"Volvo Cars" cenšas piesaistīt investorus pirms iespējama IPO 2

 

Volvo Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 18.marts 2017 9:10

Zviedrijas autobūves uzņēmums "Volvo Cars Corp.", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", plāno iegūt vienu miljardu dolāru (932,3 miljonus eiro), pārdodot priekšrocību akcijas pirms iespējama akciju sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO), ceturtdien ziņoja laikraksts "Wall Street Journal".

Laikraksts norāda, ka "Volvo Cars" par akciju iegādi vērsies pie vairākiem Ķīnas investoriem, tostarp valsts ieguldījumu fondiem un privātā kapitāla uzņēmumiem.

Mediji jau vairākus mēnešus spekulējuši par iespējamu "Volvo Cars" IPO, dažādiem avotiem runājot par akciju kotēšanu Honkongā, Stokholmā vai Londonā.

Zviedru finanšu laikraksts "Dagens Industri", atsaucoties uz banku nozares informācijas avotiem, janvārī vēstīja, ka uzņēmuma vērtība sasniegusi gandrīz 1,5 miljardus eiro.

Kā ziņots, "Volvo Cars" tīrā peļņa pērn sasniedza 5,94 miljardus kronu (633 miljonus eiro), un tas ir par 90% vairāk nekā 2015.gadā.

Peļņas pieaugumu galvenokārt nodrošināja tirdzniecības apjoma kāpums.

"Geely" Zviedrijas autoražotāju 2010.gadā iegādājās no ASV autobūves koncerna "Ford Motor Co.".

 
Visi komentāri
 
viencexperc 18.marts 2017 12:40
2 0 Atbildēt

es sen saku, ka vajag VAG grupu pārdot ķīniešiem. Tie uztaisīs no tiem mirstošajiem kropļiem normālu auto. Kā Geely izdarīja ar Volvo.

Jau tagad VW ķīnā ir pārdevis vairāk automobīļus nekā Eiropā, jo eiropas nabagi sāk pirkt Dacias, Kia, Škodas, Hjundai... pat Ladas. Bet skatoties, kā Ķīnā attīstās autobūve, ( pat geely ir daudz ko jau pārņēmis no VOLVO) , skatoties, kā Ķīnā ar katru gadu mazāk pērk VW, drīz VAG nosprāgs. Tāpēc ir pēdējais laiks to kaut kam pārdot.

rt 18.marts 2017 12:54
0 0 Atbildēt

Stulbie amerikosi vainīgi, ka Volvo tagad meklē investorus.

Ir tāda Ķīniešu autokompānija SAIC.

Iesākumā šis kompānijas akcijas bija sadalitas tā 50% VW, 50 % SAIC. Kompānija tirgoja 500 000 automašīnas gadā.

Bet tad kompanija tika pārdota stulbajiem amerikosiem. 50% GM ( gneral motors), 50 % SAIC. Un kompānija izauga, un kļuva lielakā autokompānija Ķīnā. Tagad tā ražo vairāk par 3 miljoniem auto gadā. 2004.gadā SAIC gribēja no BMW nopirkt ROVER, bet BMW to pārdeva Fordam.

..

Ko es ar to gribēju pateikt? To, ka kad atnāk ASV, tā uzreiz visu sačakarē. Nekas, cerams, ka vismaz ASV tas GM bankrotēs. Kā savus ševroletus izņēma no bagātā Eiropas tirgus, tā točna nobankrotēs. Eiropas tirgus taču ir tik liels! Veiksmīgos gados kompanijas var pārdot pat 10 000 auto! Var nopelnīt vesalu 1000 eiro!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti