Smaguma spēka vektorēšanas kontrole - "Mazda" jaunā tehnoloģija atvieglo vadītāja darbu 5

Foto: Publicitātes attēls

Baltijas komunikāciju centrs | 11.novembris 2016 12:09

Mazda mērķis ir radīt automobiļus, kas sniedz braukšanas prieku un bagātina autovadītāju dzīves. Tagad Mazda automobiļi ir aprīkoti ar smaguma spēka vektorēšanas kontroles sistēmu.

Tā izstrādāta saskaņā ar Jinba Ittaii, tā ir unikāla uz autovadītāju orientēta koncepcija, saskaņā ar kuru uzņēmums radījis vairākus tehniski progresīvus izstrādājumus, tostarp SKYACTIV tehnoloģijas. Neatkarīgi no tā, vai tiek veikts pagrieziena vai bremzēšanas manevrs, vai automobilis vienkārši brauc, autovadītājs kontrolē automobili tik dabiski un viegli, it kā tā būtu daļa no viņa paša ķermeņa.

Smaguma spēka vektorēšanas kontrole

Mazda mērķis ir radīt plūstošu pāreju starp smaguma spēkiem bremzēšanas, griešanās un paātrinājuma laikā. Rezultāts veicina vienotu dinamiskas veiktspējas izjūtu. Savienojumā ar nepārtrauktu atgriezenisko saiti un atsaucību, darbinot bremzes, stūri un akseleratora pedāli, autovadītājs var vadīt automobili viegli un precīzi.

Pirmā SKYACTIV AUTOMOBIĻA DINAMIKAS tehnoloģija — smaguma spēka vektorēšanas kontrole GVC, vairo vienotības izjūtu, kas vienmēr ir bijusi Mazda automobiļu dinamiskās veiktspējas pamatā. Tās izstrādes pamatā bija revolucionāra ideja uzlabot šasijas veiktspēju ar dzinēju, kurā ne tikai izcelta mehāniskā efektivitāte, bet arī noteikts, kādam jābūt automobilim attiecībā pret cilvēku. Ar GVC Mazda automobiļiem būs raksturīga vēl plūstošāka pāreja starp smaguma spēkiem visās braukšanas situācijās.

Līdz šim sānu un gareniskā paātrinājuma smaguma spēki tika kontrolēti atsevišķi. GVC ir pirmā sistēma pasaulē, kas pielāgo dzinēja griezes momentu stūres darbībai, lai kontrolētu šos abus spēkus vienlaikus un optimizētu katras riepas vertikālo slodzi. Automobilis, reaģējot uz autovadītāja darbībām, kustās daudz precīzāk, samazinot vajadzību veikt stūrēšanas korekcijas, kuras nereti tiek veiktas neapzināti. Autovadītājs izjūt lielāku vienotību ar automobili un brauc daudz pārliecinošāk, jo automobilis precīzi ievēro viņa izvēlēto braukšanas trajektoriju. Ir samazinājies kopējais nogurums garos pārbraucienos, savukārt plūstošā pāreja starp smaguma spēkiem samazina pasažieru līgošanos pagriezienu laikā, uzlabojot braukšanas izjūtu un pasažieru komfortu. GVC arī uzlabo vadāmību un stabilitāti uz slapjiem vai apsnigušiem ceļiem, un uzlabotā saķere vairo autovadītāju sirdsmieru.*

Smaguma spēka slodzes vektorēšanas kontroles sistēmas mehānisms

GVC uzlabo riepu veiktspēju, koncentrējoties uz riepu vertikālo slodzi. Brīdī, kad autovadītājs sāk griezt stūri, GVC kontrolē dzinēja griezes momentu, lai radītu palēninājuma smaguma spēku, tādējādi pārnesot
slodzi uz priekšējiem riteņiem. Tas palielina priekšējo riepu saķeri, uzlabojot automobiļa atsaucību pagriezienos.

Pēc tam, ja autovadītājs nemaina stūres pagrieziena leņķi, GVC nekavējoties atjauno dzinēja griezes momentu, pārnesot slodzi uz aizmugurējiem riteņiem un uzlabojot automobiļa stabilitāti.

Šāda jaudas pārnese nodrošina daudz labāku priekšējo un aizmugurējo riepu saķeri, uzlabojot automobiļa atsaucību un stabilitāti atbilstoši autovadītāja vēlmēm.

GVC – dabiska vadības izjūta
GVC darbojas dabiski un nerada diskomforta sajūtu ne autovadītājam, ne pasažieriem. Ņemot vērā zīmola Mazda uz cilvēku orientēto izstrādes koncepciju, reakcijas ātrums un kontroles apmērs ir pielāgots cilvēka uztverei.

Sistēmas vadība ir ārkārtīgi izsmalcināta, reakcijas laiks no brīža, kad autovadītājs veic manevru ar stūri, ir ātrāks par cilvēka uztveri, un rezultējošais palēninājuma spēks parasti nepārsniedz 0,01 G. Viena no GVC būtiskākajām iezīmēm ir dabiskās braukšanas izjūtas pastiprināšana un precīzāka kontrole, kādu cilvēks nespēj nodrošināt.

GVC uzstādīšanas iespējas

GVC bija iespējams radīt tamdēļ, ka ir izstrādāti SKYACTIV dzinēji, kas nodrošina precīzu griezes momenta kontroli, un SKYACTIV šasija, kas sekmē ideālu automobiļa darbību.

GVC ir daudzpusīga tehnoloģija, ar kuru iespējams aprīkot jebkuru SKYACTIV modeli neatkarīgi no piedziņas sistēmas vai automobiļa veida. Turklāt, GVC ir programmatūras vadības sistēma, tai nav nepieciešami papildu aparatūras elementi, kas palielina automobiļa masu. Nākotnē Mazda plāno ar GVC aprīkot lielāko daļu jaunās paaudzes automobiļu.

GVC priekšrocības

Neatkarīgi no autovadītāja prasmēm GCV savu darbību demonstrē nepārtraukti dažādās braukšanas situācijās , ikdienas pārbraucienos ar mazu ātrumu, ātrā taisnvirziena kustībā, līkumos un pat izvairīšanās manevros avārijas situācijās.

1. Autovadītāja pārliecības nostiprināšana
Autovadītājs kontrolē stūri, lai automobilis saglabātu braukšanas trajektoriju gan uz taisna ceļa, gan līkumos. Taču, ņemot vērā neregularitāti un nelīdzenumus uz ceļa virsmas, automobilis ne vienmēr brauc pa plānoto trajektoriju, liekot autovadītājam veikt koriģējošas darbības ar stūri.

Tā kā GVC reaģē pat uz niecīgām darbībām ar stūri, sistēma ievērojami samazina koriģējošo darbību biežumu un apmēru. Tas ļauj autovadītājam saglabāt izvēlēto trajektoriju, veicot minimālas korekcijas.

2. Samazināts nogurums
Autovadītājam nepārtraukti veicot koriģējošas darbības ar stūri, pakāpeniski palielinās nogurums. Tā kā GVC samazina nepieciešamās korekcijas, garu braucienu laikā kopējais nogurums samazinās. Turklāt, nodrošinot plūstošāku pāreju starp smaguma spēkiem, GVC novērš automobilī sēdošo galvas un ķermeņa līgošanos, tādējādi ļaujot baudīt ērtāku braucienu.

3. Stabila automobiļa kustība

GVC vienlaikus uzlabo gan vadāmību, gan stabilitāti, optimizējot vertikālo slodzi uz riepām, atkarībā no braukšanas apstākļiem, tā ir vēl efektīvāka lietū, sniegā un uz slikta ceļa seguma. GVC stabilizē automobili, kad tas veic izvairīšanās manevrus. Sistēma nodrošina labāku riepu saķeri ar ceļu jebkādos braukšanas apstākļos, radot automobilī sēdošajiem lielāku drošības izjūtu.

Jinba Ittai pilnveide un braukšanas prieks ikvienam

SKYACTIV automobiļa dinamika atspoguļo milzu sasniegumu Jinba Ittai jomā. SKYACTIV ir vispārīgs termins, kas apzīmē Mazda tehnoloģijas, kuras izstrādātas saskaņā ar Sustainable Zoom-Zoom principu ar mērķi visiem autovadītājiem nodrošināt braukšanas prieku, kā arī izcilu vidi un nepārspējamu drošību. SKYACTIV sērijas SKYACTIV AUTOMOBIĻA DINAMIKAS tehnoloģijas nodrošina saskaņotu dzinēja, transmisijas, šasijas un virsbūves vadību, uzlabojot automobiļa Jinba Ittai izjūtu — automobiļa un autovadītāja vienotību, ar ko Mazda automobiļi atšķiras no citiem.

 
Visi komentāri
 
msh 11.novembris 2016 12:53
6 0 Atbildēt

Izlasīju pa diagonāli, saprotu ka tas ir fufelis, kurš automātiski uzgāzē vai atmetas, karoč kārtējais vipendrons kura funkcionālais mērķis ir veicināt vadītāju atrofēšanos/vadīšanas māku atmiršanu/neiegūšanu.

Kanibaals 11.novembris 2016 23:16
0 0 Atbildēt

sevišķi Mazdas izpildījumā tas visticamāk var arī dzinēju vispār noslāpēt. Atceros Mazda TPS kontroli, kas uz ledus tā aizraujas ar riteņu piebremzēšanu, ka motors slāpst nost.

es 11.novembris 2016 13:16
4 0 Atbildēt

Spriežot pēc satiksmes, šī māka lielākajai daļai nemaz nav. Līdz ar to acīs un darbībās saskatāmas tikai paniskas bailes no aprakstītajiem spēkiem. Šāda kontrole noteikti uzlabos kustības raitumu un visi būs ieguvēji. IMO prātīgs izgudrojums ar mazu resursu (attiecīgi arī potenciāli lūztošu elektronikas brīnumu) ieguldījumu. Ar šo arī japāņi izdevīgi atšķiras no vāciešiem - vācieši šī jautājuma risināšanai būtu uzskrūvējuši 86 devējus un bremžu cilindru variotilpumus, kas strādātu slikti, algoritms būtu jāpārstāda pie katras riepu maiņas un servisēt to vajadzētu vismaz 4X gadā.

Kanibaals 11.novembris 2016 23:20
0 0 Atbildēt

Jinba Ittai :D :D

Atgādina šo - www.youtube.com/watch?v=p9kOOhlE9WY

experc 12.novembris 2016 4:50
0 0 Atbildēt

Es līdzīgu mehānismu izgudroju automobīļiem aptuveni 8-10 gadu vecumā.

Es skatījos uz skeitu, kā ar viņu griežas, un domāju, kāpēc tā nevar automašīnas griezties, tad varētu līkumus ņemt daudz ātrāk, jo pārnestos smaguma centrs uz līkuma iekšpusi, riteņi sakļautos ( kā skeitbordam)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gigantiskais autovedējs 8500 automašīnām (+ VIDEO) 3

Milzu transporta kuģis “Höegh Trapper” paredzēts automašīnu pārvešanai no Eiropas uz citiem kontinentiem. Reizēm kuģa maršruts sasniedz pat 28 000 km. Lasīt vairāk

 

Tagad oficiāli - prezentēta jaunā Škoda Octavia (+ FOTO) 5

Čehijas autobūves kompānija prezentējusi jaunās paaudzes Škoda Octavia. Savā ceturtajā paaudzē tā pirmoreiz būs pieejama arī Plug-in hibrīdmodifikācijā. Lasīt vairāk

 

Samazināts ātrums - pār Dienvidu tiltu tagad ne ātrāk kā 50 km/h 12

No šodienas tiks samazināts maksimālais atļautais braukšanas ātrums uz Dienvidu tilta, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Satiksmes departamentā. Lasīt vairāk

 

Jauna informācija par UAZ krievu “Prado” projektu 2

Krievu mediji publicējuši jaunu informāciju par UAZ jauno modeli, kas dažviet tiek lepni dēvēts par “krievu Prado”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti