Ķīnas kompānija SAIC 18.aprīlī gaidāmajā Šanhajas motoršovā nodemonstrēs grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu, kura akumulatoru baterijas tam nodrošinās aptuveni 500 km ar vienu uzlādi.
Konceptam Vision-E ir četrvietīgs salons ar sēdekļiem, kurus atdala augsts centrālais tunelis ar priekšpusē slīpi novietotu liela izmēra skārienjutīgu ekrānu. Planšetdatoram līdzīgais ekrāns tiek izmantots dažādu automobiļa funkciju aktivizēšanai, navigācijas un multimediju iekārtu pārvaldīšanai. Interjers izceļas ar neparastas formas stūri un galvas atbalstiem, līdzenu grīdu, izgaismotām sliekšņu uzlikām un salona detaļām.
Vienīgā profila bilde atklāj, ka automašīnai nav centrālo statņu, bet spoguļu vietā izmantotas atpakaļskata kameras.
Par tehnisko pusi pagaidām zināms vien tas, ka Vision-E komplektēts ar akumulatoru baterijām, kas krosoveram bez iebraukšanas uzlādes stacijā ļaus nobraukt aptuveni 500 kilometrus.
Paskatīsimies, nevis konceptus, bet reālus elektroauto:
Ko taisa mirstošā Eiropa un japāna?
VW e-golf – 199 km
Hyndai ioniq 199 km
BMW i3 – 183 km
Nissan leaf 172 km
MB B-klase – 140 km…
Tālāk ir tik mazi cipari, ka kauns rakstīt. Ziemā knapi pietiks aizbraukt no Baltzera līdz jūrmalai, pa ceļam neuzlādējoties.
Bet ko piedāvā ASV?
Tesla model S – 321-506 km
Tesla model X – 413 km
Tesla model 3 ( pagaidām nepārdot) – 346 km
Chevrolet Bolt ( arī opel Ampera) – 380 km
Ko piedāvā Ķīna?
BAIC EU260 – 260km
BAIC EV200 – 200km
BAIC ex200 – 200km
BAIC c30ev – 200km
BYD E5 – 220 km
BYD E6 – 400 km
DENZA EV – 352 km
Chery eQ EV – 200 km
GEELY Emgrand EV – 253 km
Lifan 620 EV – 200 km
ZOTYE 5008 – 200km
ZOTYE M300Ev – 200 km.
Jā, vēl ir jauna amerikāņu kompānija - prēmium elektro auto ar 600 km rezervi.
lucidmotors.com/car
Esmu par slinku, lai raktos netā, taču no atmiņas - jaunais Opel Ampera-e 520 km, Mercedes ap 500 km, BMW - ja nemaldos vismaz 350, tā ka nav tik traki ar to Eiropu
ampera-e tā ir nedaudz pārbūvēta versija chevrolet bolt EV. Chevroletu pirmo sataisīja, pirmo prezentēja, vienkārši ševrolē ir atstājis Eiropu, tāpēc Eiropā tirgo zem opeļa emblēmas.
bet mercedesam krutākais modelis ir ar 124 jūdzēm ( 200 km).
Tie cipari 500, 350... tie ir koncepti. Tādu auto nav, un kad būs, nav garantija, ka tādi cipari arī paliks.
Kurā valstī ražo Ampera un kurā Bolt?
Boltu un amperu ražo vienā un tajā pašā rūpnīcā - ASV, Mičigānas štatā Orion Township.
Bolt sāka ražot 2016.gadā, bet ampēru tikai šogad.
Vēlāk, varbūt, opeļus ražos kaut kur citur. Kā nekā, tagad tas pieder frančiem.
Franči grib iegūt ševraļota tehnoloģijas.
Pēdējie opeļa modeļi bija baigi labi - astra, insignia, kā nekā, kopēja bjuikus.
Bail pat iedomāties ko citramons un pižiks no opeļa sataisīs.
Tātad fords ir sliktākais auto ne tikai Eiropā, bet arī štatos? Jo kā zināms, tad fordu izgudroja, lai opels nebūtu sliktākais. Par frančiem nemīz, viņi pacels to, ko mormoņi nespēja. Būs gan drošība, dizains, tehnoloğijas, gan adekvāta cena. Amerikāņiem nāksies ar skaudību noskatīties, pildot savi 5.7 vēsturi. Trumpis varēs lūgties, lai ko tādu ražo pie viņa. Nu tā kā japīšiem izlūdzās...