Jaunais roadsters Mazda MX-5 ir kļuvis par Japānas Gada auto 2015–2016. Šī ir otrā reize, kad leģendārais divvietīgais automobilis ieguvis prestižāko pašmāju autonozares balvu. Pirms tam tā tika piešķirta 2005.–2006.gadā par iepriekšējās paaudzes modeli. Jaunā Mazda MX-5 ir arī trešais godalgotās jaunās paaudzes modelis, kuram pēdējo četru gadu laikā izdevies iegūt Japānas Gada auto balvu. Mazda CX-5 to ieguva 2012.–2013.gadā, savukārt Mazda2 — 2014.–2015.gadā.
Mazda MX-5 Foto: Publicitātes attēls
Konkursa žūrija īpašu atzinību izteica par aizrautību un uzbūves kvalitāti, kas redzama jaunajā MX-5, kā arī uzņēmuma Mazda apņemšanos veidot vieglas konstrukcijas sporta automobiļus jau 26 gadu garumā — sākot no brīža, kad savu debiju piedzīvoja pirmās paaudzes modelis.
“Šāds rezultāts ir sasniegts, pateicoties visu darbinieku aktīvajam atbalstam, un mēs esam pateicīgi un lepni par to, ka mūsu roadsters ir saņēmis tik prestižu balvu,” sacīja Mazda priekšsēdētājs un izpilddirektors Masamiči Kogai. “Šīs uzvaras iedvesmoti, mēs turpināsim būvēt automobiļus, kas sniedz braukšanas prieku, tiecoties kļūt par vienīgo izvēli mūsu klientiem, lai viņi vēlētos atgriezties atkal un atkal.”
Ceturtās paaudzes Mazda MX-5 ir aprīkota ar SKYACTIV tehnoloģiju un veidota KODO – Kustības dvēsele dizainā. Un to vadīt ir ārkārtīgi patīkami: automašīna veidota saskaņā ar Jinba Ittai (jātnieks un zirgs kā viens vesels) koncepciju ar dzinēja izvietojumu priekšējās daļas vidū, aizmugurējo riteņu piedziņu, pazeminātu gravitācijas centru, uzlabotu braukšanas pozīciju un aptuveni 100 kilogramu mazāku svaru nekā iepriekšējās paaudzes modelim. Jaudu no SKYACTIV-G 1,5 l dzinēja ar augstu apgriezienu skaitu vai SKYACTIV-G 2,0 l dzinēja ar lielāku jaudu pārnes vieglas konstrukcijas SKYACTIV-MT sešpakāpju manuālā transmisija. Jaunajai Mazda MX-5 ir arī viegli manuāli vadāms mīkstais jumts, praktiskāka bagāžas nodalījuma pārsega forma un jaunākās i-ACTIVSENSE aktīvās drošības sistēmas. Eiropā automašīnas tirdzniecība tika uzsākta vasaras beigās.
Par šā gada balvu varēja cīnīties visi vieglie pasažieru automobiļi, kuru plānotais pārdošanas apjoms gadā ir vismaz 500 un kuri laisti tirdzniecībā Japānā no 2014. gada 1.oktobra līdz 2015.gada 31.oktobrim. Kopš konkursa pirmsākumiem 1980.gadā jaunā Mazda MX-5 ir sestais Mazda automobilis, kuram piešķirts Japānas Gada auto tituls.