Krievijas autobūves gigantam „AvtoVAZ” ir iemesls svinībām – vakar, 19.februārī no rūpnīcas konveijera noripojis 28 miljonais „Lada” automobilis.
Jubilejas eksemplāra gods tiek pelēkzilas krāsas „Lada Kalina” universālam „Lukss” komplektācijā ar automātisko pārnesumkārbu, pilnu elektropaketi, multimediju sistēmu un kondicionieri. Krievijā šāds automobilis maksā 471 600 rubļu (EUR 9900).
Iepriekšējā lielā jubileja tika svinēta 2013.gada martā, kad rūpnīcas korpusu atstāja divmiljonā „Lada 4x4” (Ņiva).
1969.gadā Volgas autorūpnīca sāka savu darbību ar pirmo modeli VAZ-2101 un šodien „AvtoVAZ” piedāvājumā ir 12 modeļu. Šobrīd cenu ziņā pieejamākais modelis ir „Lada Granta” sedans, kas maksā 279 000 rubļu (EUR 5870).
Foto: Publicitātes foto
Kaunējušies būtu, par pasaules piegružošanu!
acīmredzot neesi piedzīvojis padomju laikus, tad žigulītis bija gandrīz vai visu sapņu piepildījums
Esmu dzīvojis arī padomju laikos un izbaudījis gana daudz no PSRS autoproma ražojumiem. Tas, ka toreiz nekā cita nebija, nenozīmē, ka arī tagad tas viss būtu jātur uz zelta postamenta. Pie kam tehnikas progresa rezultātā esam tikuši pie labākiem un glītākiem braucamajiem, ko diez vai noliegsi. Krievu "oriģinālo" auto ražotāji joprojām pilnībā nav atbrīvojušies no PSRS laiku netikumiem - ļoti viduvējas montāžas kvalitātes un pārāk īsa ekspluatācijas temiņa bez remontiem. Stāsts par UAZ-iem, kuriem uz rūpnīcu jābrauc pakaļ ar evakuatoru, vien ir ko vērts. Ja vienīgais auto pluss ir cena, tad... nu nez, bet tas nav auto man. Tad lai labāk taisa tās rūpnīcas ciet pavisam vai arī skrūvē kopā rietumu vāģus, tikai lai Dieva dēļ nesāk tajos kaut ko uzlabot pa savam.
Sen jau tās cenas Lad-ām nav zemas. Bet kvalitāte jau arī lēnām, bet ceļas.