikrodaļiņu filtru vai katalizatoru.

taaneko 8.oktobris 2025 19:51
0 0 Atbildēt

No kurienes tev eļļās smagie metāli?

Un kādi tie būtu?

Tavā uztverē ogļūdeņraži no kuriem pa lielam sastāv gan eļļa, gan degviela ir pilni ar smagajiem metāliem?

Padre 7.oktobris 2025 12:01
1 0 Atbildēt

50 cilvēki gadā patērē 4 miljoni litru ūdens?!kur.?!tas ir apmēram 220 litru dienā uz cilvēku..pizdets matemātika tiem ekspertiem...

Mārtiņš 8.oktobris 2025 1:58
0 0 Atbildēt

Katram ir skaidrs, ka dedzināt izstrādāto eļļu nav labi, bet ne jau aiz labas dzīves tā atrabotka tiek kurināta. Ja mūsu valstī ienākumu līmenis būtu tāds kā pieminētajā Vācijā, tad te arī neviens ar to nenodarbotos. Nabags dzīvo kā var, diemžēl.

MP 11.oktobris 2025 21:35
0 0 Atbildēt

Tas ir skaisti! Par LGTP!! Latvijas valsts un latvieši -  šodien es drāžu tevi, bet rīt tu mani!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV 1

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Gatava ziemai visu cauru gadu. Trīs Neste dīzeļdegvielas, kas nebaidās no sala (+ VIDEO) 3

Lielākajā daļā Latvijas iestājusies meteoroloģiskā ziema, un tai seko arī degvielas tirgotāji. Neste Latvija ziemas dīzeli tirgo jau kopš rudens. Lasīt vairāk

 

Mercedes gatavo G-klases kabrioletu (+ FOTO)

G-klases kabrioleta prototipi uzsākuši testu programmu, lai pārbaudītu jaunā modeļa spējas darboties visdažādākajos ceļu un klimatiskajos apstākļos. Lasīt vairāk

 

Tikai 63 visā pasaulē: Alfa Romeo ar Giulia un Stelvio Quadrifoglio Collezione modeļiem (+ FOTO) 7

Itālijas autoražotājs Alfa Romeo iepriecinās zīmola fanus ar īpašajiem Giulia un Stelvio Quadrifoglio kolekciju modeļiem, ko plānots laist klajā ekskluzīvā, ierobežotā skaita sērijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti