Visgrūtāk iegūstamās vadītāja tiesības pasaulē 12

 
iAuto | 28.augusts 2016 10:39

Viens no interneta blogeriem pastāstījis par to, kā iegūt vadītāja tiesības Austrālijā. Ticat vai nē, bet to iegūšanai būs vajadzīgi ne mazāk kā četri gadi.

Lai tiktu pie derīgas vadītāja apliecības Austrālijā, eksāmenu nāksies kārtot četras reizes – divas reizes teoriju, divas reizes praktisko vadīšanu. Iegūšanas process ir ilgs, bet pazaudēt tās var ātri, tādēļ austrālieši ir priekšzīmīgi vadītāji.  

Vadītāja tiesībām ir četri līmeņi: mācību tiesības (apzīmē ar burtu L), pirmais P-līmenis (zaļas), otrais P-līmenis (sarkanas) un pilnvērtīgas tiesības.

Vispirms jātiek pie mācību tiesībām, ko var iegūt pēc veiksmīgas teorētiskā eksāmena nokārtošanas.

Vadīt transportlīdzekli ar šīm tiesībām var jau no 16 gadiem, kad mašīnā blakus atrodas kāds no vecākiem, cilvēks, kas māca braukt vai draugs ar pilnvērtīgām tiesībām. “Skolotājam” jāatrodas blakus visu laiku, kamēr “māceklis” nobrauc nepieciešamās 120 stundas, turklāt viņam jāfiksē visi braucieni speciālā dienasgrāmatā. Mācīšanās laikā jāizbrauc pa ceļiem ar dažādiem segumiem – pa grants ceļu un asfaltu, pa pilsētu un ātrgaitas maģistrāli, turklāt ne vien ideālos apstākļos, bet arī tad, kad nolijis. Ja pie stūres atrodas vadītājs ar mācību tiesībām, uz motora pārsega un pie aizmugures numura zīmes jāpiestiprina dzeltena zīme ar burtu L.

Uz nākamo līmeni tiesību pretendents var pāriet, kad viņam paliek 17 gadu un gadu pēc tam, kad iegūtas L tiesības.

Tad seko praktiskās vadīšanas eksāmens un, ja tas nokārtots, var saņemt zaļās P līmeņa tiesības. Automašīna jāaprīko ar zaļo plāksnīti un tagad vadītājs var braukt patstāvīgi. Tomēr, tā kā šīs vēl nav pilnvērtīgas tiesības, spēkā ir virkne ierobežojumu, ko stingri kontrolē ceļu policija: maksimālais ātrums – 90 km/h, aizliegts lietot mobilo tālruni. Tas nav pieļaujams pat ar Hands Free iekārtu vai kā navigācijas ierīce. Salonā nedrīkst atrasties vairāk par vienu pasažieri, kas jaunāks par 21 gadu (nekādas braukāšanas zaļumos bariņā!), aizliegts vadīt mašīnu, kas aprīkota ar turbo motoru un visbeidzot – pieļaujamais alkohola līmenis asinīs – 0 (Austrālijā alkohola līmenis asinīs nedrīkst pārsniegt 0,05 promiles).

Ikviens pārkāpums nozīmē atņemtas tiesības uz trīs mēnešiem.

Ja viss kārtībā, var pretendēt uz līmeni P2. “Sarkanās” tiesības var saņemt tad, kad ar P1 tiesībām nobraukti 12 mēneši bez pārkāpumiem. Ja pārkāpums tomēr bijis, nākamās pakāpes iegūšana tiek pārbīdīta par jau pieminētajiem trīs mēnešiem.

P2 tiesības izdod tad, kad pretendents nokārto teorētisko eksāmenu. Vadīšanas pārbaude šoreiz nebūs vajadzīga.

Tagad pie automašīnas var piestiprināt sarkano burtu P, taču jāņem vērā, ka maksimālais braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 100 km/h, bet pieļaujamais alkohola daudzums asinīs – 0 promiles.

Ar sarkano P burtu pretendentam jābrauc divi gadi, tad jānokārto braukšanas eksāmens un tikai tad var saņemt pilnvērtīgas autovadītāja tiesības bez ierobežojumiem un kļūt par “skolotāju” citam “māceklim”.

Veiksmes gadījumā šāds brīdis pienāks pēc “nieka” četriem gadiem. 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 26.augusts 2016 16:57
22 3 Atbildēt

Apraksts ir interesants. Tomēr pēc statistikas datiem Vācijā un citās civilizētās Eiropas valstīs ir mazāk bojāgājušo uz 100 000 iedzīvotājiem ceļa satksmes negadījumos nekā Austrālijā.

DP 26.augusts 2016 23:35
15 1 Atbildēt

Tas ir dēļ ķenguriem. Nopietni!

aizejošais 26.augusts 2016 18:23
1 0 Atbildēt

Uzprasās pēc secinājuma ka Vācijā u.c. valstīs ir labāka infrastruktūra, un / vai austrāļiem vēsturiski ir nihilistiska attieksme pret autovadīšanu.

Nortel 26.augusts 2016 18:56
0 0 Atbildēt

Internetā video ar neadekvātiem braucējiem Austrālijā arī ir daudz vairāk kā Vācijā.

Ha 27.augusts 2016 1:00
1 0 Atbildēt

Mūsu dzērājšoferīšiem........

pats 27.augusts 2016 1:38
2 0 Atbildēt

Normāli ,nevis tā kā Latvijā nopērk autovadītāja tiesības .

un braukt var jau no 16 ,kaut vai cita apsardzē ,bet var .

Tie trīs mēneši arī ir ļoti svētīgi

Maris 27.augusts 2016 9:59
3 2 Atbildēt

Viņi jau brauc pa nepareizo pusi. Tāpēc arī ir tik ilgi :D

ABECEDE95 28.augusts 2016 0:51
4 1 Atbildēt

Viņi, kā reiz`, brauc pa "pareizo" pusi.

Sofija 27.augusts 2016 10:05
2 13 Atbildēt

Visgrūtāk iegūt tiesības ir Latvijā. Neiespējamā misija Rīgas CSDD

Burnits 27.augusts 2016 12:09
18 20 Atbildēt

Pamēģinot, austrāliešu vadīšanas teorētisko eksāmenu neviens jautājums nebija par to cik metrus no tramvaja kreisās sliedes brieža zīme jāliek, ar papildzīmi aizmiglojies ceļš, ievērojot pareizu morzes ābēces gaismekļu apgaismojuma secību ja nedeg viens pagrieziena rādītājs, viens miglas lukturis, un no automašīnas izputēja nākot ārā ziliem dūmiem.

KmS 28.augusts 2016 21:07
0 0 Atbildēt

Par šo bija koments no TG Australia - kad nedrīkst braukt ar 1.4TSI Golfu, jo ir turbo motors, bet drīkst braukt ar Holden UTES ar 500 ZS motoru, kas ir vieglais ar pikapa uzbūvi ... kuram aizmugures riteņiem ir krietni lielāka vēlme iet savu ceļu... sistēma manuprāt ir pareiza, bet ir arī mīnusi, bet tas vairāk uz Eiropas downsize rēķina + Ausie atmesferas mīļumu

traktors 31.augusts 2016 1:23
0 1 Atbildēt

Iesaku nekaveejoties Latvijaa paarnjemt shos noteikumus,un padariit veel stingraakus,esoshajiem vadiitaajiem,anuleejot esoshaas tiesiibas.Lai ieguutu autovadiitaaja aplieciibu,jaamaacas vismaz 12 gadi un jaabuut vismaz magjistra graadam!Veseliibai ir jaabuut absoluuti ideaalai.Transportliidzekli,tajaa skaitaa velosipeedu,nedriikst vadiit personas,jaunaakas par 35 un vecaakas par 50 gadiem.Ir jaabuut arii izcili tiirai biografijai.Un galvenais-maaciibu procesam ir jaabuut maksimaali daargam.

Austraalijas modeli jau esmu nokopeejis un nosuutiijis CSDD.Vinju atbilde bija pozitiivs veerteejums,un mineeja,ka tuvaakajaa laikaa izskatiis.Man doma,ka vajadzeetu ieviest arii gaajeeju tiesiibas!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti