Viņš bija pirmais - ASV autopilota režīmā avarējot "Tesla" elektroauto, dzīvību zaudējis tā vadītājs 7

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 1.jūlijs 2016 14:24

ASV apstiprināta pirmā cilvēka bojāeja avārijā, kurā iesaistīta ASV elektroautomobiļu ražotāja "Tesla Motors" automašīnā "Model S", kurai bija ieslēgts autopilota režīms.

Ohaio štata Kantonas iedzīvotājs Džošua Brauns 40 gadu vecumā gāja bojā avārijā, kas notika 7.maijā Floridas štata Villistonā, kad viņa automašīnas kameras nespēja atšķirt gaišās debesis no balta traktora ar piekabi sāna, kas veica kreisā pagrieziena manevru, un tādēļ automašīna neveica automātisku bremžu aktivizāciju, liecina ASV valdības dati un "Tesla" izplatītais paziņojums.

Tehnoloģiju kompānijas īpašnieks Brauns tikai mēnesi pirms avārijas uzteica savu 2015.izlaiduma gada "Model S" par to, ka automašīna novērsa avāriju uz starpštatu autoceļa.

ASV Valsts autoceļu satiksmes drošības pārvalde sākusi izmeklēšanu par "Tesla" autopilota sistēmu un tās sniegumu.

62 gadus vecais uzņēmējs Frenks Baresi, kurš vadīja avārijā iesaistīto traktoru, stāstīja, ka "Tesla" vadītājs "televizora ekrānā atskaņoja filmu par Hariju Poteru" un zem piekabes pabrauca tik strauji, ka traktora vadītājs nepaspēja noreaģēt.

Viņš atzina, ka nav redzējis, vai patiešām autovadītājs skatījās filmu, bet tās skaņa bija dzirdama arī brīdī, kad "Model S" ietriecās telefona stabā un vīrietis gāja bojā.

"Tesla" uzsvēra, ka "Model S" ekrānā nav iespējams atskaņot video. Tāpat kompānija norādīja, ka vadītājam ir manuāli jāieslēdz autopilota sistēma, kas nepārtraukti tiek uzlabota, "tomēr vadītājam joprojām ir jābūt modram", jo sistēmas ieslēgšanai ir nepieciešams vadītāja apstiprinājums, ka autopilots ir tikai palīgsistēma un vadītājam tāpat ir jātur abas rokas uz stūres un jābūt gatavam pārņemt spēkrata vadību.

Autopilots spēj pārbaudīt, vai vadītāja rokas ir uz stūres, ja tā nav, atskan skaņas brīdinājumi. Automašīna pakāpeniski sāk bremzēt, ja vadītājs nereaģē.

Sistēma, kas balstās uz vairākām kamerām, radariem, lāzeriem un datoriem, ļauj "Model S" automašīnai pašai braukt pa joslu, mainīt joslas un braukšanas ātrumu, pamatojoties uz apkārt esošo satiksmi vai vadītāja noteiktu ātrumu. Tai arī ir automātiska bremzēšanas sistēma.

"Tesla" uzsvēra, ka ar "autopilotu" tās automašīnas ir nobraukušas vairāk nekā 130 miljonus jūdžu (209 miljonus kilometru), un šis ir pirmais zināmais nāves gadījums.

Brauna nekrologs liecina, ka viņš 11 gadu bija ASV Jūras spēku specvienības SEAL sastāvā un bezvadu interneta tīkla un kameras sistēmu kompānijas dibinātājs. ASV Aizsardzības ministrija apstiprināja, ka no SEAL viņš atvaļinājās 2008.gadā.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 1.jūlijs 2016 15:46
1 2 Atbildēt

Baltam traktoram tak ir melnas riepas. Visdrīzāk tur ir kaut kas samuldēts.

Kāpurķēde 1.jūlijs 2016 16:24
1 0 Atbildēt

Tas bija balts kāpurķēdnieks. Ar baltām kāpurķēdēm.

aansis 1.jūlijs 2016 16:35
11 1 Atbildēt

Pirmkārt tulkotājiem vajadzētu vēl pamācīties valodu - amerikāņu "tractor" ir fūres vilcējs. Attiecīgi runa ir par kaut ko šādu: marketplace-images.collector-diecast.com/4f16b88c5fedd... kas ir braucis šķērsām ceļam krustojumā un Tesla ir "palīdusi" apakšā zem piekabes, noraujot jumtu, nevis atduroties pret šķērsli. Bet par melnajām riepām - piekabes korpusa apakšlīnija ir sakritusi ar apvāršņa līniju - attiecīgi balta piekabe uz mākoņu fona un melni riteņi uz asfalta fona. To varētu saprast, bet pat elementārai adaptīvajai kruīzkontrolei ir radars šķēršļu detektēšanai. Teslai tikai optika?

Bet par pašu autopilotu - kādam idiotismam ir jābūt, lai lietotu autopilotu, bet tāpat turētu rokas uz stūres? Manuālī protams to var ierakstīt, lai neuzņemtos atbildību, bet cilvēku, kurš patiesi tic, ka lietotājs tā arī darīs, var vest uzreiz pie psihiatra.

aansis 1.jūlijs 2016 16:36
0 0 Atbildēt

iAuto linkam beigās pievienojis lieku komatu :) Te īstais: marketplace-images.collector-diecast.com/4f16b88c5fedd...

Crazy 1.jūlijs 2016 16:44
3 0 Atbildēt

domā šitais tur rokas uz stūres?

www.youtube.com/watch?v=sXls4cdEv7c

Pļurkt 1.jūlijs 2016 22:17
0 5 Atbildēt

Izrādās automāts ir vēl aklāks par ierindas dīvānāpirdēju!

Neredz ne tikai moci, bet pat fūri!!!!!

Acid 2.jūlijs 2016 7:18
5 0 Atbildēt

Izrādās, dažs labs ir vēl stulbāks par tiem, kas brauc ar moci - vīra gados skatās bērnu filmas, uzticoties tehnoloģijai, kas vēl ir bērna autiņos - tādiem tad arī raksta tās instrukcijas, "ka veļasmašīnā nedrīkst mazgāt kaķi"

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti