Sagaidījis savu stundu - "IŽ Jupiter-3" rūpnīcas iepakojumā (+ foto) 35

Foto: fishki.net

iAuto | 31.decembris 2015 10:03

Krievu mediji raksta par pilnīgi jaunu 1976.gada motociklu IŽ Jupiter-3 ar blakusvāģi, kas rūpnīcas iepakojumā un tikai 3 km nobraukumu, kādā vecā šķūnītī bija glabājies 38 gadus.

Automobiļu „laika kapsulās” saglabātajiem spēkratiem parasti ir vismaz dažu kilometru nobraukums, kas rodas pārvietojot tos līdz stāvvietai rūpnīcas produkcijas uzglabāšanas laukumā, pie dīlera vai īpašnieka garāžai. Ar motocikliem ir savādāk – divriteņu braucamrīku kompaktais izmērs un svars ļauj aiztaupīt šāda veida manipulācijas, tādēļ transportēšanai tos sapako jau rūpnīcas teritorijā.

Tieši tā padomjlaikā rīkojās Iževskas motociklu rūpnīca, kas transportēšanai izmantoja improvizētu, no zāģmateriāliem pagatavotu kasti, kurā patērētājiem tos nogādāja ar dzelzceļa un auto transportu. Vienu šādu kasti 1976.gadā Českeskas apgabals valsts noteiktajā sadales kārtībā nodeva mežrūpnieku rīcībā. Motocikls bija paredzēts teritorijas apbraukāšanai un kontrolei, taču mežsarga rīcībā bija labi uzturēts "IŽ Jupiter-2" un jauno tehniku viņš izmantot nesteidzās.

Braucamrīku ar visu rūpnīcas iepakojumu novietoja sausā šķūnītī, kur tas uzglabājās līdz pat 2014.gadam, kad par aizmirsto tehniku ieinteresējās īpašnieka mazdēls. Rūpnīcas dokumenti liecina, ka tas izgatavots 1976.gada 2.jūnijā, bet odometra rādījums ir „00003” km (redzams arī attēlā), kas radies, veicot testa braucienu rūpnīcas poligonā.

1976.gadā "IŽ Jupiter-3" ar blakusvāģi maksāja 1040 padomju rubļu, bet par čehu "Jawa-634" prasīja 1360 rubļu.

"IŽ Jupiter-3" tika ražots no 1971. līdz 1981.gadam. Motocikls bija komplektēts ar gaisa dzeses divcilindru rindas motoru, kas attīstīja 25 ZS (to gadu "Jawa-350" – 23 ZS) jaudu un strādāja pārī ar četru pakāpju pārnesumkārbu. Motocikla maksimālais ātrums bez blakusvāģa bija 120 km/h, bet vidējais degvielas patēriņš – 3,5 – 4,0 litri uz 100 km. 18 litru tvertne, kurā lēja ar eļļu sajauktu 76 markas benzīnu, varēja nodrošināt 400 – 500 km garu distanci.  

 
Visi komentāri
 
IBM 30.decembris 2015 15:45
30 14 Atbildēt

Nu ļoti labi saglabājies...

Tikko kā krāsots...

Pļurkt 30.decembris 2015 17:30
27 29 Atbildēt

Izguli dzērumu pirms sāc kaut ko skribelēt!

kaspis 30.decembris 2015 16:24
8 1 Atbildēt

man arī tāds laukos stāv šķūnī ;D Tiesa gan, stipri apbružātākā stāvoklī...

rt 30.decembris 2015 19:30
24 28 Atbildēt

Cena joprojām tāda pati - 150 EUR tonnā.

:) 5.janvāris 2016 23:17
1 0 Atbildēt

absolūts ''dornis'' tu esi. Tas ir kaut kas skaists un nu jau arī dārgs. Paskaties reklāmā cik maksā restaurēts motocikls. Šim cena ir 40% vairāk kā restaurētam

SX 31.decembris 2017 23:31
0 0 Atbildēt

Taisnība - šādu eksemplāru kolekcionāri gatavi par 10+K naudas maksāt

Piston Head 30.decembris 2015 20:01
0 5 Atbildēt

Kas var būt labāks par Čeļabinskas meteorītu ? Atbilde- Jupiters-3.

Bez jokiem 30.decembris 2015 20:18
15 0 Atbildēt

70.-80.- tie - bērnība, jaunība - kādam tie noteikti būs dzīves saldākie gadi, kur vieta bija gan Javiņai, gan šādam motociklam

qwerty 31.decembris 2015 0:02
14 5 Atbildēt

sausaa shkjuuniitii staaveeja un saruuseeja, labaaku pieraadiijumu padomju buuves izstraadaajuma autentiskumam gruuti iedomaaties

kasis 31.decembris 2015 9:51
4 2 Atbildēt

Cena vinam bus 3000 stuki stabili.Es ari gribetu tadu iegadaties jo sava laika bija vieni no labakiekiem mociem.

imzz 31.decembris 2015 10:48
2 1 Atbildēt

Labākie bija lielie četrtaktnieki: Ural , Dņepr. Ne jau velti krievu rokeri tos vēl tagad lieto.

31.decembris 2015 10:53
6 0 Atbildēt

jā gan un tos deva miličiem, tomēr pieļauju, ka mežu ceļiem tie bija par smagu

iAutolv 31.decembris 2015 10:20
6 1 Atbildēt
imzz 31.decembris 2015 10:40
2 0 Atbildēt

Nu, 4 l uz 100 km patēriņš , tas ir bez blakusvāģa. Ar blakusvāģi varētu būt visi 6,5 l.

jo 31.decembris 2015 13:33
3 0 Atbildēt

1991 gadā kad pirku jaunu iž planeta5, tas bija arī tādā pašā kastē!

uzsita nostaļģiskas atmiņas...

Valdis 31.decembris 2015 14:38
7 0 Atbildēt

Manam tēvam tāds bija,es paslepus pa sestdienas vakariem uz balļukiem braucu un meitenes peec ballitēm vizināju/Biju pirmais puisis pagastā(ciemā)

cranābs 31.decembris 2015 15:20
7 0 Atbildēt

ari man pirms armijas tāds bija, benzinu ēda daudz, bija problēmas ar kloķeni, viņa bija uz pusēm jaucama laikam, isti neatceros vairs, jo klaudzēja, citādi jau spridzeklis, pec tam nopirku 12 voltigo Čezet, tas bija komfortabls braucamais.

JĀNIS 31.decembris 2015 15:27
0 1 Atbildēt

Ir jau oardots?

IŽists 31.decembris 2015 22:45
0 1 Atbildēt

Tikai aķīti būs jaunu jāieliek.

IŽists 31.decembris 2015 22:49
2 2 Atbildēt

Tas ir ideāls kādam motomuzejam!

Ihtiandrs 1.janvāris 2016 21:00
2 7 Atbildēt

skatam varbūt, braukšanai galīgi garām. krievu lūznis.

eksperts 2.janvāris 2016 13:15
8 1 Atbildēt

nav lietots,bet krāsa jau vietām ir bojāta-tas norāda uz zemo kvalitāti metāla apstrādē,gan krāsosanas defektus...

Pļurkt 2.janvāris 2016 16:38
9 11 Atbildēt

Mūsdienu VISIEM auto tā kvalitāte ir vēl zemāka!

Gan Vācu, gan itāļu, gan da jebkuras valsts.

Tērauds pats lētākais kādu vien var pasaulē atrast, krāsas uz ūdens bāzes, nopūsts kā pagadās - vieni grubuļi.

Kanibaals 3.janvāris 2016 18:57
2 0 Atbildēt

labi krāsots metāls nerūs un punkts. Grubuļi ūdensbāzes krāsām ir norma, bet no tā nerūs.

es 2.janvāris 2016 22:25
8 1 Atbildēt

3,5 - 4 litri uz simtu??? Beidziet njirgaaties, tas cipars ir uz katru cilindru. Mana biki uztjuuneetaa Jawele bez blakusvaagja, jau eeda 5 - 6 litri uz simtu 93 benziinu.

Juzis 3.janvāris 2016 10:38
3 0 Atbildēt

Man laimējāss vēl nesen redzēt 9. žiguli, kuru saimnieks pārmērīgi taupīja.Dažu tūkstošu nobraukums. Saimnieks nomira un mazdēls piebeidza divu dienu laikā uz akmeņkaudzes.

Gadījās arī redzēt 21. Volgu. Iebūvēta istabā uz paklāja. Saimnieks nomira, brālis izdzina pagalmā. Nācās mainīt visus blīvslēgus, kas no daudzo gadu stāvēšanas bija saplaisājuši.

Kanibaals 3.janvāris 2016 18:58
1 0 Atbildēt

Apsildāma garāža vai istaba ir auto nāve.

SX 31.decembris 2017 23:28
0 0 Atbildēt

Apsildāma garaža vai istaba priekš auto ir pat ļoti OK, pie nosacījuma, ka auto ir apkopts un iekonservēts ... par jaunu tehniku ("iepakojumā"- kā šajā rakstā minēts) to var teikt nedomājot. Protams, ja vecu aprūsējušu miskasti ar visiem tiem sāļiem ziemā brauc siltā garažā, tad nākošajā ziemā garažu vairs nevajag

imzz 3.janvāris 2016 14:42
2 0 Atbildēt

Interesanti, kura modeļa Žigulim vairs nebija paredzēts iespraust rokas kurbuli ? Mans paziņa kādreiz stāstīja, ka nopircis vai nu 5. vai pat 7. Žiguli, skatījies pēc kurbuļa cauruma, uz ko pārdevējs viņu norājis: Tu ko! Tas tak limuzīns, kāds vēl kurbulis :)

Aiwwis 3.janvāris 2016 18:44
0 0 Atbildēt

Domāju ka par šo cena var būt tādi pati,tikai šoreiz eiro

krish 3.janvāris 2016 19:11
2 0 Atbildēt

Manā šķūnī arī tāds lūznis ir ar 76 km nobraukumu un noklapējušu dzinēju. Tā arī roka neceļas taisīt.

P.S. Par degvielas patēriņu nu gan nevajadzētu pārrakstīt no krievu enciklopēdijām... Nevienam ižam nekad nav bijis degvielas patēriņš 4l uz 100 km. Mazāk par 6l nekad neesmu redzējis.

xx89 4.janvāris 2016 9:17
0 0 Atbildēt

Antkā cienītājiem labs ķēriens būs. Maz darba jāiegulda.

xx89 4.janvāris 2016 9:20
0 1 Atbildēt

Par patēriņu. Katram kādreiz bija iž jū 2. Ja mācēja braukt, tad 4,5 varēja gan izspiest.

dumis 5.janvāris 2016 15:53
3 0 Atbildēt

No krievu močiem labākais bija Ural, K750. Dņepr bija sūds. IŽ JUPITER-3 bija labs mocis, bija tāds pašam. Gāja ne pa jokam, pietiekoši smags un stabils. Pats regulēju aizdedzi ar pulksteņveida mikrometrindikatoru uz simtdaļām un tad bija arī rezultāts.

Tas nu būtu noskaidrots. 1.janvāris 2018 22:28
0 0 Atbildēt

Nodots atklātīkbā 2014, tagad 2018. Un tikai pēc trīs gadu ilgas un nopietnas cenzūras pārbaudes šī ziņa tika nodota I-Auto žurnālistu rīcībā.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Aicinām Tevi nosūtīt epastu Jūrmalas domei, lai noraidītu ieceri cirst kokus Dubultu stāvlaukumam (+ VIDEO) 10

Jūrmalas pilsētas dome iecerējusi būvprojektu – satiksmes organizācijas uzlabošanu Dubultu prospektā un Z. Meierovica prospektā no Baznīcas ielas līdz Pils ielas laukumam.Lai to realizētu, plāno nocirst 22 kokus. Lasīt vairāk

 

Rīgas Motormuzejs tagad strādā katru dienu

No 2020. gada 6. jūlija Rīgas Motormuzejs apmeklētājiem atvērts katru dienu no 10:00 līdz 18:00. Muzejā skatāma pastāvīgā ekspozīcija ar vairāk nekā 100 vēsturiskajiem spēkratiem, kā arī izstāde “GARĀŽA”, kur aplūkojami spilgtākie 2019. gada Latvijas Antīko automobiļu kluba biedru atradumi. Lasīt vairāk

 

No 1.jūlija izmaiņas administratīvajos sodos (+ VIDEO) 10

Šodien stājies spēkā jaunais Administratīvās atbildības likums. Tas nomainījis vēl padomju laikā izstrādāto Administratīvo pārkāpumu kodeksu un ieviesis pamatīgas pārmaiņas likuma piemērotāju, toskait policijas darbā. Iedzīvotāji gan lielu atšķirību nejutīs, tomēr ir virkne nianšu, kam būtu jāpievērš uzmanība. Lasīt vairāk

 

No 1.jūlija jauni noteikumi attiecībā uz "Zaļo karti"

No šī gada 1.jūlija stājas spēkā izmaiņas "Zaļās kartes" jeb starptautiskās civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas polises veidlapā, kas paredz, ka turpmāk "Zaļajai kartei" vairs nevajadzēs būt apdrošinātāju izdotai uz speciālas zaļas veidlapas, un katras dalībvalsts kompetence būs izlemt kādas krāsas "Zaļo karti" izsniegt. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti