Pasaules pirmizrāde Ženēvā: Panamera kā Sport Turismo universāls 4

 

Foto: Publicitātes attēls

2.marts 2017 13:21

Pasaules pirmizrāde Ženēvā: Panamera modeļu sēriju papildina Sport Turismo versija.

Porsche papildina Panamera saimi ar jaunu virsbūves versiju: Panamera Sport Turismo pirmo reizi tiks prezentēta Ženēvas autoizstādē (2017. gada 7.–19. martā), kur tiks izrādītas piecas dažādas modeļa versijas: Panamera 4, Paname-ra 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Hybrid un Panamera Turbo. Uz veiksmī-gā sporta sedana bāzes veidotā jaunā versija ar Panamera raksturīgo dizainu jau atkal pārliecinoši ieņem savu vietu luksusa klases automašīnu segmentā. Tajā pašā laikā Sport Turismo ar jaudu līdz 404 kW/550 ZS ir daudzpusīgāks par jebkuru citu savas klases modeli. Jaunais Panamera modelis ar lielajām bagāžas nodalījuma durvīm, zemo iekraušanas apmali, plašāku bagāžas nodalījumu un 4+1 sēdvietas koncepciju piedāvā ideālu ikdienas praktiskuma un maksimālas daudzpusības kom-bināciju. „Porsche uzskata, ka Panamera Sport Turismo ir solis uz priekšu jaunas automašīnu klases virzienā, vienlaikus saglabājot visas Porsche raksturīgās vērtības un īpašības,” stāsta Style Porsche direktors Mihaels Mauers (Michael Mauer).

Tehniskā izpildījuma un dizaina ziņā Sport Turismo modelī ir izmantotas visas inovā-cijas, kas tika ieviestas ar pērn klajā laisto jauno Panamera modeļu sēriju. To vidū ir digitālā Porsche uzlabotā autovadītāja kabīne (Porsche Advanced Cockpit), progre-sīvas palīgsistēmas, piemēram, Porsche InnoDrive ar adaptīvo kruīzkontroli, tādas šasijas sistēmas kā aizmugurējā stūrējamā ass, Porsche dinamiskā šasijas kontrole (PDCC Sport) un jaudīgi spēka pārvadi. Turklāt visu Panamera Sport Turismo mode-ļu standartaprīkojumā ir iekļauta Porsche vilkmes kontroles sistēma (PTM) — aktīva pilnpiedziņas sistēma ar elektroniski vadāmu daudzdisku sajūgu. Sākot ar S mode-ļiem un uz augšu, standarta aprīkojumā ir iekļauta arī adaptīvā pneimatiskā piekare ar trīs kameru tehnoloģiju.

Vispusīgas sporta automašīnas dizains un koncepcija
Tāpat kā kupejas stila Panamera sportu sedanu, Sport Turismo modeli raksturo iz-teikti dinamiskas proporcijas, kas lieliski atspoguļo Porsche dizaina būtību. Automa-šīna ir 5049 milimetrus gara, 1428 milimetrus augsta un 1937 milimetrus plata, bet tās iespaidīgā riteņu garenbāze ir 2950 milimetrus gara. Tās siluetu raksturo īsas pārkares un lieli diski ar izmēru līdz 21 collai.

Sport Turismo izceļas ar unikālu aizmugures dizainu, kas ietver automašīnas daļu no vidējām statnēm, proti, no aizmugurējo durvju priekšdaļas. Pagarinātā logu līnija un tikpat garā jumta kontūra virs izteiksmīgās plecu līnijas piešķir automašīnai satriecošu izskatu. Aizmugurē jumts ir ievērojami slīpāks par loga līniju, radot izteiksmīgu aizmugurējo statni, kas pāriet plecu daļā līdzīgi kā automašīnām ar kupejas stila virsbūvi.

Klasē pirmais adaptīvais jumta spoileris
Automašīnas augšpusē jumts ir savienots ar adaptīvo spoileri. Jumta spoilera leņķim ir trīs pozīcijas atkarībā no braukšanas apstākļiem un izvēlētajiem automašīnas ie-statījumiem, un tas rada līdz 50 kg lielāku piespiedējspēku uz aizmugurējo asi.
Braucot ar ātrumu līdz 170 km/h, aerodinamiskās virzības elements — Porsche aktī-vās aerodinamikas sistēmas (PAA) centrālā sastāvdaļa — ir ievilktā pozīcijā -7 grādu leņķī, kas samazina pretestību un degvielas patēriņu.

Braucot ar ātrumu, kas lielāks par 170 km/h, jumta spoileris automātiski pārvietojas veiktspējas pozīcijā +1 grāda leņķī, palielinot braukšanas stabilitāti un sānu dinamiku. Sport un Sport Plus braukšanas režīmā jumta spoileris automātiski pārvietojas veiktspējas režīmā, kad braukšanas ātrums sasniedz 90 km/h. PAA nodrošina arī aktīvo atbalstu, pielāgojot jumta spoilera leņķi līdz +26 grādiem, kad slīdošais panorāmas jumts ir atvērts un braukšanas ātrums sasniedz 90 km/h. Šajā gadījumā spoileris samazina vēja radīto troksni.

Trīs sēdvietas pārveidotajā automašīnas aizmugurē

Jaunais Sport Turismo ir pirmais Panamera modelis ar trīs sēdvietām aizmugurē. Divas malējās sēdvietas ir veidotas kā atsevišķi sēdekļi, lai saglabātu modeļa spor-tiskās veiktspējas garu apvienojumā ar maksimālu pasažieru komfortu, tādējādi iz-veidojot 2+1 sēdvietas konfigurāciju aizmugurē. Papildaprīkojumā Panamera Sport Turismo modelis ir pieejams arī četru sēdvietu konfigurācijā ar diviem atseviš-ķiem elektriski regulējamiem aizmugurējiem sēdekļiem.

Sport Turismo paaugstinātā jumta līnija arī atvieglo iekāpšanu automašīnas aizmugurē un izkāpšanu no automašīnas, kā arī atbrīvo vairāk vietas virs pasažieru galvām. Bagāžas nodalījuma praktiskumu raksturo standarta aprīkojumā iekļauto elektriski vadāmo bagāžas nodalījuma durvju plašais atvērums un tikai 628 milimetrus augsta iekraušanas apmale. Mērot no aizmugurējo sēdekļu augšējās malas, Sport Turismo bagāžas nodalījuma ietilpība ir līdz 520 litriem (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 425 litri), kas ir par 20 litriem vairāk nekā sporta sedana versijā. Ar bagāžu līdz jumtam un nolocītiem aizmugurējiem sēdekļiem iespējams iegūt papildu 50 litru ietilpību. Trīs aizmugurējo sēdekļu atzveltnes var nolocīt visas kopā vai katru atsevišķi (ar dalījumu 40:20:40) un atbloķēt elektriski no bagāžas nodalījuma. Kad visas atzveltnes ir nolocītas, bagāžas nodalījuma grīda ir praktiski līdzena. Tādā gadījumā bagāžas nodalījuma ietilpība palielinās līdz 1390 litriem (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 1295 litri).

Bagāžas nodalījuma vadības sistēma Panamera Sport Turismo modelī ir pieejama pēc pieprasījuma. Cita starpā, šajā drošai transportēšanai izstrādātajā daudzpusīgajā sistēmā ir iekļautas divas bagāžas nodalījuma grīdā iestrādātas sliedes, četri stiprinā-jumu punkti un bagāžas nodalījuma tīkls. Bagāžas nodalījumā iespējams uzstādīt arī 230 V kontaktligzdu, kas pieejama papildaprīkojumā.

Uzsākot tirdzniecību, pieejami pieci motori
Panamera Sport Turismo iespējams pasūtīt jau tagad. Eiropas tirgū modeli plānots laist klajā 2017. gada 7. oktobrī, savukārt pārējos tirgos tas būs pieejams no novem-bra sākuma. Jaunajam Porsche modelim būs pieejami pieci dažādi motori, kas jau tagad tiek izmantoti sporta sedana modelī. Modeļu bāzes cenas (neiekļ.PVN) Latvijā ir šādas: Panamera 4 Sport Turismo (243 kW/330 ZS) no 81 800 EUR, Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo (340 kW/462 ZS sistēmas jauda) no 94 000 EUR, Paname-ra 4S Sport Turismo (324 kW/440 ZS) no 100 700 EUR, Panamera 4S Diesel Sport Turismo (310 kW/422 ZS) no 104 000 EUR un Panamera Turbo Sport Turismo (404 kW/550 ZS) no 133 100 EUR.

 

 
Visi komentāri
 
juriz 2.marts 2017 15:28
6 0 Atbildēt

Beidzot kārtīgs ģimenes auto :D

LMT 3.marts 2017 9:31
6 0 Atbildēt

Celtniekiem arī patiks, varēs dēļu galus un karnīzes no šeptes vest...

rt 4.marts 2017 10:32
0 2 Atbildēt

Labs! Kārtējo reizi Eiropas inženieri ir izgriezuši pogas un olas amerikāņiem... Atbildes gājiena, protams, nebūs.

650 4.marts 2017 22:45
0 0 Atbildēt

Kā ta nebūs- uzliks "jaunākās paaudzes" gāzi un konstatēs ka tas motars ir meesls, kas rij un nefiga nevelk

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 5

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 25

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti