Mīti un patiesība par hibrīdauto 16

 

Foto: Publicitātes attēls

Ogilvy PR Latvia | 25.maijs 2016 12:43

Mūsdienās dabai draudzīgāks dzīvesveids iegūst arvien lielāku popularitāti – cilvēki cenšas domāt un dzīvot ekoloģiski, kā arī saimniekot saudzīgi, neizniekojot dabas resursus, piemēram, taupot energoresursus, šķirojot atkritumus un arī pārvietojoties “zaļāk”.

Protams, viszaļākais pārvietošanās veids noteikti būtu iešana ar kājām, taču, ja tomēr jāpārvar lielāki attālumi, ir vērts aizdomāties par hibrīdauto, kurš nodrošina zemu degvielas patēriņu un ievērojami samazina CO2 emisijas.

Neskatoties uz to, ka hibrīdauto Latvijas tirgū ir jau ilgu laiku, vēl joprojām mūsdienu tehnoloģiju pasaulē valda daudz mītu par to, kādi tad īsti ir hibrīdauto, kuri sastāv no parastā, mums jau pazīstamā, iekšdedzes dzinēja un elektromotora kopīgās mijiedarbības. Zīmols “Lexus” piedāvā aplūkot sešus populārākos mītus par hibrīda motoriem.

Mīts nr.1: Apgalvo, ka hibrīda automobiļu akumulatoru kalpošanas laiks ir īss.
Patiesība: Hibrīda akumulatori kalpo tikpat ilgi, cik automobilis.
Hibrīda akumulatora garais kalpošanas laiks tiek nodrošināts ar datora vadītiem uzlādes cikliem, ar kuru palīdzību tiek nodrošināts optimāls akumulatora uzlādes līmenis.

Mīts nr.2: Hibrīda automobiļi nepiedāvā reālu degvielas ekonomiju.
Patiesība: Hibrīda auto savā klasē parasti ir visekonomiskākie.
Hibrīda automobiļa degvielas ekonomija vislabāk izpaužas, braucot pilsētā, un tās pamatā ir efektīva elektromotora izmantošana ieskrienoties un bremzējot.

Mīts nr.3: Cenas ziņā dārgākie hibrīda automobiļi neattaisno degvielas ekonomiju.
Patiesība: Papildus mazākam degvielas patēriņam hibrīda automobiļiem ir arī mazāk dilstošo detaļu.
Pateicoties hibrīda pārvadam automobilim nav, piemēram, sajūga, ģeneratora vai startera, nevienā hibrīda komponentā netiek kā enerģijas nesējs izmantots hidraulikas šķīdums un tāpēc tiem nav nepieciešama nekāda apkope. Bremzējot ar elektromotoru, bremžu uzlikas nodilst ievērojami mazāk un labākajā gadījumā tās jāmaina tikai pēc 100 000 km nobraukuma.

Mīts nr.4: Hibrīda automobiļos akumulatoru dēļ ir mazāk vietas.
Patiesība: Elektromotora efektivitāte nodrošina mazāku degvielas patēriņu, kā rezultātā ir arī mazāka degvielas tvertne.
Mazāks degvielas patēriņš nozīmē arī mazāku degvielas tvertnes tilpumu un, pateicoties optimālajam izvietojumam, bagāžas nodalījuma ietilpība ir pilnībā pietiekama.

Mīts nr.5 Hibrīda auto ziemā nav uzticami.
Patiesība: “Lexus” hibrīda automobiļi ir testēti arī skarbā salā.

Hibrīda sistēmas burvība slēpjas apstāklī, ka elektromotoru atbalsta parasts benzīna dzinējs, kas neļauj hibrīda akumulatoram ekstrēmos apstākļos pilnībā iztukšoties un nodrošina tā optimālu uzlādi arī skarbos ziemas apstākļos. Tāpēc hibrīda akumulatora ir tikpat ilgs kā automobiļa paša kalpošanas laiks. Tāpat dzinējs rūpējas par to, lai automobiļa salons ātri uzsiltu arī lielā salā.

Mīts nr.6: Hibrīda automobiļu tehnoloģija ir jauna un rūpīgi nepārbaudīta.

Patiesība: Korporācija, kas ražo Toyota un Lexus automobiļus, sāka hibrīda automobiļu tirzniecību 1997. gadā un līdz šodienai visā pasaulē pārdoti vairāk nekā 9 miljoni hibrīda automobiļu.
Lexus klienti ar hibrīda automobiļiem ir nobraukuši miljardiem kilometru un piedalījušies pat dažādos rallijos un izturības sacīkstēs. Tas viss ir apliecinājis hibrīda automobiļa ļoti labo tehnisko izturību.

Pasaulē hibrīdauto ir straujāk augošā auto nozare, tostarp, arī Latvijā hibrīdauto popularitāte pieaug. Sākot no 2005. gada aprīļa, kad tirgū tika laists pirmais “Lexus” luksusa auto RX 400 h ar hibrīdtehnoloģiju, kopumā tika pārdots viens miljons hibrīdauto visā pasaulē. Latvijā 83% no 2015. gadā pārdotajiem “Lexus” auto bija hibrīdi. Papildu mazākam degvielas patēriņam un mazākām CO2 emisijām, “Lexus” hibrīdauto ir arī ļoti klusi, kas raisa labas domas un labu augsni jaunām idejām.

Jāpiebilst, ka līdz jūnija beigām pirmajiem 80 interesentiem, kuri testa braucienos izmēģinās “Lexus” hibrīdauto, būs iespēja izvēlēties skolu, kurai tiks uzdāvināts piecu grāmatu komplekts 100 EUR vērtībā.

 

 
Visi komentāri
 
ABECEDE95 25.maijs 2016 11:38
10 7 Atbildēt

Arī iAuto kaut kā jāeksistē, tas saprotams, taču rakstelis ir pilnīgs bulšits. Kāda "zaļā domāšana"? Cik graujoša videi ir ražošana no rūdas iegulām līdz veikalam neviens baķorku ražotājs nav atklājis un pat negrasās. Jo ļautiņiem mati saceltos stāvus, uzzinot kā tiek sačakarēta vide, ražojot un realizējot hibrīdus un elektromobiļus. Un uzlāde? Elektrība ko - rodas no nekurienes? Visa tā elektrobūšana ir viens vienīgs PR vidējiem prātiņiem. Tā teikt, "šobrīd trendā", gan plebeji norīs.

www.youtube.com/watch?v=F04MXepYiBs

iAuto 25.maijs 2016 13:04
2 0 Atbildēt

šis raksts mums atrisina visus eksistences jautājumus :)

iJuris 25.maijs 2016 11:45
10 1 Atbildēt

Tā vienība "auto kalpšanas laiks" ir precžii atrunāti km vai laiks? Citādi nevar saprast. Jo man škiet, ka braukt ar vienu auto 20 gadus, ir daudz ekoloģiskāk nekā ik pēc 3 gadiem jauns hibrīds...

Ogilvy PR Latvia , PR jau riktīgi labs, bet laikam ne tā publika te dzīvojas...

ABECEDE95 25.maijs 2016 11:58
14 3 Atbildēt

Cita superneekonomiska tehnoloģija - pat KAITĪGA! - ir start-stop. Iz dzīves - jauna RAV4 no salona, parasts benzīnauto. Divadīgam auto uzstādīta jau trešā akumulātorbaterija (pirmās divas pilnīgi "dohlajas") un jau otrais starteris. Personīgi pazīstu īpašnieci. Retoriski - cik maksā divi āķiši un viens starteris? Cik tad divu gadu laikā viņa "ietaupījusi", slāpējot dzinēju katrā luksoforā, lai pēc tam to atkal palaistu? Vai kāds ir izdomājies, kas notiek dzinēja apturēšanas un palaišanas brīdī, kāds trieciens tas ir virzuļgrupai, klaņa-kloķvārpstas mehānismam, spararatam, starterim? Kādas sprieguma svārstības ir elektriskajā tīklā? Iesaku padomāt.

Dženārs 26.maijs 2016 8:16
0 0 Atbildēt

StartStopu jau astoņdesmitajos bija mēģinājumi ieviest Latvijā. Toreizējais RTU autoimženieru dekāns bija PSRS patenetu pat izņēmis, ja to tā toreiz sauca(vai racionalizācijas priekšlikumu)

Tiks 25.maijs 2016 12:13
6 0 Atbildēt

Tagad negribu meklēt, bet, ja nemaldos, Timrots Zebrā reiz salīdzināja Toyota Prius un lielākas klases auto ar benzīna dzinēju, iegādes izmaksu un cenas/km atšķirības. Ņemot vērā tā brīža degvielas cenas, izmaksu izlīdzināšanās km bija diezgan iespaidīgi. Tb, iegādājoties auto ar benzīna dzinēju par cenas starpību varēja iegādāties cik tur tonnas benzīnu, kas savukārt nozīmē to, ka, lai izlīdzināts izmaksas, ar hibrīdu pie 25k km gadā būtu jābrauc ap 10 gadiem(?)

Pārāk uzmācīgs un vienpusējs rakstelis.

Tiks 25.maijs 2016 13:40
1 3 Atbildēt

Varbūt mums vajadzētu rakstīt atbalstošākus komentārus, citādi reklāmdevējs pēc komentāriem sapratīs, ka šajā situācijā reklāmas atdeve praktiski ir 0. Reklāmas nav, ienākumi krīt... nu un tad jau sniegabumbas efekts :)))

ABECEDE95 25.maijs 2016 13:55
3 0 Atbildēt

ОТСТАВИТЬ ПАНИКУ!!!

iAuto ralsta, ka viss čikiniekā. Eksistence nodrošināta, krīze garām. Publikācija atmaksājusies ar uzviju. ;)

Job 25.maijs 2016 14:31
1 0 Atbildēt

elektro vai hibrīda modeļi ir visiem lielākajiem autoražotājiem, motoru tilpumi samazinās, autopilots uc gudrās tehnoloģijas dažu tuvāko gadu laikā būs visiem lielākajiem ražotājiem, sākumā flagmaņos, vēlāk arī mazākās klasēs - ko tu iesaki darīt? - iziet ar dakšām?

ABECEDE95 25.maijs 2016 16:56
1 0 Atbildēt

Kad radās kino, tad arī bija uzskats, ka teātris tūlīt-tūlīt mirs.

rudens68 25.maijs 2016 19:29
1 0 Atbildēt

Video nogalina radio .......www.youtube.com/watch?v=Iwuy4hHO3YQ

iAuto 25.maijs 2016 14:46
0 0 Atbildēt

Šie kā reiz ir ļoti atbilstoši komentāri

:-) 25.maijs 2016 15:06
0 0 Atbildēt

Viela pārdomām, kas pilnībā ir pretrunā 2. it kā mītam.

automedia.lv/vieglie-auto/...

kasinsh79 25.maijs 2016 22:58
3 0 Atbildēt

Man savukārt patīk hibrīdauto, es tādu labprāt iegādātos.

Un neraudātu par cenas starpību vai par to, cik litru degvielu par to varētu nokurināt alternatīvi ;)

anonimikis 26.maijs 2016 7:50
1 0 Atbildēt

Hibrīds ir nepieciešamais pārejas periods no iekšdedzes dzinēja uz elektroauto. Neviens lielais ražotājs pēc 20 gadiem vairs netaisās ražot ar iekšdedzes dzinēju aprīkotus auto sērijveidā.

nekas 26.maijs 2016 8:12
2 0 Atbildēt

piečinīsim savus vecos meršus ar lielajiem motoriem un turpināsim..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti